Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DOĞUM AĞRISI VE YÖNETİMİ-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Filiz OKUMUŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Filiz OKUMUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDoğum ağrısının fizyolojisini öğrenirken, ağrı ile başa çıkabilmesi için gebeye nasıl yardım edileceği bilgisini kazandırmak
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve Ders İçeriğinin Paylaşılması ,Doğum ve Doğumun Tarihçesi ,Doğum Ağrısının Fizyolojisi-1,Doğum Ağrısının Fizyolojisi-2,Doğum Ağrısının Değerlendirilmesi,Doğum Ağrısının Yönetimi,Doğum Ağrısının Yönetimi,Doğum Ağrısının Kontrolünde Farmakolojik Yöntemler,Doğum Ağrısının Kontrolünde Farmakolojik Yöntemler 2,Doğum Ağrısının Kontrolünde Non-Farmakolojik Yöntemler-1,Doğum Ağrısının Kontrolünde Non-Farmakolojik Yöntemler-2,Doğum Ağrısının Kontrolünde Non-Farmakolojik Yöntemler-3 ,Doğum Ağrısının Kontrolünde Non-Farmakolojik Yöntemler-4 ,Post partum dönem ve ağrı ,Post partum dönem ve ağrı 2 ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Doğumun tarihçesini anlatabilir10, 11, 14, 15, 16, 19, 21, 4, 5, 6, 8, 9A, D, E
2. Doğum ağrısının fizyolojisini açıklayabilir.10, 11, 14, 16, 19, 21, 5, 6, 8, 9A, D, E
3. Doğum ağrısının yönetimini açıklayabilir. 10, 14, 16, 19, 21, 5, 6, 9A, D, E
4. Doğum Ağrısının kontrolünde non-farmakolojik yöntemleri açıklayabilir.10, 14, 16, 19, 21, 6, 9A, D, E
5. Postpartum dönemde ağrı ve yönetimini açıklayabilir.10, 14, 16, 18, 19, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma ve Ders İçeriğinin Paylaşılması Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Doğum ve Doğumun Tarihçesi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Doğum Ağrısının Fizyolojisi-1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Doğum Ağrısının Fizyolojisi-2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Doğum Ağrısının DeğerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Doğum Ağrısının YönetimiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Doğum Ağrısının YönetimiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Doğum Ağrısının Kontrolünde Farmakolojik YöntemlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Doğum Ağrısının Kontrolünde Farmakolojik Yöntemler 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Doğum Ağrısının Kontrolünde Non-Farmakolojik Yöntemler-1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Doğum Ağrısının Kontrolünde Non-Farmakolojik Yöntemler-2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Doğum Ağrısının Kontrolünde Non-Farmakolojik Yöntemler-3 Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Doğum Ağrısının Kontrolünde Non-Farmakolojik Yöntemler-4 Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Post partum dönem ve ağrı Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Post partum dönem ve ağrı 2 Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Kömürcü, N. (2013) Doğum Ağrısı ve Yönetimi. Nobel Tıp Kitabevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
2
2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3
3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
4
4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
5
5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
6
6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
7
7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
8
8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
9
9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
10
10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
11
11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
12
12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
13
13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
14
14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
15
15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
16
16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
17
17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
18
18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
19
19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
20
20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
21
21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DOĞUM AĞRISI VE YÖNETİMİ-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Filiz OKUMUŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Filiz OKUMUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDoğum ağrısının fizyolojisini öğrenirken, ağrı ile başa çıkabilmesi için gebeye nasıl yardım edileceği bilgisini kazandırmak
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve Ders İçeriğinin Paylaşılması ,Doğum ve Doğumun Tarihçesi ,Doğum Ağrısının Fizyolojisi-1,Doğum Ağrısının Fizyolojisi-2,Doğum Ağrısının Değerlendirilmesi,Doğum Ağrısının Yönetimi,Doğum Ağrısının Yönetimi,Doğum Ağrısının Kontrolünde Farmakolojik Yöntemler,Doğum Ağrısının Kontrolünde Farmakolojik Yöntemler 2,Doğum Ağrısının Kontrolünde Non-Farmakolojik Yöntemler-1,Doğum Ağrısının Kontrolünde Non-Farmakolojik Yöntemler-2,Doğum Ağrısının Kontrolünde Non-Farmakolojik Yöntemler-3 ,Doğum Ağrısının Kontrolünde Non-Farmakolojik Yöntemler-4 ,Post partum dönem ve ağrı ,Post partum dönem ve ağrı 2 ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Doğumun tarihçesini anlatabilir10, 11, 14, 15, 16, 19, 21, 4, 5, 6, 8, 9A, D, E
2. Doğum ağrısının fizyolojisini açıklayabilir.10, 11, 14, 16, 19, 21, 5, 6, 8, 9A, D, E
3. Doğum ağrısının yönetimini açıklayabilir. 10, 14, 16, 19, 21, 5, 6, 9A, D, E
4. Doğum Ağrısının kontrolünde non-farmakolojik yöntemleri açıklayabilir.10, 14, 16, 19, 21, 6, 9A, D, E
5. Postpartum dönemde ağrı ve yönetimini açıklayabilir.10, 14, 16, 18, 19, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma ve Ders İçeriğinin Paylaşılması Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Doğum ve Doğumun Tarihçesi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Doğum Ağrısının Fizyolojisi-1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Doğum Ağrısının Fizyolojisi-2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Doğum Ağrısının DeğerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Doğum Ağrısının YönetimiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Doğum Ağrısının YönetimiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Doğum Ağrısının Kontrolünde Farmakolojik YöntemlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Doğum Ağrısının Kontrolünde Farmakolojik Yöntemler 2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Doğum Ağrısının Kontrolünde Non-Farmakolojik Yöntemler-1Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Doğum Ağrısının Kontrolünde Non-Farmakolojik Yöntemler-2Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Doğum Ağrısının Kontrolünde Non-Farmakolojik Yöntemler-3 Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Doğum Ağrısının Kontrolünde Non-Farmakolojik Yöntemler-4 Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Post partum dönem ve ağrı Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Post partum dönem ve ağrı 2 Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Kömürcü, N. (2013) Doğum Ağrısı ve Yönetimi. Nobel Tıp Kitabevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
2
2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3
3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
4
4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
5
5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
6
6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
7
7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
8
8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
9
9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
10
10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
11
11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
12
12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
13
13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
14
14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
15
15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
16
16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
17
17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
18
18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
19
19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
20
20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
21
21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:26Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:29