Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİK SÜRECİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı birey, aile ve topluma, bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını verebilmesi için hemşirelik sürecine yönelik bilgi ve becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanıtılması Hemşirelik Süreci amacı, tanımı ve önemi ,Hemşirelik Sürecinin Tarihsel Gelişimi,Hemşirelikte eleştirel düşünme ,Hemşirelik süreci aşamaları: Tanılama aşaması ,Hemşirelik süreci aşamaları: Tanılama aşaması,Hemşirelik süreci aşamaları: Hemşirelik tanısı aşaması,Hemşirelik süreci aşamaları: Hemşirelik tanısı aşaması,Hemşirelikte ortak dil ve sınıflama sistemleri,Hemşirelikte ortak dil ve sınıflama sistemleri,Hemşirelik süreci aşamaları: Planlama aşaması,Hemşirelik süreci aşamaları: Uygulama aşaması,Hemşirelik süreci aşamaları: Değerlendirme aşaması,Hemşirelik süreci aşamaları: Kayıt ve Rapor Etme ,Hemşirelik Süreci ve Model/Kuramlar 9.kaynağın incelenmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hemşirelik sürecinin bakımdaki yerini tartışır, | 10, 9 | A |
Hemşirelik süreci ve eleştirel düşünme ilişkisini açıklar, | 10, 9 | A |
Tanılama becerisini uygular, | 8, 9 | E |
Hemşirelik süreci basamakları doğrultusunda bireyin bakımını planlar. | 10, 4, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtılması Hemşirelik Süreci amacı, tanımı ve önemi | 2. kaynağın 1.Bölümü okunacaktır. |
2 | Hemşirelik Sürecinin Tarihsel Gelişimi | 8.kaynak incelenecektir. |
3 | Hemşirelikte eleştirel düşünme | 3.kaynağın 10.bölümü okunacaktır. (ss:95-100) |
4 | Hemşirelik süreci aşamaları: Tanılama aşaması | 3.kaynağın 10.bölümü okunacaktır.(ss:138-175) |
5 | Hemşirelik süreci aşamaları: Tanılama aşaması | 3.kaynağın 10.bölümü okunacaktır .(ss:138-175) |
6 | Hemşirelik süreci aşamaları: Hemşirelik tanısı aşaması | 3.kaynağın 11.bölümü okunacaktır .(ss:178-190) 7.kaynağın1, 2, 3 ve 4. Bölümleri incelenecektir. |
7 | Hemşirelik süreci aşamaları: Hemşirelik tanısı aşaması | 3.kaynağın 11.bölümü okunacaktır .(ss:178-190) 7.kaynağın1, 2, 3 ve 4. Bölümleri incelenecektir. |
8 | Hemşirelikte ortak dil ve sınıflama sistemleri | 7.kaynağın1, 2, 3 ve 4. Bölümleri incelenecektir. |
9 | Hemşirelikte ortak dil ve sınıflama sistemleri | 7.kaynağın1, 2, 3 ve 4. Bölümleri incelenecektir. |
10 | Hemşirelik süreci aşamaları: Planlama aşaması | 3.kaynağın 12.bölümü okunacaktır .(ss:193-200) |
11 | Hemşirelik süreci aşamaları: Uygulama aşaması | 3.kaynağın 13.bölümü okunacaktır .(ss:202-208) |
12 | Hemşirelik süreci aşamaları: Değerlendirme aşaması | 3.kaynağın 13.bölümü okunacaktır .(ss:202-208) |
13 | Hemşirelik süreci aşamaları: Kayıt ve Rapor Etme | 3.kaynağın 14.bölümü okunacaktır .(ss:210-216) |
14 | Hemşirelik Süreci ve Model/Kuramlar 9.kaynağın incelenmesi | 9.kaynağın incelenmesi |
Kaynak |
1. Ay F, Ertem, Ü., Özcan, N ve ark. Edt. F A Ay. Temel Hemşirelik Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. İstanbul Medikal Yayıncılık (2014). 2. Birol L. Hemşirelik Süreci, Etki Matbaacılık, 10.Baskı, İzmir (2011). 3. Aştı T., Karadağ A. Hemşirelik Esasları; Hemşirelik Bilim Sanatı. Akademi Yayınevi, İstanbul (2014). 4. Perry AG, Potter PA. Fundamentals of Nursing, 7th Edition, Mosby, (2009). 5. Carpenito-Moyet LJ. Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins; 11th edition, (2005). 6. Herdman TH. Kamitsuru S. Nursing diagnoses: Definitions&Classification. Çev. Ed. Acaroğlu R. Kaya H. HEmşirelik Tanıları: Tanımlar&Sınıflandırma. Nobel Tıp Kitabevi. 2018. İstanbul 7. Acaroğlu R., Kaya H. Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2015-2017. Nobel Tıp Kİtabevleri, 2018. İstanbul 8. Hemşirelik Süreci tarihçesi ders notu 9. Hemşirelik Süreci ve model kuramlar ders notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | X | |||||
5 | 5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
6 | 6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | 7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | X | |||||
8 | 8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | X | |||||
9 | 9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
10 | 10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | X | |||||
11 | 11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
12 | 12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | 13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 2 | 14 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 5 | 5 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 14 | 14 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 5 | 5 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(72/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİK SÜRECİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı birey, aile ve topluma, bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını verebilmesi için hemşirelik sürecine yönelik bilgi ve becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanıtılması Hemşirelik Süreci amacı, tanımı ve önemi ,Hemşirelik Sürecinin Tarihsel Gelişimi,Hemşirelikte eleştirel düşünme ,Hemşirelik süreci aşamaları: Tanılama aşaması ,Hemşirelik süreci aşamaları: Tanılama aşaması,Hemşirelik süreci aşamaları: Hemşirelik tanısı aşaması,Hemşirelik süreci aşamaları: Hemşirelik tanısı aşaması,Hemşirelikte ortak dil ve sınıflama sistemleri,Hemşirelikte ortak dil ve sınıflama sistemleri,Hemşirelik süreci aşamaları: Planlama aşaması,Hemşirelik süreci aşamaları: Uygulama aşaması,Hemşirelik süreci aşamaları: Değerlendirme aşaması,Hemşirelik süreci aşamaları: Kayıt ve Rapor Etme ,Hemşirelik Süreci ve Model/Kuramlar 9.kaynağın incelenmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hemşirelik sürecinin bakımdaki yerini tartışır, | 10, 9 | A |
Hemşirelik süreci ve eleştirel düşünme ilişkisini açıklar, | 10, 9 | A |
Tanılama becerisini uygular, | 8, 9 | E |
Hemşirelik süreci basamakları doğrultusunda bireyin bakımını planlar. | 10, 4, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtılması Hemşirelik Süreci amacı, tanımı ve önemi | 2. kaynağın 1.Bölümü okunacaktır. |
2 | Hemşirelik Sürecinin Tarihsel Gelişimi | 8.kaynak incelenecektir. |
3 | Hemşirelikte eleştirel düşünme | 3.kaynağın 10.bölümü okunacaktır. (ss:95-100) |
4 | Hemşirelik süreci aşamaları: Tanılama aşaması | 3.kaynağın 10.bölümü okunacaktır.(ss:138-175) |
5 | Hemşirelik süreci aşamaları: Tanılama aşaması | 3.kaynağın 10.bölümü okunacaktır .(ss:138-175) |
6 | Hemşirelik süreci aşamaları: Hemşirelik tanısı aşaması | 3.kaynağın 11.bölümü okunacaktır .(ss:178-190) 7.kaynağın1, 2, 3 ve 4. Bölümleri incelenecektir. |
7 | Hemşirelik süreci aşamaları: Hemşirelik tanısı aşaması | 3.kaynağın 11.bölümü okunacaktır .(ss:178-190) 7.kaynağın1, 2, 3 ve 4. Bölümleri incelenecektir. |
8 | Hemşirelikte ortak dil ve sınıflama sistemleri | 7.kaynağın1, 2, 3 ve 4. Bölümleri incelenecektir. |
9 | Hemşirelikte ortak dil ve sınıflama sistemleri | 7.kaynağın1, 2, 3 ve 4. Bölümleri incelenecektir. |
10 | Hemşirelik süreci aşamaları: Planlama aşaması | 3.kaynağın 12.bölümü okunacaktır .(ss:193-200) |
11 | Hemşirelik süreci aşamaları: Uygulama aşaması | 3.kaynağın 13.bölümü okunacaktır .(ss:202-208) |
12 | Hemşirelik süreci aşamaları: Değerlendirme aşaması | 3.kaynağın 13.bölümü okunacaktır .(ss:202-208) |
13 | Hemşirelik süreci aşamaları: Kayıt ve Rapor Etme | 3.kaynağın 14.bölümü okunacaktır .(ss:210-216) |
14 | Hemşirelik Süreci ve Model/Kuramlar 9.kaynağın incelenmesi | 9.kaynağın incelenmesi |
Kaynak |
1. Ay F, Ertem, Ü., Özcan, N ve ark. Edt. F A Ay. Temel Hemşirelik Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. İstanbul Medikal Yayıncılık (2014). 2. Birol L. Hemşirelik Süreci, Etki Matbaacılık, 10.Baskı, İzmir (2011). 3. Aştı T., Karadağ A. Hemşirelik Esasları; Hemşirelik Bilim Sanatı. Akademi Yayınevi, İstanbul (2014). 4. Perry AG, Potter PA. Fundamentals of Nursing, 7th Edition, Mosby, (2009). 5. Carpenito-Moyet LJ. Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins; 11th edition, (2005). 6. Herdman TH. Kamitsuru S. Nursing diagnoses: Definitions&Classification. Çev. Ed. Acaroğlu R. Kaya H. HEmşirelik Tanıları: Tanımlar&Sınıflandırma. Nobel Tıp Kitabevi. 2018. İstanbul 7. Acaroğlu R., Kaya H. Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2015-2017. Nobel Tıp Kİtabevleri, 2018. İstanbul 8. Hemşirelik Süreci tarihçesi ders notu 9. Hemşirelik Süreci ve model kuramlar ders notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | 2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | X | |||||
5 | 5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
6 | 6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | 7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | X | |||||
8 | 8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | X | |||||
9 | 9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
10 | 10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | X | |||||
11 | 11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
12 | 12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | 13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |