Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, iş dünyası ve toplumsal mükemmellik ilkelerini tanıtmak, öğrencilere model ve kalite yönetim metodolojisini özel ve kamu sektörünün her alanında kullanabilecek bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kalite , Genel Terimler ve Temel Değerler ve TQM paradigmaları,Toplam Yönetim ve kalite yönetiminin tarihsel gelişimi,Kalite kontrol, Kalite Güvence ve Toplam Kalite Yönetimi,Müşteri Memnuniyeti, Elde Tutma ve Sadakat,ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi,Akreditasyon, Kalibrasyon ve EFQM Modeli,Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK), Ulusal ve uluslararası kalite Ödülleri,Kaliteyi Etkileyen Temel Faktörler ( Strateji, Misyon, Vizyon, Değerler, Müşteri odaklılık ve Kıyaslama),Kaliteyi Etkileyen Temel Faktörler (Proses Yönetimi, Sürekli İyileştirme (KAİZEN), Takım Çalışması,Kalite Kontrol Çemberi ve özellikleri,İstatistiksel Kalite Kontrol Yöntemleri,Toplam kalite yönetiminin uygulama süreci: Planlama süreci,Toplam kalite yönetiminin uygulama süreci: Kalite planlama tekniği,Toplam kalite yönetiminin uygulama süreci: Kalite planlama tekniği; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kalite ve toplam kalitenin tarihsel gelişimini öğrenebilecektir. | 16, 9 | A |
1.1 Kalite ve Toplam Kalite Yönetimini tanımlar. | ||
1.2 Kalite Gurularını tanır. | ||
1.3. Kalitenin tarihsel gelimini açıklar. | ||
2. Toplam Kalite Yönetimi ve unsurlarını açıklayabilecektir. | 16, 9 | A |
2.1. Strateji, Misyon, Vizyon ve Değerler kavramlarını ayırt eder. | ||
3. Akreditasyon-Kalibrasyon kavramlarını açıklayabilecektir ve Türk Akreditasyon Kurumunu (TÜRKAK) tanıyabilecektir. | 16, 9 | A |
3.1. Akreditasyonun genel özelliklerini yararlarını ve sürecin temel unsurlarını bilir. | ||
3.2. Avrupa Akreditasyon Birliğini ve Uluslararası Avrupa Akreditasyon Forumunu tanır. | ||
3.3. Kalibrasyonun avantajlarını bilir. | ||
3.4. Türk Akreditasyon Kurumu kuruluş ve görevlerini bilir. | ||
4. Mükemmellik Modelini, EFQM Mükemmellik Modelini, Türkiye Kalite Derneğinin Kuruluş amacını ve Türkiye'deki Kalite ödüllerini bilecektir. | 14, 16, 4, 9 | A |
4.1. Mükemmelik Modelini açıklar ve Deming Kalite Ödülünü bilir. | ||
4.2. EFQM Mükemmellik Modelini bilir. | ||
4.3. Türkiye kalite Derneğinin (Kalder) kuruluş amacı ve çalışması hakkında fikir sahibidir. | ||
5. Toplam Kalite Yönetimi Uygulama Adımlarını bilmek Standart tanımı, çeşitleri ve standartlaşma kavramlarını ayırt edebilecektir. | 14, 18, 9 | A |
5.1. ISO Kalite yönetimi sistemini tanımlar. | ||
5.2. Standardizasyonun faydalarını bilir. | ||
6. Kalite Kontrol Çemberlerini açıklayabilecektir. | 13, 18, 19, 4, 9 | A |
6.1. Kalite Çemberlerini tanımlar, tarihçesi ve amaçları hakkında fikir sahibidir. | ||
6.2. Kalite Çemberlerinin kuruluş aşamalarını ve işleyişini açıklar. | ||
7. Problem çözümünde Kalite Kontrol Çemberlerinde kullanılan teknikleri kullanabilecektir. | 12, 13, 14, 18, 19, 9 | A |
7.1. Süreç Akış şemasını ve Neden-Sonuç diyagramını uygular. | ||
7.2. Diğer İstatistiksel Kalite Kontrol Yöntemlerini uygular. |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kalite , Genel Terimler ve Temel Değerler ve TQM paradigmaları | |
2 | Toplam Yönetim ve kalite yönetiminin tarihsel gelişimi | |
3 | Kalite kontrol, Kalite Güvence ve Toplam Kalite Yönetimi | |
3 | Müşteri Memnuniyeti, Elde Tutma ve Sadakat | |
5 | ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi | |
6 | Akreditasyon, Kalibrasyon ve EFQM Modeli | |
7 | Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK), Ulusal ve uluslararası kalite Ödülleri | |
8 | Kaliteyi Etkileyen Temel Faktörler ( Strateji, Misyon, Vizyon, Değerler, Müşteri odaklılık ve Kıyaslama) | |
9 | Kaliteyi Etkileyen Temel Faktörler (Proses Yönetimi, Sürekli İyileştirme (KAİZEN), Takım Çalışması | |
10 | Kalite Kontrol Çemberi ve özellikleri | |
11 | İstatistiksel Kalite Kontrol Yöntemleri | |
12 | Toplam kalite yönetiminin uygulama süreci: Planlama süreci | |
13 | Toplam kalite yönetiminin uygulama süreci: Kalite planlama tekniği | |
14 | Toplam kalite yönetiminin uygulama süreci: Kalite planlama tekniği |
Kaynak |
Ders Notu yüklenmiştir. |
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ, Örgütsel Mükemmellik İçin, David L. Goetsch, Stanley B. Davis, Nobel Akademik Yayıncılık, Eylül, 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yerel yönetimler alanında bilgiler edinerek, yerel yönetimlerin tarihini ve işlevini özetler. | ||||||
2 | Yerelde yaşadığı sorunları irdeler. | ||||||
3 | Türkiye'de kentleşme olgusunu anlatabilir. | ||||||
4 | Dünya'da yerel yönetim örneklerini tanımlayabilir. | ||||||
5 | Tarihten günümüze yerel yönetim sistemlerini tanır. | ||||||
6 | Merkezi ve yerel yönetim ayrımını bilerek, güncel sorunlara çözüm üretebilir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
8 | Araştırma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olarak, yerel yönetimler alanında bağımsız araştırma yapma ve sunma yeteneğini kazanır. | X | |||||
9 | Yerel yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı veya sözlü iletişim yoluyla etkili olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. | ||||||
11 | Yerel yönetim mekanizmalarında yaşanan sorunları tespit eder ve çözümünde etkin iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma yetkinliğine sahip olur. | ||||||
13 | Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 25 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 20 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(109/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ceyda SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, iş dünyası ve toplumsal mükemmellik ilkelerini tanıtmak, öğrencilere model ve kalite yönetim metodolojisini özel ve kamu sektörünün her alanında kullanabilecek bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kalite , Genel Terimler ve Temel Değerler ve TQM paradigmaları,Toplam Yönetim ve kalite yönetiminin tarihsel gelişimi,Kalite kontrol, Kalite Güvence ve Toplam Kalite Yönetimi,Müşteri Memnuniyeti, Elde Tutma ve Sadakat,ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi,Akreditasyon, Kalibrasyon ve EFQM Modeli,Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK), Ulusal ve uluslararası kalite Ödülleri,Kaliteyi Etkileyen Temel Faktörler ( Strateji, Misyon, Vizyon, Değerler, Müşteri odaklılık ve Kıyaslama),Kaliteyi Etkileyen Temel Faktörler (Proses Yönetimi, Sürekli İyileştirme (KAİZEN), Takım Çalışması,Kalite Kontrol Çemberi ve özellikleri,İstatistiksel Kalite Kontrol Yöntemleri,Toplam kalite yönetiminin uygulama süreci: Planlama süreci,Toplam kalite yönetiminin uygulama süreci: Kalite planlama tekniği,Toplam kalite yönetiminin uygulama süreci: Kalite planlama tekniği; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kalite ve toplam kalitenin tarihsel gelişimini öğrenebilecektir. | 16, 9 | A |
1.1 Kalite ve Toplam Kalite Yönetimini tanımlar. | ||
1.2 Kalite Gurularını tanır. | ||
1.3. Kalitenin tarihsel gelimini açıklar. | ||
2. Toplam Kalite Yönetimi ve unsurlarını açıklayabilecektir. | 16, 9 | A |
2.1. Strateji, Misyon, Vizyon ve Değerler kavramlarını ayırt eder. | ||
3. Akreditasyon-Kalibrasyon kavramlarını açıklayabilecektir ve Türk Akreditasyon Kurumunu (TÜRKAK) tanıyabilecektir. | 16, 9 | A |
3.1. Akreditasyonun genel özelliklerini yararlarını ve sürecin temel unsurlarını bilir. | ||
3.2. Avrupa Akreditasyon Birliğini ve Uluslararası Avrupa Akreditasyon Forumunu tanır. | ||
3.3. Kalibrasyonun avantajlarını bilir. | ||
3.4. Türk Akreditasyon Kurumu kuruluş ve görevlerini bilir. | ||
4. Mükemmellik Modelini, EFQM Mükemmellik Modelini, Türkiye Kalite Derneğinin Kuruluş amacını ve Türkiye'deki Kalite ödüllerini bilecektir. | 14, 16, 4, 9 | A |
4.1. Mükemmelik Modelini açıklar ve Deming Kalite Ödülünü bilir. | ||
4.2. EFQM Mükemmellik Modelini bilir. | ||
4.3. Türkiye kalite Derneğinin (Kalder) kuruluş amacı ve çalışması hakkında fikir sahibidir. | ||
5. Toplam Kalite Yönetimi Uygulama Adımlarını bilmek Standart tanımı, çeşitleri ve standartlaşma kavramlarını ayırt edebilecektir. | 14, 18, 9 | A |
5.1. ISO Kalite yönetimi sistemini tanımlar. | ||
5.2. Standardizasyonun faydalarını bilir. | ||
6. Kalite Kontrol Çemberlerini açıklayabilecektir. | 13, 18, 19, 4, 9 | A |
6.1. Kalite Çemberlerini tanımlar, tarihçesi ve amaçları hakkında fikir sahibidir. | ||
6.2. Kalite Çemberlerinin kuruluş aşamalarını ve işleyişini açıklar. | ||
7. Problem çözümünde Kalite Kontrol Çemberlerinde kullanılan teknikleri kullanabilecektir. | 12, 13, 14, 18, 19, 9 | A |
7.1. Süreç Akış şemasını ve Neden-Sonuç diyagramını uygular. | ||
7.2. Diğer İstatistiksel Kalite Kontrol Yöntemlerini uygular. |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kalite , Genel Terimler ve Temel Değerler ve TQM paradigmaları | |
2 | Toplam Yönetim ve kalite yönetiminin tarihsel gelişimi | |
3 | Kalite kontrol, Kalite Güvence ve Toplam Kalite Yönetimi | |
3 | Müşteri Memnuniyeti, Elde Tutma ve Sadakat | |
5 | ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi | |
6 | Akreditasyon, Kalibrasyon ve EFQM Modeli | |
7 | Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK), Ulusal ve uluslararası kalite Ödülleri | |
8 | Kaliteyi Etkileyen Temel Faktörler ( Strateji, Misyon, Vizyon, Değerler, Müşteri odaklılık ve Kıyaslama) | |
9 | Kaliteyi Etkileyen Temel Faktörler (Proses Yönetimi, Sürekli İyileştirme (KAİZEN), Takım Çalışması | |
10 | Kalite Kontrol Çemberi ve özellikleri | |
11 | İstatistiksel Kalite Kontrol Yöntemleri | |
12 | Toplam kalite yönetiminin uygulama süreci: Planlama süreci | |
13 | Toplam kalite yönetiminin uygulama süreci: Kalite planlama tekniği | |
14 | Toplam kalite yönetiminin uygulama süreci: Kalite planlama tekniği |
Kaynak |
Ders Notu yüklenmiştir. |
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ, Örgütsel Mükemmellik İçin, David L. Goetsch, Stanley B. Davis, Nobel Akademik Yayıncılık, Eylül, 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yerel yönetimler alanında bilgiler edinerek, yerel yönetimlerin tarihini ve işlevini özetler. | ||||||
2 | Yerelde yaşadığı sorunları irdeler. | ||||||
3 | Türkiye'de kentleşme olgusunu anlatabilir. | ||||||
4 | Dünya'da yerel yönetim örneklerini tanımlayabilir. | ||||||
5 | Tarihten günümüze yerel yönetim sistemlerini tanır. | ||||||
6 | Merkezi ve yerel yönetim ayrımını bilerek, güncel sorunlara çözüm üretebilir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
8 | Araştırma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olarak, yerel yönetimler alanında bağımsız araştırma yapma ve sunma yeteneğini kazanır. | X | |||||
9 | Yerel yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı veya sözlü iletişim yoluyla etkili olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. | ||||||
11 | Yerel yönetim mekanizmalarında yaşanan sorunları tespit eder ve çözümünde etkin iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma yetkinliğine sahip olur. | ||||||
13 | Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |