Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GERİATRİ HEMŞİRELİĞİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Rabia EREN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciye geriatrik hastalıkların etiyolojisi, tanı, tedavi bakım, eğitimleri ve yaşlının yetersizlikleri hakkında bilgi ve beceri sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Geriatride Temel Prensipler,Geriatrinin Tanımı, Dünya'da ve Ülkemizde Yaşlı nüfus,Yaşlanma Teorileri,Yaşlı Hastalara Yaklaşım,Yaşlıdaki Fizyolojik Değişikler,Geriatride Yaşam Kalitesi,Geriatrik Hastada Beslenme ve Sıvı Dengesi,Geriatrik Hastalarla İletişim,Geriatrik Hastalıklar,Ev Kazalarının ve Düşmelerin Önlenmesi,Geriatrik Hastalarda İlaç Kullanımı,Geriatrik Hastalıkların Psikososyal Gereksinimleri,Geriatrik Rehabilitasyon,Yaşlı İstismarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaşlanma sürecini yorumlar,10, 5, 9A
Geriatrik dönemde değişiklikler ve sorunlar hakkında hemşirelik bakımını planlar,5, 9A, H
Geriatrik dönemde koruyucu hemşirelik kapsamında yer alan uygulamaları sıralar16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Geriatride Temel Prensipler1 ve 4. Kaynağın ilgili bölümlerinin okunması
2Geriatrinin Tanımı, Dünya'da ve Ülkemizde Yaşlı nüfus5. no’lu kaynağın okunması
3Yaşlanma Teorileri6. no’lu kaynağın okunması
4Yaşlı Hastalara Yaklaşım1 Kaynağın 1. bölümünün okunması
5Yaşlıdaki Fizyolojik Değişikler3. ve 4.kaynağın ilgili bölümlerinin okunması
6Geriatride Yaşam Kalitesi3. Kaynağın 27. Bölümünün okunması
7Geriatrik Hastada Beslenme ve Sıvı Dengesi1.Kaynağın 8. Bölümü ve 3. Kaynağın 29. Bölümünün okunması
8Geriatrik Hastalarla İletişim1.Kaynağın 10. Bölümünün okunması
9Geriatrik Hastalıklar3. kaynağın ilgili bölümlerinin okunması
10Ev Kazalarının ve Düşmelerin Önlenmesi1.kaynağın 13. Bölümünün okunması
11Geriatrik Hastalarda İlaç Kullanımı7. kaynağın okunması
12Geriatrik Hastalıkların Psikososyal Gereksinimleri8.kaynağın okunması
13Geriatrik Rehabilitasyon9.kaynağın okunması
14Yaşlı İstismarı10.kaynağın okunması
Kaynak
1. Karadakovan A. Yaşlı bakımı hemşireliği, Nobel kitapevi.2015. İstanbul. 2. Kaptan G, Dedeli Ö, Temel İç Hastalıkları, İstanbul Tıp Kitabevi 3. Altındiş M, Yaşlılarda Güncel Sorunlar ve Bakımı, İstanbul Tıp Kitabevi 4. Karadakovan A, Eti Aslan F, Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Nobel Kitabevi 5. Mandıracıoğlu A. Dünyada ve Türkiye’de yaşlıların demografik özellikleri. Ege Tıp Dergisi 2010. 49(3) Ek 6. Sağlam E., Özdamar EN. Yaşlanma Teorileri ve Tedavi Yaklaşımları. Maltepe tıp dergisi. 2012, Cilt 4, Sayı 1, Sayfa(lar) 056-061 7.Kutsal YG. Yaşlılarda çoklu ilaç kullanımı. turkısh journal of gerıatrıcs. Özel Sayı, 2006 (37 - 44) 8.Öz F. Yaşamın son evresi: yaşlılık psikososyal açıdan gözden geçirme. Kriz Dergisi 10(2): 17-28 9.Yağcı İ. Geriatrik rehabilitasyon 5N-1K. Türkiye fiziksel tıp ve rehabilitasyon derneği geriatrik rehabilitasyon çalışma grubu raporu. 10.Akdemir N. Görgülü Ü. Çınar Fİ: Yaşlı İstismarı ve İhmali. Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi (2008) 67–75.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı11818
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GERİATRİ HEMŞİRELİĞİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Rabia EREN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciye geriatrik hastalıkların etiyolojisi, tanı, tedavi bakım, eğitimleri ve yaşlının yetersizlikleri hakkında bilgi ve beceri sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Geriatride Temel Prensipler,Geriatrinin Tanımı, Dünya'da ve Ülkemizde Yaşlı nüfus,Yaşlanma Teorileri,Yaşlı Hastalara Yaklaşım,Yaşlıdaki Fizyolojik Değişikler,Geriatride Yaşam Kalitesi,Geriatrik Hastada Beslenme ve Sıvı Dengesi,Geriatrik Hastalarla İletişim,Geriatrik Hastalıklar,Ev Kazalarının ve Düşmelerin Önlenmesi,Geriatrik Hastalarda İlaç Kullanımı,Geriatrik Hastalıkların Psikososyal Gereksinimleri,Geriatrik Rehabilitasyon,Yaşlı İstismarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaşlanma sürecini yorumlar,10, 5, 9A
Geriatrik dönemde değişiklikler ve sorunlar hakkında hemşirelik bakımını planlar,5, 9A, H
Geriatrik dönemde koruyucu hemşirelik kapsamında yer alan uygulamaları sıralar16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Geriatride Temel Prensipler1 ve 4. Kaynağın ilgili bölümlerinin okunması
2Geriatrinin Tanımı, Dünya'da ve Ülkemizde Yaşlı nüfus5. no’lu kaynağın okunması
3Yaşlanma Teorileri6. no’lu kaynağın okunması
4Yaşlı Hastalara Yaklaşım1 Kaynağın 1. bölümünün okunması
5Yaşlıdaki Fizyolojik Değişikler3. ve 4.kaynağın ilgili bölümlerinin okunması
6Geriatride Yaşam Kalitesi3. Kaynağın 27. Bölümünün okunması
7Geriatrik Hastada Beslenme ve Sıvı Dengesi1.Kaynağın 8. Bölümü ve 3. Kaynağın 29. Bölümünün okunması
8Geriatrik Hastalarla İletişim1.Kaynağın 10. Bölümünün okunması
9Geriatrik Hastalıklar3. kaynağın ilgili bölümlerinin okunması
10Ev Kazalarının ve Düşmelerin Önlenmesi1.kaynağın 13. Bölümünün okunması
11Geriatrik Hastalarda İlaç Kullanımı7. kaynağın okunması
12Geriatrik Hastalıkların Psikososyal Gereksinimleri8.kaynağın okunması
13Geriatrik Rehabilitasyon9.kaynağın okunması
14Yaşlı İstismarı10.kaynağın okunması
Kaynak
1. Karadakovan A. Yaşlı bakımı hemşireliği, Nobel kitapevi.2015. İstanbul. 2. Kaptan G, Dedeli Ö, Temel İç Hastalıkları, İstanbul Tıp Kitabevi 3. Altındiş M, Yaşlılarda Güncel Sorunlar ve Bakımı, İstanbul Tıp Kitabevi 4. Karadakovan A, Eti Aslan F, Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Nobel Kitabevi 5. Mandıracıoğlu A. Dünyada ve Türkiye’de yaşlıların demografik özellikleri. Ege Tıp Dergisi 2010. 49(3) Ek 6. Sağlam E., Özdamar EN. Yaşlanma Teorileri ve Tedavi Yaklaşımları. Maltepe tıp dergisi. 2012, Cilt 4, Sayı 1, Sayfa(lar) 056-061 7.Kutsal YG. Yaşlılarda çoklu ilaç kullanımı. turkısh journal of gerıatrıcs. Özel Sayı, 2006 (37 - 44) 8.Öz F. Yaşamın son evresi: yaşlılık psikososyal açıdan gözden geçirme. Kriz Dergisi 10(2): 17-28 9.Yağcı İ. Geriatrik rehabilitasyon 5N-1K. Türkiye fiziksel tıp ve rehabilitasyon derneği geriatrik rehabilitasyon çalışma grubu raporu. 10.Akdemir N. Görgülü Ü. Çınar Fİ: Yaşlı İstismarı ve İhmali. Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi (2008) 67–75.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/10/2022 - 11:01Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 15:11