Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DOĞUMA HAZIRLIK VE GEBE EĞİTİMCİLİĞİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Anayit Margirit COŞKUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Prekonsepsiyonel bakım, doğuma hazırlık ve antenatal eğitim programları hakkında farkındalık oluşturmak ve temel bilgi ve beceri kazandırmak Prekonsepsiyonel bakım, güvenli annelik kavramı ve bu konuda dünya ile Türkiye deki çalışmalar, doğuma hazırlık programlarının felsefesi, türleri ve içeriği, anne dostu hastane uygulamaları, bilgilenme-eğitim ve danışmanlık kavramları, iletişimde temel ihtiyaçlar, doğurganlık hakları, yetişkin eğitim teknikleri ve ilkeleri, etkin dinleme ve kendini ifade etme becerileri, grup dinamiklerinin sağlanması ve yaşanan sorunlar, güvenli annelikte kullanılacak eğitim-danışmanlık materyalleri, yararları ve özellikleri, gebelik döneminde eğitim/danışmanlık ihtiyacı, doğum eylemi ve ilgili hormonlar, doğum planı ve doğum çantasının hazırlığı, doğum eyleminde eğitim/danışmanlık ihtiyacı, doğum sonu dönem ve eğitim/danışmanlık ihtiyacı, anne sütü, emzirme süreci ve eğitim/danışmanlık ihtiyacı, sunum becerisi geliştirme |
Dersin İçeriği | Bu ders; • Ders tanıtımı, programın amaç ve hedeflerinin açıklanması • Dersin işleyiş yönteminin açıklanması /Sunum paylaşımı (4 grup) • Prekonsepsiyonel danışmanlık ,• Güvenli Annelik ve anne-bebek açısından önemi • Doğuma hazırlık programları • Anne Dostu Hastane Kriterleri ,• İletişimde temel ihtiyaçlar • Eğitime ilişkin bazı kavramlar • Doğurganlık hakları ,• Yetişkin eğitim teknikleri ve ilkeleri • Etkin dinleme ve kendini ifade etme ,• Grup dinamikleri • Eğitim/danışmanlık materyallerin ve değerlendirme formu tanıtımı ,• Gebelik dönemi eğitim/danışmanlık ihtiyaçları (+cinsel yaşam) • Örnek grup sunumu ve geri bildirim alma (A.Coşkun) ,• Grup sunumu ve geri bildirim (gebelik egzersizi),• Doğum eylemi ve ilgili hormonlar • Doğum planı ve çanta hazırlığı ,• Grup sunumu ve geri bildirim (dilatasyon döneminde gebenin bilmesi gerekenler) ,• Doğum sonu dönem ve eğitim/danışmanlık ihtiyaçı,• Grup sunumu ve geri bildirim (erken lohusalık bakımı),• Anne sütü, emzirme süreci ve eğitim/danışmanlık ihtiyacı,• Grup sunumu ve geri bildirim (emzirmeyi başlatma ve etkin emzirme ölçütleri),• Dersin değerlendirmesi ve izlenimlerin tartışılması • Soru ve öneriler ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Güvenli annelik kavramı, kapsamı ve bileşenleri, dünya ve Ülkemizdeki uygulamaları açıklar | 15, 16, 19, 5, 8, 9 | A, D |
Prekonsepsiyonel bakım uygulama adımlarını açıklar ve bu konuda farkındalık geliştirir. | 15, 16, 19, 5, 8, 9 | A, E |
Anne dostu hastane uygulamalarını açıklar ve bu konuda duyarlılık geliştirir. | 11, 15, 16, 19, 8, 9 | A, D, E |
Doğuma hazırlık eğitim programları, ortak noktaları ve aralarındaki farklılıkları açıklar | 15, 16, 19, 5, 8, 9 | A, D, E |
Üreme ve doğurganlık hakları, gebelik, doğum ve lohusalık dönemlerinde eğitim ve danışmanlık alma hakkı ile kadının temel haklarını açıklar. | 10, 15, 16, 19, 5, 8, 9 | A, D |
Yetişkin eğitim ve İletişim tekniklerini, iletişimde temel ihtiyaçları açıklar. | 10, 15, 16, 19, 5, 8, 9 | A, D |
Doğum eylemi devrelerini, ilgili hormonlar ve ilişkilerini açıklar. | 10, 15, 16, 19, 5, 8, 9 | A, D |
Güvenli annelik eğitim materyallerini, yararlarını ve nasıl kullanılacağını açıklar. | 15, 16, 19, 5, 8, 9 | A, D |
Güvenli annelik konuları (gebelik, doğum, lohusalık ve emzirme süreçleri) ile ilgili temel eğitim ve danışmanlık verir. | 15, 16, 19, 5, 8, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | • Ders tanıtımı, programın amaç ve hedeflerinin açıklanması • Dersin işleyiş yönteminin açıklanması /Sunum paylaşımı (4 grup) • Prekonsepsiyonel danışmanlık | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | • Güvenli Annelik ve anne-bebek açısından önemi • Doğuma hazırlık programları • Anne Dostu Hastane Kriterleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | • İletişimde temel ihtiyaçlar • Eğitime ilişkin bazı kavramlar • Doğurganlık hakları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | • Yetişkin eğitim teknikleri ve ilkeleri • Etkin dinleme ve kendini ifade etme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | • Grup dinamikleri • Eğitim/danışmanlık materyallerin ve değerlendirme formu tanıtımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | • Gebelik dönemi eğitim/danışmanlık ihtiyaçları (+cinsel yaşam) • Örnek grup sunumu ve geri bildirim alma (A.Coşkun) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | • Grup sunumu ve geri bildirim (gebelik egzersizi) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | • Doğum eylemi ve ilgili hormonlar • Doğum planı ve çanta hazırlığı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | • Grup sunumu ve geri bildirim (dilatasyon döneminde gebenin bilmesi gerekenler) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | • Doğum sonu dönem ve eğitim/danışmanlık ihtiyaçı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | • Grup sunumu ve geri bildirim (erken lohusalık bakımı) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | • Anne sütü, emzirme süreci ve eğitim/danışmanlık ihtiyacı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | • Grup sunumu ve geri bildirim (emzirmeyi başlatma ve etkin emzirme ölçütleri) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | • Dersin değerlendirmesi ve izlenimlerin tartışılması • Soru ve öneriler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
1. Coşkun A,, Karakaya E. Güvenli Annelik Eğitim ve Danışmanlık Beceri Rehberi, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2016. 2. Kömürcü N. Doğum Ağrısı ve Yönetimi, Nobel Tıp Kitabevi, 2. Baskı, İstanbul, 2013. 3. Rathfisch G. Doğal Doğum Felsefesi, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2012. 4. Akkoyun F. Transaksiyonel Analiz. İstanbul, Nobel Tıp Yayınevi, 2007. 5. Güngör İ., Yıldırım Rathfisch G. Normal Doğum Eyleminin İkinci ve Üçüncü Evresinde Kanıta Dayalı Uygulamalar, HEMAR-G, 2, 2009, 56-65. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | ||||||
2 | 2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
3 | 3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | ||||||
4 | 4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | ||||||
5 | 5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
6 | 6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | ||||||
7 | 7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | ||||||
8 | 8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | ||||||
9 | 9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | ||||||
10 | 10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | ||||||
11 | 11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | ||||||
12 | 12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | ||||||
13 | 13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
14 | 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | ||||||
15 | 15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | ||||||
16 | 16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | ||||||
17 | 17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
18 | 18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
19 | 19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
20 | 20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
21 | 21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DOĞUMA HAZIRLIK VE GEBE EĞİTİMCİLİĞİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Anayit Margirit COŞKUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Prekonsepsiyonel bakım, doğuma hazırlık ve antenatal eğitim programları hakkında farkındalık oluşturmak ve temel bilgi ve beceri kazandırmak Prekonsepsiyonel bakım, güvenli annelik kavramı ve bu konuda dünya ile Türkiye deki çalışmalar, doğuma hazırlık programlarının felsefesi, türleri ve içeriği, anne dostu hastane uygulamaları, bilgilenme-eğitim ve danışmanlık kavramları, iletişimde temel ihtiyaçlar, doğurganlık hakları, yetişkin eğitim teknikleri ve ilkeleri, etkin dinleme ve kendini ifade etme becerileri, grup dinamiklerinin sağlanması ve yaşanan sorunlar, güvenli annelikte kullanılacak eğitim-danışmanlık materyalleri, yararları ve özellikleri, gebelik döneminde eğitim/danışmanlık ihtiyacı, doğum eylemi ve ilgili hormonlar, doğum planı ve doğum çantasının hazırlığı, doğum eyleminde eğitim/danışmanlık ihtiyacı, doğum sonu dönem ve eğitim/danışmanlık ihtiyacı, anne sütü, emzirme süreci ve eğitim/danışmanlık ihtiyacı, sunum becerisi geliştirme |
Dersin İçeriği | Bu ders; • Ders tanıtımı, programın amaç ve hedeflerinin açıklanması • Dersin işleyiş yönteminin açıklanması /Sunum paylaşımı (4 grup) • Prekonsepsiyonel danışmanlık ,• Güvenli Annelik ve anne-bebek açısından önemi • Doğuma hazırlık programları • Anne Dostu Hastane Kriterleri ,• İletişimde temel ihtiyaçlar • Eğitime ilişkin bazı kavramlar • Doğurganlık hakları ,• Yetişkin eğitim teknikleri ve ilkeleri • Etkin dinleme ve kendini ifade etme ,• Grup dinamikleri • Eğitim/danışmanlık materyallerin ve değerlendirme formu tanıtımı ,• Gebelik dönemi eğitim/danışmanlık ihtiyaçları (+cinsel yaşam) • Örnek grup sunumu ve geri bildirim alma (A.Coşkun) ,• Grup sunumu ve geri bildirim (gebelik egzersizi),• Doğum eylemi ve ilgili hormonlar • Doğum planı ve çanta hazırlığı ,• Grup sunumu ve geri bildirim (dilatasyon döneminde gebenin bilmesi gerekenler) ,• Doğum sonu dönem ve eğitim/danışmanlık ihtiyaçı,• Grup sunumu ve geri bildirim (erken lohusalık bakımı),• Anne sütü, emzirme süreci ve eğitim/danışmanlık ihtiyacı,• Grup sunumu ve geri bildirim (emzirmeyi başlatma ve etkin emzirme ölçütleri),• Dersin değerlendirmesi ve izlenimlerin tartışılması • Soru ve öneriler ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Güvenli annelik kavramı, kapsamı ve bileşenleri, dünya ve Ülkemizdeki uygulamaları açıklar | 15, 16, 19, 5, 8, 9 | A, D |
Prekonsepsiyonel bakım uygulama adımlarını açıklar ve bu konuda farkındalık geliştirir. | 15, 16, 19, 5, 8, 9 | A, E |
Anne dostu hastane uygulamalarını açıklar ve bu konuda duyarlılık geliştirir. | 11, 15, 16, 19, 8, 9 | A, D, E |
Doğuma hazırlık eğitim programları, ortak noktaları ve aralarındaki farklılıkları açıklar | 15, 16, 19, 5, 8, 9 | A, D, E |
Üreme ve doğurganlık hakları, gebelik, doğum ve lohusalık dönemlerinde eğitim ve danışmanlık alma hakkı ile kadının temel haklarını açıklar. | 10, 15, 16, 19, 5, 8, 9 | A, D |
Yetişkin eğitim ve İletişim tekniklerini, iletişimde temel ihtiyaçları açıklar. | 10, 15, 16, 19, 5, 8, 9 | A, D |
Doğum eylemi devrelerini, ilgili hormonlar ve ilişkilerini açıklar. | 10, 15, 16, 19, 5, 8, 9 | A, D |
Güvenli annelik eğitim materyallerini, yararlarını ve nasıl kullanılacağını açıklar. | 15, 16, 19, 5, 8, 9 | A, D |
Güvenli annelik konuları (gebelik, doğum, lohusalık ve emzirme süreçleri) ile ilgili temel eğitim ve danışmanlık verir. | 15, 16, 19, 5, 8, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | • Ders tanıtımı, programın amaç ve hedeflerinin açıklanması • Dersin işleyiş yönteminin açıklanması /Sunum paylaşımı (4 grup) • Prekonsepsiyonel danışmanlık | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | • Güvenli Annelik ve anne-bebek açısından önemi • Doğuma hazırlık programları • Anne Dostu Hastane Kriterleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | • İletişimde temel ihtiyaçlar • Eğitime ilişkin bazı kavramlar • Doğurganlık hakları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | • Yetişkin eğitim teknikleri ve ilkeleri • Etkin dinleme ve kendini ifade etme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | • Grup dinamikleri • Eğitim/danışmanlık materyallerin ve değerlendirme formu tanıtımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | • Gebelik dönemi eğitim/danışmanlık ihtiyaçları (+cinsel yaşam) • Örnek grup sunumu ve geri bildirim alma (A.Coşkun) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | • Grup sunumu ve geri bildirim (gebelik egzersizi) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | • Doğum eylemi ve ilgili hormonlar • Doğum planı ve çanta hazırlığı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | • Grup sunumu ve geri bildirim (dilatasyon döneminde gebenin bilmesi gerekenler) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | • Doğum sonu dönem ve eğitim/danışmanlık ihtiyaçı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | • Grup sunumu ve geri bildirim (erken lohusalık bakımı) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | • Anne sütü, emzirme süreci ve eğitim/danışmanlık ihtiyacı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | • Grup sunumu ve geri bildirim (emzirmeyi başlatma ve etkin emzirme ölçütleri) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | • Dersin değerlendirmesi ve izlenimlerin tartışılması • Soru ve öneriler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
1. Coşkun A,, Karakaya E. Güvenli Annelik Eğitim ve Danışmanlık Beceri Rehberi, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2016. 2. Kömürcü N. Doğum Ağrısı ve Yönetimi, Nobel Tıp Kitabevi, 2. Baskı, İstanbul, 2013. 3. Rathfisch G. Doğal Doğum Felsefesi, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2012. 4. Akkoyun F. Transaksiyonel Analiz. İstanbul, Nobel Tıp Yayınevi, 2007. 5. Güngör İ., Yıldırım Rathfisch G. Normal Doğum Eyleminin İkinci ve Üçüncü Evresinde Kanıta Dayalı Uygulamalar, HEMAR-G, 2, 2009, 56-65. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | ||||||
2 | 2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
3 | 3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | ||||||
4 | 4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | ||||||
5 | 5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
6 | 6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | ||||||
7 | 7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | ||||||
8 | 8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | ||||||
9 | 9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | ||||||
10 | 10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | ||||||
11 | 11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | ||||||
12 | 12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | ||||||
13 | 13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
14 | 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | ||||||
15 | 15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | ||||||
16 | 16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | ||||||
17 | 17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
18 | 18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
19 | 19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
20 | 20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
21 | 21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |