Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAMU YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ayşe ÇİÇEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ayşe ÇİÇEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBir disiplin ve meslek olarak kamu yönetiminin niteliğini, örgütlenmesini ve işleyişini tanımak ve kamu yönetimi anlayışındaki reformları değerlendirmek dersin temel amaçlarıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yönetim ve Yönetim Kavramının İncelenmesi, Kamu Yönetiminin Tanımı ve Kapsamı,Kamu Yönetiminde Başlıca Yaklaşımlar ve Kamu Yönetimine Yakın Bilim Dalları ,Kamu Yönetiminin Örgütlenmesi (Merkezden ve Yerinden Yönetim),Kamu Yönetiminin Yapısı,Bürokrasi,Bürokrasinin Gelişimi ve Sorunları,Yerel Yönetimler,Yerel Yönetim Kuruluşları,Kamu Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar, Türkiye'de Kamu Yönetimi Reformlarının Değerlendirilmesi,Kamu Yönetiminin Denetlenmesi ve Kamu Yönetiminde Etik,İnsan Kaynakları Yönetimi ve Kamu Hizmetlerine Giriş,Türk Kamu Yönetiminde E- Devlet Uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Yönetimi olgusunu, kamu yönetiminin amaç ve işlevlerini özetler.10, 16, 23, 5, 9A
1.1. Yönetim kavramıyla ilgili kuramları tartışır. 10, 16, 9A
1.2. Kamu yönetiminin gelişimini özetler. 10, 16, 9A
2. Kamu yönetiminin örgütlenme ilkelerini ve yapısını açıklar.10, 16, 19, 23, 9A
2.1. Siyasi merkezden yönetim ve idari merkezden yönetimi ayırt eder.10, 16, 4, 9A
2.2. Siyasi yerinden yönetim ve idari yerinden yönetim olgusunu ayırt eder.10, 13, 16, 9A
3. Merkezden yönetimin ortaya çıkardığı kurum ve kuruluşları, yerinden yönetimin ortaya çıktığı kurum ve kuruluşları açıklar.10, 16, 9A
3.1. Yerel yönetimlerin dayandığı değerleri ve yerel yönetim kuruluşlarını özetler.10, 16, 9A
3.2. Merkezden yönetimin başkent ve taşra örgütünün unsurlarını açıklar.10, 16, 9A
4. Kamu yönetiminde yapılan reformları tartışır.10, 16, 19, 9A
4.1. Kamu yönetimi reformlarının nedenlerini açıklar.10, 16, 9A
4.2. Yeni kamu yönetimi ve yönetişim kavramlarını irdeler.10, 16, 9A
4.3. Bürokrasi olgusunu tartışır. 10, 13, 16, 9A
5. Kamu yönetiminin denetimi bağlamında hesap verebilirlik ve etik konusunu değerlendirir.10, 16, 9A
5.1. Hesap verebilirlik türlerini özetler. 10, 16, 9A
5.2. Etikle ilgili yasal çerçeveyi tanır.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yönetim ve Yönetim Kavramının İncelenmesi
2 Kamu Yönetiminin Tanımı ve Kapsamı
3Kamu Yönetiminde Başlıca Yaklaşımlar ve Kamu Yönetimine Yakın Bilim Dalları
4Kamu Yönetiminin Örgütlenmesi (Merkezden ve Yerinden Yönetim)
5Kamu Yönetiminin Yapısı
6Bürokrasi
7Bürokrasinin Gelişimi ve Sorunları
8Yerel Yönetimler
9Yerel Yönetim Kuruluşları
10Kamu Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar
11 Türkiye'de Kamu Yönetimi Reformlarının Değerlendirilmesi
12Kamu Yönetiminin Denetlenmesi ve Kamu Yönetiminde Etik
13İnsan Kaynakları Yönetimi ve Kamu Hizmetlerine Giriş
14Türk Kamu Yönetiminde E- Devlet Uygulamaları
Kaynak
Eryılmaz, Bilal: Kamu Yönetimi, Kocaeli, Okutman Yayıncılık, 2021.
Balcı, Asım& Nohutçu, Ahmet& Öztürk, Namık Kemal& Coşkun, Bayram: Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar. Sorunlar, Tartışmalar, Çözüm Önerileri, Modeller, Dünya ve Türkiye Yansımaları, Ankara, Seçkin, 2013. Güler, Birgül Ayman: Türkiye’nin Yönetimi- Yapı-, İstanbul, İmge Kitabevi, 2021. Koç, Taylan& Gün, Servet: KPSS- A Kamu Yönetimi, Ankara, Pelikan, 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yerel yönetimler alanında bilgiler edinerek, yerel yönetimlerin tarihini ve işlevini özetler.
X
2
Yerelde yaşadığı sorunları irdeler.
X
3
Türkiye'de kentleşme olgusunu anlatabilir.
X
4
Dünya'da yerel yönetim örneklerini tanımlayabilir.
X
5
Tarihten günümüze yerel yönetim sistemlerini tanır.
X
6
Merkezi ve yerel yönetim ayrımını bilerek, güncel sorunlara çözüm üretebilir.
X
7
Alanı ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur.
X
8
Araştırma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olarak, yerel yönetimler alanında bağımsız araştırma yapma ve sunma yeteneğini kazanır.
X
9
Yerel yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir.
X
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı veya sözlü iletişim yoluyla etkili olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
X
11
Yerel yönetim mekanizmalarında yaşanan sorunları tespit eder ve çözümünde etkin iletişim becerilerini kullanır.
X
12
Alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma yetkinliğine sahip olur.
X
13
Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme42080
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2612
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)156
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(156/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAMU YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ayşe ÇİÇEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ayşe ÇİÇEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBir disiplin ve meslek olarak kamu yönetiminin niteliğini, örgütlenmesini ve işleyişini tanımak ve kamu yönetimi anlayışındaki reformları değerlendirmek dersin temel amaçlarıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yönetim ve Yönetim Kavramının İncelenmesi, Kamu Yönetiminin Tanımı ve Kapsamı,Kamu Yönetiminde Başlıca Yaklaşımlar ve Kamu Yönetimine Yakın Bilim Dalları ,Kamu Yönetiminin Örgütlenmesi (Merkezden ve Yerinden Yönetim),Kamu Yönetiminin Yapısı,Bürokrasi,Bürokrasinin Gelişimi ve Sorunları,Yerel Yönetimler,Yerel Yönetim Kuruluşları,Kamu Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar, Türkiye'de Kamu Yönetimi Reformlarının Değerlendirilmesi,Kamu Yönetiminin Denetlenmesi ve Kamu Yönetiminde Etik,İnsan Kaynakları Yönetimi ve Kamu Hizmetlerine Giriş,Türk Kamu Yönetiminde E- Devlet Uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Yönetimi olgusunu, kamu yönetiminin amaç ve işlevlerini özetler.10, 16, 23, 5, 9A
1.1. Yönetim kavramıyla ilgili kuramları tartışır. 10, 16, 9A
1.2. Kamu yönetiminin gelişimini özetler. 10, 16, 9A
2. Kamu yönetiminin örgütlenme ilkelerini ve yapısını açıklar.10, 16, 19, 23, 9A
2.1. Siyasi merkezden yönetim ve idari merkezden yönetimi ayırt eder.10, 16, 4, 9A
2.2. Siyasi yerinden yönetim ve idari yerinden yönetim olgusunu ayırt eder.10, 13, 16, 9A
3. Merkezden yönetimin ortaya çıkardığı kurum ve kuruluşları, yerinden yönetimin ortaya çıktığı kurum ve kuruluşları açıklar.10, 16, 9A
3.1. Yerel yönetimlerin dayandığı değerleri ve yerel yönetim kuruluşlarını özetler.10, 16, 9A
3.2. Merkezden yönetimin başkent ve taşra örgütünün unsurlarını açıklar.10, 16, 9A
4. Kamu yönetiminde yapılan reformları tartışır.10, 16, 19, 9A
4.1. Kamu yönetimi reformlarının nedenlerini açıklar.10, 16, 9A
4.2. Yeni kamu yönetimi ve yönetişim kavramlarını irdeler.10, 16, 9A
4.3. Bürokrasi olgusunu tartışır. 10, 13, 16, 9A
5. Kamu yönetiminin denetimi bağlamında hesap verebilirlik ve etik konusunu değerlendirir.10, 16, 9A
5.1. Hesap verebilirlik türlerini özetler. 10, 16, 9A
5.2. Etikle ilgili yasal çerçeveyi tanır.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yönetim ve Yönetim Kavramının İncelenmesi
2 Kamu Yönetiminin Tanımı ve Kapsamı
3Kamu Yönetiminde Başlıca Yaklaşımlar ve Kamu Yönetimine Yakın Bilim Dalları
4Kamu Yönetiminin Örgütlenmesi (Merkezden ve Yerinden Yönetim)
5Kamu Yönetiminin Yapısı
6Bürokrasi
7Bürokrasinin Gelişimi ve Sorunları
8Yerel Yönetimler
9Yerel Yönetim Kuruluşları
10Kamu Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar
11 Türkiye'de Kamu Yönetimi Reformlarının Değerlendirilmesi
12Kamu Yönetiminin Denetlenmesi ve Kamu Yönetiminde Etik
13İnsan Kaynakları Yönetimi ve Kamu Hizmetlerine Giriş
14Türk Kamu Yönetiminde E- Devlet Uygulamaları
Kaynak
Eryılmaz, Bilal: Kamu Yönetimi, Kocaeli, Okutman Yayıncılık, 2021.
Balcı, Asım& Nohutçu, Ahmet& Öztürk, Namık Kemal& Coşkun, Bayram: Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar. Sorunlar, Tartışmalar, Çözüm Önerileri, Modeller, Dünya ve Türkiye Yansımaları, Ankara, Seçkin, 2013. Güler, Birgül Ayman: Türkiye’nin Yönetimi- Yapı-, İstanbul, İmge Kitabevi, 2021. Koç, Taylan& Gün, Servet: KPSS- A Kamu Yönetimi, Ankara, Pelikan, 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yerel yönetimler alanında bilgiler edinerek, yerel yönetimlerin tarihini ve işlevini özetler.
X
2
Yerelde yaşadığı sorunları irdeler.
X
3
Türkiye'de kentleşme olgusunu anlatabilir.
X
4
Dünya'da yerel yönetim örneklerini tanımlayabilir.
X
5
Tarihten günümüze yerel yönetim sistemlerini tanır.
X
6
Merkezi ve yerel yönetim ayrımını bilerek, güncel sorunlara çözüm üretebilir.
X
7
Alanı ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahip olur.
X
8
Araştırma yöntemleri hakkında temel bilgilere sahip olarak, yerel yönetimler alanında bağımsız araştırma yapma ve sunma yeteneğini kazanır.
X
9
Yerel yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine sahiptir.
X
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı veya sözlü iletişim yoluyla etkili olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
X
11
Yerel yönetim mekanizmalarında yaşanan sorunları tespit eder ve çözümünde etkin iletişim becerilerini kullanır.
X
12
Alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma yetkinliğine sahip olur.
X
13
Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları ve yurttaşlık, sağlık ve çevre değerleri konusunda yeterli bilince sahip olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:25Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:32