Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI II-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yaşar Gökalp
Dersin AmacıBilgisayar programlarını yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excel konusunda öğrencilere bilgi ve pratiklik kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulma,Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya,Özel Uygulama Yazılımları,Çoklu Ortam Uygulamaları,EndNote Programı,Bilişim Hukuku ve Etiği,E-Öğrenme (EdModo),E-Devlet Uygulamaları,Bilgisayar ve Ağ Güvenliği,Ağ Güvenlik Uygulamaları,Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri,Bulut Bilişim ve Çeşitleri,Bulut Bilişim Uygulamaları,Büyük Veri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgisayar türlerini açıklar.23, 8, 9A
Bilgisayar ile ilgili temel sorunları sıralar.23, 8, 9A
Bilgisayarın iç ve dış birimlerini tanımlar. 23, 8, 9A
Yeni iletişim teknolojileri ve internet’in önemini açıklar. 23, 8, 9A
Sosyal ağların kullanımını tanımlar. 23, 8, 9A
Sosyal medyanın önemini açıklar. 23, 8, 9A
Çoklu ortamlarda kullanılan temel kavramları tanımlar. 23, 8, 9A
PDF yazılımının kullanım gerekçelerini açıklar. 23, 8, 9A
Bilgi Sistemleri ve Uzman Sistemler kavramlarını tanımlar. 23, 8, 9A
Web Tasarımı sürecini açıklar. 23, 8, 9A
Sanal Gerçeklik ve Robotlar kavramlarını tanımlar.23, 8, 9A
Bilişim hukuku ve bilişim suçları ile ilgili kavramları açıklar.23, 8, 9A
Fikrî haklar kavramı ve bilişim alanına ilişkin düzenlemeleri açıklar.23, 8, 9A
Kişilik hakları, kişisel veri ve bilişim hukuku arasındaki ilişkiyi açıklar.23, 8, 9A
Bilişim etiği kavramını tanımlar.23, 8, 9A
Öğrenmede elektronik teknoloji kullanımının gelişimini açıklar.23, 8, 9A
İçerik, etkileşim ve değerlendirme bileşenlerini yorumlar.23, 8, 9A
Öğrenme yönetim sistemi ve sanal öğrenme ortamlarını tanımlar.23, 8, 9A
Açık kaynak hareketini açıklar.23, 8, 9A
Kişisel öğrenme ortamlarını ve sosyal öğrenme kavramlarını açıklar.23, 8, 9A
Kötü niyetli yazılımları ve bunlara karşı alınabilecek önlemleri açıklar. 23, 8, 9A
Antivirüs yazılımının görevini ve fonksiyonunu tanımlayarak güvenlik duvarı ile ilgili ayarları açıklar. 23, 8, 9A
Akıllı telefonların güvenliğine ilişkin alınması gereken önlemleri açıklar. 23, 8, 9A
Güvenli bir kablosuz ağ bağlantısı için gerekli uygulamaları açıklar.23, 8, 9A
Zaman içinde olgunlaşan bilişimin zorlukları ve fırsatlarını açıklar. 23, 8, 9A
Kullanıcı odaklı bilişimin ipuçlarını açıklar. 23, 8, 9A
5651 sayılı Kanun ve getirdiği düzenlemeleri açıklar.23, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:23: Kavram Haritası Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulmaİlgili Ders Notları
2Sosyal Ağlar ve Sosyal Medyaİlgili Ders Notları
3Özel Uygulama Yazılımlarıİlgili Ders Notları
4Çoklu Ortam Uygulamalarıİlgili Ders Notları
5EndNote Programıİlgili Ders Notları
6Bilişim Hukuku ve Etiğiİlgili Ders Notları
7E-Öğrenme (EdModo)İlgili Ders Notları
8E-Devlet Uygulamalarıİlgili Ders Notları
9Bilgisayar ve Ağ Güvenliğiİlgili Ders Notları
10Ağ Güvenlik Uygulamalarıİlgili Ders Notları
11Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileriİlgili Ders Notları
12Bulut Bilişim ve Çeşitleriİlgili Ders Notları
13Bulut Bilişim Uygulamalarıİlgili Ders Notları
14Büyük Veriİlgili Ders Notları
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Temel Bilgi Teknolojileri-II https://www.acikakademi.com/portal/egitimler/t; Information Technology Law The Law and Society

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)58
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(58/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI II-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yaşar Gökalp
Dersin AmacıBilgisayar programlarını yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excel konusunda öğrencilere bilgi ve pratiklik kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulma,Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya,Özel Uygulama Yazılımları,Çoklu Ortam Uygulamaları,EndNote Programı,Bilişim Hukuku ve Etiği,E-Öğrenme (EdModo),E-Devlet Uygulamaları,Bilgisayar ve Ağ Güvenliği,Ağ Güvenlik Uygulamaları,Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri,Bulut Bilişim ve Çeşitleri,Bulut Bilişim Uygulamaları,Büyük Veri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgisayar türlerini açıklar.23, 8, 9A
Bilgisayar ile ilgili temel sorunları sıralar.23, 8, 9A
Bilgisayarın iç ve dış birimlerini tanımlar. 23, 8, 9A
Yeni iletişim teknolojileri ve internet’in önemini açıklar. 23, 8, 9A
Sosyal ağların kullanımını tanımlar. 23, 8, 9A
Sosyal medyanın önemini açıklar. 23, 8, 9A
Çoklu ortamlarda kullanılan temel kavramları tanımlar. 23, 8, 9A
PDF yazılımının kullanım gerekçelerini açıklar. 23, 8, 9A
Bilgi Sistemleri ve Uzman Sistemler kavramlarını tanımlar. 23, 8, 9A
Web Tasarımı sürecini açıklar. 23, 8, 9A
Sanal Gerçeklik ve Robotlar kavramlarını tanımlar.23, 8, 9A
Bilişim hukuku ve bilişim suçları ile ilgili kavramları açıklar.23, 8, 9A
Fikrî haklar kavramı ve bilişim alanına ilişkin düzenlemeleri açıklar.23, 8, 9A
Kişilik hakları, kişisel veri ve bilişim hukuku arasındaki ilişkiyi açıklar.23, 8, 9A
Bilişim etiği kavramını tanımlar.23, 8, 9A
Öğrenmede elektronik teknoloji kullanımının gelişimini açıklar.23, 8, 9A
İçerik, etkileşim ve değerlendirme bileşenlerini yorumlar.23, 8, 9A
Öğrenme yönetim sistemi ve sanal öğrenme ortamlarını tanımlar.23, 8, 9A
Açık kaynak hareketini açıklar.23, 8, 9A
Kişisel öğrenme ortamlarını ve sosyal öğrenme kavramlarını açıklar.23, 8, 9A
Kötü niyetli yazılımları ve bunlara karşı alınabilecek önlemleri açıklar. 23, 8, 9A
Antivirüs yazılımının görevini ve fonksiyonunu tanımlayarak güvenlik duvarı ile ilgili ayarları açıklar. 23, 8, 9A
Akıllı telefonların güvenliğine ilişkin alınması gereken önlemleri açıklar. 23, 8, 9A
Güvenli bir kablosuz ağ bağlantısı için gerekli uygulamaları açıklar.23, 8, 9A
Zaman içinde olgunlaşan bilişimin zorlukları ve fırsatlarını açıklar. 23, 8, 9A
Kullanıcı odaklı bilişimin ipuçlarını açıklar. 23, 8, 9A
5651 sayılı Kanun ve getirdiği düzenlemeleri açıklar.23, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:23: Kavram Haritası Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulmaİlgili Ders Notları
2Sosyal Ağlar ve Sosyal Medyaİlgili Ders Notları
3Özel Uygulama Yazılımlarıİlgili Ders Notları
4Çoklu Ortam Uygulamalarıİlgili Ders Notları
5EndNote Programıİlgili Ders Notları
6Bilişim Hukuku ve Etiğiİlgili Ders Notları
7E-Öğrenme (EdModo)İlgili Ders Notları
8E-Devlet Uygulamalarıİlgili Ders Notları
9Bilgisayar ve Ağ Güvenliğiİlgili Ders Notları
10Ağ Güvenlik Uygulamalarıİlgili Ders Notları
11Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileriİlgili Ders Notları
12Bulut Bilişim ve Çeşitleriİlgili Ders Notları
13Bulut Bilişim Uygulamalarıİlgili Ders Notları
14Büyük Veriİlgili Ders Notları
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Temel Bilgi Teknolojileri-II https://www.acikakademi.com/portal/egitimler/t; Information Technology Law The Law and Society

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/10/2022 - 11:01Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 15:11