Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARŞILAŞTIRMALI SİYASET-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ayşe ÇİÇEK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKarşılaştırmalı Siyaset dersinin amacı öncelikle öğrencilerin siyaset biliminde karşılaştırma yönteminin merkezi rolünü kavrayarak farklı siyasal sistemleri ve hükümet sistemlerini teorik olarak tanıması ve farklı ülkelerin gerek siyasi gerek hükümet sistemlerini bu teorik çerçeve doğrultusunda analiz edebilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Karşılaştırmalı Siyaset Alanının Gelişimi,Karşılaştırmalı Siyasette Yöntem,Siyasi Sistemler,Devletlerin Örgütlenme Biçimleri,Hükümet Sistemleri,Amerika Birleşik Devletleri'nin Siyasi Yapısı,İngiltere'nin Siyasi Yapısı,Fransa'nın Siyasi Yapısı,Almanya'nın Siyasi Yapısı,İran'ın Siyasi Yapısı,Rusya'nın Siyasi Yapısı,Meksika'nın Siyasi Yapısı,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenci siyasi sistemleri ve hükümet sistemlerini karşılaştırarak tartışabilir.10, 16, 19, 4, 9A
Öğrenci karşılaştırmalı siyaset alanının nasıl geliştiğini tartışabilir.10, 16, 4, 9A
Karşılaştırmalı yöntemi kullanırken hangi tasarımlara başvurabileceğini öğrenir ve bu metotları uygular.10, 14, 16, 19, 4, 9A
Derste ele alınan ülkelerin hükümet sistemlerini karşılaştırarak hangi ülkelerin daha demokratik bir hükümet sistemi olduğunu analiz edebilir.10, 16, 19, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Karşılaştırmalı Siyaset Alanının Gelişimi
3Karşılaştırmalı Siyasette Yöntem
4Siyasi Sistemler
5Devletlerin Örgütlenme Biçimleri
6Hükümet Sistemleri
7Amerika Birleşik Devletleri'nin Siyasi Yapısı
8İngiltere'nin Siyasi Yapısı
9Fransa'nın Siyasi Yapısı
10Almanya'nın Siyasi Yapısı
11İran'ın Siyasi Yapısı
12Rusya'nın Siyasi Yapısı
13Meksika'nın Siyasi Yapısı
14Genel Değerlendirme
Kaynak
Sayarı, Sabri& Dikici Bilgin, Hasret (2015) Karşılaştırmalı Siyaset, 3. Baskı, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Yayla, Atilla (2014) Karşılaştırmalı Siyasal Sistemler, 3. Baskı, Ankara: Adres Yayınları.
Alkan, Haluk (2013) Karşılaştırmalı Siyaset: Başkanlık ve Parlamenter Sistemler Işığında Yarı Başkanlık Modelleri, İstanbul: Açılım Kitap.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yerel yönetimler alanında bilgiler edinerek, yerel yönetimlerin tarihini ve işlevini özetler.
2
Yerelde yaşadığı sorunları irdeler.
3
Türkiye'de kentleşme olgusunu anlatabilir.
4
Dünya'da yerel yönetim örneklerini tanımlayabilir.
X
5
Tarihten günümüze yerel yönetim sistemlerini tanır.
X
6
Merkezi ve yerel yönetim ayrımını bilerek, güncel sorunlara çözüm üretebilir.
X
7
Alanı ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur.
X
8
Araştırma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olarak, yerel yönetimler alanında bağımsız araştırma yapma ve sunma yeteneğini kazanır.
X
9
Yerel yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir.
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı veya sözlü iletişim yoluyla etkili olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
X
11
Yerel yönetim mekanizmalarında yaşanan sorunları tespit eder ve çözümünde etkin iletişim becerilerini kullanır.
12
Alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma yetkinliğine sahip olur.
13
Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati13226
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11212
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12424
Genel Sınav ve Hazırlığı14848
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARŞILAŞTIRMALI SİYASET-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ayşe ÇİÇEK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKarşılaştırmalı Siyaset dersinin amacı öncelikle öğrencilerin siyaset biliminde karşılaştırma yönteminin merkezi rolünü kavrayarak farklı siyasal sistemleri ve hükümet sistemlerini teorik olarak tanıması ve farklı ülkelerin gerek siyasi gerek hükümet sistemlerini bu teorik çerçeve doğrultusunda analiz edebilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Karşılaştırmalı Siyaset Alanının Gelişimi,Karşılaştırmalı Siyasette Yöntem,Siyasi Sistemler,Devletlerin Örgütlenme Biçimleri,Hükümet Sistemleri,Amerika Birleşik Devletleri'nin Siyasi Yapısı,İngiltere'nin Siyasi Yapısı,Fransa'nın Siyasi Yapısı,Almanya'nın Siyasi Yapısı,İran'ın Siyasi Yapısı,Rusya'nın Siyasi Yapısı,Meksika'nın Siyasi Yapısı,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenci siyasi sistemleri ve hükümet sistemlerini karşılaştırarak tartışabilir.10, 16, 19, 4, 9A
Öğrenci karşılaştırmalı siyaset alanının nasıl geliştiğini tartışabilir.10, 16, 4, 9A
Karşılaştırmalı yöntemi kullanırken hangi tasarımlara başvurabileceğini öğrenir ve bu metotları uygular.10, 14, 16, 19, 4, 9A
Derste ele alınan ülkelerin hükümet sistemlerini karşılaştırarak hangi ülkelerin daha demokratik bir hükümet sistemi olduğunu analiz edebilir.10, 16, 19, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Karşılaştırmalı Siyaset Alanının Gelişimi
3Karşılaştırmalı Siyasette Yöntem
4Siyasi Sistemler
5Devletlerin Örgütlenme Biçimleri
6Hükümet Sistemleri
7Amerika Birleşik Devletleri'nin Siyasi Yapısı
8İngiltere'nin Siyasi Yapısı
9Fransa'nın Siyasi Yapısı
10Almanya'nın Siyasi Yapısı
11İran'ın Siyasi Yapısı
12Rusya'nın Siyasi Yapısı
13Meksika'nın Siyasi Yapısı
14Genel Değerlendirme
Kaynak
Sayarı, Sabri& Dikici Bilgin, Hasret (2015) Karşılaştırmalı Siyaset, 3. Baskı, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Yayla, Atilla (2014) Karşılaştırmalı Siyasal Sistemler, 3. Baskı, Ankara: Adres Yayınları.
Alkan, Haluk (2013) Karşılaştırmalı Siyaset: Başkanlık ve Parlamenter Sistemler Işığında Yarı Başkanlık Modelleri, İstanbul: Açılım Kitap.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yerel yönetimler alanında bilgiler edinerek, yerel yönetimlerin tarihini ve işlevini özetler.
2
Yerelde yaşadığı sorunları irdeler.
3
Türkiye'de kentleşme olgusunu anlatabilir.
4
Dünya'da yerel yönetim örneklerini tanımlayabilir.
X
5
Tarihten günümüze yerel yönetim sistemlerini tanır.
X
6
Merkezi ve yerel yönetim ayrımını bilerek, güncel sorunlara çözüm üretebilir.
X
7
Alanı ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur.
X
8
Araştırma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olarak, yerel yönetimler alanında bağımsız araştırma yapma ve sunma yeteneğini kazanır.
X
9
Yerel yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir.
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı veya sözlü iletişim yoluyla etkili olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
X
11
Yerel yönetim mekanizmalarında yaşanan sorunları tespit eder ve çözümünde etkin iletişim becerilerini kullanır.
12
Alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma yetkinliğine sahip olur.
13
Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:25Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:32