Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YOĞUN BAKIM FİZYOTERAPİSİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYoğun bakım fizyoterapisi kapsamında multidisipliner çalışma ve fizyoterapi gerektiren klinik problemleri ile klinik uygulama yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kardiyovasküler ve Pulmoner Anatomi,Klinik Fizyoloji,YBÜ Türleri / Multidisipliner Ekip / Hasta Tipolojisi,YBÜ Fizyoterapisinde Teori ve Klinik Beceriler,Neden YBÜ ‘de Fizyoterapi ?,Mobilizasyon programları,Kanıta dayalı araştırmaların analizi,YBÜ Teknolojisi ve Fizyoterapide Kullanımı,YBÜ ‘de Değerlendirme ve Klinik Karar,YBÜ’de Fizyoterapi Girişimleri ve Klinik Sorgulama,Fizyoterapi Endikasyon ve Kontraendikasyonları,Komplike Hastalarda Fizyoterapi,Diğer Hastalıkların Eşlik Ettiği YBÜ Hastalarında Fizyoterapi,Kanıta dayalı araştırmaların analizi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yoğun bakım izlemi alan olgularda nörolojik, muskuloskeletal, kardiyopulmoner fizyoterapi yaklaşımlarını tartışır16, 9A
Yoğun bakım ekibindeki diğer profesyonellerin yaklaşımlarını analiz eder16, 9A
Farklı olgularda fizyoterapi yaklaşımlarını uygular16, 9A
Kanıta dayalı uygulamaları açıklar16, 9A
Yoğun bakım fizyoterapisinde olguları ayırt eder16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kardiyovasküler ve Pulmoner Anatomi3. kaynak, sayfa 287-302
2Klinik Fizyoloji3. kaynak, sayfa 305-316
3YBÜ Türleri / Multidisipliner Ekip / Hasta Tipolojisi3. kaynak, sayfa 247-249
4YBÜ Fizyoterapisinde Teori ve Klinik Beceriler3. kaynak, sayfa 527
5Neden YBÜ ‘de Fizyoterapi ?3. kaynak, sayfa 249
6Mobilizasyon programları3. kaynak, sayfa 249-261
7Kanıta dayalı araştırmaların analiziwww.pubmed.com
8YBÜ Teknolojisi ve Fizyoterapide Kullanımı3. kaynak, sayfa 249-250
9YBÜ ‘de Değerlendirme ve Klinik Karar3. kaynak, sayfa 527-530
10YBÜ’de Fizyoterapi Girişimleri ve Klinik Sorgulama3. kaynak, sayfa 530-535
11Fizyoterapi Endikasyon ve Kontraendikasyonları3. kaynak, sayfa 247-261
12Komplike Hastalarda Fizyoterapi3. kaynak, sayfa 530-535
13Diğer Hastalıkların Eşlik Ettiği YBÜ Hastalarında Fizyoterapi3. kaynak, sayfa 530-535
14Kanıta dayalı araştırmaların analiziwww.pubmed.com
Kaynak
1. Hough A., Physiotherapy in Respiratory Care: An Evidence Base Approach to Respiratory and Cardiac Management ;2001.Cheltenham: Stanley Thornes Publishers. 2. Porter SB. Tidy’s Physiotherapy, 2008, Çeviri, Pelikan Yayıncılık. 3. Karaduman AA., Yılmaz ÖT.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nörolojik Rehabilitasyon, Kardiyopulmoner Rehabilitasyon. Pelikan 2016
Mebis notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı133
Genel Sınav ve Hazırlığı166
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)79
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(79/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YOĞUN BAKIM FİZYOTERAPİSİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYoğun bakım fizyoterapisi kapsamında multidisipliner çalışma ve fizyoterapi gerektiren klinik problemleri ile klinik uygulama yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kardiyovasküler ve Pulmoner Anatomi,Klinik Fizyoloji,YBÜ Türleri / Multidisipliner Ekip / Hasta Tipolojisi,YBÜ Fizyoterapisinde Teori ve Klinik Beceriler,Neden YBÜ ‘de Fizyoterapi ?,Mobilizasyon programları,Kanıta dayalı araştırmaların analizi,YBÜ Teknolojisi ve Fizyoterapide Kullanımı,YBÜ ‘de Değerlendirme ve Klinik Karar,YBÜ’de Fizyoterapi Girişimleri ve Klinik Sorgulama,Fizyoterapi Endikasyon ve Kontraendikasyonları,Komplike Hastalarda Fizyoterapi,Diğer Hastalıkların Eşlik Ettiği YBÜ Hastalarında Fizyoterapi,Kanıta dayalı araştırmaların analizi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yoğun bakım izlemi alan olgularda nörolojik, muskuloskeletal, kardiyopulmoner fizyoterapi yaklaşımlarını tartışır16, 9A
Yoğun bakım ekibindeki diğer profesyonellerin yaklaşımlarını analiz eder16, 9A
Farklı olgularda fizyoterapi yaklaşımlarını uygular16, 9A
Kanıta dayalı uygulamaları açıklar16, 9A
Yoğun bakım fizyoterapisinde olguları ayırt eder16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kardiyovasküler ve Pulmoner Anatomi3. kaynak, sayfa 287-302
2Klinik Fizyoloji3. kaynak, sayfa 305-316
3YBÜ Türleri / Multidisipliner Ekip / Hasta Tipolojisi3. kaynak, sayfa 247-249
4YBÜ Fizyoterapisinde Teori ve Klinik Beceriler3. kaynak, sayfa 527
5Neden YBÜ ‘de Fizyoterapi ?3. kaynak, sayfa 249
6Mobilizasyon programları3. kaynak, sayfa 249-261
7Kanıta dayalı araştırmaların analiziwww.pubmed.com
8YBÜ Teknolojisi ve Fizyoterapide Kullanımı3. kaynak, sayfa 249-250
9YBÜ ‘de Değerlendirme ve Klinik Karar3. kaynak, sayfa 527-530
10YBÜ’de Fizyoterapi Girişimleri ve Klinik Sorgulama3. kaynak, sayfa 530-535
11Fizyoterapi Endikasyon ve Kontraendikasyonları3. kaynak, sayfa 247-261
12Komplike Hastalarda Fizyoterapi3. kaynak, sayfa 530-535
13Diğer Hastalıkların Eşlik Ettiği YBÜ Hastalarında Fizyoterapi3. kaynak, sayfa 530-535
14Kanıta dayalı araştırmaların analiziwww.pubmed.com
Kaynak
1. Hough A., Physiotherapy in Respiratory Care: An Evidence Base Approach to Respiratory and Cardiac Management ;2001.Cheltenham: Stanley Thornes Publishers. 2. Porter SB. Tidy’s Physiotherapy, 2008, Çeviri, Pelikan Yayıncılık. 3. Karaduman AA., Yılmaz ÖT.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nörolojik Rehabilitasyon, Kardiyopulmoner Rehabilitasyon. Pelikan 2016
Mebis notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:49Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:51