Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZİKSEL AKTİVİTE VE SAĞLIK-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık ve fiziksel aktivite kavramlarını tanıtmak, aktivite ve egzersizlerin sağlıklı yaşamdaki önemini öğretmek
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlığın tanımı ve temel sağlık,Fiziksel aktivite, egzersiz ve spor tanımları,Fiziksel aktivite,Sağlıklı yaşamda fiziksel aktivite ve egzersizin önemi,Fiziksel aktiviteyi artırmak için öneriler,Egzersiz, sağlık ve beslenme ilişkisi,Egzersiz, sağlık ve beslenme ilişkisi,Egzersiz yapanlara genel beslenme önerileri,Egzersizin hastalıklarla ilişkisi,Çocuklara yönelik egzersizlerde beslenme uygulamaları,Yetişkinlere yönelik egzersizlerde beslenme uygulamaları,Tanımlayıcı ve alternatif tıp uygulamalarında egzersiz ve beslenme,Egzersiz ve vücut bileşimi,Vaka çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sağlıklı yaşamın temeli olan düzenli egzersizin önemini açıklar.16, 5, 9A
2. Fiziksel Uygunluk ve Beslenmeyi değerlendirir. 16, 5, 9A
3. Çocuklarda fiziksel aktivitenin artırılmasına yönelik uygulamaları tanımlar.16, 5, 9A
4. Yetişkinlerde fiziksel aktivitenin artırılmasına yönelik uygulamaları tanımlar.16, 5, 9A
5. Egzersizin Hastalıklarla İlişkisi hastalıkların önlenme ve tedavisindeki yerini tanımlar.16, 5, 9A
6. Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Uygulamalarındaki Egzersizleri tanımlar.16, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlığın tanımı ve temel sağlıkÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
2Fiziksel aktivite, egzersiz ve spor tanımlarıÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
3Fiziksel aktiviteÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
4Sağlıklı yaşamda fiziksel aktivite ve egzersizin önemiÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
5Fiziksel aktiviteyi artırmak için önerilerÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
6Egzersiz, sağlık ve beslenme ilişkisiÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
7Egzersiz, sağlık ve beslenme ilişkisiÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
8Egzersiz yapanlara genel beslenme önerileriÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
9Egzersizin hastalıklarla ilişkisiÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
10Çocuklara yönelik egzersizlerde beslenme uygulamalarıÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
11Yetişkinlere yönelik egzersizlerde beslenme uygulamalarıÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
12Tanımlayıcı ve alternatif tıp uygulamalarında egzersiz ve beslenmeÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
13Egzersiz ve vücut bileşimiÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
14Vaka çalışmasıÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
Kaynak
Öğrenciye ders notu verilecektir. 1. Ersoy N., Ersoy G., Sağlığın Korumasında Fiziksel Aktivite ve Spor Beslenmesi Temel İlkeler, Ankara Nobel Tıp Kitabevi, 2020. 2. Maughan R.J., Nutrition in Sport, MPG Books LTD, GB, 2001. 3. Clark N., Sport Nutrition Guidebook, (second ed.) Human Kinetics, USA, 1997. 4. Williams H.M., Nutrition for Fitness and Sport, Brown Benchmark, USA, 1995. 5. Howley E., Frank B.D., Health and Fitness Instructor's Handbook, (third ed.) Human Kinetics, USA, 1997.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
11
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZİKSEL AKTİVİTE VE SAĞLIK-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık ve fiziksel aktivite kavramlarını tanıtmak, aktivite ve egzersizlerin sağlıklı yaşamdaki önemini öğretmek
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlığın tanımı ve temel sağlık,Fiziksel aktivite, egzersiz ve spor tanımları,Fiziksel aktivite,Sağlıklı yaşamda fiziksel aktivite ve egzersizin önemi,Fiziksel aktiviteyi artırmak için öneriler,Egzersiz, sağlık ve beslenme ilişkisi,Egzersiz, sağlık ve beslenme ilişkisi,Egzersiz yapanlara genel beslenme önerileri,Egzersizin hastalıklarla ilişkisi,Çocuklara yönelik egzersizlerde beslenme uygulamaları,Yetişkinlere yönelik egzersizlerde beslenme uygulamaları,Tanımlayıcı ve alternatif tıp uygulamalarında egzersiz ve beslenme,Egzersiz ve vücut bileşimi,Vaka çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sağlıklı yaşamın temeli olan düzenli egzersizin önemini açıklar.16, 5, 9A
2. Fiziksel Uygunluk ve Beslenmeyi değerlendirir. 16, 5, 9A
3. Çocuklarda fiziksel aktivitenin artırılmasına yönelik uygulamaları tanımlar.16, 5, 9A
4. Yetişkinlerde fiziksel aktivitenin artırılmasına yönelik uygulamaları tanımlar.16, 5, 9A
5. Egzersizin Hastalıklarla İlişkisi hastalıkların önlenme ve tedavisindeki yerini tanımlar.16, 5, 9A
6. Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Uygulamalarındaki Egzersizleri tanımlar.16, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlığın tanımı ve temel sağlıkÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
2Fiziksel aktivite, egzersiz ve spor tanımlarıÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
3Fiziksel aktiviteÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
4Sağlıklı yaşamda fiziksel aktivite ve egzersizin önemiÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
5Fiziksel aktiviteyi artırmak için önerilerÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
6Egzersiz, sağlık ve beslenme ilişkisiÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
7Egzersiz, sağlık ve beslenme ilişkisiÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
8Egzersiz yapanlara genel beslenme önerileriÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
9Egzersizin hastalıklarla ilişkisiÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
10Çocuklara yönelik egzersizlerde beslenme uygulamalarıÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
11Yetişkinlere yönelik egzersizlerde beslenme uygulamalarıÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
12Tanımlayıcı ve alternatif tıp uygulamalarında egzersiz ve beslenmeÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
13Egzersiz ve vücut bileşimiÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
14Vaka çalışmasıÖnceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması
Kaynak
Öğrenciye ders notu verilecektir. 1. Ersoy N., Ersoy G., Sağlığın Korumasında Fiziksel Aktivite ve Spor Beslenmesi Temel İlkeler, Ankara Nobel Tıp Kitabevi, 2020. 2. Maughan R.J., Nutrition in Sport, MPG Books LTD, GB, 2001. 3. Clark N., Sport Nutrition Guidebook, (second ed.) Human Kinetics, USA, 1997. 4. Williams H.M., Nutrition for Fitness and Sport, Brown Benchmark, USA, 1995. 5. Howley E., Frank B.D., Health and Fitness Instructor's Handbook, (third ed.) Human Kinetics, USA, 1997.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
11
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:24Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:33