Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DOĞUMA HAZIRLIK SINIFLARI-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Filiz OKUMUŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Filiz OKUMUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGebelik ve doğum döneminde annelerin doğum korkusunu yenmeleri ve ailenin karşılaştıkları bu yeni duruma uyum sağlaması için destek ve danışmanlık verebilmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılması,Doğuma hazırlık eğitiminde felsefeler,Doğum kasları ve doğumun hormonal mekanizması,Doğum korkusu ve korkunun doğuma etkileri,Doğum ağrısı ve başetme yöntemleri
,Gevşeme egzersizleri ve masaj,Doğum pozisyonları ve ıkınma,Suda doğum,Hipnozla doğum,Evde doğum,Doğuma hazırlık sınıfları,Doğum destek ekibinin oluşturulması,Doğumun akışını engelleyen uygulamalar,Doğum sonu dönemde güncel yaklaşımlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dünyada geçmişten günümüze var olan doğuma hazırlık felsefelerini bilecektir.10, 16, 18, 19, 8, 9A, D, E
Doğumun fizyolojisi ve doğumda korkuyu açıklar.15, 16, 5, 8, 9A, D, E, F
Doğum ağrısı ile baş etme yöntemlerini bilecektir. 10, 15, 16, 5, 8, 9A, D, E, F
Dünyada uygulanan doğal doğum yöntemlerini açıklayacaktır.10, 16, 18, 19, 5, 9A, D, E, F
Doğuma hazırlık sınıfında tarihsel gelişim ve doğuma hazırlık sınıfı çeşitlerini açıklayabilecektir.10, 11, 16, 6, 8, 9A, D, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
2Doğuma hazırlık eğitiminde felsefelerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
3Doğum kasları ve doğumun hormonal mekanizmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
4Doğum korkusu ve korkunun doğuma etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
5Doğum ağrısı ve başetme yöntemleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
6Gevşeme egzersizleri ve masajÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
7Doğum pozisyonları ve ıkınmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
8Suda doğumÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
9Hipnozla doğumÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
10Evde doğumÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
11Doğuma hazırlık sınıflarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
12Doğum destek ekibinin oluşturulmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
13Doğumun akışını engelleyen uygulamalarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
14Doğum sonu dönemde güncel yaklaşımlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
Kaynak
Doğal Doğum Felsefesi. Gülay Rathfisch. Nobel Tıp Kitabevi, 2012 Lamaze Yöntemi ile Doğuma Hazırlık ve Doğum. Nobel Tıp Kitabevi Emzirme Sanatı. La Leche International. Gün Yayıncılık,2011 Hipnobirthing Mongan Yöntemi. Marie F.Mongan (çev. Ed: Çoker H.) Gün Yayıncılık,2012

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
2
2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3
3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
4
4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
5
5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
6
6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
7
7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
8
8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
9
9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
10
10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
11
11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
12
12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
13
13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
14
14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
15
15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
16
16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
17
17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
18
18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
19
19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
20
20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
21
21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DOĞUMA HAZIRLIK SINIFLARI-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Filiz OKUMUŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Filiz OKUMUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGebelik ve doğum döneminde annelerin doğum korkusunu yenmeleri ve ailenin karşılaştıkları bu yeni duruma uyum sağlaması için destek ve danışmanlık verebilmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılması,Doğuma hazırlık eğitiminde felsefeler,Doğum kasları ve doğumun hormonal mekanizması,Doğum korkusu ve korkunun doğuma etkileri,Doğum ağrısı ve başetme yöntemleri
,Gevşeme egzersizleri ve masaj,Doğum pozisyonları ve ıkınma,Suda doğum,Hipnozla doğum,Evde doğum,Doğuma hazırlık sınıfları,Doğum destek ekibinin oluşturulması,Doğumun akışını engelleyen uygulamalar,Doğum sonu dönemde güncel yaklaşımlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dünyada geçmişten günümüze var olan doğuma hazırlık felsefelerini bilecektir.10, 16, 18, 19, 8, 9A, D, E
Doğumun fizyolojisi ve doğumda korkuyu açıklar.15, 16, 5, 8, 9A, D, E, F
Doğum ağrısı ile baş etme yöntemlerini bilecektir. 10, 15, 16, 5, 8, 9A, D, E, F
Dünyada uygulanan doğal doğum yöntemlerini açıklayacaktır.10, 16, 18, 19, 5, 9A, D, E, F
Doğuma hazırlık sınıfında tarihsel gelişim ve doğuma hazırlık sınıfı çeşitlerini açıklayabilecektir.10, 11, 16, 6, 8, 9A, D, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
2Doğuma hazırlık eğitiminde felsefelerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
3Doğum kasları ve doğumun hormonal mekanizmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
4Doğum korkusu ve korkunun doğuma etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
5Doğum ağrısı ve başetme yöntemleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
6Gevşeme egzersizleri ve masajÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
7Doğum pozisyonları ve ıkınmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
8Suda doğumÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
9Hipnozla doğumÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
10Evde doğumÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
11Doğuma hazırlık sınıflarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
12Doğum destek ekibinin oluşturulmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
13Doğumun akışını engelleyen uygulamalarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
14Doğum sonu dönemde güncel yaklaşımlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması
Kaynak
Doğal Doğum Felsefesi. Gülay Rathfisch. Nobel Tıp Kitabevi, 2012 Lamaze Yöntemi ile Doğuma Hazırlık ve Doğum. Nobel Tıp Kitabevi Emzirme Sanatı. La Leche International. Gün Yayıncılık,2011 Hipnobirthing Mongan Yöntemi. Marie F.Mongan (çev. Ed: Çoker H.) Gün Yayıncılık,2012

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
2
2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3
3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
4
4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
5
5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
6
6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
7
7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
8
8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
9
9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
10
10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
11
11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
12
12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
13
13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
14
14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
15
15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
16
16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
17
17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
18
18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
19
19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
20
20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
21
21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:26Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:29