Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STRATEJİK DÜŞÜNME VE LİDERLİK | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Filiz OKUMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin kendilerine ait bir kültür oluşturarak gelecekte ulaşmak istedikleri kariyer hedeflerine stratejik planlar doğrultusunda ilerlemesine rehberlik etmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içeriğinin ve amaçların paylaşılması,Stratejik düşünme ve stratejik planlama ilkeleri, Beynin çalışma prensipleri,Hayal kurmanın önem ,Geleceği şekillendirme,Durum analizi -İçsel iç görü ,Durum analizi- Dışsal iç görü,Bireysel vizyon geliştirme,Bireysel misyon geliştirme , Amaçlar ve hedeflerin belirlenmesi ,Başarının prensipleri,Değişim yönetimi -Zaman yönetimi,Liderlik,Stratejik planların değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
16, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriğinin ve amaçların paylaşılması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Stratejik düşünme ve stratejik planlama ilkeleri | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Beynin çalışma prensipleri | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Hayal kurmanın önem | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Geleceği şekillendirme | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Durum analizi -İçsel iç görü | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Durum analizi- Dışsal iç görü | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Bireysel vizyon geliştirme | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Bireysel misyon geliştirme | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Amaçlar ve hedeflerin belirlenmesi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Başarının prensipleri | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Değişim yönetimi -Zaman yönetimi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Liderlik | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Stratejik planların değerlendirilmesi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
1-ÖZDEN,Y;Eğitimde Yeni Değerler. Ankara,2000 Pegem Yay. 2-KIRIM, A: Farklılığinizı Ölçebildiğiniz An ...: Kurumsal Başarının Yol Haritası, Sistem Yayıncılık , 2002 , İstanbul 3- ÖRNEK, Ali Sahin: "Balanced Scorecard: Bilgiden Stratejiye Ulasmada Kullanılabilecek Yeni Bir Araç", Dokuz Eylül Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C 11 , No : 3 , 2000. İzmir 4-AKSU, Mualla, (2002), Eğitimde Stratejik Planlama ve Toplam Kalite Yönetimi, Ani Yayıncilık, Ankara. DİNÇER , Ömer , ( 1998 ) , Stratejik Yönetim ve işletme Politikası, Beta Yayınları , İstanbul . 5-BARTOL, K. M., & Martin, D. C. Management. New York: Mcgraw Hill, Inc. (1991). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | ||||||
2 | 2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
3 | 3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | ||||||
4 | 4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | ||||||
5 | 5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
6 | 6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | ||||||
7 | 7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | ||||||
8 | 8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | ||||||
9 | 9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | ||||||
10 | 10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | ||||||
11 | 11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | ||||||
12 | 12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | ||||||
13 | 13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
14 | 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | ||||||
15 | 15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | ||||||
16 | 16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | ||||||
17 | 17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
18 | 18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
19 | 19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
20 | 20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
21 | 21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STRATEJİK DÜŞÜNME VE LİDERLİK | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Filiz OKUMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin kendilerine ait bir kültür oluşturarak gelecekte ulaşmak istedikleri kariyer hedeflerine stratejik planlar doğrultusunda ilerlemesine rehberlik etmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içeriğinin ve amaçların paylaşılması,Stratejik düşünme ve stratejik planlama ilkeleri, Beynin çalışma prensipleri,Hayal kurmanın önem ,Geleceği şekillendirme,Durum analizi -İçsel iç görü ,Durum analizi- Dışsal iç görü,Bireysel vizyon geliştirme,Bireysel misyon geliştirme , Amaçlar ve hedeflerin belirlenmesi ,Başarının prensipleri,Değişim yönetimi -Zaman yönetimi,Liderlik,Stratejik planların değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
16, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriğinin ve amaçların paylaşılması | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Stratejik düşünme ve stratejik planlama ilkeleri | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Beynin çalışma prensipleri | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Hayal kurmanın önem | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Geleceği şekillendirme | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Durum analizi -İçsel iç görü | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Durum analizi- Dışsal iç görü | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Bireysel vizyon geliştirme | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Bireysel misyon geliştirme | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Amaçlar ve hedeflerin belirlenmesi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Başarının prensipleri | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Değişim yönetimi -Zaman yönetimi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Liderlik | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Stratejik planların değerlendirilmesi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
1-ÖZDEN,Y;Eğitimde Yeni Değerler. Ankara,2000 Pegem Yay. 2-KIRIM, A: Farklılığinizı Ölçebildiğiniz An ...: Kurumsal Başarının Yol Haritası, Sistem Yayıncılık , 2002 , İstanbul 3- ÖRNEK, Ali Sahin: "Balanced Scorecard: Bilgiden Stratejiye Ulasmada Kullanılabilecek Yeni Bir Araç", Dokuz Eylül Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C 11 , No : 3 , 2000. İzmir 4-AKSU, Mualla, (2002), Eğitimde Stratejik Planlama ve Toplam Kalite Yönetimi, Ani Yayıncilık, Ankara. DİNÇER , Ömer , ( 1998 ) , Stratejik Yönetim ve işletme Politikası, Beta Yayınları , İstanbul . 5-BARTOL, K. M., & Martin, D. C. Management. New York: Mcgraw Hill, Inc. (1991). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | ||||||
2 | 2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
3 | 3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | ||||||
4 | 4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | ||||||
5 | 5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
6 | 6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | ||||||
7 | 7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | ||||||
8 | 8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | ||||||
9 | 9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | ||||||
10 | 10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | ||||||
11 | 11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | ||||||
12 | 12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | ||||||
13 | 13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
14 | 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | ||||||
15 | 15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | ||||||
16 | 16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | ||||||
17 | 17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
18 | 18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
19 | 19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
20 | 20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
21 | 21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |