Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ercan KARAKEÇE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ercan KARAKEÇE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yeni ekonomide katma değeri yaratan unsurlar arasında girişimcilik ve inovasyon önemli bir yer tutmaktadır . Bu sebeple öğrencilerde girişimcilik, iç girişimcilik ve inovasyonla ilgili bilincin oluşturulması hedeflenmektedir. Ayrıca öğrencilerin kariyerlerinde bu alanda kullanacakları uygulamalar hakkında farkındalık oluşturulması amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Girişimci ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar. Girişimci düşünce biçiminin temelleri,Girişimcilik zihniyeti, girişimcilikte ayırt edici kavramlar,Girişimcilerde bulunması gereken özellikler,Girişimciliğin avantaj ve dezavantajları,Girişimciliğin önemi, temel fonksiyonları,Girişimcilik türleri,Girişimci olma nedenleri, başarı ve başarısızlık faktörleri,Girişimcilik ve yaratıcılık,Girişimcilik ve yenlilikçilik,Yeni bir işletme kurma ve kuruluş işlemleri,Kurulu bir işletmeyi satın alma veya ortak olma,İmtiyaz hakkı sözleşmeleri ile iş sahibi olma,Ev eksenli çalışma. Dijitalleşen girişimcilik,Girişimcilikte iş planı süreçleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Girişimcilikte temel kavramları ve aralarındaki ilişkiyi tartışabilecektir | 9 | A |
1.1. Girişimcilik ve etik ilişkisini açıklar | ||
1.2. Girişimcilik özelliklerini değerlendirir | ||
1.3. Girişimcilik kavramını tartışır | ||
2. Girişimciliğin gereksinimlerini ve çıktılarını değerlendirebilecektir | 16, 9 | A |
2.1. Girişimciliğin önemini izah eder | ||
2.2. Girişimciliğin ekonomik, toplumsal ve kültürel temellerini/katkılarını tartışır | ||
3. Girişimcilik süreçlerini yorumlayabilecektir | 16, 9 | A |
3.1. İş fikirlerini değerlendirir | ||
3.2. İş modelini sorgular | ||
4. Yenilik sürecine katkı sağlayabilecektir | 16, 9 | A |
4.1. Yaratıcılığı ve çevresel etkileşimini sorgular | ||
4.2. Yenilik ve yaratıcılık arasında ilişki kurar | ||
5. Girişimciliği etkileyen faktörleri değerlendirebilecektir | 16, 9 | A |
5.1. Yaratıcı iklimi değerlendirir | ||
5.2. Yaratıcılık engellerini fark eder | ||
6. Sıfırdan işletme kuruluş süreçlerini tartışabilecektir | 16, 9 | A |
6.1. Yasal süreçleri sıralar | ||
6.2. İş kurma gereksinimlerini değerlendirir | ||
7. Hazır işletmelerle başlama seçeneğini değerlendirebilecektir | 16, 9 | A |
7.1. Varolan işletmeyi almayı analiz eder | ||
7.2. Ortak olmayı değerlendirir | ||
7.3. Franchising sistemini değerlendirir |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimci ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar. Girişimci düşünce biçiminin temelleri | |
2 | Girişimcilik zihniyeti, girişimcilikte ayırt edici kavramlar | |
3 | Girişimcilerde bulunması gereken özellikler | |
4 | Girişimciliğin avantaj ve dezavantajları | |
5 | Girişimciliğin önemi, temel fonksiyonları | |
6 | Girişimcilik türleri | |
7 | Girişimci olma nedenleri, başarı ve başarısızlık faktörleri | |
8 | Girişimcilik ve yaratıcılık | |
9 | Girişimcilik ve yenlilikçilik | |
10 | Yeni bir işletme kurma ve kuruluş işlemleri | |
11 | Kurulu bir işletmeyi satın alma veya ortak olma | |
12 | İmtiyaz hakkı sözleşmeleri ile iş sahibi olma | |
13 | Ev eksenli çalışma. Dijitalleşen girişimcilik | |
14 | Girişimcilikte iş planı süreçleri |
Kaynak |
Marangoz, Mehmet. Girişimcilik. Beta / Çatı, Kahraman. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi. Nobel / |
Uygun, Ramazan K. Girişimcilik Teori ve Yaklaşımları. Ekin |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yerel yönetimler alanında bilgiler edinerek, yerel yönetimlerin tarihini ve işlevini özetler. | ||||||
2 | Yerelde yaşadığı sorunları irdeler. | X | |||||
3 | Türkiye'de kentleşme olgusunu anlatabilir. | ||||||
4 | Dünya'da yerel yönetim örneklerini tanımlayabilir. | ||||||
5 | Tarihten günümüze yerel yönetim sistemlerini tanır. | ||||||
6 | Merkezi ve yerel yönetim ayrımını bilerek, güncel sorunlara çözüm üretebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
8 | Araştırma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olarak, yerel yönetimler alanında bağımsız araştırma yapma ve sunma yeteneğini kazanır. | ||||||
9 | Yerel yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı veya sözlü iletişim yoluyla etkili olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
11 | Yerel yönetim mekanizmalarında yaşanan sorunları tespit eder ve çözümünde etkin iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma yetkinliğine sahip olur. | ||||||
13 | Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 7 | 1 | 7 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(105/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ercan KARAKEÇE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ercan KARAKEÇE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yeni ekonomide katma değeri yaratan unsurlar arasında girişimcilik ve inovasyon önemli bir yer tutmaktadır . Bu sebeple öğrencilerde girişimcilik, iç girişimcilik ve inovasyonla ilgili bilincin oluşturulması hedeflenmektedir. Ayrıca öğrencilerin kariyerlerinde bu alanda kullanacakları uygulamalar hakkında farkındalık oluşturulması amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Girişimci ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar. Girişimci düşünce biçiminin temelleri,Girişimcilik zihniyeti, girişimcilikte ayırt edici kavramlar,Girişimcilerde bulunması gereken özellikler,Girişimciliğin avantaj ve dezavantajları,Girişimciliğin önemi, temel fonksiyonları,Girişimcilik türleri,Girişimci olma nedenleri, başarı ve başarısızlık faktörleri,Girişimcilik ve yaratıcılık,Girişimcilik ve yenlilikçilik,Yeni bir işletme kurma ve kuruluş işlemleri,Kurulu bir işletmeyi satın alma veya ortak olma,İmtiyaz hakkı sözleşmeleri ile iş sahibi olma,Ev eksenli çalışma. Dijitalleşen girişimcilik,Girişimcilikte iş planı süreçleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Girişimcilikte temel kavramları ve aralarındaki ilişkiyi tartışabilecektir | 9 | A |
1.1. Girişimcilik ve etik ilişkisini açıklar | ||
1.2. Girişimcilik özelliklerini değerlendirir | ||
1.3. Girişimcilik kavramını tartışır | ||
2. Girişimciliğin gereksinimlerini ve çıktılarını değerlendirebilecektir | 16, 9 | A |
2.1. Girişimciliğin önemini izah eder | ||
2.2. Girişimciliğin ekonomik, toplumsal ve kültürel temellerini/katkılarını tartışır | ||
3. Girişimcilik süreçlerini yorumlayabilecektir | 16, 9 | A |
3.1. İş fikirlerini değerlendirir | ||
3.2. İş modelini sorgular | ||
4. Yenilik sürecine katkı sağlayabilecektir | 16, 9 | A |
4.1. Yaratıcılığı ve çevresel etkileşimini sorgular | ||
4.2. Yenilik ve yaratıcılık arasında ilişki kurar | ||
5. Girişimciliği etkileyen faktörleri değerlendirebilecektir | 16, 9 | A |
5.1. Yaratıcı iklimi değerlendirir | ||
5.2. Yaratıcılık engellerini fark eder | ||
6. Sıfırdan işletme kuruluş süreçlerini tartışabilecektir | 16, 9 | A |
6.1. Yasal süreçleri sıralar | ||
6.2. İş kurma gereksinimlerini değerlendirir | ||
7. Hazır işletmelerle başlama seçeneğini değerlendirebilecektir | 16, 9 | A |
7.1. Varolan işletmeyi almayı analiz eder | ||
7.2. Ortak olmayı değerlendirir | ||
7.3. Franchising sistemini değerlendirir |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimci ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar. Girişimci düşünce biçiminin temelleri | |
2 | Girişimcilik zihniyeti, girişimcilikte ayırt edici kavramlar | |
3 | Girişimcilerde bulunması gereken özellikler | |
4 | Girişimciliğin avantaj ve dezavantajları | |
5 | Girişimciliğin önemi, temel fonksiyonları | |
6 | Girişimcilik türleri | |
7 | Girişimci olma nedenleri, başarı ve başarısızlık faktörleri | |
8 | Girişimcilik ve yaratıcılık | |
9 | Girişimcilik ve yenlilikçilik | |
10 | Yeni bir işletme kurma ve kuruluş işlemleri | |
11 | Kurulu bir işletmeyi satın alma veya ortak olma | |
12 | İmtiyaz hakkı sözleşmeleri ile iş sahibi olma | |
13 | Ev eksenli çalışma. Dijitalleşen girişimcilik | |
14 | Girişimcilikte iş planı süreçleri |
Kaynak |
Marangoz, Mehmet. Girişimcilik. Beta / Çatı, Kahraman. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi. Nobel / |
Uygun, Ramazan K. Girişimcilik Teori ve Yaklaşımları. Ekin |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yerel yönetimler alanında bilgiler edinerek, yerel yönetimlerin tarihini ve işlevini özetler. | ||||||
2 | Yerelde yaşadığı sorunları irdeler. | X | |||||
3 | Türkiye'de kentleşme olgusunu anlatabilir. | ||||||
4 | Dünya'da yerel yönetim örneklerini tanımlayabilir. | ||||||
5 | Tarihten günümüze yerel yönetim sistemlerini tanır. | ||||||
6 | Merkezi ve yerel yönetim ayrımını bilerek, güncel sorunlara çözüm üretebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
8 | Araştırma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olarak, yerel yönetimler alanında bağımsız araştırma yapma ve sunma yeteneğini kazanır. | ||||||
9 | Yerel yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı veya sözlü iletişim yoluyla etkili olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
11 | Yerel yönetim mekanizmalarında yaşanan sorunları tespit eder ve çözümünde etkin iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma yetkinliğine sahip olur. | ||||||
13 | Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |