Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROLOJİK FİZYOTERAPİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMerkezi ve periferik sinir sistemi hastalıklarında klinik özellikler, nörolojik rehabilitasyonda kullanılan ölçme değerlendirme yöntemleri ve fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Nörolojik rehabilitasyona giriş ve genel kavramlar,Nörolojik bozuklukların sınıflandırılması ve klinik özellikleri,Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme ölçekleri,Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonu,Tonus bozuklukları ve rehabilitasyonu,Periferik sinir sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonu- Periferik nöropatiler.,Polinöropatiler ve rehabilitasyonu,Motor nöronopatiler ve rehabilitasyonu,Kas hastalıkları ve rehabilitasyonu,Kas hastalıkları ve rehabilitasyonu,Nörojenik mesane ve bağırsak rehabilitasyonu,Kafa travmalarında rehabilitasyon,İmmobilitenin olumsuz etkileri ve alınacak önlemler,Kognitif rehabilitasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Nörolojik hastalıkların klinik özelliklerini tartışır16, 9A
Merkezi ve periferik sinir sistemi hastalıklarının belirtilerini sorgular16, 9A
Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan ölçümleri tartışır16, 9A
Hastaların aktivite ve katılım düzeylerini, yaşam kalitesini test eder16, 9A
Nörolojik hastalıklara özgü problemlerin çözümüne yönelik klinik karar verir16, 9A
Nörolojik bozukluklara yönelik tedavi yöntemlerini uygular16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Nörolojik rehabilitasyona giriş ve genel kavramlarMebis notu
2Nörolojik bozuklukların sınıflandırılması ve klinik özellikleriMebis notu
3Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme ölçekleriMebis notu
4Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonuMebis notu
5Tonus bozuklukları ve rehabilitasyonuMebis notu
6Periferik sinir sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonu- Periferik nöropatiler.Mebis notu
7Polinöropatiler ve rehabilitasyonuMebis notu
8Motor nöronopatiler ve rehabilitasyonuMebis notu
9Kas hastalıkları ve rehabilitasyonuMebis notu
10Kas hastalıkları ve rehabilitasyonuMebis notu
11Nörojenik mesane ve bağırsak rehabilitasyonuMebis notu
12Kafa travmalarında rehabilitasyonMebis notu
13İmmobilitenin olumsuz etkileri ve alınacak önlemlerMebis notu
14Kognitif rehabilitasyonMebis notu
Kaynak
Mebis Notları
1. Z. Candan Algun (Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon, DEÜ yayınları, 1998 2. Neurological Rehabilitation, Umphred DA (Ed), Mosby-Year Book, St. Louis, 1995 3. Neurological Physiotherapy, Stokes M (Ed), Mosby-Year Book, St. Louis, 1998 4. Case Studies in Neurological Rehabilitation, Tarek A.-Z. K. Gaber, Cambridge University Press, New York, 2008

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)101
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(101/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROLOJİK FİZYOTERAPİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMerkezi ve periferik sinir sistemi hastalıklarında klinik özellikler, nörolojik rehabilitasyonda kullanılan ölçme değerlendirme yöntemleri ve fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Nörolojik rehabilitasyona giriş ve genel kavramlar,Nörolojik bozuklukların sınıflandırılması ve klinik özellikleri,Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme ölçekleri,Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonu,Tonus bozuklukları ve rehabilitasyonu,Periferik sinir sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonu- Periferik nöropatiler.,Polinöropatiler ve rehabilitasyonu,Motor nöronopatiler ve rehabilitasyonu,Kas hastalıkları ve rehabilitasyonu,Kas hastalıkları ve rehabilitasyonu,Nörojenik mesane ve bağırsak rehabilitasyonu,Kafa travmalarında rehabilitasyon,İmmobilitenin olumsuz etkileri ve alınacak önlemler,Kognitif rehabilitasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Nörolojik hastalıkların klinik özelliklerini tartışır16, 9A
Merkezi ve periferik sinir sistemi hastalıklarının belirtilerini sorgular16, 9A
Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan ölçümleri tartışır16, 9A
Hastaların aktivite ve katılım düzeylerini, yaşam kalitesini test eder16, 9A
Nörolojik hastalıklara özgü problemlerin çözümüne yönelik klinik karar verir16, 9A
Nörolojik bozukluklara yönelik tedavi yöntemlerini uygular16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Nörolojik rehabilitasyona giriş ve genel kavramlarMebis notu
2Nörolojik bozuklukların sınıflandırılması ve klinik özellikleriMebis notu
3Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme ölçekleriMebis notu
4Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonuMebis notu
5Tonus bozuklukları ve rehabilitasyonuMebis notu
6Periferik sinir sistemi hastalıkları ve rehabilitasyonu- Periferik nöropatiler.Mebis notu
7Polinöropatiler ve rehabilitasyonuMebis notu
8Motor nöronopatiler ve rehabilitasyonuMebis notu
9Kas hastalıkları ve rehabilitasyonuMebis notu
10Kas hastalıkları ve rehabilitasyonuMebis notu
11Nörojenik mesane ve bağırsak rehabilitasyonuMebis notu
12Kafa travmalarında rehabilitasyonMebis notu
13İmmobilitenin olumsuz etkileri ve alınacak önlemlerMebis notu
14Kognitif rehabilitasyonMebis notu
Kaynak
Mebis Notları
1. Z. Candan Algun (Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon, DEÜ yayınları, 1998 2. Neurological Rehabilitation, Umphred DA (Ed), Mosby-Year Book, St. Louis, 1995 3. Neurological Physiotherapy, Stokes M (Ed), Mosby-Year Book, St. Louis, 1998 4. Case Studies in Neurological Rehabilitation, Tarek A.-Z. K. Gaber, Cambridge University Press, New York, 2008

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:49Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:51