Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İNGİLİZCE II 2+0 2 2,0
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin Dili İng
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Ortak Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır.
Dersin İçeriği Bu ders; Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı),Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı),Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı),Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı),Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı),Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı),Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı); konularını içermektedir.
Dersin İçeriği Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. 1, 2, 21, 4 A
1.1. çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar 1, 2, 21, 4 A
2. günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanabilecektir. 1, 2, 21, 4 A
2.1 İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır. 1, 2, 21, 4 A
3. temel seviyedeki metinleri yorumlayabilecektir. 1, 2, 21, 4 A
3.1 temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar. 1, 2, 21, 4 A
4. günlük diyalogları yorumlayabilecektir. 1, 2, 21, 4 A
4.1 hedef dil ile anadili arasındaki ses farklarını karşılaştırır. 1, 2, 21, 4 A
5. kendini geliştirebilecek altyapıyı tanımlayabilecektir 1, 2, 21, 4 A
5.1 dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. 1, 2, 21, 4 A
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 21: Video, 4: Alıştırma ve Uygulama
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı) Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
2 Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı) Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
3 Now (Şimdiki zaman kullanımı) Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
4 Now (Şimdiki zaman kullanımı) Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
5 Now (Şimdiki zaman kullanımı) Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
6 Now (Şimdiki zaman kullanımı) Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
7 Now (Şimdiki zaman kullanımı) Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
8 Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı) Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
9 Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı) Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
10 Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı) Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
11 Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı) Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilme
12 Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı) Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
13 Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı) Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
14 Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı) Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
Kaynak
Ders notu öğrenciye verilecektir.
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Yerel yönetimler alanında bilgiler edinerek, yerel yönetimlerin tarihini ve işlevini özetler.
X
0
Yerelde yaşadığı sorunları irdeler.
0
Türkiye'de kentleşme olgusunu anlatabilir.
0
Dünya'da yerel yönetim örneklerini tanımlayabilir.
X
0
Tarihten günümüze yerel yönetim sistemlerini tanır.
0
Merkezi ve yerel yönetim ayrımını bilerek, güncel sorunlara çözüm üretebilir.
0
Alanı ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur.
X
0
Araştırma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olarak, yerel yönetimler alanında bağımsız araştırma yapma ve sunma yeteneğini kazanır.
0
Yerel yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir.
0
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı veya sözlü iletişim yoluyla etkili olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
0
Yerel yönetim mekanizmalarında yaşanan sorunları tespit eder ve çözümünde etkin iletişim becerilerini kullanır.
0
Alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma yetkinliğine sahip olur.
0
Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   20
Genel Sınavın Başarıya Oranı   80
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS - işyükü
Etkinlikler Sayı Süresi
Süresi
T+U Saat
İş Yükü
T+U Saat
Ders Saati 14 2 28
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 6 6
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 12 12
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 46
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 2,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Bilgi Talep Formu