Öğrencilerin bireylerin ve toplumun beslenme durumunun saptanması, değerlendirilmesi, yorumlanması, sorunların belirlenmesi, çözüm önerileri ve eğitim verme konularında bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Oryantasyon Araştırma planlaması ve genel ilkeler,Araştırma planlaması ve genel ilkeler,Uygulama-Veri toplanması,Uygulama-Veri toplanması,Uygulama-Veri toplanması,Uygulama-Veri Toplanması,Uygulama-Veri Toplanması,Uygulama-Veri Girişi,Uygulama-Veri girişi,Uygulama-Veri kontrolü,Uygulama-Eğitim Materyalleri hazırlanması,Uygulama-Eğitim Materyalleri Hazırlanması,Uygulama- Araştırma Makalesi Yazımı,Uygulama-Araştırma Makalesi Yazımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Toplumun beslenme durumunu ve beslenme alışkanlıklarını saptar.
14, 2
E, H
2. Beslenme durumunun saptanmasında kullanılan direkt ve indirekt yöntemleri uygular.
14, 2
E, H
3. Bireye ve topluma yeterli ve dengeli beslenme ile sağlık konusunda eğitimler planlar.
11, 14, 2
E, H
4. Sağlık ve beslenme arasındaki ilişkiyi tanımlar.
14, 2
E, H
5. Toplumu bilinçlendirmek için yazılı ve görsel eğitim materyalleri değerlendirir.
14, 2
E, H
6. Özel gruplar için beslenme eğitim programları/materyalleri değerlendirir.
14, 2
E, H
7. Grubun beslenme özelliklerini saptar ve beslenme sorunlarını açıklar.
14, 2
E, H
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Oryantasyon Araştırma planlaması ve genel ilkeler
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün hazırlanılması
2
Araştırma planlaması ve genel ilkeler
Önerilen kaynaklardan ön hazırlık yapılması
3
Uygulama-Veri toplanması
Önerilen kaynaklardan ön hazırlık yapılması
4
Uygulama-Veri toplanması
Önerilen kaynaklardan ön hazırlık yapılması
5
Uygulama-Veri toplanması
Önerilen kaynaklardan ön hazırlık yapılması
6
Uygulama-Veri Toplanması
Önerilen kaynaklardan ön hazırlık yapılması
7
Uygulama-Veri Toplanması
Önerilen kaynaklardan ön hazırlık yapılması
8
Uygulama-Veri Girişi
Önerilen kaynaklardan ön hazırlık yapılması
9
Uygulama-Veri girişi
Önerilen kaynaklardan ön hazırlık yapılması
10
Uygulama-Veri kontrolü
Önerilen kaynaklardan ön hazırlık yapılması
11
Uygulama-Eğitim Materyalleri hazırlanması
Önerilen kaynaklardan ön hazırlık yapılması
12
Uygulama-Eğitim Materyalleri Hazırlanması
Önerilen kaynaklardan ön hazırlık yapılması
13
Uygulama- Araştırma Makalesi Yazımı
Önerilen kaynaklardan ön hazırlık yapılması
14
Uygulama-Araştırma Makalesi Yazımı
Önerilen kaynaklardan ön hazırlık yapılması
Kaynak
1. T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Md./ T.C. S.B. Sağlık Projesi Genel Md. / Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü. Toplumun Beslenmede Bilinçlendirilmesi Saha Personeli için Toplum Beslenmesi Programı Eğitim Materyali, Ankara, 2002.
2. T.C. Sağlık Bakanlığı, Türkiye Halk Sağlığı Kurumu, Obezite Diyabet ve Metabolik Hastalıklar Dairesi Başkanlığı. Beslenme Bilgi Serisi. 2006-2012.
3. Baysal A. Beslenme. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2014.
4. T.C. Sağlık Bakanlığı. Türkiye Beslenme Rehberi, Ankara, 2015.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
6
2
12
Rehberli Problem Çözme
6
32
192
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
204
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(204/30)
7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Öğrencilerin bireylerin ve toplumun beslenme durumunun saptanması, değerlendirilmesi, yorumlanması, sorunların belirlenmesi, çözüm önerileri ve eğitim verme konularında bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Oryantasyon Araştırma planlaması ve genel ilkeler,Araştırma planlaması ve genel ilkeler,Uygulama-Veri toplanması,Uygulama-Veri toplanması,Uygulama-Veri toplanması,Uygulama-Veri Toplanması,Uygulama-Veri Toplanması,Uygulama-Veri Girişi,Uygulama-Veri girişi,Uygulama-Veri kontrolü,Uygulama-Eğitim Materyalleri hazırlanması,Uygulama-Eğitim Materyalleri Hazırlanması,Uygulama- Araştırma Makalesi Yazımı,Uygulama-Araştırma Makalesi Yazımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Toplumun beslenme durumunu ve beslenme alışkanlıklarını saptar.
14, 2
E, H
2. Beslenme durumunun saptanmasında kullanılan direkt ve indirekt yöntemleri uygular.
14, 2
E, H
3. Bireye ve topluma yeterli ve dengeli beslenme ile sağlık konusunda eğitimler planlar.
11, 14, 2
E, H
4. Sağlık ve beslenme arasındaki ilişkiyi tanımlar.
14, 2
E, H
5. Toplumu bilinçlendirmek için yazılı ve görsel eğitim materyalleri değerlendirir.
14, 2
E, H
6. Özel gruplar için beslenme eğitim programları/materyalleri değerlendirir.
14, 2
E, H
7. Grubun beslenme özelliklerini saptar ve beslenme sorunlarını açıklar.
14, 2
E, H
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Oryantasyon Araştırma planlaması ve genel ilkeler
Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün hazırlanılması
2
Araştırma planlaması ve genel ilkeler
Önerilen kaynaklardan ön hazırlık yapılması
3
Uygulama-Veri toplanması
Önerilen kaynaklardan ön hazırlık yapılması
4
Uygulama-Veri toplanması
Önerilen kaynaklardan ön hazırlık yapılması
5
Uygulama-Veri toplanması
Önerilen kaynaklardan ön hazırlık yapılması
6
Uygulama-Veri Toplanması
Önerilen kaynaklardan ön hazırlık yapılması
7
Uygulama-Veri Toplanması
Önerilen kaynaklardan ön hazırlık yapılması
8
Uygulama-Veri Girişi
Önerilen kaynaklardan ön hazırlık yapılması
9
Uygulama-Veri girişi
Önerilen kaynaklardan ön hazırlık yapılması
10
Uygulama-Veri kontrolü
Önerilen kaynaklardan ön hazırlık yapılması
11
Uygulama-Eğitim Materyalleri hazırlanması
Önerilen kaynaklardan ön hazırlık yapılması
12
Uygulama-Eğitim Materyalleri Hazırlanması
Önerilen kaynaklardan ön hazırlık yapılması
13
Uygulama- Araştırma Makalesi Yazımı
Önerilen kaynaklardan ön hazırlık yapılması
14
Uygulama-Araştırma Makalesi Yazımı
Önerilen kaynaklardan ön hazırlık yapılması
Kaynak
1. T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Md./ T.C. S.B. Sağlık Projesi Genel Md. / Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü. Toplumun Beslenmede Bilinçlendirilmesi Saha Personeli için Toplum Beslenmesi Programı Eğitim Materyali, Ankara, 2002.
2. T.C. Sağlık Bakanlığı, Türkiye Halk Sağlığı Kurumu, Obezite Diyabet ve Metabolik Hastalıklar Dairesi Başkanlığı. Beslenme Bilgi Serisi. 2006-2012.
3. Baysal A. Beslenme. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2014.
4. T.C. Sağlık Bakanlığı. Türkiye Beslenme Rehberi, Ankara, 2015.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.