Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASET BİLİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ayşe ÇİÇEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe ÇİÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Siyaset bilimine dair temel kavram ve kuramların yanı sıra temel kurumların işleyişi hakkında öğrencilere altyapı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Siyaset Bilimi Nedir?,Siyaset Biliminde Temel Kavramlar,Siyasi Sistemler,Devletin Örgütlenmesi,Siyasal İdeolojiler,Siyasal Kuramlar,Demokrasi Kavramı ve Demokrasi Modelleri,Hükümet Mekanizması (Anayasalar, Hukuk ve Yargı),Hükümet Mekanizması (Meclisler),Siyasal Katılma ve Kamuoyu,Seçimler,Siyasal Güçler (Siyasal Partiler ve Parti Sistemleri),Siyasal Güçler (Baskı Grupları),Siyasal Güçler (Elitler); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | ||
1. Siyaset bilimindeki temel kavramları açıklayabilecektir. | 10, 14, 16, 19, 23, 37, 5, 9 | A, E |
2. Güncel siyasi sistem tartışmalarını değerlendirebilecektir. | 10, 13, 16, 19, 23, 5, 9 | A |
3. Devletin rolünü ve örgütlenmesini irdeleyebilecektir. | 10, 16, 19, 23, 5, 9 | A |
4. Siyasi ideoloji ve kuramları yorumlayabilecektir. | 10, 13, 14, 16, 19, 23, 9 | A |
5. Teoride ve uygulamada farklı demokrasi modellerini karşılaştırabilecektir. | 10, 13, 14, 16, 9 | A |
6. Hükümet mekanizmasının işleyişini ve devletin yasama, yürütme ve yargı fonksiyonlarını açıklayabilecektir. | 13, 14, 16, 19, 23, 9 | A |
8. Siyasal güçler başlığı altında seçim olgusunu ve seçim sistemlerini, siyasi partileri ve parti sistemlerini analiz edebilecektir. | 10, 13, 14, 16, 19, 23, 5, 9 | A |
9. Baskı grupları ve elitlerin siyasetin işleyişine etkisini izah edebilecektir. | 10, 14, 16, 19, 23, 37, 5, 9 | A, E |
1.1. Öğrenci iktidar, meşruiyet ve egemenlik gibi siyaset biliminde temel olan kavramları tartışabilecektir. | 10, 16, 23, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyaset Bilimi Nedir? | |
2 | Siyaset Biliminde Temel Kavramlar | |
3 | Siyasi Sistemler | |
4 | Devletin Örgütlenmesi | |
5 | Siyasal İdeolojiler | |
6 | Siyasal Kuramlar | |
7 | Demokrasi Kavramı ve Demokrasi Modelleri | |
8 | Hükümet Mekanizması (Anayasalar, Hukuk ve Yargı) | |
9 | Hükümet Mekanizması (Meclisler) | |
10 | Siyasal Katılma ve Kamuoyu | |
11 | Seçimler | |
12 | Siyasal Güçler (Siyasal Partiler ve Parti Sistemleri) | |
13 | Siyasal Güçler (Baskı Grupları) | |
14 | Siyasal Güçler (Elitler) |
Kaynak |
Kapani, Münci. Politika Bilimine Giriş, BB101 Yayınları: Ankara, 2016. |
Heywood, Andrew. Siyaset, Adres Yayınları: Ankara, 2010. Kışlalı, Ahmet Taner. Siyaset Bilimi, İmge Kitabevi: Ankara, 2008. Roskin, Michael vd. Siyaset Bilimi, Adres Yayınları: Ankara, 2013. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yerel yönetimler alanında bilgiler edinerek, yerel yönetimlerin tarihini ve işlevini özetler. | ||||||
2 | Yerelde yaşadığı sorunları irdeler. | ||||||
3 | Türkiye'de kentleşme olgusunu anlatabilir. | ||||||
4 | Dünya'da yerel yönetim örneklerini tanımlayabilir. | ||||||
5 | Tarihten günümüze yerel yönetim sistemlerini tanır. | ||||||
6 | Merkezi ve yerel yönetim ayrımını bilerek, güncel sorunlara çözüm üretebilir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
8 | Araştırma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olarak, yerel yönetimler alanında bağımsız araştırma yapma ve sunma yeteneğini kazanır. | X | |||||
9 | Yerel yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı veya sözlü iletişim yoluyla etkili olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
11 | Yerel yönetim mekanizmalarında yaşanan sorunları tespit eder ve çözümünde etkin iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
13 | Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 16 | 16 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 5 | 5 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 5 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 89 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(89/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASET BİLİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ayşe ÇİÇEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe ÇİÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Siyaset bilimine dair temel kavram ve kuramların yanı sıra temel kurumların işleyişi hakkında öğrencilere altyapı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Siyaset Bilimi Nedir?,Siyaset Biliminde Temel Kavramlar,Siyasi Sistemler,Devletin Örgütlenmesi,Siyasal İdeolojiler,Siyasal Kuramlar,Demokrasi Kavramı ve Demokrasi Modelleri,Hükümet Mekanizması (Anayasalar, Hukuk ve Yargı),Hükümet Mekanizması (Meclisler),Siyasal Katılma ve Kamuoyu,Seçimler,Siyasal Güçler (Siyasal Partiler ve Parti Sistemleri),Siyasal Güçler (Baskı Grupları),Siyasal Güçler (Elitler); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | ||
1. Siyaset bilimindeki temel kavramları açıklayabilecektir. | 10, 14, 16, 19, 23, 37, 5, 9 | A, E |
2. Güncel siyasi sistem tartışmalarını değerlendirebilecektir. | 10, 13, 16, 19, 23, 5, 9 | A |
3. Devletin rolünü ve örgütlenmesini irdeleyebilecektir. | 10, 16, 19, 23, 5, 9 | A |
4. Siyasi ideoloji ve kuramları yorumlayabilecektir. | 10, 13, 14, 16, 19, 23, 9 | A |
5. Teoride ve uygulamada farklı demokrasi modellerini karşılaştırabilecektir. | 10, 13, 14, 16, 9 | A |
6. Hükümet mekanizmasının işleyişini ve devletin yasama, yürütme ve yargı fonksiyonlarını açıklayabilecektir. | 13, 14, 16, 19, 23, 9 | A |
8. Siyasal güçler başlığı altında seçim olgusunu ve seçim sistemlerini, siyasi partileri ve parti sistemlerini analiz edebilecektir. | 10, 13, 14, 16, 19, 23, 5, 9 | A |
9. Baskı grupları ve elitlerin siyasetin işleyişine etkisini izah edebilecektir. | 10, 14, 16, 19, 23, 37, 5, 9 | A, E |
1.1. Öğrenci iktidar, meşruiyet ve egemenlik gibi siyaset biliminde temel olan kavramları tartışabilecektir. | 10, 16, 23, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyaset Bilimi Nedir? | |
2 | Siyaset Biliminde Temel Kavramlar | |
3 | Siyasi Sistemler | |
4 | Devletin Örgütlenmesi | |
5 | Siyasal İdeolojiler | |
6 | Siyasal Kuramlar | |
7 | Demokrasi Kavramı ve Demokrasi Modelleri | |
8 | Hükümet Mekanizması (Anayasalar, Hukuk ve Yargı) | |
9 | Hükümet Mekanizması (Meclisler) | |
10 | Siyasal Katılma ve Kamuoyu | |
11 | Seçimler | |
12 | Siyasal Güçler (Siyasal Partiler ve Parti Sistemleri) | |
13 | Siyasal Güçler (Baskı Grupları) | |
14 | Siyasal Güçler (Elitler) |
Kaynak |
Kapani, Münci. Politika Bilimine Giriş, BB101 Yayınları: Ankara, 2016. |
Heywood, Andrew. Siyaset, Adres Yayınları: Ankara, 2010. Kışlalı, Ahmet Taner. Siyaset Bilimi, İmge Kitabevi: Ankara, 2008. Roskin, Michael vd. Siyaset Bilimi, Adres Yayınları: Ankara, 2013. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yerel yönetimler alanında bilgiler edinerek, yerel yönetimlerin tarihini ve işlevini özetler. | ||||||
2 | Yerelde yaşadığı sorunları irdeler. | ||||||
3 | Türkiye'de kentleşme olgusunu anlatabilir. | ||||||
4 | Dünya'da yerel yönetim örneklerini tanımlayabilir. | ||||||
5 | Tarihten günümüze yerel yönetim sistemlerini tanır. | ||||||
6 | Merkezi ve yerel yönetim ayrımını bilerek, güncel sorunlara çözüm üretebilir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
8 | Araştırma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olarak, yerel yönetimler alanında bağımsız araştırma yapma ve sunma yeteneğini kazanır. | X | |||||
9 | Yerel yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı veya sözlü iletişim yoluyla etkili olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
11 | Yerel yönetim mekanizmalarında yaşanan sorunları tespit eder ve çözümünde etkin iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
13 | Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |