Dr.Öğr.Üye. Selen SUBAŞI, Dr.Öğr.Üye. Pınar ATAK ÇAKIR, Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI, Öğr.Gör. Fatma Dilge AŞIK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Fizyoterapi-rehabilitasyonda farklı ve güncel tedavi yöntemleri ve kullanımlarını değerlendirmektir
Dersin İçeriği
Bu ders; Alzheimer ve Demansta Fizyoterapi,Amputelerde Rehabilitasyon,Göz hastalıklarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Yutma Problemlerinde Fizyoterapi,Nöral Plastisite,Kanıta dayalı araştırmaların analizi I ,Periferik Vasküler Hastalıklarda Fizyoterapi,Ağrı ve fizyoterapi yöntemleri,Üriner inkontinansta fizyoterapi,Kronik böbrek hastalıklarında fizyoterapi,Periferik Sinir Yaralanmalarında Fizyoterapi,Yara iyileşmesinde fizyoterapi,Diyabet fizyoterapisi,Kanıta dayalı araştırmaların analizi II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki özel konuları tartışır
10, 16, 18, 5, 9
A
Kanıta dayalı araştırmaları analiz eder
10, 16, 18, 5, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Alzheimer ve Demansta Fizyoterapi
Mebis notları
2
Amputelerde Rehabilitasyon
Mebis notları
3
Göz hastalıklarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis notları
4
Yutma Problemlerinde Fizyoterapi
Mebis notları
5
Nöral Plastisite
Mebis notları
6
Kanıta dayalı araştırmaların analizi I
www.pubmed.com
7
Periferik Vasküler Hastalıklarda Fizyoterapi
Mebis notları
8
Ağrı ve fizyoterapi yöntemleri
5. kaynak sayfa, 103-130
9
Üriner inkontinansta fizyoterapi
5. kaynak sayfa, 487-501
10
Kronik böbrek hastalıklarında fizyoterapi
1. kaynak sayfa, 23-42
11
Periferik Sinir Yaralanmalarında Fizyoterapi
Mebis notları
12
Yara iyileşmesinde fizyoterapi
1. kaynak sayfa, 249-266
13
Diyabet fizyoterapisi
5. kaynak sayfa, 471-485
14
Kanıta dayalı araştırmaların analizi II
www.pubmed.com
Kaynak
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2043.
2- AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006.
3- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005.
4- Gelecek N, Terapatik Egzersiz Güncel Yaklaşımlar, O'Tıp Kitapevi,2016
5- Karaduman A, Yılmaz ÖT, Fizyoterapi Rehabilitasyon Genel Fizyoterapi,Pelikan,2016
Mebis notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
3
42
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
2
4
8
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
113
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(113/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
FİZYOTERAPİDE ÖZEL KONULAR II
-
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Selen SUBAŞI, Dr.Öğr.Üye. Pınar ATAK ÇAKIR, Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI, Öğr.Gör. Fatma Dilge AŞIK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Fizyoterapi-rehabilitasyonda farklı ve güncel tedavi yöntemleri ve kullanımlarını değerlendirmektir
Dersin İçeriği
Bu ders; Alzheimer ve Demansta Fizyoterapi,Amputelerde Rehabilitasyon,Göz hastalıklarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon,Yutma Problemlerinde Fizyoterapi,Nöral Plastisite,Kanıta dayalı araştırmaların analizi I ,Periferik Vasküler Hastalıklarda Fizyoterapi,Ağrı ve fizyoterapi yöntemleri,Üriner inkontinansta fizyoterapi,Kronik böbrek hastalıklarında fizyoterapi,Periferik Sinir Yaralanmalarında Fizyoterapi,Yara iyileşmesinde fizyoterapi,Diyabet fizyoterapisi,Kanıta dayalı araştırmaların analizi II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki özel konuları tartışır
10, 16, 18, 5, 9
A
Kanıta dayalı araştırmaları analiz eder
10, 16, 18, 5, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Alzheimer ve Demansta Fizyoterapi
Mebis notları
2
Amputelerde Rehabilitasyon
Mebis notları
3
Göz hastalıklarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Mebis notları
4
Yutma Problemlerinde Fizyoterapi
Mebis notları
5
Nöral Plastisite
Mebis notları
6
Kanıta dayalı araştırmaların analizi I
www.pubmed.com
7
Periferik Vasküler Hastalıklarda Fizyoterapi
Mebis notları
8
Ağrı ve fizyoterapi yöntemleri
5. kaynak sayfa, 103-130
9
Üriner inkontinansta fizyoterapi
5. kaynak sayfa, 487-501
10
Kronik böbrek hastalıklarında fizyoterapi
1. kaynak sayfa, 23-42
11
Periferik Sinir Yaralanmalarında Fizyoterapi
Mebis notları
12
Yara iyileşmesinde fizyoterapi
1. kaynak sayfa, 249-266
13
Diyabet fizyoterapisi
5. kaynak sayfa, 471-485
14
Kanıta dayalı araştırmaların analizi II
www.pubmed.com
Kaynak
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2043.
2- AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006.
3- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005.
4- Gelecek N, Terapatik Egzersiz Güncel Yaklaşımlar, O'Tıp Kitapevi,2016
5- Karaduman A, Yılmaz ÖT, Fizyoterapi Rehabilitasyon Genel Fizyoterapi,Pelikan,2016
Mebis notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.