Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YENİDOĞANIN EVDE BAKIMI-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere yenidoğanın evde bakımıyla ilgili kavramların tanımlanması ve önemi, yenidoğanın atravmatik bakımı, yenidoğanın evde bakiminin toplum sağlığı üzerine etkileri, risk yaratacak tehlikelerin önlenmesi, evde bakim yönetim sürecinin zararı azaltma, hazırlık yapma, müdahale etme ve iyileştirme aşamalarında planlama ve hazırlık yaparak aktif rol alma, ebenin evde yenidoğan bakımına ilişkin görev ve sorumlulukları konusunda bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtılması,
Yenidoğan ve Evde Bakımla ilgili Kavramların Tanımı ve Önemi
Yenidoğanın Atravmatik Bakımı ,Yenıdoğan sağlığının değerlendirilmesi ,Yenidoğanın beslenmesi ve emzirme,Sağlıklı ve Preterm yenidoğanlarda uyku ,Yenidoğanın solunum sorunları ve tanınması,Yenidoğan anomalileri ve bakımı,Yenidoğanın Taburculuğu ,Ara Sınav,Yenidoğanın evde bakımı,Ev ziyaretinde bebek bakımı ile ilgili annelerin sık sorduğu sorunlar,Yenidoğanın evde bakımında araştırma ve gelişme,Yenidoğanın evde bakımında yasal ve etik konular,Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğanın Evde Bakımı ,Dersin genel değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yenidoğan ve Evde Bakımla ilgili Kavramları tanımlayabilmesi16, 9A, D, E
Yenidoğanın Evde Bakımının yenidoğan, çocuk, aile ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini açıklayabilmesi 16, 9A, D, E
Yenidoğanın Bakım sürecinde yapılması gereken faaliyetleri tartışabilmesi 16, 9A, D, E
Ebenin yenidoğanın evde bakım yönetim süreci içindeki rollerini tanımlayabilmesi 16, 9A, D
Yenidoğanın Evde Bakımına ilişkin yasal ve etik konuları tartışabilmesi16, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtılması,
Yenidoğan ve Evde Bakımla ilgili Kavramların Tanımı ve Önemi
Yenidoğanın Atravmatik Bakımı
2Yenıdoğan sağlığının değerlendirilmesi
3Yenidoğanın beslenmesi ve emzirme
4Sağlıklı ve Preterm yenidoğanlarda uyku
5Yenidoğanın solunum sorunları ve tanınması
6Yenidoğan anomalileri ve bakımı
7Yenidoğanın Taburculuğu
8Ara Sınav
9Yenidoğanın evde bakımı
10Ev ziyaretinde bebek bakımı ile ilgili annelerin sık sorduğu sorunlar
11Yenidoğanın evde bakımında araştırma ve gelişme
12Yenidoğanın evde bakımında yasal ve etik konular
13Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğanın Evde Bakımı
14Dersin genel değerlendirmesi
Kaynak
Laura,J., Jennifer, S. (2020)Heading Home With Your Newborn: From Birth to reality. 4th. Edition, American Pediatrics of Academy Yılmaz M.( 2019)Evde Bakım Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi, Adana Hemşireler için Pediatrik Evde Bakım (2019) - Aile Merkezli Yaklaşım Wendy Votroubek (Eser Sahibi), Aaron Tabacco (Eser Sahibi), Ebru Kılıçarslan Törüner (Çevirmen), Naime Altay (Çevirmen), Firdevs Erdemir (Çevirmen). Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
2
2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3
3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
4
4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
5
5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
6
6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
7
7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
8
8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
9
9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
10
10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
11
11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
12
12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
13
13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
14
14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
15
15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
16
16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
17
17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
18
18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
19
19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
20
20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
21
21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YENİDOĞANIN EVDE BAKIMI-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere yenidoğanın evde bakımıyla ilgili kavramların tanımlanması ve önemi, yenidoğanın atravmatik bakımı, yenidoğanın evde bakiminin toplum sağlığı üzerine etkileri, risk yaratacak tehlikelerin önlenmesi, evde bakim yönetim sürecinin zararı azaltma, hazırlık yapma, müdahale etme ve iyileştirme aşamalarında planlama ve hazırlık yaparak aktif rol alma, ebenin evde yenidoğan bakımına ilişkin görev ve sorumlulukları konusunda bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtılması,
Yenidoğan ve Evde Bakımla ilgili Kavramların Tanımı ve Önemi
Yenidoğanın Atravmatik Bakımı ,Yenıdoğan sağlığının değerlendirilmesi ,Yenidoğanın beslenmesi ve emzirme,Sağlıklı ve Preterm yenidoğanlarda uyku ,Yenidoğanın solunum sorunları ve tanınması,Yenidoğan anomalileri ve bakımı,Yenidoğanın Taburculuğu ,Ara Sınav,Yenidoğanın evde bakımı,Ev ziyaretinde bebek bakımı ile ilgili annelerin sık sorduğu sorunlar,Yenidoğanın evde bakımında araştırma ve gelişme,Yenidoğanın evde bakımında yasal ve etik konular,Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğanın Evde Bakımı ,Dersin genel değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yenidoğan ve Evde Bakımla ilgili Kavramları tanımlayabilmesi16, 9A, D, E
Yenidoğanın Evde Bakımının yenidoğan, çocuk, aile ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini açıklayabilmesi 16, 9A, D, E
Yenidoğanın Bakım sürecinde yapılması gereken faaliyetleri tartışabilmesi 16, 9A, D, E
Ebenin yenidoğanın evde bakım yönetim süreci içindeki rollerini tanımlayabilmesi 16, 9A, D
Yenidoğanın Evde Bakımına ilişkin yasal ve etik konuları tartışabilmesi16, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtılması,
Yenidoğan ve Evde Bakımla ilgili Kavramların Tanımı ve Önemi
Yenidoğanın Atravmatik Bakımı
2Yenıdoğan sağlığının değerlendirilmesi
3Yenidoğanın beslenmesi ve emzirme
4Sağlıklı ve Preterm yenidoğanlarda uyku
5Yenidoğanın solunum sorunları ve tanınması
6Yenidoğan anomalileri ve bakımı
7Yenidoğanın Taburculuğu
8Ara Sınav
9Yenidoğanın evde bakımı
10Ev ziyaretinde bebek bakımı ile ilgili annelerin sık sorduğu sorunlar
11Yenidoğanın evde bakımında araştırma ve gelişme
12Yenidoğanın evde bakımında yasal ve etik konular
13Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğanın Evde Bakımı
14Dersin genel değerlendirmesi
Kaynak
Laura,J., Jennifer, S. (2020)Heading Home With Your Newborn: From Birth to reality. 4th. Edition, American Pediatrics of Academy Yılmaz M.( 2019)Evde Bakım Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi, Adana Hemşireler için Pediatrik Evde Bakım (2019) - Aile Merkezli Yaklaşım Wendy Votroubek (Eser Sahibi), Aaron Tabacco (Eser Sahibi), Ebru Kılıçarslan Törüner (Çevirmen), Naime Altay (Çevirmen), Firdevs Erdemir (Çevirmen). Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
2
2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3
3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
4
4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
5
5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
6
6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
7
7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
8
8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
9
9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
10
10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
11
11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
12
12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
13
13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
14
14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
15
15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
16
16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
17
17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
18
18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
19
19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
20
20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
21
21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:26Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:29