Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özlem AVCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hemşirelik ile ilgili mesleki ingilizcenin temel kavramlarını çerçevesinde, mesleki alana ait özel ihtiyaçlarını karşılayacak okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması İngilizce de en önemli 3 temel zaman ,Sıfat ve zarf olarak belirleyiciler, Soru zamirleri if-whether yapıları ,Modallar, present, perfect, present continuous ve perfect continuous yapıları ,Modallar, present, perfect, present cont. ve perfect cont yapıları,Modallar kullanılarak oluşturulmuş tıbbi cümlelerin tercümesi,Modallar kullanılarak oluşturulmuş tıbbi cümlelerin tercümesi,Alana ilişkin çeviri çalışmaları,Ara Sınav,Alana ilişkin çeviri çalışmaları,Alan ile ilgili diyaloglar-Cerrahi hastasının hastaneye kabulü- hastanın durumu ile ilgili görüşme,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Kadın doğum servisi,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Kadın doğum servisi,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -tip 1, tip 2 diyabetli bireylerde hemşirelik bakımı,Örnek vakaların İngilizce sunumu,Örnek vakaların İngilizce sunumu Dersin Değerlendirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hemşireliğin tüm alanlarında kullanılan İngilizce terimleri kullanabilmesi | 13, 15, 16, 19, 5, 6, 9 | A, E |
Sektörlerarası işbirliği çalışmalarında İngilizceyi kullanarak kendini ve mesleğini tanıtabilmesi. | 13, 15, 16, 5, 6, 9 | A, E |
Alana ilişkin birimlerde bakım verirken hasta ve ekip ile İngilizce iletişim kurabilmesi | 13, 14, 15 | A, E |
Alana ilişkin metinleri tercüme edebilmesi | 13, 14, 15 | A, E |
Alana ilişkin birimlerde hastaların dosyasını İngilizce olarak hazırlayabilmesi. | 13, 14, 15, 5 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması İngilizce de en önemli 3 temel zaman | 1.kaynağın 4-22.sayfalarının incelenmesi |
2 | Sıfat ve zarf olarak belirleyiciler, Soru zamirleri if-whether yapıları | 1.kaynağın 82-88. ve 126-130. sayfalarının incelenmesi Örnek cümleler |
3 | Modallar, present, perfect, present continuous ve perfect continuous yapıları | 1.kaynağın 32-56. sayfalarının incelenmesi Çeşitli internet kaynakları-metinler-diyaloglar vb. |
4 | Modallar, present, perfect, present cont. ve perfect cont yapıları | 1.kaynağın 48-58. sayfalarının incelenmesi Örnek cümleler |
5 | Modallar kullanılarak oluşturulmuş tıbbi cümlelerin tercümesi | Gruplarca belirlenecek makaleler |
6 | Modallar kullanılarak oluşturulmuş tıbbi cümlelerin tercümesi | Gruplarca belirlenmiş makaleler |
7 | Alana ilişkin çeviri çalışmaları | Gruplarca belirlenecek makaleler |
8 | Ara Sınav | |
9 | Alana ilişkin çeviri çalışmaları | Gruplarca belirlenecek makaleler |
10 | Alan ile ilgili diyaloglar-Cerrahi hastasının hastaneye kabulü- hastanın durumu ile ilgili görüşme | 1.kaynağın 116-126. Sayfalarının incelenmesi |
11 | Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Kadın doğum servisi | Çeşitli internet kaynakları-örnek metinler-diyaloglar vb. |
12 | Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Kadın doğum servisi | Çeşitli internet kaynakları-örnek metinler-diyaloglar vb |
13 | Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -tip 1, tip 2 diyabetli bireylerde hemşirelik bakımı | Çeşitli internet kaynakları-örnek metinler-diyaloglar vb |
14 | Örnek vakaların İngilizce sunumu | Öğrencilerin hazırlıklarının değerlendirilmesi |
15 | Örnek vakaların İngilizce sunumu Dersin Değerlendirilmesi | Öğrencilerin hazırlıklarının değerlendirilmesi |
Kaynak |
1. BEDAF. (2014). Medical& Nursing. Antaly: Kutlu Avcı Ofset. 2. Çeşitli internet kaynakları-metinler-diyaloglar vb. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | 2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | ||||||
3 | 3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | ||||||
5 | 5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
6 | 6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
7 | 7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | X | |||||
8 | 8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | ||||||
9 | 9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
10 | 10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | X | |||||
11 | 11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
12 | 12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | 13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 6 | 6 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özlem AVCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hemşirelik ile ilgili mesleki ingilizcenin temel kavramlarını çerçevesinde, mesleki alana ait özel ihtiyaçlarını karşılayacak okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması İngilizce de en önemli 3 temel zaman ,Sıfat ve zarf olarak belirleyiciler, Soru zamirleri if-whether yapıları ,Modallar, present, perfect, present continuous ve perfect continuous yapıları ,Modallar, present, perfect, present cont. ve perfect cont yapıları,Modallar kullanılarak oluşturulmuş tıbbi cümlelerin tercümesi,Modallar kullanılarak oluşturulmuş tıbbi cümlelerin tercümesi,Alana ilişkin çeviri çalışmaları,Ara Sınav,Alana ilişkin çeviri çalışmaları,Alan ile ilgili diyaloglar-Cerrahi hastasının hastaneye kabulü- hastanın durumu ile ilgili görüşme,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Kadın doğum servisi,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Kadın doğum servisi,Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -tip 1, tip 2 diyabetli bireylerde hemşirelik bakımı,Örnek vakaların İngilizce sunumu,Örnek vakaların İngilizce sunumu Dersin Değerlendirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hemşireliğin tüm alanlarında kullanılan İngilizce terimleri kullanabilmesi | 13, 15, 16, 19, 5, 6, 9 | A, E |
Sektörlerarası işbirliği çalışmalarında İngilizceyi kullanarak kendini ve mesleğini tanıtabilmesi. | 13, 15, 16, 5, 6, 9 | A, E |
Alana ilişkin birimlerde bakım verirken hasta ve ekip ile İngilizce iletişim kurabilmesi | 13, 14, 15 | A, E |
Alana ilişkin metinleri tercüme edebilmesi | 13, 14, 15 | A, E |
Alana ilişkin birimlerde hastaların dosyasını İngilizce olarak hazırlayabilmesi. | 13, 14, 15, 5 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması İngilizce de en önemli 3 temel zaman | 1.kaynağın 4-22.sayfalarının incelenmesi |
2 | Sıfat ve zarf olarak belirleyiciler, Soru zamirleri if-whether yapıları | 1.kaynağın 82-88. ve 126-130. sayfalarının incelenmesi Örnek cümleler |
3 | Modallar, present, perfect, present continuous ve perfect continuous yapıları | 1.kaynağın 32-56. sayfalarının incelenmesi Çeşitli internet kaynakları-metinler-diyaloglar vb. |
4 | Modallar, present, perfect, present cont. ve perfect cont yapıları | 1.kaynağın 48-58. sayfalarının incelenmesi Örnek cümleler |
5 | Modallar kullanılarak oluşturulmuş tıbbi cümlelerin tercümesi | Gruplarca belirlenecek makaleler |
6 | Modallar kullanılarak oluşturulmuş tıbbi cümlelerin tercümesi | Gruplarca belirlenmiş makaleler |
7 | Alana ilişkin çeviri çalışmaları | Gruplarca belirlenecek makaleler |
8 | Ara Sınav | |
9 | Alana ilişkin çeviri çalışmaları | Gruplarca belirlenecek makaleler |
10 | Alan ile ilgili diyaloglar-Cerrahi hastasının hastaneye kabulü- hastanın durumu ile ilgili görüşme | 1.kaynağın 116-126. Sayfalarının incelenmesi |
11 | Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Kadın doğum servisi | Çeşitli internet kaynakları-örnek metinler-diyaloglar vb. |
12 | Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -Kadın doğum servisi | Çeşitli internet kaynakları-örnek metinler-diyaloglar vb |
13 | Vaka çalışmaları/diyalog örnekleri -tip 1, tip 2 diyabetli bireylerde hemşirelik bakımı | Çeşitli internet kaynakları-örnek metinler-diyaloglar vb |
14 | Örnek vakaların İngilizce sunumu | Öğrencilerin hazırlıklarının değerlendirilmesi |
15 | Örnek vakaların İngilizce sunumu Dersin Değerlendirilmesi | Öğrencilerin hazırlıklarının değerlendirilmesi |
Kaynak |
1. BEDAF. (2014). Medical& Nursing. Antaly: Kutlu Avcı Ofset. 2. Çeşitli internet kaynakları-metinler-diyaloglar vb. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | 2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | ||||||
3 | 3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | ||||||
5 | 5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
6 | 6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
7 | 7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | X | |||||
8 | 8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | ||||||
9 | 9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
10 | 10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | X | |||||
11 | 11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
12 | 12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | 13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |