Bu dersin temel amacı, öğrencilerin alanları ile ilgili deneyim kazanmalarını sağlamak, öğrenim süreleri içinde kazandıkları bilgi ve
deneyimlerini pekiştirme imkânı yaratmak, işyerlerindeki organizasyon yapısını tanıtmak ve iş disiplini kazandırmak, istihdam
edilebilirlik yeteneklerini geliştirme imkânı sunmak, mesleki uygulama yaptıkları kurumlarda takım ruhu içerisinde hareket ederek
birlikte iş yapabilme alışkanlığı kazandırmak, sektörde yaşanan gelişmeleri takip edebilme imkânı vermek, kısa zamanda sektöre
eleman kazandırma misyonu olan meslek yüksekokullarının mesleki uygulama sayesinde öğrencinin sektörle bağ kurmasının ve bu bağı
mezuniyet sonrasında devam ettirmesinin önünü açmaktır
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders içeriğinin takdimi, 1+1 modelinin tanıtımı, öğrencilerin uygulama yapacağı
kuruluşun belirlenmesi ve dağılımın yapılması. Sistemin işleyişi hakkında
bilgilendirme.,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,Ölçme değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders içeriğinin takdimi, 1+1 modelinin tanıtımı, öğrencilerin uygulama yapacağı
kuruluşun belirlenmesi ve dağılımın yapılması. Sistemin işleyişi hakkında
bilgilendirme.
2
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
3
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
4
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
5
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
6
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
7
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
8
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
9
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
10
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
11
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
12
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
13
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
14
Ölçme değerlendirme
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Yerel yönetimler alanında bilgiler edinerek, yerel yönetimlerin tarihini ve işlevini özetler.
X
2
Yerelde yaşadığı sorunları irdeler.
X
3
Türkiye'de kentleşme olgusunu anlatabilir.
4
Dünya'da yerel yönetim örneklerini tanımlayabilir.
5
Tarihten günümüze yerel yönetim sistemlerini tanır.
6
Merkezi ve yerel yönetim ayrımını bilerek, güncel sorunlara çözüm üretebilir.
X
7
Alanı ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur.
X
8
Araştırma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olarak, yerel yönetimler alanında bağımsız araştırma yapma ve sunma yeteneğini kazanır.
9
Yerel yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir.
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı veya sözlü iletişim yoluyla etkili olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
X
11
Yerel yönetim mekanizmalarında yaşanan sorunları tespit eder ve çözümünde etkin iletişim becerilerini kullanır.
12
Alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma yetkinliğine sahip olur.
X
13
Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
MESLEKİ UYGULAMA II
-
Bahar Dönemi
3+18
7,5
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Tayyar TEPE
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Ayşe ÇİÇEK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı, öğrencilerin alanları ile ilgili deneyim kazanmalarını sağlamak, öğrenim süreleri içinde kazandıkları bilgi ve
deneyimlerini pekiştirme imkânı yaratmak, işyerlerindeki organizasyon yapısını tanıtmak ve iş disiplini kazandırmak, istihdam
edilebilirlik yeteneklerini geliştirme imkânı sunmak, mesleki uygulama yaptıkları kurumlarda takım ruhu içerisinde hareket ederek
birlikte iş yapabilme alışkanlığı kazandırmak, sektörde yaşanan gelişmeleri takip edebilme imkânı vermek, kısa zamanda sektöre
eleman kazandırma misyonu olan meslek yüksekokullarının mesleki uygulama sayesinde öğrencinin sektörle bağ kurmasının ve bu bağı
mezuniyet sonrasında devam ettirmesinin önünü açmaktır
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders içeriğinin takdimi, 1+1 modelinin tanıtımı, öğrencilerin uygulama yapacağı
kuruluşun belirlenmesi ve dağılımın yapılması. Sistemin işleyişi hakkında
bilgilendirme.,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,Ölçme değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders içeriğinin takdimi, 1+1 modelinin tanıtımı, öğrencilerin uygulama yapacağı
kuruluşun belirlenmesi ve dağılımın yapılması. Sistemin işleyişi hakkında
bilgilendirme.
2
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
3
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
4
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
5
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
6
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
7
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
8
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
9
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
10
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
11
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
12
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
13
İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
14
Ölçme değerlendirme
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Yerel yönetimler alanında bilgiler edinerek, yerel yönetimlerin tarihini ve işlevini özetler.
X
2
Yerelde yaşadığı sorunları irdeler.
X
3
Türkiye'de kentleşme olgusunu anlatabilir.
4
Dünya'da yerel yönetim örneklerini tanımlayabilir.
5
Tarihten günümüze yerel yönetim sistemlerini tanır.
6
Merkezi ve yerel yönetim ayrımını bilerek, güncel sorunlara çözüm üretebilir.
X
7
Alanı ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur.
X
8
Araştırma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olarak, yerel yönetimler alanında bağımsız araştırma yapma ve sunma yeteneğini kazanır.
9
Yerel yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir.
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı veya sözlü iletişim yoluyla etkili olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
X
11
Yerel yönetim mekanizmalarında yaşanan sorunları tespit eder ve çözümünde etkin iletişim becerilerini kullanır.
12
Alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma yetkinliğine sahip olur.
X
13
Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur.