Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ UYGULAMA I | - | Güz Dönemi | 3+18 | 7,5 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Tayyar TEPE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe ÇİÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, öğrencilerin alanları ile ilgili deneyim kazanmalarını sağlamak, öğrenim süreleri içinde kazandıkları bilgi ve deneyimlerini pekiştirme imkânı yaratmak, işyerlerindeki organizasyon yapısını tanıtmak ve iş disiplini kazandırmak, istihdam edilebilirlik yeteneklerini geliştirme imkânı sunmak, mesleki uygulama yaptıkları kurumlarda takım ruhu içerisinde hareket ederek birlikte iş yapabilme alışkanlığı kazandırmak, sektörde yaşanan gelişmeleri takip edebilme imkânı vermek, kısa zamanda sektöre eleman kazandırma misyonu olan meslek yüksekokullarının mesleki uygulama sayesinde öğrencinin sektörle bağ kurmasının ve bu bağı mezuniyet sonrasında devam ettirmesinin önünü açmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders içeriğinin takdimi, 1+1 modelinin tanıtımı, öğrencilerin uygulama yapacağı kuruluşun belirlenmesi ve dağılımın yapılması. Sistemin işleyişi hakkında bilgilendirme. ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,Ölçme değerlendirme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
12, 14, 16, 3 |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | Ders içeriğinin takdimi, 1+1 modelinin tanıtımı, öğrencilerin uygulama yapacağı kuruluşun belirlenmesi ve dağılımın yapılması. Sistemin işleyişi hakkında bilgilendirme. | |
1 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
2 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
4 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
5 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
6 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
7 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
8 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
9 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
10 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
11 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
12 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
13 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
14 | Ölçme değerlendirme |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yerel yönetimler alanında bilgiler edinerek, yerel yönetimlerin tarihini ve işlevini özetler. | ||||||
2 | Yerelde yaşadığı sorunları irdeler. | X | |||||
3 | Türkiye'de kentleşme olgusunu anlatabilir. | ||||||
4 | Dünya'da yerel yönetim örneklerini tanımlayabilir. | ||||||
5 | Tarihten günümüze yerel yönetim sistemlerini tanır. | X | |||||
6 | Merkezi ve yerel yönetim ayrımını bilerek, güncel sorunlara çözüm üretebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur. | ||||||
8 | Araştırma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olarak, yerel yönetimler alanında bağımsız araştırma yapma ve sunma yeteneğini kazanır. | ||||||
9 | Yerel yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı veya sözlü iletişim yoluyla etkili olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. | ||||||
11 | Yerel yönetim mekanizmalarında yaşanan sorunları tespit eder ve çözümünde etkin iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
13 | Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 12 | 21 | 252 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 252 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(252/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ UYGULAMA I | - | Güz Dönemi | 3+18 | 7,5 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Tayyar TEPE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe ÇİÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, öğrencilerin alanları ile ilgili deneyim kazanmalarını sağlamak, öğrenim süreleri içinde kazandıkları bilgi ve deneyimlerini pekiştirme imkânı yaratmak, işyerlerindeki organizasyon yapısını tanıtmak ve iş disiplini kazandırmak, istihdam edilebilirlik yeteneklerini geliştirme imkânı sunmak, mesleki uygulama yaptıkları kurumlarda takım ruhu içerisinde hareket ederek birlikte iş yapabilme alışkanlığı kazandırmak, sektörde yaşanan gelişmeleri takip edebilme imkânı vermek, kısa zamanda sektöre eleman kazandırma misyonu olan meslek yüksekokullarının mesleki uygulama sayesinde öğrencinin sektörle bağ kurmasının ve bu bağı mezuniyet sonrasında devam ettirmesinin önünü açmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders içeriğinin takdimi, 1+1 modelinin tanıtımı, öğrencilerin uygulama yapacağı kuruluşun belirlenmesi ve dağılımın yapılması. Sistemin işleyişi hakkında bilgilendirme. ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama ,Ölçme değerlendirme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
12, 14, 16, 3 |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | Ders içeriğinin takdimi, 1+1 modelinin tanıtımı, öğrencilerin uygulama yapacağı kuruluşun belirlenmesi ve dağılımın yapılması. Sistemin işleyişi hakkında bilgilendirme. | |
1 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
2 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
4 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
5 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
6 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
7 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
8 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
9 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
10 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
11 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
12 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
13 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
14 | Ölçme değerlendirme |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yerel yönetimler alanında bilgiler edinerek, yerel yönetimlerin tarihini ve işlevini özetler. | ||||||
2 | Yerelde yaşadığı sorunları irdeler. | X | |||||
3 | Türkiye'de kentleşme olgusunu anlatabilir. | ||||||
4 | Dünya'da yerel yönetim örneklerini tanımlayabilir. | ||||||
5 | Tarihten günümüze yerel yönetim sistemlerini tanır. | X | |||||
6 | Merkezi ve yerel yönetim ayrımını bilerek, güncel sorunlara çözüm üretebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur. | ||||||
8 | Araştırma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olarak, yerel yönetimler alanında bağımsız araştırma yapma ve sunma yeteneğini kazanır. | ||||||
9 | Yerel yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı veya sözlü iletişim yoluyla etkili olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. | ||||||
11 | Yerel yönetim mekanizmalarında yaşanan sorunları tespit eder ve çözümünde etkin iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
13 | Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |