Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM BECERİLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hülya ÖZKAN, Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan ilişkilerinde olası çatışmaları önleyebilmek için gerekli olan etkin iletişim yöntemlerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kaynaştırma Oyunu,İletişim Kavramı ve Türleri,İletişim Engelleri,Dinleme,Savunucu İletişim,Empati,İletişimde Beden Dili,Bireyin Kendisi İle İletişimi,Çevre ve Toplum İle İletişim,Öfke ve Kontrolü,İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri I,İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri II,Mesleki Uygulamalarda İletişim I,Mesleki Uygulamalarda İletişim II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Etkin iletişim sürecini yorumlayabilecektir. | 10, 12, 13, 15, 19, 5, 6, 9 | A, E |
1.1. İletişim sürecindeki öğeleri açıklar. | 19, 23, 9 | A, E |
1.2. İletişim sürecindeki öğelerin nitelik ve işlevlerini tartışır. | 10, 12, 13, 19, 20, 4 | A, E |
1.3. İletişim engellerini örnekler. | 12, 13, 15, 19, 5, 6, 9 | A, E |
2. İletişimin gerçekleşebileceği düzeyleri sınıflandırabilecektir. | 13, 19, 23, 9 | A, E |
2.1. İletişim yöntemlerini yorumlar. | 10, 16, 19 | A, E |
2.2. Kişilerarası iletişimin unsurlarını açıklar. | 13, 19, 23, 9 | A, E |
2.3. Sözlü ve sözsüz iletişim yöntemlerini karşılaştırır. | 12, 13, 15, 19, 5, 9 | A, E |
3. İletişim aracılığı ile davranış değişikliği oluşturabilecektir. | 12, 13, 15, 19, 5, 9 | A, E |
3.1. İletişimin insan davranışı üzerindeki etkilerini tartışır. | 12, 13, 15, 19, 5, 9 | A, E |
3.2. İletişime karşı direnç mekanizmalarını açıklar. | 12, 13, 15, 19, 5, 9 | A, E |
4. Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanabilecektir. | 14, 15, 5, 6, 8, 9 | A |
4.1. Söylediklerini desteklemek üzere beden dilinden faydalanır. | 14, 6, 8, 9 | A |
4.2. Karşısındaki kişi konuşurken, beden dilini yorumlar. | 13, 14, 15, 6, 8, 9 | A |
4.3. Beden dili okuma becerisi kazanır. | ||
4.4 Jest ve mimikleri etkili kullanır. | ||
5. Aktif dinleme becerileri kullanabilecektir. | 14, 5, 6, 9 | A |
5.1. Etkili dinleme kazanır. | ||
5.2. Empati becerisi gelişir. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaynaştırma Oyunu | |
2 | İletişim Kavramı ve Türleri | |
3 | İletişim Engelleri | |
4 | Dinleme | |
5 | Savunucu İletişim | |
6 | Empati | |
7 | İletişimde Beden Dili | |
8 | Bireyin Kendisi İle İletişimi | |
9 | Çevre ve Toplum İle İletişim | |
10 | Öfke ve Kontrolü | |
11 | İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri I | |
12 | İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri II | |
13 | Mesleki Uygulamalarda İletişim I | |
14 | Mesleki Uygulamalarda İletişim II |
Kaynak |
1-Üstün Dökmen: İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık 2-Doğan Cüceloğlu: Yeniden İnsan İnsana, Remzi Kitabevi |
3-Demet Gürüz, İletişim Becerileri – Anlamak Anlatmak Anlaşmak, Nobel Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yerel yönetimler alanında bilgiler edinerek, yerel yönetimlerin tarihini ve işlevini özetler. | ||||||
2 | Yerelde yaşadığı sorunları irdeler. | X | |||||
3 | Türkiye'de kentleşme olgusunu anlatabilir. | ||||||
4 | Dünya'da yerel yönetim örneklerini tanımlayabilir. | ||||||
5 | Tarihten günümüze yerel yönetim sistemlerini tanır. | ||||||
6 | Merkezi ve yerel yönetim ayrımını bilerek, güncel sorunlara çözüm üretebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
8 | Araştırma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olarak, yerel yönetimler alanında bağımsız araştırma yapma ve sunma yeteneğini kazanır. | ||||||
9 | Yerel yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı veya sözlü iletişim yoluyla etkili olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
11 | Yerel yönetim mekanizmalarında yaşanan sorunları tespit eder ve çözümünde etkin iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma yetkinliğine sahip olur. | ||||||
13 | Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 2 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM BECERİLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hülya ÖZKAN, Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan ilişkilerinde olası çatışmaları önleyebilmek için gerekli olan etkin iletişim yöntemlerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kaynaştırma Oyunu,İletişim Kavramı ve Türleri,İletişim Engelleri,Dinleme,Savunucu İletişim,Empati,İletişimde Beden Dili,Bireyin Kendisi İle İletişimi,Çevre ve Toplum İle İletişim,Öfke ve Kontrolü,İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri I,İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri II,Mesleki Uygulamalarda İletişim I,Mesleki Uygulamalarda İletişim II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Etkin iletişim sürecini yorumlayabilecektir. | 10, 12, 13, 15, 19, 5, 6, 9 | A, E |
1.1. İletişim sürecindeki öğeleri açıklar. | 19, 23, 9 | A, E |
1.2. İletişim sürecindeki öğelerin nitelik ve işlevlerini tartışır. | 10, 12, 13, 19, 20, 4 | A, E |
1.3. İletişim engellerini örnekler. | 12, 13, 15, 19, 5, 6, 9 | A, E |
2. İletişimin gerçekleşebileceği düzeyleri sınıflandırabilecektir. | 13, 19, 23, 9 | A, E |
2.1. İletişim yöntemlerini yorumlar. | 10, 16, 19 | A, E |
2.2. Kişilerarası iletişimin unsurlarını açıklar. | 13, 19, 23, 9 | A, E |
2.3. Sözlü ve sözsüz iletişim yöntemlerini karşılaştırır. | 12, 13, 15, 19, 5, 9 | A, E |
3. İletişim aracılığı ile davranış değişikliği oluşturabilecektir. | 12, 13, 15, 19, 5, 9 | A, E |
3.1. İletişimin insan davranışı üzerindeki etkilerini tartışır. | 12, 13, 15, 19, 5, 9 | A, E |
3.2. İletişime karşı direnç mekanizmalarını açıklar. | 12, 13, 15, 19, 5, 9 | A, E |
4. Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanabilecektir. | 14, 15, 5, 6, 8, 9 | A |
4.1. Söylediklerini desteklemek üzere beden dilinden faydalanır. | 14, 6, 8, 9 | A |
4.2. Karşısındaki kişi konuşurken, beden dilini yorumlar. | 13, 14, 15, 6, 8, 9 | A |
4.3. Beden dili okuma becerisi kazanır. | ||
4.4 Jest ve mimikleri etkili kullanır. | ||
5. Aktif dinleme becerileri kullanabilecektir. | 14, 5, 6, 9 | A |
5.1. Etkili dinleme kazanır. | ||
5.2. Empati becerisi gelişir. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaynaştırma Oyunu | |
2 | İletişim Kavramı ve Türleri | |
3 | İletişim Engelleri | |
4 | Dinleme | |
5 | Savunucu İletişim | |
6 | Empati | |
7 | İletişimde Beden Dili | |
8 | Bireyin Kendisi İle İletişimi | |
9 | Çevre ve Toplum İle İletişim | |
10 | Öfke ve Kontrolü | |
11 | İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri I | |
12 | İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri II | |
13 | Mesleki Uygulamalarda İletişim I | |
14 | Mesleki Uygulamalarda İletişim II |
Kaynak |
1-Üstün Dökmen: İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık 2-Doğan Cüceloğlu: Yeniden İnsan İnsana, Remzi Kitabevi |
3-Demet Gürüz, İletişim Becerileri – Anlamak Anlatmak Anlaşmak, Nobel Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yerel yönetimler alanında bilgiler edinerek, yerel yönetimlerin tarihini ve işlevini özetler. | ||||||
2 | Yerelde yaşadığı sorunları irdeler. | X | |||||
3 | Türkiye'de kentleşme olgusunu anlatabilir. | ||||||
4 | Dünya'da yerel yönetim örneklerini tanımlayabilir. | ||||||
5 | Tarihten günümüze yerel yönetim sistemlerini tanır. | ||||||
6 | Merkezi ve yerel yönetim ayrımını bilerek, güncel sorunlara çözüm üretebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
8 | Araştırma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olarak, yerel yönetimler alanında bağımsız araştırma yapma ve sunma yeteneğini kazanır. | ||||||
9 | Yerel yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı veya sözlü iletişim yoluyla etkili olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
11 | Yerel yönetim mekanizmalarında yaşanan sorunları tespit eder ve çözümünde etkin iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma yetkinliğine sahip olur. | ||||||
13 | Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |