El ve üst ekstremite problemlerinde fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Elin fonksiyonel anatomisi,El rehabilitasyonunda temel prensipler ve değerlendirme,El rehabilitasyon programlarının planlanması,Tendon yaralanmaları ve rehabilitasyonu,Distal radius kırıkları ve rehabilitasyonu,Splintleme prensipleri,Yumuşak doku problemlerinde el rehabilitasyonu,El kırıkları ve rehabilitasyonu,Tuzak nöropatiler,Nörolojik vakalarda el rehabilitasyonu,Romatizmal hastalıklarda el rehabilitasyonu,El rehabilitasyonunda ağrı ve tedavisi,Elde görülen yanıklar ve tedavisi,Kanıta dayalı çalışmaların analizi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Elin anatomik yapısını açıklar
9
A
Fizyoterapi ve rehabilitasyona yönelik kapsamlı değerlendirmeyi yapar
16, 19, 9
A
El tendon yaralanmalarında fizyoterapiyi uygular
16, 19, 9
A
Farklı klinik durumlarda el rehabilitasyonunu ayırt eder
16, 19, 9
A
Ortopedik el yaralanmalarında fizyoterapi prensiplerini bilir
16, 19, 9
A
Romatizmal hastalıklarda el problemlerini tanımlar
16, 19, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Elin fonksiyonel anatomisi
Kaynak 1: Sayfa 19-43
2
El rehabilitasyonunda temel prensipler ve değerlendirme
Kaynak 1: Sayfa 43-55
3
El rehabilitasyon programlarının planlanması
Kaynak 1: Sayfa 55-77
4
Tendon yaralanmaları ve rehabilitasyonu
Kaynak 1: Sayfa 171-199
5
Distal radius kırıkları ve rehabilitasyonu
Kaynak 1: Sayfa 171-199
6
Splintleme prensipleri
Kaynak 1: Sayfa 171-199
7
Yumuşak doku problemlerinde el rehabilitasyonu
Kaynak 1: Sayfa 361-385
8
El kırıkları ve rehabilitasyonu
Kaynak 1: Sayfa 125-171
9
Tuzak nöropatiler
Kaynak 1: Sayfa 273-289
10
Nörolojik vakalarda el rehabilitasyonu
Kaynak 1: Sayfa 303-321
11
Romatizmal hastalıklarda el rehabilitasyonu
Kaynak 1: Sayfa 401-419
12
El rehabilitasyonunda ağrı ve tedavisi
Kaynak 1: Sayfa 437-455.
13
Elde görülen yanıklar ve tedavisi
Kaynak 1: Sayfa 385-393.
14
Kanıta dayalı çalışmaların analizi
www.pubmed.com
Kaynak
1. Çerezci, Ö.; Ataker Y.; Canbulut, N.; Güdemez E.; El Rehabilitasyonu; Amerikan Hastanesi, 2013.
Mebis notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
5
5
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
7
7
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
12
12
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
80
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(80/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
EL REHABİLİTASYONU
-
Bahar Dönemi
2+0
2
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
El ve üst ekstremite problemlerinde fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Elin fonksiyonel anatomisi,El rehabilitasyonunda temel prensipler ve değerlendirme,El rehabilitasyon programlarının planlanması,Tendon yaralanmaları ve rehabilitasyonu,Distal radius kırıkları ve rehabilitasyonu,Splintleme prensipleri,Yumuşak doku problemlerinde el rehabilitasyonu,El kırıkları ve rehabilitasyonu,Tuzak nöropatiler,Nörolojik vakalarda el rehabilitasyonu,Romatizmal hastalıklarda el rehabilitasyonu,El rehabilitasyonunda ağrı ve tedavisi,Elde görülen yanıklar ve tedavisi,Kanıta dayalı çalışmaların analizi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Elin anatomik yapısını açıklar
9
A
Fizyoterapi ve rehabilitasyona yönelik kapsamlı değerlendirmeyi yapar
16, 19, 9
A
El tendon yaralanmalarında fizyoterapiyi uygular
16, 19, 9
A
Farklı klinik durumlarda el rehabilitasyonunu ayırt eder
16, 19, 9
A
Ortopedik el yaralanmalarında fizyoterapi prensiplerini bilir
16, 19, 9
A
Romatizmal hastalıklarda el problemlerini tanımlar
16, 19, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Elin fonksiyonel anatomisi
Kaynak 1: Sayfa 19-43
2
El rehabilitasyonunda temel prensipler ve değerlendirme
Kaynak 1: Sayfa 43-55
3
El rehabilitasyon programlarının planlanması
Kaynak 1: Sayfa 55-77
4
Tendon yaralanmaları ve rehabilitasyonu
Kaynak 1: Sayfa 171-199
5
Distal radius kırıkları ve rehabilitasyonu
Kaynak 1: Sayfa 171-199
6
Splintleme prensipleri
Kaynak 1: Sayfa 171-199
7
Yumuşak doku problemlerinde el rehabilitasyonu
Kaynak 1: Sayfa 361-385
8
El kırıkları ve rehabilitasyonu
Kaynak 1: Sayfa 125-171
9
Tuzak nöropatiler
Kaynak 1: Sayfa 273-289
10
Nörolojik vakalarda el rehabilitasyonu
Kaynak 1: Sayfa 303-321
11
Romatizmal hastalıklarda el rehabilitasyonu
Kaynak 1: Sayfa 401-419
12
El rehabilitasyonunda ağrı ve tedavisi
Kaynak 1: Sayfa 437-455.
13
Elde görülen yanıklar ve tedavisi
Kaynak 1: Sayfa 385-393.
14
Kanıta dayalı çalışmaların analizi
www.pubmed.com
Kaynak
1. Çerezci, Ö.; Ataker Y.; Canbulut, N.; Güdemez E.; El Rehabilitasyonu; Amerikan Hastanesi, 2013.
Mebis notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.