Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE I-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Merve MANGA
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kaanhan ARGÜT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi ve Rahabilitasyon öğrencilerinin iş ortamında İngilizce iletişim becerilerini kullanma yetilerini geliştirir; alanlarına özel İngilizce kelimeleri ve metinleri öğrenmelerini sağlar, onlara yazılı ve sesli İngilizce Fizyoterapi metinlerini anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirir.
Dersin İçeriğiBu ders; Fizyoterapide Spina Bifida (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Fizyoterapide Cerebral Palsi (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Kırık sonrası Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Fizyoterapide Multiple Skleroz (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Fizyoterapide Parkinson (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Musküler Sistem (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Obesıty ın the elderly ın physıotherapy (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Teknolojik Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Bütüncül Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Fizyoterapide Demans(Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Dirençli Egzersiz (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
, Manuel Terapi ve Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Aerobik Egzersiz (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Fizyoterapide Aquaterapi (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fizyoterapiyi İngilizce olarak tanımlar. 9A, E
Fizyoterapi ile ilgili hastalıkların basitçe tanımını yapar.9A, E
Tanı süreci, tanı testleri ve muayeneleri anlar. 9A, E
Hasta yönetimi ve risk faktörlerini öğrenir. Yaygın yaralanmaları ve rahatsızlıkları sınıflandırır. 9A, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fizyoterapide Spina Bifida (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:1-75
2Fizyoterapide Cerebral Palsi (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:75-87
3Kırık sonrası Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:87-96
4Fizyoterapide Multiple Skleroz (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:96-105
5Fizyoterapide Parkinson (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:105-120
6Musküler Sistem (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:120-135
7Obesıty ın the elderly ın physıotherapy (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:135-160
8Teknolojik Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:.160-173
9Bütüncül Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:173-187
10Fizyoterapide Demans(Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:187-196
11Dirençli Egzersiz (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:196-220
12 Manuel Terapi ve Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:220-245
13Aerobik Egzersiz (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:245-280
14Fizyoterapide Aquaterapi (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:280-340
Kaynak
(LANGE Case Files) Jason Brumitt, Erin Jobst - Physical Therapy Case Files, Sports-McGraw-Hill Education _ Medical (2015)
-Lauren Jean Guthrie - Clinical Case Studies in Physiotherapy_ A Guide for Students and Graduates (Physiotherapy Pocketbooks)-Churchill Livingstone (2008) (1)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler122
Proje Sunumu / Seminer122
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı111
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı122
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)79
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(79/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE I-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Merve MANGA
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kaanhan ARGÜT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi ve Rahabilitasyon öğrencilerinin iş ortamında İngilizce iletişim becerilerini kullanma yetilerini geliştirir; alanlarına özel İngilizce kelimeleri ve metinleri öğrenmelerini sağlar, onlara yazılı ve sesli İngilizce Fizyoterapi metinlerini anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirir.
Dersin İçeriğiBu ders; Fizyoterapide Spina Bifida (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Fizyoterapide Cerebral Palsi (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Kırık sonrası Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Fizyoterapide Multiple Skleroz (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Fizyoterapide Parkinson (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Musküler Sistem (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Obesıty ın the elderly ın physıotherapy (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Teknolojik Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Bütüncül Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Fizyoterapide Demans(Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Dirençli Egzersiz (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
, Manuel Terapi ve Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Aerobik Egzersiz (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
,Fizyoterapide Aquaterapi (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fizyoterapiyi İngilizce olarak tanımlar. 9A, E
Fizyoterapi ile ilgili hastalıkların basitçe tanımını yapar.9A, E
Tanı süreci, tanı testleri ve muayeneleri anlar. 9A, E
Hasta yönetimi ve risk faktörlerini öğrenir. Yaygın yaralanmaları ve rahatsızlıkları sınıflandırır. 9A, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fizyoterapide Spina Bifida (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:1-75
2Fizyoterapide Cerebral Palsi (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:75-87
3Kırık sonrası Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:87-96
4Fizyoterapide Multiple Skleroz (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:96-105
5Fizyoterapide Parkinson (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:105-120
6Musküler Sistem (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:120-135
7Obesıty ın the elderly ın physıotherapy (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:135-160
8Teknolojik Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:.160-173
9Bütüncül Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:173-187
10Fizyoterapide Demans(Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:187-196
11Dirençli Egzersiz (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:196-220
12 Manuel Terapi ve Rehabilitasyon (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:220-245
13Aerobik Egzersiz (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:245-280
14Fizyoterapide Aquaterapi (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma)
Susan Edwards - Neurological Physiotherapy_ A Problem-Solving Approach 2nd Edition (2002) syf:280-340
Kaynak
(LANGE Case Files) Jason Brumitt, Erin Jobst - Physical Therapy Case Files, Sports-McGraw-Hill Education _ Medical (2015)
-Lauren Jean Guthrie - Clinical Case Studies in Physiotherapy_ A Guide for Students and Graduates (Physiotherapy Pocketbooks)-Churchill Livingstone (2008) (1)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:49Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:51