Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANAYASA HUKUKU-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Çağrı ALAGÖZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Çağrı ALAGÖZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnayasa ve anayasa hukuku kavramları üzerinden Türkiye'deki yeni anayasa tartışmalarını yorumlamak ve değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Anayasa nedir?,Anayasa ve anayasa hukuku kavramlarına giriş,Anayasa hukukunun konusu ve anayasa türleri,Anayasacılık hareketinin temel kavramları,Devlet kavramı ve devlet şekilleri,Demokrasi, seçimler, temel hak ve hürriyetler,Anayasa yargısı,Osmanlı Devleti'nde anayasal gelişmeler,Cumhuriyet dönemi anayasal gelişmeler,1961 Anayasası,1982 Anayasası,1982 Anayasası'nda yasama, yürütme ve yargı organlarının yapısı,Karşılaştırmalı siyasal sistemler,Yeni anayasa arayışları ve siyasal sistem tartışmaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Devlet yapısı içinde anayasaların önemini ve anayasal gelişmelerin tarihsel köklerini saptayabilecektir.10, 16, 18, 9A, E
1.1. Temel hak ve hürriyetlerin anayasal gelişmelerdeki yerini yorumlar.10, 16, 18, 23, 9A, E
1.2. Kuvvetler ayrılığı/Kuvvetler birliği ilkelerini tartışır.10, 13, 16, 18, 9A
2. Anayasal sistemler içerisinde yer alan siyasal hayat ve kurumları açıklayabilecektir.10, 16, 18, 9A
2.1. Devletin merkezi ve yerinden yönetim aygıtlarını karşılaştırabilecektir.10, 14, 16, 9A, E
3. Osmanlı Devleti'nden günümüze anayasal gelişmeleri yorumlar.10, 16, 18, 37, 9A, E
4. Yeni anayasa çalışmalarını ve sistem tartışmalarını çağın koşullarıyla değerlendirebilecektir.10, 16, 18, 9A, E
5. Cumhurbaşkanlığı sistemini kuvvetler ayrılığı ilkesi çerçevesinde yorumlar.10, 16, 18, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Anayasa nedir?
2Anayasa ve anayasa hukuku kavramlarına giriş
3Anayasa hukukunun konusu ve anayasa türleri
4Anayasacılık hareketinin temel kavramları
5Devlet kavramı ve devlet şekilleri
6Demokrasi, seçimler, temel hak ve hürriyetler
7Anayasa yargısı
8Osmanlı Devleti'nde anayasal gelişmeler
9Cumhuriyet dönemi anayasal gelişmeler
101961 Anayasası
111982 Anayasası
121982 Anayasası'nda yasama, yürütme ve yargı organlarının yapısı
13Karşılaştırmalı siyasal sistemler
14Yeni anayasa arayışları ve siyasal sistem tartışmaları
Kaynak
Gözler, Kemal (2015) Kısa Anayasa Hukuku. Ekin Yayınevi, Bursa.
Ders notu verilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yerel yönetimler alanında bilgiler edinerek, yerel yönetimlerin tarihini ve işlevini özetler.
X
2
Yerelde yaşadığı sorunları irdeler.
X
3
Türkiye'de kentleşme olgusunu anlatabilir.
X
4
Dünya'da yerel yönetim örneklerini tanımlayabilir.
X
5
Tarihten günümüze yerel yönetim sistemlerini tanır.
X
6
Merkezi ve yerel yönetim ayrımını bilerek, güncel sorunlara çözüm üretebilir.
X
7
Alanı ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur.
X
8
Araştırma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olarak, yerel yönetimler alanında bağımsız araştırma yapma ve sunma yeteneğini kazanır.
X
9
Yerel yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir.
X
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı veya sözlü iletişim yoluyla etkili olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
X
11
Yerel yönetim mekanizmalarında yaşanan sorunları tespit eder ve çözümünde etkin iletişim becerilerini kullanır.
12
Alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma yetkinliğine sahip olur.
X
13
Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme41664
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2612
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANAYASA HUKUKU-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Çağrı ALAGÖZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Çağrı ALAGÖZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnayasa ve anayasa hukuku kavramları üzerinden Türkiye'deki yeni anayasa tartışmalarını yorumlamak ve değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Anayasa nedir?,Anayasa ve anayasa hukuku kavramlarına giriş,Anayasa hukukunun konusu ve anayasa türleri,Anayasacılık hareketinin temel kavramları,Devlet kavramı ve devlet şekilleri,Demokrasi, seçimler, temel hak ve hürriyetler,Anayasa yargısı,Osmanlı Devleti'nde anayasal gelişmeler,Cumhuriyet dönemi anayasal gelişmeler,1961 Anayasası,1982 Anayasası,1982 Anayasası'nda yasama, yürütme ve yargı organlarının yapısı,Karşılaştırmalı siyasal sistemler,Yeni anayasa arayışları ve siyasal sistem tartışmaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Devlet yapısı içinde anayasaların önemini ve anayasal gelişmelerin tarihsel köklerini saptayabilecektir.10, 16, 18, 9A, E
1.1. Temel hak ve hürriyetlerin anayasal gelişmelerdeki yerini yorumlar.10, 16, 18, 23, 9A, E
1.2. Kuvvetler ayrılığı/Kuvvetler birliği ilkelerini tartışır.10, 13, 16, 18, 9A
2. Anayasal sistemler içerisinde yer alan siyasal hayat ve kurumları açıklayabilecektir.10, 16, 18, 9A
2.1. Devletin merkezi ve yerinden yönetim aygıtlarını karşılaştırabilecektir.10, 14, 16, 9A, E
3. Osmanlı Devleti'nden günümüze anayasal gelişmeleri yorumlar.10, 16, 18, 37, 9A, E
4. Yeni anayasa çalışmalarını ve sistem tartışmalarını çağın koşullarıyla değerlendirebilecektir.10, 16, 18, 9A, E
5. Cumhurbaşkanlığı sistemini kuvvetler ayrılığı ilkesi çerçevesinde yorumlar.10, 16, 18, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Anayasa nedir?
2Anayasa ve anayasa hukuku kavramlarına giriş
3Anayasa hukukunun konusu ve anayasa türleri
4Anayasacılık hareketinin temel kavramları
5Devlet kavramı ve devlet şekilleri
6Demokrasi, seçimler, temel hak ve hürriyetler
7Anayasa yargısı
8Osmanlı Devleti'nde anayasal gelişmeler
9Cumhuriyet dönemi anayasal gelişmeler
101961 Anayasası
111982 Anayasası
121982 Anayasası'nda yasama, yürütme ve yargı organlarının yapısı
13Karşılaştırmalı siyasal sistemler
14Yeni anayasa arayışları ve siyasal sistem tartışmaları
Kaynak
Gözler, Kemal (2015) Kısa Anayasa Hukuku. Ekin Yayınevi, Bursa.
Ders notu verilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yerel yönetimler alanında bilgiler edinerek, yerel yönetimlerin tarihini ve işlevini özetler.
X
2
Yerelde yaşadığı sorunları irdeler.
X
3
Türkiye'de kentleşme olgusunu anlatabilir.
X
4
Dünya'da yerel yönetim örneklerini tanımlayabilir.
X
5
Tarihten günümüze yerel yönetim sistemlerini tanır.
X
6
Merkezi ve yerel yönetim ayrımını bilerek, güncel sorunlara çözüm üretebilir.
X
7
Alanı ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur.
X
8
Araştırma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olarak, yerel yönetimler alanında bağımsız araştırma yapma ve sunma yeteneğini kazanır.
X
9
Yerel yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir.
X
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı veya sözlü iletişim yoluyla etkili olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
X
11
Yerel yönetim mekanizmalarında yaşanan sorunları tespit eder ve çözümünde etkin iletişim becerilerini kullanır.
12
Alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma yetkinliğine sahip olur.
X
13
Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:25Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:32