Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNTERN II-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Filiz OKUMUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGebelik takibi yaparak normal ve riskli durumları tespit edip doğum ve doğum sonu dönem için optimum koşulların sağlanmasına yönelik gerekli beceri ve donanımı kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması.
Normal Gebeliklerde Doğum öncesi dönemde bakım uygulamaları,Riskli Gebeliklerde Doğum öncesi dönemde bakım uygulamaları,Normal Doğum eyleminde bakım uygulamaları,Riskli Doğum eyleminde bakım uygulamaları,Normal Doğum Sonrası Dönemde Bakım Uygulamaları (epizyotomi, insizyon, bağ problemleri, hemoroid),Riskli Doğum Sonrası Dönemde Bakım Uygulamaları,Jinekolojik Hastalıklarda Bakım,Evde Postpartum Bakım,Laktasyon ve emzirme,Bebek bakımı; besleme, yıkama, gaz, ağlama sorunları, ani durumlarda yaklaşımlar,Bebek bakımı; besleme, yıkama, gaz, ağlama sorunları, ani durumlarda yaklaşımlar,Yenidoğan canlandırmasına genel bakış ve ilkeler, Canlandırmaya hazırlık ve kullanılacak malzemeler
Canlandırmanın başlangıç basamakları Pozitif basınçlı ventilasyon uygulaması Göğüs kompresyonu ve adrenalin kullanımı,Özel durumlarda canlandırma
Preterm doğan bebeklerin canlandırılması,Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Normal gebeliklerde doğum öncesi, sırası ve sonrası uygulamaları yapabilmesi 16, 9A
Riskli gebeliklerde doğum öncesi, sırası ve sonrası uygulamaları yapabilmesi 10, 16, 9A
Jinekolojik hastalıkların takibini yapabilmesi 16, 4, 8, 9A
Emzirme ve meme bakımı uygulamalarını yapabilmesi 10, 16, 9A
Yenidoğan bakımını yapabilmesi 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması.
Normal Gebeliklerde Doğum öncesi dönemde bakım uygulamaları
2Riskli Gebeliklerde Doğum öncesi dönemde bakım uygulamalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Normal Doğum eyleminde bakım uygulamalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Riskli Doğum eyleminde bakım uygulamalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Normal Doğum Sonrası Dönemde Bakım Uygulamaları (epizyotomi, insizyon, bağ problemleri, hemoroid)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Riskli Doğum Sonrası Dönemde Bakım UygulamalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Jinekolojik Hastalıklarda BakımÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Evde Postpartum BakımÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Laktasyon ve emzirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Bebek bakımı; besleme, yıkama, gaz, ağlama sorunları, ani durumlarda yaklaşımlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Bebek bakımı; besleme, yıkama, gaz, ağlama sorunları, ani durumlarda yaklaşımlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Yenidoğan canlandırmasına genel bakış ve ilkeler, Canlandırmaya hazırlık ve kullanılacak malzemeler
Canlandırmanın başlangıç basamakları Pozitif basınçlı ventilasyon uygulaması Göğüs kompresyonu ve adrenalin kullanımı
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Özel durumlarda canlandırma
Preterm doğan bebeklerin canlandırılması
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Dersin Değerlendirilmesi
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
2
2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3
3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
4
4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
5
5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
6
6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
7
7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
8
8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
9
9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
10
10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
11
11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
12
12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
13
13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
14
14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
15
15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
16
16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
17
17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
18
18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
19
19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
20
20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
21
21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)91
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(91/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNTERN II-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Filiz OKUMUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGebelik takibi yaparak normal ve riskli durumları tespit edip doğum ve doğum sonu dönem için optimum koşulların sağlanmasına yönelik gerekli beceri ve donanımı kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması.
Normal Gebeliklerde Doğum öncesi dönemde bakım uygulamaları,Riskli Gebeliklerde Doğum öncesi dönemde bakım uygulamaları,Normal Doğum eyleminde bakım uygulamaları,Riskli Doğum eyleminde bakım uygulamaları,Normal Doğum Sonrası Dönemde Bakım Uygulamaları (epizyotomi, insizyon, bağ problemleri, hemoroid),Riskli Doğum Sonrası Dönemde Bakım Uygulamaları,Jinekolojik Hastalıklarda Bakım,Evde Postpartum Bakım,Laktasyon ve emzirme,Bebek bakımı; besleme, yıkama, gaz, ağlama sorunları, ani durumlarda yaklaşımlar,Bebek bakımı; besleme, yıkama, gaz, ağlama sorunları, ani durumlarda yaklaşımlar,Yenidoğan canlandırmasına genel bakış ve ilkeler, Canlandırmaya hazırlık ve kullanılacak malzemeler
Canlandırmanın başlangıç basamakları Pozitif basınçlı ventilasyon uygulaması Göğüs kompresyonu ve adrenalin kullanımı,Özel durumlarda canlandırma
Preterm doğan bebeklerin canlandırılması,Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Normal gebeliklerde doğum öncesi, sırası ve sonrası uygulamaları yapabilmesi 16, 9A
Riskli gebeliklerde doğum öncesi, sırası ve sonrası uygulamaları yapabilmesi 10, 16, 9A
Jinekolojik hastalıkların takibini yapabilmesi 16, 4, 8, 9A
Emzirme ve meme bakımı uygulamalarını yapabilmesi 10, 16, 9A
Yenidoğan bakımını yapabilmesi 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktıları ile program yeterliklerinin ilişkisinin kurulması.
Normal Gebeliklerde Doğum öncesi dönemde bakım uygulamaları
2Riskli Gebeliklerde Doğum öncesi dönemde bakım uygulamalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Normal Doğum eyleminde bakım uygulamalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Riskli Doğum eyleminde bakım uygulamalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Normal Doğum Sonrası Dönemde Bakım Uygulamaları (epizyotomi, insizyon, bağ problemleri, hemoroid)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Riskli Doğum Sonrası Dönemde Bakım UygulamalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Jinekolojik Hastalıklarda BakımÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Evde Postpartum BakımÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Laktasyon ve emzirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Bebek bakımı; besleme, yıkama, gaz, ağlama sorunları, ani durumlarda yaklaşımlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Bebek bakımı; besleme, yıkama, gaz, ağlama sorunları, ani durumlarda yaklaşımlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Yenidoğan canlandırmasına genel bakış ve ilkeler, Canlandırmaya hazırlık ve kullanılacak malzemeler
Canlandırmanın başlangıç basamakları Pozitif basınçlı ventilasyon uygulaması Göğüs kompresyonu ve adrenalin kullanımı
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Özel durumlarda canlandırma
Preterm doğan bebeklerin canlandırılması
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Dersin Değerlendirilmesi
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
2
2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3
3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
4
4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
5
5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
6
6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
7
7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
8
8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
9
9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
10
10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
11
11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
12
12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
13
13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
14
14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
15
15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
16
16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
17
17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
18
18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
19
19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
20
20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
21
21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:26Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:29