Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇEVİRMENLER İÇİN YAZMA BECERİLERİ II-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Nimetullah YAŞAR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nimetullah YAŞAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere akademik boyutta paragraf ve kompozisyon yazım becerileri kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, Paragraf ve Kompozisyon Türleri , Beş paragraflık kompozisyon,Beş paragraflık kompozisyon (devam),Beş paragraflık kompozisyon (devam) ,Süreç Analizi kompozisyonu,Süreç Analizi kompozisyonu (devam),Süreç Analizi kompozisyonu (devam) ,Süreç Analizi kompozisyonu (devam),Süreç Analizi kompozisyonu (devam), Sebep-sonuç kompozisyonu ,Sebep-sonuç kompozisyonu (devam),Sebep-sonuç kompozisyonu (devam) ,Sebep-sonuç kompozisyonu (devam) ,Sebep-sonuç kompozisyonu (devam); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İleri düzey yazma yeteneği edinecektir.16, 6, 9A
1.1. Karmaşık cümle yapısı ve ifade biçimleri kullanarak yazılı metinler oluşturabilecektir.16, 6, 9
1.2. Akıcı ve çeşitli dilbilgisi yapılarını kullanarak metinler yazabilecektir.16, 6, 9
2. Editöryal beceriler kazanacaktır.16, 6, 9A
2.1. Yazılı metinlerin düzenlenmesi ve stil düzeltmeleri yapabilecektir.16, 6, 9
2.2. İmla, dilbilgisi ve yazım hatalarını tespit edip düzeltebilecektir.16, 6, 9
3. Yaratıcı yazma becerileri kazanacaktır.16, 6, 9A
3.1. Özgün ve yaratıcı metinler oluşturarak farklı türlerde yazılar yazabilecektir.16, 6, 9
3.2. Yaratıcı yazma tekniklerini kullanarak metinlerini daha etkileyici ve ilgi çekici hale getirebilecektir.16, 6, 9
4. Farklı metin türlerine uygun stratejiler geliştirebilecektir.16, 6, 9A
4.1. İş dünyası, akademik yazılar veya çeviri odaklı metinler gibi farklı türlerde yazma becerisi kazanabilecektir.16, 6, 9
4.2. Metin türüne uygun dil kullanarak etkili iletişim kurabilecektir.16, 6, 9
5. Profesyonel yazılı iletişim becerileri kazanacaktır.16, 6, 9A
5.1. İş dünyasında yazılı iletişimde profesyonel bir yaklaşım geliştirebilecektir.16, 6, 9
5.2. Müşterilere, işverenlere ve diğer paydaşlara yönelik yazılı iletişimde etkili ve güvenilir bir dil kullanabilecektir.16, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, Paragraf ve Kompozisyon Türleri
2 Beş paragraflık kompozisyon
3Beş paragraflık kompozisyon (devam)
4Beş paragraflık kompozisyon (devam)
5Süreç Analizi kompozisyonu
6Süreç Analizi kompozisyonu (devam)
7Süreç Analizi kompozisyonu (devam)
8Süreç Analizi kompozisyonu (devam)
9Süreç Analizi kompozisyonu (devam)
10 Sebep-sonuç kompozisyonu
11Sebep-sonuç kompozisyonu (devam)
12Sebep-sonuç kompozisyonu (devam)
13Sebep-sonuç kompozisyonu (devam)
14Sebep-sonuç kompozisyonu (devam)
Kaynak
Davis, J.; Liss, R. 2012. Effective Academic Writing 3, New York: Oxford University Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çeviribilim konusunda kuramsal bilgiye sahiptir.
2
İngilizce dil yapısı ve kuramları hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Dil ve kültür nedir konusunda kuramsal bilgiye sahiptir.
4
Türkçe dil yapısı ve kuramları konusunda teorik ve kuramsal bilgiye sahiptir.
X
5
Türkçe ve İngilizce dil yapıları arasındaki farklar konusunda teorik bilgiye sahiptir.
X
6
Edebi eserleri, çeşitli alan ve türdeki metinleri, bilimsel makaleleri, gazete ve dergileri, siyasi, hukuki, ekonomik, teknik ve diğer türdeki eserleri çevirecek yeteneğe sahip olur.
7
Karşılaştığı metinleri anlam bütünlüğü ve ifade doğruluğu içinde, doğru kavram ve terimleri kullanarak çevirisini yapabilir.
X
8
Yapılmış çevirilerin doğruluğu ve uygunluğu açısından kontrolünü yapabilir.
9
Daha etkin çalışabilmek için çeviri alanında kullanılan bilişim teknolojilerinin sunduğu imkanları kullanabilir.
10
Kendi çeviri ofisini açabilir ve gelen çevirileri projelendirip ekibinde çalışanları da organize ederek en güzel şekilde sonuçlandırabilir.
11
Gazete, dergi, yayınevi gibi kurumlarda çevirmen ve çeviri editörü olarak görev alabilir.
12
Çeviri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13
Sürekli bir şekilde okuyarak İngilizce bilgisini geliştirir ve terminoloji dağarcığını artırır.
X
14
Ardıl çeviri yaparken kalabalıkların önünde iletişim becerilerini kullanarak işini en iyi ve etkin bir şekilde yapar.
15
Çeviri hakkında bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur.
16
Bilişim teknolojilerinin bu alana özgün geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14570
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)147
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(147/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇEVİRMENLER İÇİN YAZMA BECERİLERİ II-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Nimetullah YAŞAR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nimetullah YAŞAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere akademik boyutta paragraf ve kompozisyon yazım becerileri kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, Paragraf ve Kompozisyon Türleri , Beş paragraflık kompozisyon,Beş paragraflık kompozisyon (devam),Beş paragraflık kompozisyon (devam) ,Süreç Analizi kompozisyonu,Süreç Analizi kompozisyonu (devam),Süreç Analizi kompozisyonu (devam) ,Süreç Analizi kompozisyonu (devam),Süreç Analizi kompozisyonu (devam), Sebep-sonuç kompozisyonu ,Sebep-sonuç kompozisyonu (devam),Sebep-sonuç kompozisyonu (devam) ,Sebep-sonuç kompozisyonu (devam) ,Sebep-sonuç kompozisyonu (devam); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İleri düzey yazma yeteneği edinecektir.16, 6, 9A
1.1. Karmaşık cümle yapısı ve ifade biçimleri kullanarak yazılı metinler oluşturabilecektir.16, 6, 9
1.2. Akıcı ve çeşitli dilbilgisi yapılarını kullanarak metinler yazabilecektir.16, 6, 9
2. Editöryal beceriler kazanacaktır.16, 6, 9A
2.1. Yazılı metinlerin düzenlenmesi ve stil düzeltmeleri yapabilecektir.16, 6, 9
2.2. İmla, dilbilgisi ve yazım hatalarını tespit edip düzeltebilecektir.16, 6, 9
3. Yaratıcı yazma becerileri kazanacaktır.16, 6, 9A
3.1. Özgün ve yaratıcı metinler oluşturarak farklı türlerde yazılar yazabilecektir.16, 6, 9
3.2. Yaratıcı yazma tekniklerini kullanarak metinlerini daha etkileyici ve ilgi çekici hale getirebilecektir.16, 6, 9
4. Farklı metin türlerine uygun stratejiler geliştirebilecektir.16, 6, 9A
4.1. İş dünyası, akademik yazılar veya çeviri odaklı metinler gibi farklı türlerde yazma becerisi kazanabilecektir.16, 6, 9
4.2. Metin türüne uygun dil kullanarak etkili iletişim kurabilecektir.16, 6, 9
5. Profesyonel yazılı iletişim becerileri kazanacaktır.16, 6, 9A
5.1. İş dünyasında yazılı iletişimde profesyonel bir yaklaşım geliştirebilecektir.16, 6, 9
5.2. Müşterilere, işverenlere ve diğer paydaşlara yönelik yazılı iletişimde etkili ve güvenilir bir dil kullanabilecektir.16, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, Paragraf ve Kompozisyon Türleri
2 Beş paragraflık kompozisyon
3Beş paragraflık kompozisyon (devam)
4Beş paragraflık kompozisyon (devam)
5Süreç Analizi kompozisyonu
6Süreç Analizi kompozisyonu (devam)
7Süreç Analizi kompozisyonu (devam)
8Süreç Analizi kompozisyonu (devam)
9Süreç Analizi kompozisyonu (devam)
10 Sebep-sonuç kompozisyonu
11Sebep-sonuç kompozisyonu (devam)
12Sebep-sonuç kompozisyonu (devam)
13Sebep-sonuç kompozisyonu (devam)
14Sebep-sonuç kompozisyonu (devam)
Kaynak
Davis, J.; Liss, R. 2012. Effective Academic Writing 3, New York: Oxford University Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çeviribilim konusunda kuramsal bilgiye sahiptir.
2
İngilizce dil yapısı ve kuramları hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Dil ve kültür nedir konusunda kuramsal bilgiye sahiptir.
4
Türkçe dil yapısı ve kuramları konusunda teorik ve kuramsal bilgiye sahiptir.
X
5
Türkçe ve İngilizce dil yapıları arasındaki farklar konusunda teorik bilgiye sahiptir.
X
6
Edebi eserleri, çeşitli alan ve türdeki metinleri, bilimsel makaleleri, gazete ve dergileri, siyasi, hukuki, ekonomik, teknik ve diğer türdeki eserleri çevirecek yeteneğe sahip olur.
7
Karşılaştığı metinleri anlam bütünlüğü ve ifade doğruluğu içinde, doğru kavram ve terimleri kullanarak çevirisini yapabilir.
X
8
Yapılmış çevirilerin doğruluğu ve uygunluğu açısından kontrolünü yapabilir.
9
Daha etkin çalışabilmek için çeviri alanında kullanılan bilişim teknolojilerinin sunduğu imkanları kullanabilir.
10
Kendi çeviri ofisini açabilir ve gelen çevirileri projelendirip ekibinde çalışanları da organize ederek en güzel şekilde sonuçlandırabilir.
11
Gazete, dergi, yayınevi gibi kurumlarda çevirmen ve çeviri editörü olarak görev alabilir.
12
Çeviri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13
Sürekli bir şekilde okuyarak İngilizce bilgisini geliştirir ve terminoloji dağarcığını artırır.
X
14
Ardıl çeviri yaparken kalabalıkların önünde iletişim becerilerini kullanarak işini en iyi ve etkin bir şekilde yapar.
15
Çeviri hakkında bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur.
16
Bilişim teknolojilerinin bu alana özgün geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 11:46Son Güncelleme Tarihi: 27/10/2023 - 10:15