Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK UYGULAMA II | - | Bahar Dönemi | 0+8 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Emre DANSUK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Selen SUBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hasta üzerinde fizyoterapi temel uygulama ve değerlendirmelerini tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında infalamasyon, onarım, ağrı teorisinin tanımlaması-Medipol Üniversitesi Bahçelievler Hastanesi (8 saat),Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında laser, infraruj, ultraviole ve nemli sıcaklık yöntemlerinin uygulamasının gözlemlenmesi-Medipol Üniversitesi Bahçelievler Hastanesi (8 saat),Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında parafin, sauna, buhar banyoları uygulamalarının gözlemlenmesi-Medipol Üniversitesi Bahçelievler Hastanesi (8 saat),Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda transkutanöz elektriksel sinir stimülasyonu uygulamasının gözlemlenmesi-Medipol Üniversitesi Bahçelievler Hastanesi (8 saat),Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda yüksek voltaj stimülasyonu, nöromusküler elektrik stimülasyonu uygulamasının gözlemlenmesi-Medipol Üniversitesi Bahçelievler Hastanesi (8 saat),Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda fonksiyonel elektrik stimülasyonu, yüksek frekanslı akımlar ve ultrason uygulamasının gözlemlenmesi-Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi (8 saat),Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda elektroterapide kanıta dayalı yaklaşımların tartışılması- Medipol Üniversitesi MEGA Hastanesi (8 saat),Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda egzersizin genel prensiplerinin tanımlanması- Medipol Üniversitesi MEGA Hastanesi (8 saat),Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda aktif egzersizler, pasif egzersizler, yardımlı ve diğer yöntemlerin uygulamasının gözlemlenmesi- Medipol Üniversitesi MEGA Hastanesi (8 saat),Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda izometrik egzersizler ve dirençli egzersizlerin uygulamasının gözlemlenmesi-Medipol Üniversitesi MEGA Hospital (8 saat),Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda germe ve gevşeme egzersizleri uygulamasının gözlemlenmesi- Medipol Üniversitesi Çamlıca Hastanesi (8 saat),Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda postür egzersizlerinin uygulamasının gözlemlenmesi- Medipol Üniversitesi Çamlıca Hastanesi (8 saat),Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda yardımcı gereç ihtiyacı ve seçiminin tanımlanması- Medipol Üniversitesi Çamlıca Hastanesi (8 saat),Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında tekerlekli sandalye, robotik fizyoterapi uygulamaları ve sanal gerçeklik hakkında açıklama yapabilmesi- Medipol Üniversitesi Çamlıca Hastanesi (8 saat); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tanıya uygun elektrofiziksel ajanlarla uygulama yapar. | 4, 9 | A, D |
Tanıya uygun fizyoterapi yöntemlerini karşılaştırır. | 4, 9 | A, D |
Nörofizyolojik yaklaşımları uygular. | 4, 9 | A, D |
Manupülatif yöntemleri açıklar. | 13, 9 | A, D |
Hasta değerlendirmesini uygular. | 4, 9 | A, D |
Hasta değerlendirmesini planlar. | 13, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında infalamasyon, onarım, ağrı teorisinin tanımlaması-Medipol Üniversitesi Bahçelievler Hastanesi (8 saat) | Mebis notları |
2 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında laser, infraruj, ultraviole ve nemli sıcaklık yöntemlerinin uygulamasının gözlemlenmesi-Medipol Üniversitesi Bahçelievler Hastanesi (8 saat) | Mebis notları |
3 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında parafin, sauna, buhar banyoları uygulamalarının gözlemlenmesi-Medipol Üniversitesi Bahçelievler Hastanesi (8 saat) | Mebis notları |
4 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda transkutanöz elektriksel sinir stimülasyonu uygulamasının gözlemlenmesi-Medipol Üniversitesi Bahçelievler Hastanesi (8 saat) | Mebis notları |
5 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda yüksek voltaj stimülasyonu, nöromusküler elektrik stimülasyonu uygulamasının gözlemlenmesi-Medipol Üniversitesi Bahçelievler Hastanesi (8 saat) | Mebis notları |
6 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda fonksiyonel elektrik stimülasyonu, yüksek frekanslı akımlar ve ultrason uygulamasının gözlemlenmesi-Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi (8 saat) | Mebis notları |
7 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda elektroterapide kanıta dayalı yaklaşımların tartışılması- Medipol Üniversitesi MEGA Hastanesi (8 saat) | Mebis notları |
8 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda egzersizin genel prensiplerinin tanımlanması- Medipol Üniversitesi MEGA Hastanesi (8 saat) | Mebis notları |
9 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda aktif egzersizler, pasif egzersizler, yardımlı ve diğer yöntemlerin uygulamasının gözlemlenmesi- Medipol Üniversitesi MEGA Hastanesi (8 saat) | Mebis notları |
10 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda izometrik egzersizler ve dirençli egzersizlerin uygulamasının gözlemlenmesi-Medipol Üniversitesi MEGA Hospital (8 saat) | Mebis notları |
11 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda germe ve gevşeme egzersizleri uygulamasının gözlemlenmesi- Medipol Üniversitesi Çamlıca Hastanesi (8 saat) | Mebis notları |
12 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda postür egzersizlerinin uygulamasının gözlemlenmesi- Medipol Üniversitesi Çamlıca Hastanesi (8 saat) | Mebis notları |
13 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda yardımcı gereç ihtiyacı ve seçiminin tanımlanması- Medipol Üniversitesi Çamlıca Hastanesi (8 saat) | Mebis notları |
14 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında tekerlekli sandalye, robotik fizyoterapi uygulamaları ve sanal gerçeklik hakkında açıklama yapabilmesi- Medipol Üniversitesi Çamlıca Hastanesi (8 saat) | Mebis notları |
Kaynak |
Tüm uygulamalar, klinik uygulama yürütücüsü gözetiminde İstanbul Medipol Üniversitesi Hastaneler Kompleksi'nde gerçekleştirilmektedir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | ||||||
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 8 | 112 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(130/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK UYGULAMA II | - | Bahar Dönemi | 0+8 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Emre DANSUK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Selen SUBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hasta üzerinde fizyoterapi temel uygulama ve değerlendirmelerini tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında infalamasyon, onarım, ağrı teorisinin tanımlaması-Medipol Üniversitesi Bahçelievler Hastanesi (8 saat),Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında laser, infraruj, ultraviole ve nemli sıcaklık yöntemlerinin uygulamasının gözlemlenmesi-Medipol Üniversitesi Bahçelievler Hastanesi (8 saat),Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında parafin, sauna, buhar banyoları uygulamalarının gözlemlenmesi-Medipol Üniversitesi Bahçelievler Hastanesi (8 saat),Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda transkutanöz elektriksel sinir stimülasyonu uygulamasının gözlemlenmesi-Medipol Üniversitesi Bahçelievler Hastanesi (8 saat),Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda yüksek voltaj stimülasyonu, nöromusküler elektrik stimülasyonu uygulamasının gözlemlenmesi-Medipol Üniversitesi Bahçelievler Hastanesi (8 saat),Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda fonksiyonel elektrik stimülasyonu, yüksek frekanslı akımlar ve ultrason uygulamasının gözlemlenmesi-Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi (8 saat),Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda elektroterapide kanıta dayalı yaklaşımların tartışılması- Medipol Üniversitesi MEGA Hastanesi (8 saat),Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda egzersizin genel prensiplerinin tanımlanması- Medipol Üniversitesi MEGA Hastanesi (8 saat),Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda aktif egzersizler, pasif egzersizler, yardımlı ve diğer yöntemlerin uygulamasının gözlemlenmesi- Medipol Üniversitesi MEGA Hastanesi (8 saat),Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda izometrik egzersizler ve dirençli egzersizlerin uygulamasının gözlemlenmesi-Medipol Üniversitesi MEGA Hospital (8 saat),Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda germe ve gevşeme egzersizleri uygulamasının gözlemlenmesi- Medipol Üniversitesi Çamlıca Hastanesi (8 saat),Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda postür egzersizlerinin uygulamasının gözlemlenmesi- Medipol Üniversitesi Çamlıca Hastanesi (8 saat),Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda yardımcı gereç ihtiyacı ve seçiminin tanımlanması- Medipol Üniversitesi Çamlıca Hastanesi (8 saat),Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında tekerlekli sandalye, robotik fizyoterapi uygulamaları ve sanal gerçeklik hakkında açıklama yapabilmesi- Medipol Üniversitesi Çamlıca Hastanesi (8 saat); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tanıya uygun elektrofiziksel ajanlarla uygulama yapar. | 4, 9 | A, D |
Tanıya uygun fizyoterapi yöntemlerini karşılaştırır. | 4, 9 | A, D |
Nörofizyolojik yaklaşımları uygular. | 4, 9 | A, D |
Manupülatif yöntemleri açıklar. | 13, 9 | A, D |
Hasta değerlendirmesini uygular. | 4, 9 | A, D |
Hasta değerlendirmesini planlar. | 13, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında infalamasyon, onarım, ağrı teorisinin tanımlaması-Medipol Üniversitesi Bahçelievler Hastanesi (8 saat) | Mebis notları |
2 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında laser, infraruj, ultraviole ve nemli sıcaklık yöntemlerinin uygulamasının gözlemlenmesi-Medipol Üniversitesi Bahçelievler Hastanesi (8 saat) | Mebis notları |
3 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında parafin, sauna, buhar banyoları uygulamalarının gözlemlenmesi-Medipol Üniversitesi Bahçelievler Hastanesi (8 saat) | Mebis notları |
4 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda transkutanöz elektriksel sinir stimülasyonu uygulamasının gözlemlenmesi-Medipol Üniversitesi Bahçelievler Hastanesi (8 saat) | Mebis notları |
5 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda yüksek voltaj stimülasyonu, nöromusküler elektrik stimülasyonu uygulamasının gözlemlenmesi-Medipol Üniversitesi Bahçelievler Hastanesi (8 saat) | Mebis notları |
6 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda fonksiyonel elektrik stimülasyonu, yüksek frekanslı akımlar ve ultrason uygulamasının gözlemlenmesi-Medipol Üniversitesi Mega Hastanesi (8 saat) | Mebis notları |
7 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda elektroterapide kanıta dayalı yaklaşımların tartışılması- Medipol Üniversitesi MEGA Hastanesi (8 saat) | Mebis notları |
8 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda egzersizin genel prensiplerinin tanımlanması- Medipol Üniversitesi MEGA Hastanesi (8 saat) | Mebis notları |
9 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda aktif egzersizler, pasif egzersizler, yardımlı ve diğer yöntemlerin uygulamasının gözlemlenmesi- Medipol Üniversitesi MEGA Hastanesi (8 saat) | Mebis notları |
10 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda izometrik egzersizler ve dirençli egzersizlerin uygulamasının gözlemlenmesi-Medipol Üniversitesi MEGA Hospital (8 saat) | Mebis notları |
11 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda germe ve gevşeme egzersizleri uygulamasının gözlemlenmesi- Medipol Üniversitesi Çamlıca Hastanesi (8 saat) | Mebis notları |
12 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda postür egzersizlerinin uygulamasının gözlemlenmesi- Medipol Üniversitesi Çamlıca Hastanesi (8 saat) | Mebis notları |
13 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamına giren farklı hastalarda yardımcı gereç ihtiyacı ve seçiminin tanımlanması- Medipol Üniversitesi Çamlıca Hastanesi (8 saat) | Mebis notları |
14 | Genel fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında tekerlekli sandalye, robotik fizyoterapi uygulamaları ve sanal gerçeklik hakkında açıklama yapabilmesi- Medipol Üniversitesi Çamlıca Hastanesi (8 saat) | Mebis notları |
Kaynak |
Tüm uygulamalar, klinik uygulama yürütücüsü gözetiminde İstanbul Medipol Üniversitesi Hastaneler Kompleksi'nde gerçekleştirilmektedir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | ||||||
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |