Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANA ÇOCUK SAĞLIĞI EĞİTİMİ -Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Canan ÖRÜKLÜ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrencilere, birey ve toplumun ihtiyaçlarına yönelik eğitim programı yapabilmesi, metoda uygun eğitim aracı seçme ve kullanabilme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma - Sağlık Hizmetlerinde Ebenin Eğitimci Rolü,Eğitim ve Öğretimle İlgili Temel Kavramlar - Öğrenme Alanları,Öğrenme Kuramları - Eğitim ve Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı,Eğitimde Pedagojik ve Andragojik Yaklaşım - Yetişkin Eğitimi,Eğitimde Program Geliştirme,Eğitimde İletişim Tekniklerini Kullanma,Öğrenmeyi Etkileyen Temel Faktörler,Öğrenme İçin Uygun Ortam Oluşturma,Eğitimde Kullanılan Araç Gereçler ve Önemi,Sağlık Eğitimi,Hizmet içi Eğitim,Etkili Sunum Tekniklerini Kullanma,Eğitim ve Öğretimde Etik,Eğitimde Ölçme Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitimle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklayabilmesi10, 16, 9A
Eğitim durumunda uyulması gereken öğrenme- öğretme ilkelerini kavrayabilmesi10, 16, 5, 9A
Sağlık eğitimi planlanan bölgede uygulama ölçütlerini belirleyebilmesi10, 16, 19, 9A
Ebenin eğitimle ilgili rol ve sorumluluklarını benimseyebilmesi10, 16, 5, 9A, E
Öğrenmeyi-öğretmeyi kendi değer sistemine katabilmesi10, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma - Sağlık Hizmetlerinde Ebenin Eğitimci RolüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Eğitim ve Öğretimle İlgili Temel Kavramlar - Öğrenme AlanlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Öğrenme Kuramları - Eğitim ve Öğretimde Çoklu Zeka KuramıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Eğitimde Pedagojik ve Andragojik Yaklaşım - Yetişkin EğitimiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Eğitimde Program GeliştirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Eğitimde İletişim Tekniklerini KullanmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Öğrenmeyi Etkileyen Temel FaktörlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Öğrenme İçin Uygun Ortam OluşturmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Eğitimde Kullanılan Araç Gereçler ve ÖnemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Sağlık EğitimiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Hizmet içi EğitimÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Etkili Sunum Tekniklerini KullanmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Eğitim ve Öğretimde EtikÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
15Eğitimde Ölçme DeğerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
1.Hacıalioğlu N. (2011). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2010. Ankara, 2. Özden M. Sağlık Eğitimi, Pozitif Tasarım dayıncılık,2001.Ankara, 3. Sönmez C. Hemşirelikte Öğretim. Ankara, Palme Yayıncılık, 2003 4. Demirel Ö., Kaya Z. Eğitim Bilimlerine Giriş. Pegem Yayınevi,1 , 5. Özden M. Sağlık Eğitimi, Pozitif Tasarım Yayıncılık,2001.Ankara, 6. Sönmez C. Hemşirelikte Öğretim. Ankara, Palme Yayıncılık, 2003. 7. Demirel Ö (1994): Genel Öğretim Yöntemleri. USEM Yayınları, No: 11, Ankara. 8. Sönmez V (2001): Program Geliştirmede Öğretmen El kitabı. Arı Yayıncılık, 9. Baskı, Ankara. 9. Editör Binnur, Yeşilyaprak ,Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Pegem yayıncılık, Mart 2005, Ankara

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
2
2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3
3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
4
4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
5
5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
6
6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
7
7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
8
8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
9
9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
10
10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
11
11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
12
12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
13
13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
14
14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
15
15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
16
16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
17
17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
18
18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
19
19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
20
20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
21
21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer122
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)103
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(103/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANA ÇOCUK SAĞLIĞI EĞİTİMİ -Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Canan ÖRÜKLÜ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrencilere, birey ve toplumun ihtiyaçlarına yönelik eğitim programı yapabilmesi, metoda uygun eğitim aracı seçme ve kullanabilme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma - Sağlık Hizmetlerinde Ebenin Eğitimci Rolü,Eğitim ve Öğretimle İlgili Temel Kavramlar - Öğrenme Alanları,Öğrenme Kuramları - Eğitim ve Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı,Eğitimde Pedagojik ve Andragojik Yaklaşım - Yetişkin Eğitimi,Eğitimde Program Geliştirme,Eğitimde İletişim Tekniklerini Kullanma,Öğrenmeyi Etkileyen Temel Faktörler,Öğrenme İçin Uygun Ortam Oluşturma,Eğitimde Kullanılan Araç Gereçler ve Önemi,Sağlık Eğitimi,Hizmet içi Eğitim,Etkili Sunum Tekniklerini Kullanma,Eğitim ve Öğretimde Etik,Eğitimde Ölçme Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitimle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklayabilmesi10, 16, 9A
Eğitim durumunda uyulması gereken öğrenme- öğretme ilkelerini kavrayabilmesi10, 16, 5, 9A
Sağlık eğitimi planlanan bölgede uygulama ölçütlerini belirleyebilmesi10, 16, 19, 9A
Ebenin eğitimle ilgili rol ve sorumluluklarını benimseyebilmesi10, 16, 5, 9A, E
Öğrenmeyi-öğretmeyi kendi değer sistemine katabilmesi10, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma - Sağlık Hizmetlerinde Ebenin Eğitimci RolüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Eğitim ve Öğretimle İlgili Temel Kavramlar - Öğrenme AlanlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Öğrenme Kuramları - Eğitim ve Öğretimde Çoklu Zeka KuramıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Eğitimde Pedagojik ve Andragojik Yaklaşım - Yetişkin EğitimiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Eğitimde Program GeliştirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Eğitimde İletişim Tekniklerini KullanmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Öğrenmeyi Etkileyen Temel FaktörlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Öğrenme İçin Uygun Ortam OluşturmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Eğitimde Kullanılan Araç Gereçler ve ÖnemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Sağlık EğitimiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Hizmet içi EğitimÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Etkili Sunum Tekniklerini KullanmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Eğitim ve Öğretimde EtikÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
15Eğitimde Ölçme DeğerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
1.Hacıalioğlu N. (2011). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 2010. Ankara, 2. Özden M. Sağlık Eğitimi, Pozitif Tasarım dayıncılık,2001.Ankara, 3. Sönmez C. Hemşirelikte Öğretim. Ankara, Palme Yayıncılık, 2003 4. Demirel Ö., Kaya Z. Eğitim Bilimlerine Giriş. Pegem Yayınevi,1 , 5. Özden M. Sağlık Eğitimi, Pozitif Tasarım Yayıncılık,2001.Ankara, 6. Sönmez C. Hemşirelikte Öğretim. Ankara, Palme Yayıncılık, 2003. 7. Demirel Ö (1994): Genel Öğretim Yöntemleri. USEM Yayınları, No: 11, Ankara. 8. Sönmez V (2001): Program Geliştirmede Öğretmen El kitabı. Arı Yayıncılık, 9. Baskı, Ankara. 9. Editör Binnur, Yeşilyaprak ,Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Pegem yayıncılık, Mart 2005, Ankara

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
2
2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3
3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
4
4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
5
5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
6
6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
7
7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
8
8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
9
9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
10
10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
11
11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
12
12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
13
13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
14
14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
15
15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
16
16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
17
17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
18
18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
19
19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
20
20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
21
21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:26Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:29