Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ ORYANTASYON-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri ülkemizde ve dünyada diyetisyenlik mesleği, eğitimi, çalışma alanları, meslek örgütleri ve aktiviteleri, meslek etiği ile bölüm, ders programı ve yönetmelikler konularında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Beslenme ve Diyetetik Bölümü hakkında bilgi edinir.,Ders programının tanıtımı,Yönetmelikler ve öğrenci sorumluluklarının incelenmesi,Etik ve deontoloji (tanımlar, değerler ve ilkeler),Mesleki etik (tanımı, ilkeleri, TDD etik ilkeleri),Diyetisyenlik mesleği, ilgili yönetmelikler, standartlar,Diyetisyenlerin çalışma alanları-Klinik diyetisyenliği,Diyetisyenlerin çalışma alanları-Yönetici diyetisyenlik,Diyetisyenlerin çalışma alanları- Toplum sağlığı diyetisyenliği,Türkiye Diyetisyenler Derneği ve aktiviteleri ile Amerika Diyetisyenler Derneği, aktiviteleri,10. European Federation of the Association of Dietitians ve International Confederation of Dietetic Associations,Avrupadaki diğer ülkelerin derneklerinin tanıtım sunumları ,Asyadaki diğer ülkelerin derneklerinin tanıtım sunumları,Afrikadaki diğer ülkelerin derneklerinin tanıtım sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Diyetisyenlik mesleğinin görevlerini, sorumluluklarını ve çalışma alanlarını tanımlar.10, 16, 5, 9A, E
2. Ulusal ve uluslararası mesleki kurum, kuruluş ve örgütlerin aktivitelerini değerlendirir.10, 16, 5, 9A, E
3. Bölüme ilişkin temel bilgileri, kaynakları ve mesleki yönetmelikleri açıklar.10, 16, 5, 9A, E
4. Meslek etiği ve deontolojiye ilişkin temel bilgileri analiz eder.10, 16, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Beslenme ve Diyetetik Bölümü hakkında bilgi edinir.Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
2Ders programının tanıtımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
3Yönetmelikler ve öğrenci sorumluluklarının incelenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
4Etik ve deontoloji (tanımlar, değerler ve ilkeler)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
4Mesleki etik (tanımı, ilkeleri, TDD etik ilkeleri)Önerilen kaynaklardan konuya hazırlanılması
5Diyetisyenlik mesleği, ilgili yönetmelikler, standartlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
6Diyetisyenlerin çalışma alanları-Klinik diyetisyenliğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
7Diyetisyenlerin çalışma alanları-Yönetici diyetisyenlikÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
8Diyetisyenlerin çalışma alanları- Toplum sağlığı diyetisyenliğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
9Türkiye Diyetisyenler Derneği ve aktiviteleri ile Amerika Diyetisyenler Derneği, aktiviteleriTDD ve ADA kurumlarının web sayfalarının incelenmesi.
1010. European Federation of the Association of Dietitians ve International Confederation of Dietetic AssociationsEFAD ve ICDA kurumlarının web sayfalarının incelenmesi.
12Avrupadaki diğer ülkelerin derneklerinin tanıtım sunumları Konu ile ilgili derneklerin web sayfalarının incelenmesi.
13Asyadaki diğer ülkelerin derneklerinin tanıtım sunumlarıKonu ile ilgili derneklerin web sayfalarının incelenmesi.
14Afrikadaki diğer ülkelerin derneklerinin tanıtım sunumlarıKonu ile ilgili derneklerin web sayfalarının incelenmesi.
Kaynak
- Powerpoint sunum dosyaları.
- Medipol Üniversitesi Yönetmeliği - EFAD, ICDAve IUNS web sayfaları - Beslenme ve Diyet Dergisi - JADA ve diğer yabancı dergiler - Demirel ZB, Baysal A. Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü: 50 Yıllık Tarihçe. Beslenme ve Diyet Dergisi 2012:40(3):203-210. - Merdol TK. Silbiçli Beşik. Hatipoğlu Yayınları, Ankara, 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı11111
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)87
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(87/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ ORYANTASYON-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri ülkemizde ve dünyada diyetisyenlik mesleği, eğitimi, çalışma alanları, meslek örgütleri ve aktiviteleri, meslek etiği ile bölüm, ders programı ve yönetmelikler konularında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Beslenme ve Diyetetik Bölümü hakkında bilgi edinir.,Ders programının tanıtımı,Yönetmelikler ve öğrenci sorumluluklarının incelenmesi,Etik ve deontoloji (tanımlar, değerler ve ilkeler),Mesleki etik (tanımı, ilkeleri, TDD etik ilkeleri),Diyetisyenlik mesleği, ilgili yönetmelikler, standartlar,Diyetisyenlerin çalışma alanları-Klinik diyetisyenliği,Diyetisyenlerin çalışma alanları-Yönetici diyetisyenlik,Diyetisyenlerin çalışma alanları- Toplum sağlığı diyetisyenliği,Türkiye Diyetisyenler Derneği ve aktiviteleri ile Amerika Diyetisyenler Derneği, aktiviteleri,10. European Federation of the Association of Dietitians ve International Confederation of Dietetic Associations,Avrupadaki diğer ülkelerin derneklerinin tanıtım sunumları ,Asyadaki diğer ülkelerin derneklerinin tanıtım sunumları,Afrikadaki diğer ülkelerin derneklerinin tanıtım sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Diyetisyenlik mesleğinin görevlerini, sorumluluklarını ve çalışma alanlarını tanımlar.10, 16, 5, 9A, E
2. Ulusal ve uluslararası mesleki kurum, kuruluş ve örgütlerin aktivitelerini değerlendirir.10, 16, 5, 9A, E
3. Bölüme ilişkin temel bilgileri, kaynakları ve mesleki yönetmelikleri açıklar.10, 16, 5, 9A, E
4. Meslek etiği ve deontolojiye ilişkin temel bilgileri analiz eder.10, 16, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Beslenme ve Diyetetik Bölümü hakkında bilgi edinir.Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
2Ders programının tanıtımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
3Yönetmelikler ve öğrenci sorumluluklarının incelenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
4Etik ve deontoloji (tanımlar, değerler ve ilkeler)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
4Mesleki etik (tanımı, ilkeleri, TDD etik ilkeleri)Önerilen kaynaklardan konuya hazırlanılması
5Diyetisyenlik mesleği, ilgili yönetmelikler, standartlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
6Diyetisyenlerin çalışma alanları-Klinik diyetisyenliğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
7Diyetisyenlerin çalışma alanları-Yönetici diyetisyenlikÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
8Diyetisyenlerin çalışma alanları- Toplum sağlığı diyetisyenliğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
9Türkiye Diyetisyenler Derneği ve aktiviteleri ile Amerika Diyetisyenler Derneği, aktiviteleriTDD ve ADA kurumlarının web sayfalarının incelenmesi.
1010. European Federation of the Association of Dietitians ve International Confederation of Dietetic AssociationsEFAD ve ICDA kurumlarının web sayfalarının incelenmesi.
12Avrupadaki diğer ülkelerin derneklerinin tanıtım sunumları Konu ile ilgili derneklerin web sayfalarının incelenmesi.
13Asyadaki diğer ülkelerin derneklerinin tanıtım sunumlarıKonu ile ilgili derneklerin web sayfalarının incelenmesi.
14Afrikadaki diğer ülkelerin derneklerinin tanıtım sunumlarıKonu ile ilgili derneklerin web sayfalarının incelenmesi.
Kaynak
- Powerpoint sunum dosyaları.
- Medipol Üniversitesi Yönetmeliği - EFAD, ICDAve IUNS web sayfaları - Beslenme ve Diyet Dergisi - JADA ve diğer yabancı dergiler - Demirel ZB, Baysal A. Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü: 50 Yıllık Tarihçe. Beslenme ve Diyet Dergisi 2012:40(3):203-210. - Merdol TK. Silbiçli Beşik. Hatipoğlu Yayınları, Ankara, 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:24Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:33