Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YENİDOĞANIN EVDE BAKIMI | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere yenidoğanın evde bakımıyla ilgili kavramların tanımlanması ve önemi, yenidoğanın atravmatik bakımı, yenidoğanın evde bakiminin toplum sağlığı üzerine etkileri, risk yaratacak tehlikelerin önlenmesi, evde bakim yönetim sürecinin zararı azaltma, hazırlık yapma, müdahale etme ve iyileştirme aşamalarında planlama ve hazırlık yaparak aktif rol alma, ebenin evde yenidoğan bakımına ilişkin görev ve sorumlulukları konusunda bilgi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanıtılması, Yenidoğan ve Evde Bakımla ilgili Kavramların Tanımı ve Önemi Yenidoğanın Atravmatik Bakımı ,Yenıdoğan sağlığının değerlendirilmesi ,Yenidoğanın beslenmesi ve emzirme,Sağlıklı ve Preterm yenidoğanlarda uyku ,Yenidoğanın solunum sorunları ve tanınması,Yenidoğan anomalileri ve bakımı,Yenidoğanın Taburculuğu ,Ara Sınav,Yenidoğanın evde bakımı,Ev ziyaretinde bebek bakımı ile ilgili annelerin sık sorduğu sorunlar,Yenidoğanın evde bakımında araştırma ve gelişme,Yenidoğanın evde bakımında yasal ve etik konular,Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğanın Evde Bakımı ,Dersin genel değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yenidoğan ve Evde Bakımla ilgili Kavramları tanımlayabilmesi | 16, 9 | A, D, E |
Yenidoğanın Evde Bakımının yenidoğan, çocuk, aile ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini açıklayabilmesi | 16, 9 | A, D, E |
Yenidoğanın Bakım sürecinde yapılması gereken faaliyetleri tartışabilmesi | 16, 9 | A, D, E |
Ebenin yenidoğanın evde bakım yönetim süreci içindeki rollerini tanımlayabilmesi | 16, 9 | A, D |
Yenidoğanın Evde Bakımına ilişkin yasal ve etik konuları tartışabilmesi | 16, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtılması, Yenidoğan ve Evde Bakımla ilgili Kavramların Tanımı ve Önemi Yenidoğanın Atravmatik Bakımı | |
2 | Yenıdoğan sağlığının değerlendirilmesi | |
3 | Yenidoğanın beslenmesi ve emzirme | |
4 | Sağlıklı ve Preterm yenidoğanlarda uyku | |
5 | Yenidoğanın solunum sorunları ve tanınması | |
6 | Yenidoğan anomalileri ve bakımı | |
7 | Yenidoğanın Taburculuğu | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yenidoğanın evde bakımı | |
10 | Ev ziyaretinde bebek bakımı ile ilgili annelerin sık sorduğu sorunlar | |
11 | Yenidoğanın evde bakımında araştırma ve gelişme | |
12 | Yenidoğanın evde bakımında yasal ve etik konular | |
13 | Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğanın Evde Bakımı | |
14 | Dersin genel değerlendirmesi |
Kaynak |
Laura,J., Jennifer, S. (2020)Heading Home With Your Newborn: From Birth to reality. 4th. Edition, American Pediatrics of Academy Yılmaz M.( 2019)Evde Bakım Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi, Adana Hemşireler için Pediatrik Evde Bakım (2019) - Aile Merkezli Yaklaşım Wendy Votroubek (Eser Sahibi), Aaron Tabacco (Eser Sahibi), Ebru Kılıçarslan Törüner (Çevirmen), Naime Altay (Çevirmen), Firdevs Erdemir (Çevirmen). Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | ||||||
2 | 2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
3 | 3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | ||||||
4 | 4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | ||||||
5 | 5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
6 | 6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | ||||||
7 | 7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | ||||||
8 | 8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | ||||||
9 | 9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | ||||||
10 | 10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | ||||||
11 | 11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | ||||||
12 | 12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | ||||||
13 | 13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
14 | 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | ||||||
15 | 15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | ||||||
16 | 16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | ||||||
17 | 17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
18 | 18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
19 | 19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
20 | 20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
21 | 21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YENİDOĞANIN EVDE BAKIMI | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere yenidoğanın evde bakımıyla ilgili kavramların tanımlanması ve önemi, yenidoğanın atravmatik bakımı, yenidoğanın evde bakiminin toplum sağlığı üzerine etkileri, risk yaratacak tehlikelerin önlenmesi, evde bakim yönetim sürecinin zararı azaltma, hazırlık yapma, müdahale etme ve iyileştirme aşamalarında planlama ve hazırlık yaparak aktif rol alma, ebenin evde yenidoğan bakımına ilişkin görev ve sorumlulukları konusunda bilgi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanıtılması, Yenidoğan ve Evde Bakımla ilgili Kavramların Tanımı ve Önemi Yenidoğanın Atravmatik Bakımı ,Yenıdoğan sağlığının değerlendirilmesi ,Yenidoğanın beslenmesi ve emzirme,Sağlıklı ve Preterm yenidoğanlarda uyku ,Yenidoğanın solunum sorunları ve tanınması,Yenidoğan anomalileri ve bakımı,Yenidoğanın Taburculuğu ,Ara Sınav,Yenidoğanın evde bakımı,Ev ziyaretinde bebek bakımı ile ilgili annelerin sık sorduğu sorunlar,Yenidoğanın evde bakımında araştırma ve gelişme,Yenidoğanın evde bakımında yasal ve etik konular,Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğanın Evde Bakımı ,Dersin genel değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yenidoğan ve Evde Bakımla ilgili Kavramları tanımlayabilmesi | 16, 9 | A, D, E |
Yenidoğanın Evde Bakımının yenidoğan, çocuk, aile ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini açıklayabilmesi | 16, 9 | A, D, E |
Yenidoğanın Bakım sürecinde yapılması gereken faaliyetleri tartışabilmesi | 16, 9 | A, D, E |
Ebenin yenidoğanın evde bakım yönetim süreci içindeki rollerini tanımlayabilmesi | 16, 9 | A, D |
Yenidoğanın Evde Bakımına ilişkin yasal ve etik konuları tartışabilmesi | 16, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtılması, Yenidoğan ve Evde Bakımla ilgili Kavramların Tanımı ve Önemi Yenidoğanın Atravmatik Bakımı | |
2 | Yenıdoğan sağlığının değerlendirilmesi | |
3 | Yenidoğanın beslenmesi ve emzirme | |
4 | Sağlıklı ve Preterm yenidoğanlarda uyku | |
5 | Yenidoğanın solunum sorunları ve tanınması | |
6 | Yenidoğan anomalileri ve bakımı | |
7 | Yenidoğanın Taburculuğu | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yenidoğanın evde bakımı | |
10 | Ev ziyaretinde bebek bakımı ile ilgili annelerin sık sorduğu sorunlar | |
11 | Yenidoğanın evde bakımında araştırma ve gelişme | |
12 | Yenidoğanın evde bakımında yasal ve etik konular | |
13 | Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğanın Evde Bakımı | |
14 | Dersin genel değerlendirmesi |
Kaynak |
Laura,J., Jennifer, S. (2020)Heading Home With Your Newborn: From Birth to reality. 4th. Edition, American Pediatrics of Academy Yılmaz M.( 2019)Evde Bakım Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi, Adana Hemşireler için Pediatrik Evde Bakım (2019) - Aile Merkezli Yaklaşım Wendy Votroubek (Eser Sahibi), Aaron Tabacco (Eser Sahibi), Ebru Kılıçarslan Törüner (Çevirmen), Naime Altay (Çevirmen), Firdevs Erdemir (Çevirmen). Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | ||||||
2 | 2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
3 | 3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | ||||||
4 | 4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | ||||||
5 | 5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
6 | 6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | ||||||
7 | 7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | ||||||
8 | 8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | ||||||
9 | 9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | ||||||
10 | 10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | ||||||
11 | 11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | ||||||
12 | 12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | ||||||
13 | 13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
14 | 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | ||||||
15 | 15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | ||||||
16 | 16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | ||||||
17 | 17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
18 | 18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
19 | 19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
20 | 20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
21 | 21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |