Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK MUTFAĞI-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Merve PEHLİVAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fatma MERT BİBEROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı Türk mutfağının tarihsel gelişimi ve Türk mutfağına ait yemeklerin hazırlama, pişirme ve servis yöntemlerinin öğretilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Mutfak Kültürü,Mutfak Tarihi,Mutfak Mimarisi,Mutfak Araçları,Pişirme Teknikleri,Sofra Düzenleri Ve Servisi,Yemek Öğünleri,Yemek Yeme Adabı,Geçiş Dönemleri,Davet Yemekleri Ve ikramları,Kutsal Günler,Neşeli Günler, Yemekler ve Uygulamaları,Gezi: Topkapı Müzesi Mutfak Bölümü; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Türk mutfağının tarihini, kültürünü ve yemeklerini açıklar.14, 16, 6, 9E
2. Türk mutfağına özgü hazırlama, pişirme, sofra düzeni ve servisi tanımlar.14, 16, 6, 9E
3. Özel günlerdeki Türk mutfağına özgü uygulamaları örneklendirir.14, 16, 6, 9E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mutfak KültürüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
2Mutfak TarihiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
3Mutfak MimarisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
4Mutfak AraçlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
5Pişirme TeknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
6Sofra Düzenleri Ve ServisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
7Yemek ÖğünleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
8Yemek Yeme AdabıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
9Geçiş DönemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
10Davet Yemekleri Ve ikramlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
11Kutsal GünlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
12Neşeli GünlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
13 Yemekler ve UygulamalarıUygulaması yapılacak tarifin önerilen kaynaklardan araştırılması.
14Gezi: Topkapı Müzesi Mutfak BölümüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
Kaynak
Ders notları, Powerpoint sunum dosyaları.
- Halıcı N. Mevlevi Mutfağı. Metro Kültür Yayınları, İstanbul, 2007. - Halıcı N. Türk Mutfağı. Oğlak Yayınları, İstanbul, 2009. - Halıcı N. Açıklamalı Yemek ve Mutfak Terimleri Sözlüğü. Oğlak Yayıncılık, İstanbul, 2013. - Halıcı N. Selçuklu Dönemi Mutfağı. Selçuklu Belediyesi Kültür Yayınları, Konya, 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme1400
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi1400
Okul Dışı Diğer Faaliyetler100
Proje Sunumu / Seminer100
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı100
Ara Sınav ve Hazırlığı11717
Genel Sınav ve Hazırlığı12727
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)72
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(72/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK MUTFAĞI-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Merve PEHLİVAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fatma MERT BİBEROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı Türk mutfağının tarihsel gelişimi ve Türk mutfağına ait yemeklerin hazırlama, pişirme ve servis yöntemlerinin öğretilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Mutfak Kültürü,Mutfak Tarihi,Mutfak Mimarisi,Mutfak Araçları,Pişirme Teknikleri,Sofra Düzenleri Ve Servisi,Yemek Öğünleri,Yemek Yeme Adabı,Geçiş Dönemleri,Davet Yemekleri Ve ikramları,Kutsal Günler,Neşeli Günler, Yemekler ve Uygulamaları,Gezi: Topkapı Müzesi Mutfak Bölümü; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Türk mutfağının tarihini, kültürünü ve yemeklerini açıklar.14, 16, 6, 9E
2. Türk mutfağına özgü hazırlama, pişirme, sofra düzeni ve servisi tanımlar.14, 16, 6, 9E
3. Özel günlerdeki Türk mutfağına özgü uygulamaları örneklendirir.14, 16, 6, 9E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mutfak KültürüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
2Mutfak TarihiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
3Mutfak MimarisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
4Mutfak AraçlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
5Pişirme TeknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
6Sofra Düzenleri Ve ServisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
7Yemek ÖğünleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
8Yemek Yeme AdabıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
9Geçiş DönemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
10Davet Yemekleri Ve ikramlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
11Kutsal GünlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
12Neşeli GünlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
13 Yemekler ve UygulamalarıUygulaması yapılacak tarifin önerilen kaynaklardan araştırılması.
14Gezi: Topkapı Müzesi Mutfak BölümüÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
Kaynak
Ders notları, Powerpoint sunum dosyaları.
- Halıcı N. Mevlevi Mutfağı. Metro Kültür Yayınları, İstanbul, 2007. - Halıcı N. Türk Mutfağı. Oğlak Yayınları, İstanbul, 2009. - Halıcı N. Açıklamalı Yemek ve Mutfak Terimleri Sözlüğü. Oğlak Yayıncılık, İstanbul, 2013. - Halıcı N. Selçuklu Dönemi Mutfağı. Selçuklu Belediyesi Kültür Yayınları, Konya, 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:24Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:33