Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİK ESASLARI II UYGULAMA | - | Bahar Dönemi | 0+10 | 5 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN, Öğr.Gör. Sevgi KOÇ, Öğr.Gör. Yeliz BÜLBÜL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Birey, aile ve topluma bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını verebilmesi için, hemşirelik süreci doğrultusunda bireyin günlük yaşam aktivitelerinin sağlanması ve sürdürülmesine yönelik temel hemşirelik girişimlerinin becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması. Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi İlaç Yönetimi Klinik Uygulama Oryantasyon Eğitimi ,Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları: İntradermal, Subkütan, İntramüsküler Klinik Uygulama Klinik ve Hastane Tanıma ,Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları: İntravenöz Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Tanılaması ,Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları: İntravenöz Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket Aktivitelerinin Tanılanması ,Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Kan alma ve Kan transfüzyonu Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme Aktivitelerinin Tanılanması ,Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Doku Bütünlüğünün Sağlanması ve Yara Bakımı Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü Aktivitelerinin Tanılanması ,Laboratuvar Solunum Aktivitesi Solunum Sistemi ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum Aktivitelerinin Tanılanması ,Laboratuvar Beslenme Aktivitesi Sindirim Sistemi ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme Aktivitelerinin Tanılanması ,Laboratuvar Boşaltım Aktivitesi Boşaltım Sistemi ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme, Boşaltım Aktivitelerinin Tanılanması ,Laboratuar Boşaltım Aktivitesi Üriner Sistem ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme, Boşaltım Aktivitelerinin Tanılanması ,Laboratuar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Örnek alma ve toplama Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü , Solunum, Beslenme, Boşaltım, Çalışma ve Eğlence Aktivitelerinin Tanılanması ,Laboratuar Cinselliği İfade Etme Aktivitesinin Değerlendirmesi Klinik Uygulama Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması ,Laboratuar Uyku ve Dinlenme Aktivitesinin Değerlendirmesi Klinik Uygulama Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması ,Laboratuar Vaka Çalışması Klinik Uygulama Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması Dersin Değerlendirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlıklı/hasta birey ve ailesi, sağlık ekibi üyeleri ile iletişim kurar, | 6, 9 | H |
Sağlıklı/hasta bireyin bakım sürecini yaşam modeline göre tanılar, | 14, 38, 4, 9 | E |
Sağlık bakım ortamında hasta güvenliğini sağlamaya yönelik uygulamaları sıralar, | 13, 17, 38, 4, 8, 9 | H |
Temel hemşirelik becerilerini laboratuvar ortamında uygular, | 17, 8, 9 | H |
Hemşirelik uygulamalarına ilişkin etik kurallara dikkat eder. | 13, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması. Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi İlaç Yönetimi Klinik Uygulama Oryantasyon Eğitimi | Laboratuvar 1.kaynağın 85 ve 126-140. sayfalarının incelenmesi |
2 | Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları: İntradermal, Subkütan, İntramüsküler Klinik Uygulama Klinik ve Hastane Tanıma | Laboratuvar 1.kaynağın 88-101. Ve 3. Kaynağın 490-556. sayfalarının incelenmesi Klinik Uygulama 6. kaynağın incelenmesi |
3 | Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları: İntravenöz Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Tanılaması | Laboratuvar 1.kaynağın 101-124. sayfalarının incelenmesi Klinik Uygulama 1.kaynağın 1-8. Sayfalarının incelenmesi |
4 | Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları: İntravenöz Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket Aktivitelerinin Tanılanması | Laboratuvar 1.kaynağın 101-124. sayfalarının incelenmesi Klinik Uygulama 1.kaynağın 143-149 ve 301-335. Sayfalarının incelenmesi |
5 | Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Kan alma ve Kan transfüzyonu Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme Aktivitelerinin Tanılanması | Laboratuvar 2. kaynağın 847-863. sayfalarının incelenmesi Klinik Uygulama 1.kaynağın 239-280. sayfalarının incelenmesi |
6 | Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Doku Bütünlüğünün Sağlanması ve Yara Bakımı Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü Aktivitelerinin Tanılanması | Laboratuvar 1. kaynağın 314-324. ve 5. kaynağın 308-319. sayfalarının incelenmesi Klinik Uygulama 1.kaynağın 283-301. sayfalarının incelenmesi |
7 | Laboratuvar Solunum Aktivitesi Solunum Sistemi ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum Aktivitelerinin Tanılanması | Laboratuvar ve Klinik Uygulama 1. kaynağın 149-170. sayfalarının incelenmesi |
8 | Laboratuvar Beslenme Aktivitesi Sindirim Sistemi ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme Aktivitelerinin Tanılanması | Laboratuvar ve Klinik Uygulama 1. kaynağın 173-199. sayfalarının incelenmesi |
9 | Laboratuvar Boşaltım Aktivitesi Boşaltım Sistemi ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme, Boşaltım Aktivitelerinin Tanılanması | Laboratuvar ve Klinik Uygulama 1. kaynağın 230-239. sayfalarının incelenmesi |
10 | Laboratuar Boşaltım Aktivitesi Üriner Sistem ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme, Boşaltım Aktivitelerinin Tanılanması | Laboratuvar ve Klinik Uygulama 1. kaynağın199-228. sayfalarının incelenmesi |
11 | Laboratuar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Örnek alma ve toplama Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü , Solunum, Beslenme, Boşaltım, Çalışma ve Eğlence Aktivitelerinin Tanılanması | Laboratuvar ve Klinik Uygulama 2. kaynağın 1057-1083. sayfalarının incelenmesi |
12 | Laboratuar Cinselliği İfade Etme Aktivitesinin Değerlendirmesi Klinik Uygulama Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması | Laboratuvar ve Klinik Uygulama 4. kaynağın 417-526. Sayfalarının incelenmesi |
13 | Laboratuar Uyku ve Dinlenme Aktivitesinin Değerlendirmesi Klinik Uygulama Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması | Laboratuvar ve Klinik Uygulama 4. kaynağın 417-526. Sayfalarının incelenmesi |
14 | Laboratuar Vaka Çalışması Klinik Uygulama Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması Dersin Değerlendirilmesi | Laboratuvar ve Klinik Uygulama 4. kaynağın 417-526. Sayfalarının incelenmesi |
Kaynak |
1. Babadağ K, Aşti TA. (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. 2. Aştı TA., Karadağ A. (2012). Hemşirelik Esasları; Hemşirelik Bilim Sanatı. İstanbul:Akademi Yayınevi. 3. Ay, F. (Ed.) (2014). Temel Hemşirelik Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. İstanbul: MedikalYayıncılık. 4. Birol L. (2011). Hemşirelik Süreci, İzmir: Etki Matbaacılık. 5. Carpenito-Moyet LJ. (2005). Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins. 6. Karakurt P, Kaşıkçı M. (2008). İnmeli bir olgunun yaşam modeline göre incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 11(1), 45-62. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | ||||||
5 | 5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
6 | 6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | 7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | ||||||
8 | 8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | ||||||
9 | 9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
10 | 10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | ||||||
11 | 11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | ||||||
12 | 12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | 13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 13 | 10 | 130 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(130/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİK ESASLARI II UYGULAMA | - | Bahar Dönemi | 0+10 | 5 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN, Öğr.Gör. Sevgi KOÇ, Öğr.Gör. Yeliz BÜLBÜL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Birey, aile ve topluma bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını verebilmesi için, hemşirelik süreci doğrultusunda bireyin günlük yaşam aktivitelerinin sağlanması ve sürdürülmesine yönelik temel hemşirelik girişimlerinin becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması. Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi İlaç Yönetimi Klinik Uygulama Oryantasyon Eğitimi ,Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları: İntradermal, Subkütan, İntramüsküler Klinik Uygulama Klinik ve Hastane Tanıma ,Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları: İntravenöz Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Tanılaması ,Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları: İntravenöz Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket Aktivitelerinin Tanılanması ,Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Kan alma ve Kan transfüzyonu Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme Aktivitelerinin Tanılanması ,Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Doku Bütünlüğünün Sağlanması ve Yara Bakımı Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü Aktivitelerinin Tanılanması ,Laboratuvar Solunum Aktivitesi Solunum Sistemi ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum Aktivitelerinin Tanılanması ,Laboratuvar Beslenme Aktivitesi Sindirim Sistemi ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme Aktivitelerinin Tanılanması ,Laboratuvar Boşaltım Aktivitesi Boşaltım Sistemi ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme, Boşaltım Aktivitelerinin Tanılanması ,Laboratuar Boşaltım Aktivitesi Üriner Sistem ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme, Boşaltım Aktivitelerinin Tanılanması ,Laboratuar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Örnek alma ve toplama Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü , Solunum, Beslenme, Boşaltım, Çalışma ve Eğlence Aktivitelerinin Tanılanması ,Laboratuar Cinselliği İfade Etme Aktivitesinin Değerlendirmesi Klinik Uygulama Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması ,Laboratuar Uyku ve Dinlenme Aktivitesinin Değerlendirmesi Klinik Uygulama Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması ,Laboratuar Vaka Çalışması Klinik Uygulama Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması Dersin Değerlendirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlıklı/hasta birey ve ailesi, sağlık ekibi üyeleri ile iletişim kurar, | 6, 9 | H |
Sağlıklı/hasta bireyin bakım sürecini yaşam modeline göre tanılar, | 14, 38, 4, 9 | E |
Sağlık bakım ortamında hasta güvenliğini sağlamaya yönelik uygulamaları sıralar, | 13, 17, 38, 4, 8, 9 | H |
Temel hemşirelik becerilerini laboratuvar ortamında uygular, | 17, 8, 9 | H |
Hemşirelik uygulamalarına ilişkin etik kurallara dikkat eder. | 13, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması. Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi İlaç Yönetimi Klinik Uygulama Oryantasyon Eğitimi | Laboratuvar 1.kaynağın 85 ve 126-140. sayfalarının incelenmesi |
2 | Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları: İntradermal, Subkütan, İntramüsküler Klinik Uygulama Klinik ve Hastane Tanıma | Laboratuvar 1.kaynağın 88-101. Ve 3. Kaynağın 490-556. sayfalarının incelenmesi Klinik Uygulama 6. kaynağın incelenmesi |
3 | Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları: İntravenöz Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Tanılaması | Laboratuvar 1.kaynağın 101-124. sayfalarının incelenmesi Klinik Uygulama 1.kaynağın 1-8. Sayfalarının incelenmesi |
4 | Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları: İntravenöz Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket Aktivitelerinin Tanılanması | Laboratuvar 1.kaynağın 101-124. sayfalarının incelenmesi Klinik Uygulama 1.kaynağın 143-149 ve 301-335. Sayfalarının incelenmesi |
5 | Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Kan alma ve Kan transfüzyonu Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme Aktivitelerinin Tanılanması | Laboratuvar 2. kaynağın 847-863. sayfalarının incelenmesi Klinik Uygulama 1.kaynağın 239-280. sayfalarının incelenmesi |
6 | Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Doku Bütünlüğünün Sağlanması ve Yara Bakımı Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü Aktivitelerinin Tanılanması | Laboratuvar 1. kaynağın 314-324. ve 5. kaynağın 308-319. sayfalarının incelenmesi Klinik Uygulama 1.kaynağın 283-301. sayfalarının incelenmesi |
7 | Laboratuvar Solunum Aktivitesi Solunum Sistemi ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum Aktivitelerinin Tanılanması | Laboratuvar ve Klinik Uygulama 1. kaynağın 149-170. sayfalarının incelenmesi |
8 | Laboratuvar Beslenme Aktivitesi Sindirim Sistemi ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme Aktivitelerinin Tanılanması | Laboratuvar ve Klinik Uygulama 1. kaynağın 173-199. sayfalarının incelenmesi |
9 | Laboratuvar Boşaltım Aktivitesi Boşaltım Sistemi ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme, Boşaltım Aktivitelerinin Tanılanması | Laboratuvar ve Klinik Uygulama 1. kaynağın 230-239. sayfalarının incelenmesi |
10 | Laboratuar Boşaltım Aktivitesi Üriner Sistem ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme, Boşaltım Aktivitelerinin Tanılanması | Laboratuvar ve Klinik Uygulama 1. kaynağın199-228. sayfalarının incelenmesi |
11 | Laboratuar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Örnek alma ve toplama Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü , Solunum, Beslenme, Boşaltım, Çalışma ve Eğlence Aktivitelerinin Tanılanması | Laboratuvar ve Klinik Uygulama 2. kaynağın 1057-1083. sayfalarının incelenmesi |
12 | Laboratuar Cinselliği İfade Etme Aktivitesinin Değerlendirmesi Klinik Uygulama Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması | Laboratuvar ve Klinik Uygulama 4. kaynağın 417-526. Sayfalarının incelenmesi |
13 | Laboratuar Uyku ve Dinlenme Aktivitesinin Değerlendirmesi Klinik Uygulama Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması | Laboratuvar ve Klinik Uygulama 4. kaynağın 417-526. Sayfalarının incelenmesi |
14 | Laboratuar Vaka Çalışması Klinik Uygulama Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması Dersin Değerlendirilmesi | Laboratuvar ve Klinik Uygulama 4. kaynağın 417-526. Sayfalarının incelenmesi |
Kaynak |
1. Babadağ K, Aşti TA. (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. 2. Aştı TA., Karadağ A. (2012). Hemşirelik Esasları; Hemşirelik Bilim Sanatı. İstanbul:Akademi Yayınevi. 3. Ay, F. (Ed.) (2014). Temel Hemşirelik Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. İstanbul: MedikalYayıncılık. 4. Birol L. (2011). Hemşirelik Süreci, İzmir: Etki Matbaacılık. 5. Carpenito-Moyet LJ. (2005). Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins. 6. Karakurt P, Kaşıkçı M. (2008). İnmeli bir olgunun yaşam modeline göre incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 11(1), 45-62. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | ||||||
5 | 5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
6 | 6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | 7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | ||||||
8 | 8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | ||||||
9 | 9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
10 | 10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | ||||||
11 | 11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | ||||||
12 | 12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | 13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |