Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KENTLEŞME VE KONUT POLİTİKALARI-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Elif YURTOĞLU PEK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Elif YURTOĞLU PEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin kent ve konut politikalarının gelişimini tanımlayarak, güncel kentsel olayları yorumlamasını sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Kavramsal çerçeve: Kent ve kentleşme,Kentleşmenin tarihsel gelişimi,Türkiye’de kent planlaması ve planlama süreci,Kent planlamasının evrimi ve sonuçları,Farklı sistemlerde kent planlaması, dünya örnekleri,Kent kuramları,Kentleşme politikaları,Kentsel dönüşüm,Bölge planlaması,Yerelleşme, küreselleşme,Konut kavramı ve Türkiye’de konut politikaları,Göç ve gecekondu,Kentsel suçlar, kent hakkı,Kentleşmede yeni akımlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kentleşmeyi ve kent planlamasını sebep ve sonuçlarıyla açıklayabilecektir.16, 9A
1.1. Kentleşmenin tarihsel sürecini yorumlar.16, 9A
1.2. Türkiye'de kent planlama sürecini tanımlar.16, 9A
2. Kent kuramlarını açıklayabilecektir.16, 9A
2.1. Kent kuramlarının tarihsel süreçteki değişimini yorumlar.16, 9A
3. Türkiye'deki konut politikalarını karşılaştırabilecektir.16, 9A, F
3.1. Gecekondudan lüks konut sitelerine değişimi açıklar.16, 9A
3.2. Konut politikalarının gündelik hayat üzerindeki etkilerini tanımlar.16, 9A
4. Kent ve suç kavramlarını açıklayabilecektir.16, 9A
4.1. Kente karşı işlenen suçları örneklerle anlatır.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kavramsal çerçeve: Kent ve kentleşme
2Kentleşmenin tarihsel gelişimi
3Türkiye’de kent planlaması ve planlama süreci
4Kent planlamasının evrimi ve sonuçları
5Farklı sistemlerde kent planlaması, dünya örnekleri
6Kent kuramları
7Kentleşme politikaları
8Kentsel dönüşüm
9Bölge planlaması
10Yerelleşme, küreselleşme
11Konut kavramı ve Türkiye’de konut politikaları
12Göç ve gecekondu
13Kentsel suçlar, kent hakkı
14Kentleşmede yeni akımlar
Kaynak
Ders notu verilmeyecektir.
Keleş, Ruşen, "Kentleşme Politikası", İmge Kitabevi, 2006. İspir, Eyüp, "Kentleşme ve Konut Politikaları" , Açıköğretim Fakültesi Yayını, 2012.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yerel yönetimler alanında bilgiler edinerek, yerel yönetimlerin tarihini ve işlevini özetler.
2
Yerelde yaşadığı sorunları irdeler.
X
3
Türkiye'de kentleşme olgusunu anlatabilir.
X
4
Dünya'da yerel yönetim örneklerini tanımlayabilir.
5
Tarihten günümüze yerel yönetim sistemlerini tanır.
6
Merkezi ve yerel yönetim ayrımını bilerek, güncel sorunlara çözüm üretebilir.
X
7
Alanı ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur.
X
8
Araştırma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olarak, yerel yönetimler alanında bağımsız araştırma yapma ve sunma yeteneğini kazanır.
X
9
Yerel yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir.
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı veya sözlü iletişim yoluyla etkili olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
X
11
Yerel yönetim mekanizmalarında yaşanan sorunları tespit eder ve çözümünde etkin iletişim becerilerini kullanır.
12
Alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma yetkinliğine sahip olur.
X
13
Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme41456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)124
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(124/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KENTLEŞME VE KONUT POLİTİKALARI-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Elif YURTOĞLU PEK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Elif YURTOĞLU PEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin kent ve konut politikalarının gelişimini tanımlayarak, güncel kentsel olayları yorumlamasını sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Kavramsal çerçeve: Kent ve kentleşme,Kentleşmenin tarihsel gelişimi,Türkiye’de kent planlaması ve planlama süreci,Kent planlamasının evrimi ve sonuçları,Farklı sistemlerde kent planlaması, dünya örnekleri,Kent kuramları,Kentleşme politikaları,Kentsel dönüşüm,Bölge planlaması,Yerelleşme, küreselleşme,Konut kavramı ve Türkiye’de konut politikaları,Göç ve gecekondu,Kentsel suçlar, kent hakkı,Kentleşmede yeni akımlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kentleşmeyi ve kent planlamasını sebep ve sonuçlarıyla açıklayabilecektir.16, 9A
1.1. Kentleşmenin tarihsel sürecini yorumlar.16, 9A
1.2. Türkiye'de kent planlama sürecini tanımlar.16, 9A
2. Kent kuramlarını açıklayabilecektir.16, 9A
2.1. Kent kuramlarının tarihsel süreçteki değişimini yorumlar.16, 9A
3. Türkiye'deki konut politikalarını karşılaştırabilecektir.16, 9A, F
3.1. Gecekondudan lüks konut sitelerine değişimi açıklar.16, 9A
3.2. Konut politikalarının gündelik hayat üzerindeki etkilerini tanımlar.16, 9A
4. Kent ve suç kavramlarını açıklayabilecektir.16, 9A
4.1. Kente karşı işlenen suçları örneklerle anlatır.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kavramsal çerçeve: Kent ve kentleşme
2Kentleşmenin tarihsel gelişimi
3Türkiye’de kent planlaması ve planlama süreci
4Kent planlamasının evrimi ve sonuçları
5Farklı sistemlerde kent planlaması, dünya örnekleri
6Kent kuramları
7Kentleşme politikaları
8Kentsel dönüşüm
9Bölge planlaması
10Yerelleşme, küreselleşme
11Konut kavramı ve Türkiye’de konut politikaları
12Göç ve gecekondu
13Kentsel suçlar, kent hakkı
14Kentleşmede yeni akımlar
Kaynak
Ders notu verilmeyecektir.
Keleş, Ruşen, "Kentleşme Politikası", İmge Kitabevi, 2006. İspir, Eyüp, "Kentleşme ve Konut Politikaları" , Açıköğretim Fakültesi Yayını, 2012.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yerel yönetimler alanında bilgiler edinerek, yerel yönetimlerin tarihini ve işlevini özetler.
2
Yerelde yaşadığı sorunları irdeler.
X
3
Türkiye'de kentleşme olgusunu anlatabilir.
X
4
Dünya'da yerel yönetim örneklerini tanımlayabilir.
5
Tarihten günümüze yerel yönetim sistemlerini tanır.
6
Merkezi ve yerel yönetim ayrımını bilerek, güncel sorunlara çözüm üretebilir.
X
7
Alanı ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur.
X
8
Araştırma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olarak, yerel yönetimler alanında bağımsız araştırma yapma ve sunma yeteneğini kazanır.
X
9
Yerel yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir.
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı veya sözlü iletişim yoluyla etkili olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
X
11
Yerel yönetim mekanizmalarında yaşanan sorunları tespit eder ve çözümünde etkin iletişim becerilerini kullanır.
12
Alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma yetkinliğine sahip olur.
X
13
Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:25Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:32