Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ YETERLİLİK I | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Filiz OKUMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencinin kendisini eksik ya da yetersiz olarak ifade ettiği teorik ve pratik konuların tekrarlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Planının Paylaşılması Enfeksiyon Önlemleri,Ebelik uygulamalarında kullanılan süreçler ve ekipman gözden geçirilmesi ,Fizik muayene verilerinin gözden geçirilmesi ,İlaç doz hesaplamaları,Post-op Hasta değerlendirme ,Jinekolojik değerlendirme,Jinekolojik değerlendirme,Bebek kalp seslerinin değerlendirilmesi , Leopold manevraları,Bebek kalp seslerinin değerlendirilmesi , Leopold manevraları,Bebek kalp seslerinin değerlendirilmesi , Leopold manevraları,Pelvisin ve fetusun değerlendirilmesi ,Pelvisin ve fetusun değerlendirilmesi,Mesane kateterizasyonu,Mesane kateterizasyonu,Vaka tartışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1- Kendisinin normal doğum eylemini bağımsız gerçekleştireleceğine hazır olduğunu ifade edebilir | 10, 11, 14, 16, 18, 19, 3, 37, 38, 6, 8, 9 | A, D, E |
2. Kadın sağlığı değerlendirmesini kendisinin bağımsız yapabileceğini ifade edebilir | 10, 11, 13, 14, 16, 17, 19, 3, 37, 38, 4, 5, 6, 8, 9 | A, D, E |
3. Doğum sonrası bebeğin bakımını kendisinin yapabileceğini ifade edebilir | 10, 11, 13, 14, 16, 17, 19, 3, 37, 38, 4, 5, 6, 8, 9 | A, D, E |
4. Doğum sonrası kadının değerlendirmesini ve bakımını kendisinin yapabileceğini ifade edebilir | 10, 11, 14, 15, 16, 17, 19, 3, 37, 38, 5, 6, 8, 9 | A, D, E |
5. Aile planlaması danışmanlığı ve uygulamalarını kendisinin yürütebileceğini ifade edebilir | 10, 11, 14, 15, 16, 19, 3, 37, 38, 4, 5, 8, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Planının Paylaşılması Enfeksiyon Önlemleri | Var olan derslerin tüm kaynakları |
2 | Ebelik uygulamalarında kullanılan süreçler ve ekipman gözden geçirilmesi | Ebelik uygulamalarında kullanılan süreçler, tıbbi malzeme ve aletler |
3 | Fizik muayene verilerinin gözden geçirilmesi | Genel sağlık ders notları |
4 | İlaç doz hesaplamaları | Ebelik Esasları ve Farmakoloji ders notları |
5 | Post-op Hasta değerlendirme | Ebelik esasları ve Dahiliye Cerrahi dersleri notlarından konunun tekrarı |
6 | Jinekolojik değerlendirme | Önerilen kaynaktan ilgili konuyu çalışması |
7 | Jinekolojik değerlendirme | Önerilen kaynaktan ilgili konuyu çalışması |
8 | Bebek kalp seslerinin değerlendirilmesi , Leopold manevraları | Doğum Bilgisi I ders notları |
9 | Bebek kalp seslerinin değerlendirilmesi , Leopold manevraları | Doğum Bilgisi II ders notları |
10 | Bebek kalp seslerinin değerlendirilmesi , Leopold manevraları | Doğum Bilgisi I ders notları |
11 | Pelvisin ve fetusun değerlendirilmesi | Doğum Bilgisi I ve II Ders notları |
12 | Pelvisin ve fetusun değerlendirilmesi | Doğum Bilgisi I ve II Ders notları |
13 | Mesane kateterizasyonu | Önerilen kaynaktan ilgili konuyu çalışması |
14 | Mesane kateterizasyonu | Önerilen kaynaktan ilgili konuyu çalışması |
15 | Vaka tartışması | Önerilen kaynaktan ilgili konuyu çalışması |
Kaynak |
1.Taşkın L., Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, IV.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2000. 2.Kişnişçi H., Temel Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi, Güneş Kitabevi, Ankara, 1996. 3. Danfort, Obstetrik ve Jinekoloji, Çeviri: Erez R., 7.Edisyon, Yüce Yayım, İstanbul, 1997. 4.Arısan K.: Propedötik Kadın-Doğum, Nobel Tıp Kitapevleri, II. Baskı, İstanbul, 1997. 5.Coşkun A., Karanisoğlu, H.: Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1993. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | 2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | 4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | 5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | 6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | 7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | X | |||||
8 | 8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | 9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | X | |||||
10 | 10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | 11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | X | |||||
12 | 12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | X | |||||
13 | 13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | 15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | 16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | X | |||||
17 | 17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
18 | 18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
19 | 19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
20 | 20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
21 | 21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 35 | 35 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 45 | 45 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 227 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(227/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ YETERLİLİK I | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Filiz OKUMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencinin kendisini eksik ya da yetersiz olarak ifade ettiği teorik ve pratik konuların tekrarlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Planının Paylaşılması Enfeksiyon Önlemleri,Ebelik uygulamalarında kullanılan süreçler ve ekipman gözden geçirilmesi ,Fizik muayene verilerinin gözden geçirilmesi ,İlaç doz hesaplamaları,Post-op Hasta değerlendirme ,Jinekolojik değerlendirme,Jinekolojik değerlendirme,Bebek kalp seslerinin değerlendirilmesi , Leopold manevraları,Bebek kalp seslerinin değerlendirilmesi , Leopold manevraları,Bebek kalp seslerinin değerlendirilmesi , Leopold manevraları,Pelvisin ve fetusun değerlendirilmesi ,Pelvisin ve fetusun değerlendirilmesi,Mesane kateterizasyonu,Mesane kateterizasyonu,Vaka tartışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1- Kendisinin normal doğum eylemini bağımsız gerçekleştireleceğine hazır olduğunu ifade edebilir | 10, 11, 14, 16, 18, 19, 3, 37, 38, 6, 8, 9 | A, D, E |
2. Kadın sağlığı değerlendirmesini kendisinin bağımsız yapabileceğini ifade edebilir | 10, 11, 13, 14, 16, 17, 19, 3, 37, 38, 4, 5, 6, 8, 9 | A, D, E |
3. Doğum sonrası bebeğin bakımını kendisinin yapabileceğini ifade edebilir | 10, 11, 13, 14, 16, 17, 19, 3, 37, 38, 4, 5, 6, 8, 9 | A, D, E |
4. Doğum sonrası kadının değerlendirmesini ve bakımını kendisinin yapabileceğini ifade edebilir | 10, 11, 14, 15, 16, 17, 19, 3, 37, 38, 5, 6, 8, 9 | A, D, E |
5. Aile planlaması danışmanlığı ve uygulamalarını kendisinin yürütebileceğini ifade edebilir | 10, 11, 14, 15, 16, 19, 3, 37, 38, 4, 5, 8, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Planının Paylaşılması Enfeksiyon Önlemleri | Var olan derslerin tüm kaynakları |
2 | Ebelik uygulamalarında kullanılan süreçler ve ekipman gözden geçirilmesi | Ebelik uygulamalarında kullanılan süreçler, tıbbi malzeme ve aletler |
3 | Fizik muayene verilerinin gözden geçirilmesi | Genel sağlık ders notları |
4 | İlaç doz hesaplamaları | Ebelik Esasları ve Farmakoloji ders notları |
5 | Post-op Hasta değerlendirme | Ebelik esasları ve Dahiliye Cerrahi dersleri notlarından konunun tekrarı |
6 | Jinekolojik değerlendirme | Önerilen kaynaktan ilgili konuyu çalışması |
7 | Jinekolojik değerlendirme | Önerilen kaynaktan ilgili konuyu çalışması |
8 | Bebek kalp seslerinin değerlendirilmesi , Leopold manevraları | Doğum Bilgisi I ders notları |
9 | Bebek kalp seslerinin değerlendirilmesi , Leopold manevraları | Doğum Bilgisi II ders notları |
10 | Bebek kalp seslerinin değerlendirilmesi , Leopold manevraları | Doğum Bilgisi I ders notları |
11 | Pelvisin ve fetusun değerlendirilmesi | Doğum Bilgisi I ve II Ders notları |
12 | Pelvisin ve fetusun değerlendirilmesi | Doğum Bilgisi I ve II Ders notları |
13 | Mesane kateterizasyonu | Önerilen kaynaktan ilgili konuyu çalışması |
14 | Mesane kateterizasyonu | Önerilen kaynaktan ilgili konuyu çalışması |
15 | Vaka tartışması | Önerilen kaynaktan ilgili konuyu çalışması |
Kaynak |
1.Taşkın L., Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, IV.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2000. 2.Kişnişçi H., Temel Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi, Güneş Kitabevi, Ankara, 1996. 3. Danfort, Obstetrik ve Jinekoloji, Çeviri: Erez R., 7.Edisyon, Yüce Yayım, İstanbul, 1997. 4.Arısan K.: Propedötik Kadın-Doğum, Nobel Tıp Kitapevleri, II. Baskı, İstanbul, 1997. 5.Coşkun A., Karanisoğlu, H.: Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1993. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | 2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | 4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | 5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | 6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | 7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | X | |||||
8 | 8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | 9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | X | |||||
10 | 10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | 11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | X | |||||
12 | 12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | X | |||||
13 | 13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | 15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | 16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | X | |||||
17 | 17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
18 | 18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
19 | 19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
20 | 20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
21 | 21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |