Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ II-Bahar Dönemi4+045
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Celal SARIOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kenan BODUR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere telaffuz, kelime dağarcığı ve sözlü sentez yeteneklerini geliştirecekleri gerçek hayattan alınmış dinleme ve konuşma aktiviteleriyle etkinlik yaptırarak daha iyi sözlü iletişim yetenekleri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tahmin ve özetleme yetenekleri, ve vurgu ayırt etmek.,Fikirleri destelemek ve ana fikirleri çıkarımda bulunmak.,Kısaltmaların ve edilgen halin kullanımı.,Ana ve destekleyici fikirler arasındaki farklar; farklılıkları ve benzerlikleri analiz edebilmek.,Fikirleri desteklemek için örnek kullanımı, ve düşünce gruplarını belirleyebilmek.,Morfoloji/Biçimbilim, sözcük sınıfları, biçimbirim ve biçimbirim türleri, biçimbirimler ve sesbilim, Destekleyici detayları tanımlamak ve problemleri analiz edebilmek., Araya girebilme stratejileri ve açıklama istemek; problemlere çözüm üretebilmek.,Bağlamsal ipuçlarından çıkarım yapmak; şart cümleleri., Anahtar bilgileri destekleyici detayları özetleyebilmek., Örnek istemek ve verebilmek, ve sav inşa edebilmek., Konuşmacının tutumunu belirleyebilmek ve bağlamdan kelime anlamı çıkarabilmek., Aktarımlı konuşma kullanımı ve fiilleri.,Gözden geçirme ve değerlendirme.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İleri düzey iletişim becerileri kazanacaktır.10, 11, 15, 16, 6, 9A, D
1.1. Karmaşık konuları anlayabilme ve açık bir şekilde ifade edebilecektir.10, 11, 16, 6, 9
1.2. İleri düzey argümantasyon teknikleri kullanarak etkili iletişim kurabilecektir.10, 11, 16, 6, 9
2. Sözel iletişim teknolojileri ve medya bağlamında gelişim sağlayacaktır.10, 11, 16, 6, 9A, D
2.1. Dijital iletişim araçlarını etkili bir şekilde kullanabilme yeteneğini geliştirecektir.10, 11, 16, 6, 9
2.2. Medya ve iletişimdeki güncel gelişmeleri takip edebilecektir.10, 11, 16, 6, 9
3. Topluluk önünde konuşma becerisi kazanacaktır.10, 11, 15, 16, 21, 6, 9A, D
3.1. Topluluk önünde konuşma deneyimlerini geliştirerek daha büyük kitlelere hitap edebilecektir.11, 21, 5
3.2. Sözel iletişimde sahne performansı ve etkili ses kontrolü becerilerini kazanabilecektir.11, 21, 5
4. İş iletişimi ve liderlik konularında gelişim gösterecektir.10, 11, 16, 6, 9A, D
4.1. İş dünyasında liderlik rollerini üstlenerek iş iletişimi konusundaki yeteneklerini ilerletecektir.11, 15, 21, 6
4.2. İş toplantılarında stratejik iletişim becerilerini geliştirerek karar alma süreçlerine katkıda bulunabilecektir.11, 15, 21, 6
5. Çeşitlilik ve kültürel iletişim alanlarında gelişim sağlayacaktır.10, 11, 16, 21, 6, 9A, D
5.1. Farklı kültürlerden gelen bireylerle derinlemesine iletişim kurarak kültürel hassasiyeti artıracaktır.11, 15, 21, 9
5.2. Küresel iş dünyasında kültürel çeşitliliği yönetme ve uluslararası iletişimde başarılı olma yeteneklerini kazanabilecektir.11, 15, 21, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tahmin ve özetleme yetenekleri, ve vurgu ayırt etmek.
2Fikirleri destelemek ve ana fikirleri çıkarımda bulunmak.
3Kısaltmaların ve edilgen halin kullanımı.
4Ana ve destekleyici fikirler arasındaki farklar; farklılıkları ve benzerlikleri analiz edebilmek.
5Fikirleri desteklemek için örnek kullanımı, ve düşünce gruplarını belirleyebilmek.
6Morfoloji/Biçimbilim, sözcük sınıfları, biçimbirim ve biçimbirim türleri, biçimbirimler ve sesbilim
7 Destekleyici detayları tanımlamak ve problemleri analiz edebilmek.
8 Araya girebilme stratejileri ve açıklama istemek; problemlere çözüm üretebilmek.
9Bağlamsal ipuçlarından çıkarım yapmak; şart cümleleri.
10 Anahtar bilgileri destekleyici detayları özetleyebilmek.
11 Örnek istemek ve verebilmek, ve sav inşa edebilmek.
12 Konuşmacının tutumunu belirleyebilmek ve bağlamdan kelime anlamı çıkarabilmek.
13 Aktarımlı konuşma kullanımı ve fiilleri.
14Gözden geçirme ve değerlendirme.
Kaynak
-Ferree, Tess and Kim Sanabria (2015) NorthStar Listening & Speaking 4. Fourth Edition. New York: Pearson Education.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çeviribilim konusunda kuramsal bilgiye sahiptir.
2
İngilizce dil yapısı ve kuramları hakkında bilgiye sahiptir.
3
Dil ve kültür nedir konusunda kuramsal bilgiye sahiptir.
X
4
Türkçe dil yapısı ve kuramları konusunda teorik ve kuramsal bilgiye sahiptir.
5
Türkçe ve İngilizce dil yapıları arasındaki farklar konusunda teorik bilgiye sahiptir.
X
6
Edebi eserleri, çeşitli alan ve türdeki metinleri, bilimsel makaleleri, gazete ve dergileri, siyasi, hukuki, ekonomik, teknik ve diğer türdeki eserleri çevirecek yeteneğe sahip olur.
7
Karşılaştığı metinleri anlam bütünlüğü ve ifade doğruluğu içinde, doğru kavram ve terimleri kullanarak çevirisini yapabilir.
8
Yapılmış çevirilerin doğruluğu ve uygunluğu açısından kontrolünü yapabilir.
9
Daha etkin çalışabilmek için çeviri alanında kullanılan bilişim teknolojilerinin sunduğu imkanları kullanabilir.
10
Kendi çeviri ofisini açabilir ve gelen çevirileri projelendirip ekibinde çalışanları da organize ederek en güzel şekilde sonuçlandırabilir.
11
Gazete, dergi, yayınevi gibi kurumlarda çevirmen ve çeviri editörü olarak görev alabilir.
12
Çeviri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13
Sürekli bir şekilde okuyarak İngilizce bilgisini geliştirir ve terminoloji dağarcığını artırır.
14
Ardıl çeviri yaparken kalabalıkların önünde iletişim becerilerini kullanarak işini en iyi ve etkin bir şekilde yapar.
X
15
Çeviri hakkında bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur.
16
Bilişim teknolojilerinin bu alana özgün geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14570
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12112
Genel Sınav ve Hazırlığı11818
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)156
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(156/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ II-Bahar Dönemi4+045
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Celal SARIOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kenan BODUR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere telaffuz, kelime dağarcığı ve sözlü sentez yeteneklerini geliştirecekleri gerçek hayattan alınmış dinleme ve konuşma aktiviteleriyle etkinlik yaptırarak daha iyi sözlü iletişim yetenekleri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tahmin ve özetleme yetenekleri, ve vurgu ayırt etmek.,Fikirleri destelemek ve ana fikirleri çıkarımda bulunmak.,Kısaltmaların ve edilgen halin kullanımı.,Ana ve destekleyici fikirler arasındaki farklar; farklılıkları ve benzerlikleri analiz edebilmek.,Fikirleri desteklemek için örnek kullanımı, ve düşünce gruplarını belirleyebilmek.,Morfoloji/Biçimbilim, sözcük sınıfları, biçimbirim ve biçimbirim türleri, biçimbirimler ve sesbilim, Destekleyici detayları tanımlamak ve problemleri analiz edebilmek., Araya girebilme stratejileri ve açıklama istemek; problemlere çözüm üretebilmek.,Bağlamsal ipuçlarından çıkarım yapmak; şart cümleleri., Anahtar bilgileri destekleyici detayları özetleyebilmek., Örnek istemek ve verebilmek, ve sav inşa edebilmek., Konuşmacının tutumunu belirleyebilmek ve bağlamdan kelime anlamı çıkarabilmek., Aktarımlı konuşma kullanımı ve fiilleri.,Gözden geçirme ve değerlendirme.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İleri düzey iletişim becerileri kazanacaktır.10, 11, 15, 16, 6, 9A, D
1.1. Karmaşık konuları anlayabilme ve açık bir şekilde ifade edebilecektir.10, 11, 16, 6, 9
1.2. İleri düzey argümantasyon teknikleri kullanarak etkili iletişim kurabilecektir.10, 11, 16, 6, 9
2. Sözel iletişim teknolojileri ve medya bağlamında gelişim sağlayacaktır.10, 11, 16, 6, 9A, D
2.1. Dijital iletişim araçlarını etkili bir şekilde kullanabilme yeteneğini geliştirecektir.10, 11, 16, 6, 9
2.2. Medya ve iletişimdeki güncel gelişmeleri takip edebilecektir.10, 11, 16, 6, 9
3. Topluluk önünde konuşma becerisi kazanacaktır.10, 11, 15, 16, 21, 6, 9A, D
3.1. Topluluk önünde konuşma deneyimlerini geliştirerek daha büyük kitlelere hitap edebilecektir.11, 21, 5
3.2. Sözel iletişimde sahne performansı ve etkili ses kontrolü becerilerini kazanabilecektir.11, 21, 5
4. İş iletişimi ve liderlik konularında gelişim gösterecektir.10, 11, 16, 6, 9A, D
4.1. İş dünyasında liderlik rollerini üstlenerek iş iletişimi konusundaki yeteneklerini ilerletecektir.11, 15, 21, 6
4.2. İş toplantılarında stratejik iletişim becerilerini geliştirerek karar alma süreçlerine katkıda bulunabilecektir.11, 15, 21, 6
5. Çeşitlilik ve kültürel iletişim alanlarında gelişim sağlayacaktır.10, 11, 16, 21, 6, 9A, D
5.1. Farklı kültürlerden gelen bireylerle derinlemesine iletişim kurarak kültürel hassasiyeti artıracaktır.11, 15, 21, 9
5.2. Küresel iş dünyasında kültürel çeşitliliği yönetme ve uluslararası iletişimde başarılı olma yeteneklerini kazanabilecektir.11, 15, 21, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tahmin ve özetleme yetenekleri, ve vurgu ayırt etmek.
2Fikirleri destelemek ve ana fikirleri çıkarımda bulunmak.
3Kısaltmaların ve edilgen halin kullanımı.
4Ana ve destekleyici fikirler arasındaki farklar; farklılıkları ve benzerlikleri analiz edebilmek.
5Fikirleri desteklemek için örnek kullanımı, ve düşünce gruplarını belirleyebilmek.
6Morfoloji/Biçimbilim, sözcük sınıfları, biçimbirim ve biçimbirim türleri, biçimbirimler ve sesbilim
7 Destekleyici detayları tanımlamak ve problemleri analiz edebilmek.
8 Araya girebilme stratejileri ve açıklama istemek; problemlere çözüm üretebilmek.
9Bağlamsal ipuçlarından çıkarım yapmak; şart cümleleri.
10 Anahtar bilgileri destekleyici detayları özetleyebilmek.
11 Örnek istemek ve verebilmek, ve sav inşa edebilmek.
12 Konuşmacının tutumunu belirleyebilmek ve bağlamdan kelime anlamı çıkarabilmek.
13 Aktarımlı konuşma kullanımı ve fiilleri.
14Gözden geçirme ve değerlendirme.
Kaynak
-Ferree, Tess and Kim Sanabria (2015) NorthStar Listening & Speaking 4. Fourth Edition. New York: Pearson Education.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çeviribilim konusunda kuramsal bilgiye sahiptir.
2
İngilizce dil yapısı ve kuramları hakkında bilgiye sahiptir.
3
Dil ve kültür nedir konusunda kuramsal bilgiye sahiptir.
X
4
Türkçe dil yapısı ve kuramları konusunda teorik ve kuramsal bilgiye sahiptir.
5
Türkçe ve İngilizce dil yapıları arasındaki farklar konusunda teorik bilgiye sahiptir.
X
6
Edebi eserleri, çeşitli alan ve türdeki metinleri, bilimsel makaleleri, gazete ve dergileri, siyasi, hukuki, ekonomik, teknik ve diğer türdeki eserleri çevirecek yeteneğe sahip olur.
7
Karşılaştığı metinleri anlam bütünlüğü ve ifade doğruluğu içinde, doğru kavram ve terimleri kullanarak çevirisini yapabilir.
8
Yapılmış çevirilerin doğruluğu ve uygunluğu açısından kontrolünü yapabilir.
9
Daha etkin çalışabilmek için çeviri alanında kullanılan bilişim teknolojilerinin sunduğu imkanları kullanabilir.
10
Kendi çeviri ofisini açabilir ve gelen çevirileri projelendirip ekibinde çalışanları da organize ederek en güzel şekilde sonuçlandırabilir.
11
Gazete, dergi, yayınevi gibi kurumlarda çevirmen ve çeviri editörü olarak görev alabilir.
12
Çeviri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13
Sürekli bir şekilde okuyarak İngilizce bilgisini geliştirir ve terminoloji dağarcığını artırır.
14
Ardıl çeviri yaparken kalabalıkların önünde iletişim becerilerini kullanarak işini en iyi ve etkin bir şekilde yapar.
X
15
Çeviri hakkında bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur.
16
Bilişim teknolojilerinin bu alana özgün geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:39Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:41