Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ-Güz Dönemi4+044
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra KÖROĞLU ÇAMDEVİREN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra KÖROĞLU ÇAMDEVİREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSistemlerle ilgili hastalığı olan bireyin tedavisi ve hemşirelik bakımı konusunda teorik bilgi ve yöntemleri, hemşirelik süreci doğrultusunda hemşireliğe ilişkin sorunları çözümleyebilecek kavramsal bilgiyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders;
Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması

İç Hastalıkları Hemşireliği ve Hemşirelik Süreci

,Sıvı Elektrolit Denge ve Dengesizliği, Asit Baz Dengesizliği ve Hemşirelik Bakımı,Şok ve Hemşirelik Bakımı,Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakım,Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,Onkoloji Hemşireliği,Kan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,Böbrek Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,Endokrin Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,Sindirim Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,Sinir Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,İmmün Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,Kas-İskelet Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İç hastalıkları hemşireliğinin temel ilkelerini, rol ve sorumluluklarını, önemini açıklar10, 16, 19, 9A
Sistem hastalıklarıyla ilgili risk faktörlerini ve risk gruplarının tanımlar10, 13, 16, 19, 9A
Sistem hastalıklarıyla ilgili oluşabilecek sorunları günlük yaşam aktiviteleri kapsamında belirler10, 13, 16, 19, 9A
Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin bütüncül bakım yaklaşımıyla hemşirelik bakımını ve eğitim gereksinimlerini açıklar 10, 13, 16, 19, 23, 37, 38, 9A
Sağlıklı/hasta bireye uygulanan hemşirelik girişimlerini yerine getirirken etik kurallara dikkat eder10, 13, 16, 19, 20, 9A
Sistem hastalığı olan bireyin hastalığına bağlı gelişen acil durum bakımını tanımlar10, 13, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1
Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması

İç Hastalıkları Hemşireliği ve Hemşirelik Süreci

1. kaynağın 119-126 5. kaynağın 63-69. ve 165-184. 10. kaynağın1-6. sayfalarının incelenmesi 6. Kaynağın incelenmesi 9. Kaynağın incelenmesi
2Sıvı Elektrolit Denge ve Dengesizliği, Asit Baz Dengesizliği ve Hemşirelik Bakımı1. kaynağın 171-187. 5. kaynağın 95-122. 10. kaynağın 53-63. sayfalarının incelenmesi
3Şok ve Hemşirelik Bakımı1. kaynağın 189-98. 5. kaynağın 221-239. 10. kaynağın 64-84. sayfalarının incelenmesi
4Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakım1. kaynağın 381-422. 5. kaynağın 343-382. 10. kaynağın119-162. sayfalarının incelenmesi 7.kaynağın incelenmesi
5Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı1. kaynağın 473-88. ve 585-96. 5.kaynağın 427-462. 10. kaynağın 85-109. sayfalarının incelenmesi
6Onkoloji Hemşireliği1. kaynağın 201-241. 5. kaynağın 246-304. 10. kaynağın 365-398. sayfalarının incelenmesi http://www.onkohem.org.tr/ adresinden Onkoloji hemşireliği derneği websitesinin incelenmesi 8. kaynağın incelenmesi
8Kan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı1. kaynağın 621-653. 5. kaynağın 499-534. 10. kaynağın335-356. sayfalarının incelenmesi
9Böbrek Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı1. kaynağın 915-942. 5. kaynağın 541-599. 10. kaynağın227-256. sayfalarının incelenmesi www.ndthd.org adresinden Türk nefroloji ve diyaliz hemşireliği derneği sitesinin incelenmesi
10Endokrin Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı1. kaynağın 817-840 ve 857-884. 5. kaynağın 673-708. 10. kaynağın 259-290. sayfalarının incelenmesi http://www.tdhd.org/diyabet_hemsireligi.php adresindenTürk diyabet hemşireliği derneği websitesinin incelenmesi
11Sindirim Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı1. kaynağın 685-732. 5. kaynağın 615-653. 10. kaynağın181-221. sayfalarının incelenmesi
12Sinir Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı1. kaynağın 1185-1226. 5. kaynağın 805-858. 10. kaynağın 292-330. sayfalarının incelenmesi Türk yoğun bakım hemşireliği derneği websitesinin incelenmesi
13İmmün Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı1. kaynağın 1011-1037. 5. kaynağın 755-778. 10. kaynağın439-452. sayfalarının incelenmesi
14Kas-İskelet Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı

5.kaynağın 729-745. 10. kaynağın413-435. sayfalarının incelenmesi
Kaynak
1- Eti Aslan, F., Karadokovan, A. (2011). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Adana: Nobel Kitabevi 2- Durna, Z., Akın S., Özdilli K. (2009). İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulama Rehberi. İstanbul. 3- LeMone Priscilla, Burke, Karen M. (2004). Clinical handbook for medical-surgical nursing : critical thinking in client care. N.J. : Pearson/Prentice-Hall. 4- Hogan, M. (2004). Medical-Surgical Nursing: Reviews & Rationales. N.J. : Pearson Prentice Hall. 5. Akdemir N. Birol L. (2005) İç Hastaliklari ve Hemşirelik Bakimi. Genişletilmiş 2. Baskı. Ankara. 6. Kurtuluş Tosun, Z., Pınar Bölüktaş, R. (2015). Yoğun Bakım Ünitelerindeki Yaşlı Hastalarda Bası Yarası Prevalansı ve Etkileyen Faktörler. Yoğun Bakım Hemşireliği Dergisi, 19(2); 54-80. http://www.tybhd.org.tr/ 7. Arıkan, D. Tüberküloz ve hemşirelik yaklaşımı. www.slideshare.net/mbolmez/tberkloz-ve-hemirelik-yaklaşımı 8. Can, G. (2007). Onkoloji Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Semptom Yönetimi. İstanbul: Mavi İletişim Danışmanlık AŞ Medikal Yayıncılık. 9. Pınar R. Yatağa Bağımlı Hasta Bakımı. www.igkh.gov.tr/yeni/userfiles/files/36 YATAGABAKIMLIHASTABAKIMI.pd 10. Enç, N. (2014). İç Hastalıkları Hemşireliği. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı12424
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ-Güz Dönemi4+044
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra KÖROĞLU ÇAMDEVİREN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra KÖROĞLU ÇAMDEVİREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSistemlerle ilgili hastalığı olan bireyin tedavisi ve hemşirelik bakımı konusunda teorik bilgi ve yöntemleri, hemşirelik süreci doğrultusunda hemşireliğe ilişkin sorunları çözümleyebilecek kavramsal bilgiyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders;
Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması

İç Hastalıkları Hemşireliği ve Hemşirelik Süreci

,Sıvı Elektrolit Denge ve Dengesizliği, Asit Baz Dengesizliği ve Hemşirelik Bakımı,Şok ve Hemşirelik Bakımı,Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakım,Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,Onkoloji Hemşireliği,Kan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,Böbrek Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,Endokrin Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,Sindirim Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,Sinir Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,İmmün Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,Kas-İskelet Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İç hastalıkları hemşireliğinin temel ilkelerini, rol ve sorumluluklarını, önemini açıklar10, 16, 19, 9A
Sistem hastalıklarıyla ilgili risk faktörlerini ve risk gruplarının tanımlar10, 13, 16, 19, 9A
Sistem hastalıklarıyla ilgili oluşabilecek sorunları günlük yaşam aktiviteleri kapsamında belirler10, 13, 16, 19, 9A
Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin bütüncül bakım yaklaşımıyla hemşirelik bakımını ve eğitim gereksinimlerini açıklar 10, 13, 16, 19, 23, 37, 38, 9A
Sağlıklı/hasta bireye uygulanan hemşirelik girişimlerini yerine getirirken etik kurallara dikkat eder10, 13, 16, 19, 20, 9A
Sistem hastalığı olan bireyin hastalığına bağlı gelişen acil durum bakımını tanımlar10, 13, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1
Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması

İç Hastalıkları Hemşireliği ve Hemşirelik Süreci

1. kaynağın 119-126 5. kaynağın 63-69. ve 165-184. 10. kaynağın1-6. sayfalarının incelenmesi 6. Kaynağın incelenmesi 9. Kaynağın incelenmesi
2Sıvı Elektrolit Denge ve Dengesizliği, Asit Baz Dengesizliği ve Hemşirelik Bakımı1. kaynağın 171-187. 5. kaynağın 95-122. 10. kaynağın 53-63. sayfalarının incelenmesi
3Şok ve Hemşirelik Bakımı1. kaynağın 189-98. 5. kaynağın 221-239. 10. kaynağın 64-84. sayfalarının incelenmesi
4Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakım1. kaynağın 381-422. 5. kaynağın 343-382. 10. kaynağın119-162. sayfalarının incelenmesi 7.kaynağın incelenmesi
5Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı1. kaynağın 473-88. ve 585-96. 5.kaynağın 427-462. 10. kaynağın 85-109. sayfalarının incelenmesi
6Onkoloji Hemşireliği1. kaynağın 201-241. 5. kaynağın 246-304. 10. kaynağın 365-398. sayfalarının incelenmesi http://www.onkohem.org.tr/ adresinden Onkoloji hemşireliği derneği websitesinin incelenmesi 8. kaynağın incelenmesi
8Kan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı1. kaynağın 621-653. 5. kaynağın 499-534. 10. kaynağın335-356. sayfalarının incelenmesi
9Böbrek Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı1. kaynağın 915-942. 5. kaynağın 541-599. 10. kaynağın227-256. sayfalarının incelenmesi www.ndthd.org adresinden Türk nefroloji ve diyaliz hemşireliği derneği sitesinin incelenmesi
10Endokrin Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı1. kaynağın 817-840 ve 857-884. 5. kaynağın 673-708. 10. kaynağın 259-290. sayfalarının incelenmesi http://www.tdhd.org/diyabet_hemsireligi.php adresindenTürk diyabet hemşireliği derneği websitesinin incelenmesi
11Sindirim Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı1. kaynağın 685-732. 5. kaynağın 615-653. 10. kaynağın181-221. sayfalarının incelenmesi
12Sinir Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı1. kaynağın 1185-1226. 5. kaynağın 805-858. 10. kaynağın 292-330. sayfalarının incelenmesi Türk yoğun bakım hemşireliği derneği websitesinin incelenmesi
13İmmün Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı1. kaynağın 1011-1037. 5. kaynağın 755-778. 10. kaynağın439-452. sayfalarının incelenmesi
14Kas-İskelet Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı

5.kaynağın 729-745. 10. kaynağın413-435. sayfalarının incelenmesi
Kaynak
1- Eti Aslan, F., Karadokovan, A. (2011). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Adana: Nobel Kitabevi 2- Durna, Z., Akın S., Özdilli K. (2009). İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulama Rehberi. İstanbul. 3- LeMone Priscilla, Burke, Karen M. (2004). Clinical handbook for medical-surgical nursing : critical thinking in client care. N.J. : Pearson/Prentice-Hall. 4- Hogan, M. (2004). Medical-Surgical Nursing: Reviews & Rationales. N.J. : Pearson Prentice Hall. 5. Akdemir N. Birol L. (2005) İç Hastaliklari ve Hemşirelik Bakimi. Genişletilmiş 2. Baskı. Ankara. 6. Kurtuluş Tosun, Z., Pınar Bölüktaş, R. (2015). Yoğun Bakım Ünitelerindeki Yaşlı Hastalarda Bası Yarası Prevalansı ve Etkileyen Faktörler. Yoğun Bakım Hemşireliği Dergisi, 19(2); 54-80. http://www.tybhd.org.tr/ 7. Arıkan, D. Tüberküloz ve hemşirelik yaklaşımı. www.slideshare.net/mbolmez/tberkloz-ve-hemirelik-yaklaşımı 8. Can, G. (2007). Onkoloji Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Semptom Yönetimi. İstanbul: Mavi İletişim Danışmanlık AŞ Medikal Yayıncılık. 9. Pınar R. Yatağa Bağımlı Hasta Bakımı. www.igkh.gov.tr/yeni/userfiles/files/36 YATAGABAKIMLIHASTABAKIMI.pd 10. Enç, N. (2014). İç Hastalıkları Hemşireliği. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/10/2022 - 11:01Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 15:11