Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PEDİATRİK FİZYOTERAPİ-Güz Dönemi1+224
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ, Dr.Öğr.Üye. Selen SUBAŞI
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Pelin VURAL, Öğr. Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR
Dersin AmacıPediatrik olgularda uygulanan fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Genel giriş, tanımlama,Büyüme gelişme, motor gelişim, motor öğrenme ve motor kontrol teorileri ,Refleksler,Normal motor gelişim ,Riskli bebekte fizyoterapi ve rehabilitasyon,Serebral palsi,Pediatrik rehabilitasyonda farklı değerlendirme yöntemleri ,Pediatrik rehabilitasyonda farklı tedavi yaklaşımları,Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar ,Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar,Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar ,Obstetrik Brakial Pleksus Yaralanması ve Spina Bifida’da fizyoterapi ve rehabilitasyon ,Nöromuskuler Hastalıklar ve Down Sendromu’nda fizyoterapi ve rehabilitasyon ,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pediatrik rehabilitasyon ilkelerini tartışır.16, 9A
Büyüme Gelişim, Motor Gelişim, Motor Öğrenme ve Motor Kontrol Teorilerini öğrenir. 16, 9A
Serebral palside fizyoterapi yaklaşımlarını öğrenir.16, 9A
Down sendromu ve fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar.16, 9A
Nöromusküler hastalıkları ve fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar.16, 9A
Spina Bifida ve fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar.16, 9A
Brachial Pleksus ve fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar.16, 9A
Pediatrik rehabilitasyonda farklı değerlendirme ve uygulama yöntemlerini öğrenir ve uygular.6, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genel giriş, tanımlama
2Büyüme gelişme, motor gelişim, motor öğrenme ve motor kontrol teorileri 1. Kaynak, Sayfa 3-19, 8. Kaynak, Sayfa 3-29.
3Refleksler4. Kaynak, Sayfa 5-10, 33-44
4Normal motor gelişim 4. Kaynak, Sayfa 11-25, 10. Kaynak, Sayfa 31-51, 5. Kaynak, Sayfa 1-31, 3. Kaynak Sayfa 17-64
5Riskli bebekte fizyoterapi ve rehabilitasyon10. Kaynak, Sayfa 115-135, 3. Kaynak, Sayfa 103-166
6Serebral palsi4. Kaynak, 3. Kaynak, Sayfa 187-241, 8. Kaynak, Sayfa 459-519, 5. Kaynak, Sayfa 110-124, 7. Kaynak, Sayfa 1-41, 127-140, 177-192, 205-247, 9. Kaynak, Sayfa 1-17, 133-216, 228-276
7Pediatrik rehabilitasyonda farklı değerlendirme yöntemleri MEBİS Ders notları
8Pediatrik rehabilitasyonda farklı tedavi yaklaşımları2. Kaynak, web araştırması
9Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar 11. Kaynak
10Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar11. Kaynak
11Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar 11. Kaynak
12Obstetrik Brakial Pleksus Yaralanması ve Spina Bifida’da fizyoterapi ve rehabilitasyon Ders notları, 3. Kaynak, Sayfa 247-294, 5. Kaynak, Sayfa 164-178
13Nöromuskuler Hastalıklar ve Down Sendromu’nda fizyoterapi ve rehabilitasyon 3. Kaynak, Sayfa 351-375, 379-399, 8. Kaynak, Sayfa 295-321, 5. Kaynak, Sayfa 180-193
14Genel tekrarKaynak 1-11
Kaynak
Öğrencilere ders notu verilecektir.
1. Anne Shumway-Cook, Marjorie H. Woollacott. 'Motor Control Theory and Practical Application', Lippincott Williams & Wilkins, 2001. 2. Davis Scrutton, Diane Damiano, Margaret Mayston. 'Management of the Motor Disorders of Children with Cerebral Palsy', London: Mac Keith Press, 2004. 3. Jan Stephen Tecklin. 'Pediatric Physical Therapy', Lippincott Williams & Wilkins, 2013. 4. Karel Bobath. 'A Neurophysiological Basis for the Treatment of Cerebral Palsy', Cambridge University Press, 1991. 5. Sophie Levitt. 'Paediatric Developmental Therapy', Blackwell Scientific, 1984. 6. Freeman Miller. 'Physical Therapy of Cerebral Palsy', Springer, 2007. 7. Harold Yates, 'Handbook on Cerebral Palsy Risk Factors, Therapeutic Management and Long- Term Prognosis(Neurodevelopmental Diseases-laboratory and Clinical Research)', 2014. 8. Suzann K. Campbell, Robert J. Palisano, Margo Orlin. 'Physical Therapy for Children, 4th Edition', Elsevier, 2012. 9. Alfred L. Scherzer, Ingrid Tscharnuter. 'Early Diagnosis and Therapy in Cerebral Palsy : a primer on infant developmental problems', New York : M. Dekker, c1990. 10. Mark Drcanh, 'The clinical practice of pediatric physical therapy'. 11. Susan B O'Sullivan, Thomas J Schmitz. 'Improving functional outcomes in physical rehabilitation', F. A. Davis Company, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)119
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(119/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PEDİATRİK FİZYOTERAPİ-Güz Dönemi1+224
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Seval KUTLUTÜRK YIKILMAZ, Dr.Öğr.Üye. Selen SUBAŞI
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Pelin VURAL, Öğr. Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR
Dersin AmacıPediatrik olgularda uygulanan fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Genel giriş, tanımlama,Büyüme gelişme, motor gelişim, motor öğrenme ve motor kontrol teorileri ,Refleksler,Normal motor gelişim ,Riskli bebekte fizyoterapi ve rehabilitasyon,Serebral palsi,Pediatrik rehabilitasyonda farklı değerlendirme yöntemleri ,Pediatrik rehabilitasyonda farklı tedavi yaklaşımları,Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar ,Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar,Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar ,Obstetrik Brakial Pleksus Yaralanması ve Spina Bifida’da fizyoterapi ve rehabilitasyon ,Nöromuskuler Hastalıklar ve Down Sendromu’nda fizyoterapi ve rehabilitasyon ,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pediatrik rehabilitasyon ilkelerini tartışır.16, 9A
Büyüme Gelişim, Motor Gelişim, Motor Öğrenme ve Motor Kontrol Teorilerini öğrenir. 16, 9A
Serebral palside fizyoterapi yaklaşımlarını öğrenir.16, 9A
Down sendromu ve fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar.16, 9A
Nöromusküler hastalıkları ve fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar.16, 9A
Spina Bifida ve fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar.16, 9A
Brachial Pleksus ve fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlar.16, 9A
Pediatrik rehabilitasyonda farklı değerlendirme ve uygulama yöntemlerini öğrenir ve uygular.6, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genel giriş, tanımlama
2Büyüme gelişme, motor gelişim, motor öğrenme ve motor kontrol teorileri 1. Kaynak, Sayfa 3-19, 8. Kaynak, Sayfa 3-29.
3Refleksler4. Kaynak, Sayfa 5-10, 33-44
4Normal motor gelişim 4. Kaynak, Sayfa 11-25, 10. Kaynak, Sayfa 31-51, 5. Kaynak, Sayfa 1-31, 3. Kaynak Sayfa 17-64
5Riskli bebekte fizyoterapi ve rehabilitasyon10. Kaynak, Sayfa 115-135, 3. Kaynak, Sayfa 103-166
6Serebral palsi4. Kaynak, 3. Kaynak, Sayfa 187-241, 8. Kaynak, Sayfa 459-519, 5. Kaynak, Sayfa 110-124, 7. Kaynak, Sayfa 1-41, 127-140, 177-192, 205-247, 9. Kaynak, Sayfa 1-17, 133-216, 228-276
7Pediatrik rehabilitasyonda farklı değerlendirme yöntemleri MEBİS Ders notları
8Pediatrik rehabilitasyonda farklı tedavi yaklaşımları2. Kaynak, web araştırması
9Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar 11. Kaynak
10Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar11. Kaynak
11Pediatrik rehabilitasyonda klinik uygulamalar 11. Kaynak
12Obstetrik Brakial Pleksus Yaralanması ve Spina Bifida’da fizyoterapi ve rehabilitasyon Ders notları, 3. Kaynak, Sayfa 247-294, 5. Kaynak, Sayfa 164-178
13Nöromuskuler Hastalıklar ve Down Sendromu’nda fizyoterapi ve rehabilitasyon 3. Kaynak, Sayfa 351-375, 379-399, 8. Kaynak, Sayfa 295-321, 5. Kaynak, Sayfa 180-193
14Genel tekrarKaynak 1-11
Kaynak
Öğrencilere ders notu verilecektir.
1. Anne Shumway-Cook, Marjorie H. Woollacott. 'Motor Control Theory and Practical Application', Lippincott Williams & Wilkins, 2001. 2. Davis Scrutton, Diane Damiano, Margaret Mayston. 'Management of the Motor Disorders of Children with Cerebral Palsy', London: Mac Keith Press, 2004. 3. Jan Stephen Tecklin. 'Pediatric Physical Therapy', Lippincott Williams & Wilkins, 2013. 4. Karel Bobath. 'A Neurophysiological Basis for the Treatment of Cerebral Palsy', Cambridge University Press, 1991. 5. Sophie Levitt. 'Paediatric Developmental Therapy', Blackwell Scientific, 1984. 6. Freeman Miller. 'Physical Therapy of Cerebral Palsy', Springer, 2007. 7. Harold Yates, 'Handbook on Cerebral Palsy Risk Factors, Therapeutic Management and Long- Term Prognosis(Neurodevelopmental Diseases-laboratory and Clinical Research)', 2014. 8. Suzann K. Campbell, Robert J. Palisano, Margo Orlin. 'Physical Therapy for Children, 4th Edition', Elsevier, 2012. 9. Alfred L. Scherzer, Ingrid Tscharnuter. 'Early Diagnosis and Therapy in Cerebral Palsy : a primer on infant developmental problems', New York : M. Dekker, c1990. 10. Mark Drcanh, 'The clinical practice of pediatric physical therapy'. 11. Susan B O'Sullivan, Thomas J Schmitz. 'Improving functional outcomes in physical rehabilitation', F. A. Davis Company, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:49Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:51