Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ YAŞAMA GEÇİŞ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN, Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHemşirelikte temel yetkinlikler ışığında son sınıf hemşirelik öğrencilerinin mesleki hazır oluşluklarını güçlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dünyada ve Türkiye'de Hemşire Gereksinimi ve Yeni Mezunlar,Hemşirelikte Mesleki Yaşama Geçiş Süreci,Mesleki Yaşama Geçiş Programları ve Temel Yetkinliklerin Kapsamı,Birey Merkezli Bakım: Tanımı ve Kapsamı, Boyutları ve Etkili İletişim Kurmak,Birey Merkezli Bakım: Hasta Kabul ve Taburculuk Süreci ve Bakımda Öncelikleri Belirleme,Ekip Çalışması ve İş Birliği: Tanımı ve Kapsamı, Yetki Devri ve Etkili İletişim Uygulamaları,Kanıta Dayalı Uygulama: Tanımı ve Kapsamı, Literatür Tarama ve Kanıtların Değerlendirilmesi,Kalite İyileştirme: Tanımı ve Kapsamı, Model ve Yöntemler, Kullanılan Araçlar,Güvenlik: Tanımı ve Kapsamı, Tıbbi Hatalar ve Nedenleri,Güvenlik: Tıbbi Hatalar ve Önleme Stratejileri,Güvenlik: Tıbbi Hatalar ve Önleme Stratejileri,Bilişim: Tanımı ve Kapsamı, Sistemler, Hastane Bilişim Sisteminin Kullanımı,Simülasyona Dayalı Öğrenme -I,Simülasyona Dayalı Öğrenme-II
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak görev, yetki ve sorumluluklarını açıklar. 10, 13, 16, 19, 9A, H
2. Mesleki temel yetkinliklere ilişkin bilgi, beceri ve davranışları gösterir.10, 13, 16, 19, 21, 9A, H
3. Kaliteli ve güvenli bakım sağlamanın önemini kabul eder. 10, 13, 16, 19, 21, 9A, H
4. Kendini mesleki yaşama geçiş için hazır hisseder. 10, 13, 16, 19, 21, 9H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dünyada ve Türkiye'de Hemşire Gereksinimi ve Yeni MezunlarBirinci kaynağın okunması
2Hemşirelikte Mesleki Yaşama Geçiş Süreciİkinci kaynağın okunması
3Mesleki Yaşama Geçiş Programları ve Temel Yetkinliklerin KapsamıÜçüncü kaynağın okunması ve dördüncü kaynağın incelenmesi
4Birey Merkezli Bakım: Tanımı ve Kapsamı, Boyutları ve Etkili İletişim KurmakBeşinci kaynağın okunması
5Birey Merkezli Bakım: Hasta Kabul ve Taburculuk Süreci ve Bakımda Öncelikleri BelirlemeBeşinci kaynağın okunması
6Ekip Çalışması ve İş Birliği: Tanımı ve Kapsamı, Yetki Devri ve Etkili İletişim UygulamalarıAltıncı kaynağın okunması
7Kanıta Dayalı Uygulama: Tanımı ve Kapsamı, Literatür Tarama ve Kanıtların DeğerlendirilmesiSekizinci kaynağın okunması
8Kalite İyileştirme: Tanımı ve Kapsamı, Model ve Yöntemler, Kullanılan AraçlarYedinci kaynağın okunması
9Güvenlik: Tanımı ve Kapsamı, Tıbbi Hatalar ve NedenleriOnuncu kaynağın okunması
10Güvenlik: Tıbbi Hatalar ve Önleme StratejileriOnuncu kaynağın okunması
11Güvenlik: Tıbbi Hatalar ve Önleme StratejileriOnuncu kaynağın okunması
12Bilişim: Tanımı ve Kapsamı, Sistemler, Hastane Bilişim Sisteminin KullanımıDokuzuncu kaynağın okunması
13Simülasyona Dayalı Öğrenme -IVerilen teorik bilginin çalışılması
14Simülasyona Dayalı Öğrenme-II
Verilen teorik bilginin çalışılması
Kaynak
1. Koç S, Bardak A, Yılmaz K. (2014). Hemşirelik son sınıf öğrencilerinin iş yerinden beklentilerinin belirlenmesi. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi 11(3): 43-50. 2. Öztürk h, Kurt Ş, Serin GM, Bayrak B, Balık T, Demirbağ BC. (2016). Hastanelerde işe yeni başlayan hemşirelerin sorunları. ACU Sağlık Bilimleri Dergisi 4: 189-201. 3. Dyees S, Sherman RO. The first year of practice: new graduate nurses' transition and learning needs. The Journal of Continuing Education in Nursing. 40(9): 403-410. 4. Deborah H. (2012). QSEN competencies: a bridge to practice. Nursing Made Incredibly Easy. 10(5): 1-3. 5. Şahin G, İğde FA. (2014). Hasta merkezli bakım-ortak karar alma süreci ve kalite. Türkiye Klinikleri J Fam-Med Special Topics 5(3): 38-43. 6. Ergün YA. (2011). Yoğun bakımda ekip çalışması. Yoğun Bakım Hemşireliği Dergisi. 15(1): 36-49. 7. Türkmen E. (2015). Hemşire istihdamının hasta ve hemşire sonuçları ile organizasyonel çıktılara etkisi: yataklı tedavi kurumlarında hemşire insan gücü. Hacettepe Hemşirelik Fakültesi Dergisi 69-80, 8. Çopur EÖ, Kuru N, Seyman ÇC. (2015). Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamalara genel bakış. Journal of Health and Nursing Management. 2(1): 51-55 9. Bilgiç Ş, Şendir M. (2014). Hemşirelik bilişimi. Cumhuriyet Hemşirelik Dergisi . 3(1): 24-28. 10. Uğur E, Coşkun EY. (2017). Hasta güvenliği ve simülasyon. Türkiye Klinikleri Pediatric Nursing. 3(1): 1-5.
Ders Notları ve Hemşirelikle ilgili diğer bilimsel kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14114
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ YAŞAMA GEÇİŞ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN, Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHemşirelikte temel yetkinlikler ışığında son sınıf hemşirelik öğrencilerinin mesleki hazır oluşluklarını güçlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dünyada ve Türkiye'de Hemşire Gereksinimi ve Yeni Mezunlar,Hemşirelikte Mesleki Yaşama Geçiş Süreci,Mesleki Yaşama Geçiş Programları ve Temel Yetkinliklerin Kapsamı,Birey Merkezli Bakım: Tanımı ve Kapsamı, Boyutları ve Etkili İletişim Kurmak,Birey Merkezli Bakım: Hasta Kabul ve Taburculuk Süreci ve Bakımda Öncelikleri Belirleme,Ekip Çalışması ve İş Birliği: Tanımı ve Kapsamı, Yetki Devri ve Etkili İletişim Uygulamaları,Kanıta Dayalı Uygulama: Tanımı ve Kapsamı, Literatür Tarama ve Kanıtların Değerlendirilmesi,Kalite İyileştirme: Tanımı ve Kapsamı, Model ve Yöntemler, Kullanılan Araçlar,Güvenlik: Tanımı ve Kapsamı, Tıbbi Hatalar ve Nedenleri,Güvenlik: Tıbbi Hatalar ve Önleme Stratejileri,Güvenlik: Tıbbi Hatalar ve Önleme Stratejileri,Bilişim: Tanımı ve Kapsamı, Sistemler, Hastane Bilişim Sisteminin Kullanımı,Simülasyona Dayalı Öğrenme -I,Simülasyona Dayalı Öğrenme-II
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak görev, yetki ve sorumluluklarını açıklar. 10, 13, 16, 19, 9A, H
2. Mesleki temel yetkinliklere ilişkin bilgi, beceri ve davranışları gösterir.10, 13, 16, 19, 21, 9A, H
3. Kaliteli ve güvenli bakım sağlamanın önemini kabul eder. 10, 13, 16, 19, 21, 9A, H
4. Kendini mesleki yaşama geçiş için hazır hisseder. 10, 13, 16, 19, 21, 9H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dünyada ve Türkiye'de Hemşire Gereksinimi ve Yeni MezunlarBirinci kaynağın okunması
2Hemşirelikte Mesleki Yaşama Geçiş Süreciİkinci kaynağın okunması
3Mesleki Yaşama Geçiş Programları ve Temel Yetkinliklerin KapsamıÜçüncü kaynağın okunması ve dördüncü kaynağın incelenmesi
4Birey Merkezli Bakım: Tanımı ve Kapsamı, Boyutları ve Etkili İletişim KurmakBeşinci kaynağın okunması
5Birey Merkezli Bakım: Hasta Kabul ve Taburculuk Süreci ve Bakımda Öncelikleri BelirlemeBeşinci kaynağın okunması
6Ekip Çalışması ve İş Birliği: Tanımı ve Kapsamı, Yetki Devri ve Etkili İletişim UygulamalarıAltıncı kaynağın okunması
7Kanıta Dayalı Uygulama: Tanımı ve Kapsamı, Literatür Tarama ve Kanıtların DeğerlendirilmesiSekizinci kaynağın okunması
8Kalite İyileştirme: Tanımı ve Kapsamı, Model ve Yöntemler, Kullanılan AraçlarYedinci kaynağın okunması
9Güvenlik: Tanımı ve Kapsamı, Tıbbi Hatalar ve NedenleriOnuncu kaynağın okunması
10Güvenlik: Tıbbi Hatalar ve Önleme StratejileriOnuncu kaynağın okunması
11Güvenlik: Tıbbi Hatalar ve Önleme StratejileriOnuncu kaynağın okunması
12Bilişim: Tanımı ve Kapsamı, Sistemler, Hastane Bilişim Sisteminin KullanımıDokuzuncu kaynağın okunması
13Simülasyona Dayalı Öğrenme -IVerilen teorik bilginin çalışılması
14Simülasyona Dayalı Öğrenme-II
Verilen teorik bilginin çalışılması
Kaynak
1. Koç S, Bardak A, Yılmaz K. (2014). Hemşirelik son sınıf öğrencilerinin iş yerinden beklentilerinin belirlenmesi. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi 11(3): 43-50. 2. Öztürk h, Kurt Ş, Serin GM, Bayrak B, Balık T, Demirbağ BC. (2016). Hastanelerde işe yeni başlayan hemşirelerin sorunları. ACU Sağlık Bilimleri Dergisi 4: 189-201. 3. Dyees S, Sherman RO. The first year of practice: new graduate nurses' transition and learning needs. The Journal of Continuing Education in Nursing. 40(9): 403-410. 4. Deborah H. (2012). QSEN competencies: a bridge to practice. Nursing Made Incredibly Easy. 10(5): 1-3. 5. Şahin G, İğde FA. (2014). Hasta merkezli bakım-ortak karar alma süreci ve kalite. Türkiye Klinikleri J Fam-Med Special Topics 5(3): 38-43. 6. Ergün YA. (2011). Yoğun bakımda ekip çalışması. Yoğun Bakım Hemşireliği Dergisi. 15(1): 36-49. 7. Türkmen E. (2015). Hemşire istihdamının hasta ve hemşire sonuçları ile organizasyonel çıktılara etkisi: yataklı tedavi kurumlarında hemşire insan gücü. Hacettepe Hemşirelik Fakültesi Dergisi 69-80, 8. Çopur EÖ, Kuru N, Seyman ÇC. (2015). Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamalara genel bakış. Journal of Health and Nursing Management. 2(1): 51-55 9. Bilgiç Ş, Şendir M. (2014). Hemşirelik bilişimi. Cumhuriyet Hemşirelik Dergisi . 3(1): 24-28. 10. Uğur E, Coşkun EY. (2017). Hasta güvenliği ve simülasyon. Türkiye Klinikleri Pediatric Nursing. 3(1): 1-5.
Ders Notları ve Hemşirelikle ilgili diğer bilimsel kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/10/2022 - 11:01Son Güncelleme Tarihi: 31/10/2022 - 15:11