Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞ VE MESLEK ETİĞİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Masoud SHEIKHI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Betül KOÇAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması,Etik ve ahlak kavramları,Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler,Etik düzeyleri,Etik kuralları,Etik sistemleri,Etik Davranış,Meslek etiği,Meslek etiği,İş hayatında etik ve etik dışı davranışlar,Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçları,İşletme etiği,Sosyal sorumluluk kavramı,Etik Liderlik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Etik ve ahlak kavramlarını tanımlayabilecektir.10, 12, 16, 19, 9A, E
1.1. Etik ve ahlak farklarını anlar.
1.2. Etik ve hukuk arasındaki farkı anlar.
2. Etik sistemlerini sınıflandırabilecektir.10, 14, 16, 19, 9A, E
2.1. Etik teorilerini açıklar.
2.2. Etik teorilerini karşılaştırır.
3. Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri sıralayabilecektir.10, 12, 16, 19, 9A, E
3.1. Ahlak felsefesini anlar.
3.2. Ahlak norm ve değerleri anlar.
4. Meslek etiği ve sosyal sorumluluk kavramlarını tanımlayabilecektir.10, 12, 16, 19, 9A, E
4.1. Mesleki etik normlarını anlar.
4.2. Toplum refahı açısından sosyal sorumluluğun faydasını açıklar.
5. Meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını yorumlayabilecektir.10, 12, 16, 19, 9A, E
5.1. Yeni meslek etiği tartışmalarını açıklar.
5.2. Yeni melek etiği yaklaşımlarını anlar.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması
2Etik ve ahlak kavramları
3Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler
4Etik düzeyleri
5Etik kuralları
6Etik sistemleri
7Etik Davranış
8Meslek etiği
9Meslek etiği
10İş hayatında etik ve etik dışı davranışlar
11Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçları
12İşletme etiği
13Sosyal sorumluluk kavramı
14Etik Liderlik
Kaynak
Meslek etiği, Prof. Dr. Menşure KOLÇAK, Ekin Yayınevi, 5. baskı
Yrd.Doç. Dr. Emel Bahar, Detay Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yerel yönetimler alanında bilgiler edinerek, yerel yönetimlerin tarihini ve işlevini özetler.
2
Yerelde yaşadığı sorunları irdeler.
X
3
Türkiye'de kentleşme olgusunu anlatabilir.
4
Dünya'da yerel yönetim örneklerini tanımlayabilir.
5
Tarihten günümüze yerel yönetim sistemlerini tanır.
6
Merkezi ve yerel yönetim ayrımını bilerek, güncel sorunlara çözüm üretebilir.
7
Alanı ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur.
X
8
Araştırma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olarak, yerel yönetimler alanında bağımsız araştırma yapma ve sunma yeteneğini kazanır.
9
Yerel yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir.
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı veya sözlü iletişim yoluyla etkili olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
X
11
Yerel yönetim mekanizmalarında yaşanan sorunları tespit eder ve çözümünde etkin iletişim becerilerini kullanır.
X
12
Alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma yetkinliğine sahip olur.
X
13
Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme4416
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı122
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)111
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞ VE MESLEK ETİĞİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Masoud SHEIKHI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Betül KOÇAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması,Etik ve ahlak kavramları,Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler,Etik düzeyleri,Etik kuralları,Etik sistemleri,Etik Davranış,Meslek etiği,Meslek etiği,İş hayatında etik ve etik dışı davranışlar,Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçları,İşletme etiği,Sosyal sorumluluk kavramı,Etik Liderlik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Etik ve ahlak kavramlarını tanımlayabilecektir.10, 12, 16, 19, 9A, E
1.1. Etik ve ahlak farklarını anlar.
1.2. Etik ve hukuk arasındaki farkı anlar.
2. Etik sistemlerini sınıflandırabilecektir.10, 14, 16, 19, 9A, E
2.1. Etik teorilerini açıklar.
2.2. Etik teorilerini karşılaştırır.
3. Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri sıralayabilecektir.10, 12, 16, 19, 9A, E
3.1. Ahlak felsefesini anlar.
3.2. Ahlak norm ve değerleri anlar.
4. Meslek etiği ve sosyal sorumluluk kavramlarını tanımlayabilecektir.10, 12, 16, 19, 9A, E
4.1. Mesleki etik normlarını anlar.
4.2. Toplum refahı açısından sosyal sorumluluğun faydasını açıklar.
5. Meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını yorumlayabilecektir.10, 12, 16, 19, 9A, E
5.1. Yeni meslek etiği tartışmalarını açıklar.
5.2. Yeni melek etiği yaklaşımlarını anlar.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması
2Etik ve ahlak kavramları
3Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler
4Etik düzeyleri
5Etik kuralları
6Etik sistemleri
7Etik Davranış
8Meslek etiği
9Meslek etiği
10İş hayatında etik ve etik dışı davranışlar
11Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçları
12İşletme etiği
13Sosyal sorumluluk kavramı
14Etik Liderlik
Kaynak
Meslek etiği, Prof. Dr. Menşure KOLÇAK, Ekin Yayınevi, 5. baskı
Yrd.Doç. Dr. Emel Bahar, Detay Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yerel yönetimler alanında bilgiler edinerek, yerel yönetimlerin tarihini ve işlevini özetler.
2
Yerelde yaşadığı sorunları irdeler.
X
3
Türkiye'de kentleşme olgusunu anlatabilir.
4
Dünya'da yerel yönetim örneklerini tanımlayabilir.
5
Tarihten günümüze yerel yönetim sistemlerini tanır.
6
Merkezi ve yerel yönetim ayrımını bilerek, güncel sorunlara çözüm üretebilir.
7
Alanı ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur.
X
8
Araştırma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olarak, yerel yönetimler alanında bağımsız araştırma yapma ve sunma yeteneğini kazanır.
9
Yerel yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir.
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı veya sözlü iletişim yoluyla etkili olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
X
11
Yerel yönetim mekanizmalarında yaşanan sorunları tespit eder ve çözümünde etkin iletişim becerilerini kullanır.
X
12
Alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma yetkinliğine sahip olur.
X
13
Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:25Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:32