Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PATOLOJİ VE JİNEONKOLOJİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İrem ÖZÖVER, Dr.Öğr.Üye. Handan ÖZCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin Patoloji ile ilgili temel bilgileri edinmeleri, konularla ilgili temel kavramları, hastalıkların etiyolojisini ve gelişme mekanizmasını öğrenmeleri ve patolojinin kullandığı yöntemleri kavramaları ve patoloji laboratuvarına materyalin doğru şekilde ve uygun koşulda gönderilmesi hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Patoloji tanımı, patolojide kullanılan inceleme yöntemleri ve patoloji laboratuvarının genel işleyişi ve patoloji laboratuvarına materyal gönderim koşulları,Hücre zedelenmesi,Adaptasyon mekanizmaları,İnflamasyon ve onarım,Kadın genital sistem hastalıklarının etyopatogenezi, morfolojik bulguları ve klinik yansımaları,Kadın genital sistem hastalıklarının etyopatogenezi, morfolojik bulguları ve klinik yansımaları,Meme patolojileri, erkek genital sistem patolojileri, pediatride sık karşılaşılan neoplaziler,Servikal Kanseri,Endometrium Kanser,Over Kanseri
,Vulva Kanseri

,Vajen Kanseri
,Fallop Tüpleri Kanseri
,Jinekolojik Kanserlerden Korunma ve Ebelik Bakımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Patoloji ile ilgili temel kavramları öğrenmek,10, 16, 9A
Kadın genital sisteminde sık görülen hastalıkların etiyolojisini ve gelişme mekanizmalarını anlamak, 10, 16, 9A
Patolojinin kullandığı yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak, 10, 16, 9A
Patoloji laboratuvarına materyalin uygun şekilde gönderimi konusunda yetkinlik kazanmak10, 16, 9A
Jinekolojik kanser türlerini söyleyebilme, 10, 16, 9A
Jinekolojik kanser risk faktörlerini sayabilme, 10, 16, 9A
Jinekolojik kanser tanı, tedavi ve korunma yöntemlerini söyleyebilme, 10, 16, 9A
Kanserli hastaya bakım verebilme10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Patoloji tanımı, patolojide kullanılan inceleme yöntemleri ve patoloji laboratuvarının genel işleyişi ve patoloji laboratuvarına materyal gönderim koşullarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Hücre zedelenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Adaptasyon mekanizmalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İnflamasyon ve onarımÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Kadın genital sistem hastalıklarının etyopatogenezi, morfolojik bulguları ve klinik yansımalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Kadın genital sistem hastalıklarının etyopatogenezi, morfolojik bulguları ve klinik yansımalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Meme patolojileri, erkek genital sistem patolojileri, pediatride sık karşılaşılan neoplazilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Servikal KanseriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Endometrium KanserÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Over Kanseri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Vulva Kanseri

Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Vajen Kanseri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Fallop Tüpleri Kanseri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Jinekolojik Kanserlerden Korunma ve Ebelik Bakımı
Kaynak
1.Robbins Temel Patoloji (KUMAR, V., COTRAN, R. S., & ROBBINS, S. L. (2003). Robbins basic pathology. Philadelphia, PA, Saunders.) 2.Halk sağlığı genel müdürlüğü internet sitesi-kanser istatistikleri (https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/kanser-istatistikleri) 3.Patoloji dernekleri federasyonu internet sayfası/dokümanlar (http://www.turkpath.org.tr)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
2
2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3
3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
4
4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
5
5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
6
6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
7
7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
8
8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
9
9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
10
10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
11
11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
12
12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
13
13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
14
14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
15
15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
16
16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
17
17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
18
18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
19
19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
20
20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
21
21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PATOLOJİ VE JİNEONKOLOJİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. İrem ÖZÖVER, Dr.Öğr.Üye. Handan ÖZCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin Patoloji ile ilgili temel bilgileri edinmeleri, konularla ilgili temel kavramları, hastalıkların etiyolojisini ve gelişme mekanizmasını öğrenmeleri ve patolojinin kullandığı yöntemleri kavramaları ve patoloji laboratuvarına materyalin doğru şekilde ve uygun koşulda gönderilmesi hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Patoloji tanımı, patolojide kullanılan inceleme yöntemleri ve patoloji laboratuvarının genel işleyişi ve patoloji laboratuvarına materyal gönderim koşulları,Hücre zedelenmesi,Adaptasyon mekanizmaları,İnflamasyon ve onarım,Kadın genital sistem hastalıklarının etyopatogenezi, morfolojik bulguları ve klinik yansımaları,Kadın genital sistem hastalıklarının etyopatogenezi, morfolojik bulguları ve klinik yansımaları,Meme patolojileri, erkek genital sistem patolojileri, pediatride sık karşılaşılan neoplaziler,Servikal Kanseri,Endometrium Kanser,Over Kanseri
,Vulva Kanseri

,Vajen Kanseri
,Fallop Tüpleri Kanseri
,Jinekolojik Kanserlerden Korunma ve Ebelik Bakımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Patoloji ile ilgili temel kavramları öğrenmek,10, 16, 9A
Kadın genital sisteminde sık görülen hastalıkların etiyolojisini ve gelişme mekanizmalarını anlamak, 10, 16, 9A
Patolojinin kullandığı yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak, 10, 16, 9A
Patoloji laboratuvarına materyalin uygun şekilde gönderimi konusunda yetkinlik kazanmak10, 16, 9A
Jinekolojik kanser türlerini söyleyebilme, 10, 16, 9A
Jinekolojik kanser risk faktörlerini sayabilme, 10, 16, 9A
Jinekolojik kanser tanı, tedavi ve korunma yöntemlerini söyleyebilme, 10, 16, 9A
Kanserli hastaya bakım verebilme10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Patoloji tanımı, patolojide kullanılan inceleme yöntemleri ve patoloji laboratuvarının genel işleyişi ve patoloji laboratuvarına materyal gönderim koşullarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Hücre zedelenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Adaptasyon mekanizmalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İnflamasyon ve onarımÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Kadın genital sistem hastalıklarının etyopatogenezi, morfolojik bulguları ve klinik yansımalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Kadın genital sistem hastalıklarının etyopatogenezi, morfolojik bulguları ve klinik yansımalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Meme patolojileri, erkek genital sistem patolojileri, pediatride sık karşılaşılan neoplazilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Servikal KanseriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Endometrium KanserÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Over Kanseri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Vulva Kanseri

Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Vajen Kanseri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Fallop Tüpleri Kanseri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Jinekolojik Kanserlerden Korunma ve Ebelik Bakımı
Kaynak
1.Robbins Temel Patoloji (KUMAR, V., COTRAN, R. S., & ROBBINS, S. L. (2003). Robbins basic pathology. Philadelphia, PA, Saunders.) 2.Halk sağlığı genel müdürlüğü internet sitesi-kanser istatistikleri (https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/kanser-istatistikleri) 3.Patoloji dernekleri federasyonu internet sayfası/dokümanlar (http://www.turkpath.org.tr)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
2
2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3
3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
4
4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
5
5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
6
6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
7
7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
8
8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
9
9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
10
10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
11
11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
12
12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
13
13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
14
14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
15
15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
16
16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
17
17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
18
18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
19
19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
20
20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
21
21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:26Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:29