Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YABANCI DİL OLARAK İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNE GİRİŞ-Bahar Dönemi4+045
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Nimetullah YAŞAR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kenan BODUR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğretim yaklaşımları ve genel terminoloji gibi İngilizce öğretiminin temel teorik altyapısını ve farklı öğrenci profillerine İngilizce öğretmek için kullanılabilecek pratik uygulamaları tanıtmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içeriğinin ve öğrencilerden beklentilerin açıklanması,İngilizce öğretimi bağlamında kullanılan temel terimler,İngilizce öğretirken dikkate alınması gereken 5 temel soru ve dil öğretim yaklaşımlarına tarihsel bakış,Öğretmen teknikleri ve öğrencilerin duygusal filtreleri,Çoklu zeka ve özel ihtiyaç sahibi öğrenciler,Ders planının bileşenleri ve ders planlarını değerlendirme,Materyal değerlendirme ve materyalleri adapte etme,Ölçme yöntemi hazırlama ve değerlendirme,Teknoloji kullanımı,Dil oyunlarının yararları ve bazı örnekler,Farklı yaş gruplarının ihtiyaçları, öğrenci stratejileri ve özerklik,Öğretmenliğin ilk günü ve zaman kısıtlamaları,Öğretmen tükenmişliği ve başa çıkma yolları,Pratik konular: Öğretmenlikte yapılması ve yapılmaması gereken şeyler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Dil öğretiminin temellerini anlayacaktır.10, 16, 6, 9A
1.1. Dil öğretiminin temel prensiplerini anlayarak etkili bir şekilde dil öğretebilecektir.10, 16, 6, 9
1.2. Dil öğretiminin öğrenci ihtiyaçlarına ve dil becerilerine nasıl uygun hale getirileceğini öğrenerek derslerini geliştirebilecektir.10, 16, 6, 9
2. Dil öğretim materyallerini hazırlayabilecektir.10, 16, 6, 9A
2.1. Dil öğretim materyalleri tasarlama ve geliştirme becerilerini geliştirerek özgün öğretim materyalleri hazırlayabilecektir.10, 16, 6, 9
2.2. Dil öğretim materyallerini öğrenci seviyesine ve öğrenme hedeflerine göre adapte etme yeteneğini kazanarak etkili ders planları oluşturabilecektir.10, 16, 6, 9
3. Dil öğrencilerinin ihtiyaçlarını değerlendirebilecektir.10, 16, 6, 9A
3.1. Dil öğrencilerinin farklı ihtiyaçlarını değerlendirerek özelleştirilmiş öğretim yaklaşımları geliştirebilecektir.10, 16, 6, 9
3.2. By using monitoring and evaluation strategies to track the progress of language learners, will be able to enhance learning outcomes.10, 16, 6, 9
4. Dil öğrencilerine iletişim becerileri kazandırabilecektir.10, 16, 6, 9A
4.1. Dil öğrencilerine konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmeleri için fırsatlar sunarak iletişim becerileri kazandırabilecektir.10, 16, 6, 9
4.2. Dil öğrencilerinin etkili bir şekilde iletişim kurmalarını teşvik ederek dil öğrenme sürecini destekleyebilecektir.10, 16, 6, 9
5. İngilizce dil bilgisini öğretme konusunda bilgi sahibi olacaktır.10, 16, 6, 9A
5.1. İngilizce dil bilgisini öğretme becerilerini geliştirerek öğrencilere dil bilgisi kurallarını öğretebilecektir.10, 16, 6, 9
5.2. İngilizce dil bilgisi konularını açıklayarak ve pratik uygulamalarla öğrencilere dil bilgisi yeteneklerini artırma fırsatları sunabilecektir.10, 16, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içeriğinin ve öğrencilerden beklentilerin açıklanması
2İngilizce öğretimi bağlamında kullanılan temel terimler
3İngilizce öğretirken dikkate alınması gereken 5 temel soru ve dil öğretim yaklaşımlarına tarihsel bakış
4Öğretmen teknikleri ve öğrencilerin duygusal filtreleri
5Çoklu zeka ve özel ihtiyaç sahibi öğrenciler
6Ders planının bileşenleri ve ders planlarını değerlendirme
7Materyal değerlendirme ve materyalleri adapte etme
8Ölçme yöntemi hazırlama ve değerlendirme
9Teknoloji kullanımı
10Dil oyunlarının yararları ve bazı örnekler
11Farklı yaş gruplarının ihtiyaçları, öğrenci stratejileri ve özerklik
12Öğretmenliğin ilk günü ve zaman kısıtlamaları
13Öğretmen tükenmişliği ve başa çıkma yolları
14Pratik konular: Öğretmenlikte yapılması ve yapılmaması gereken şeyler
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çeviribilim konusunda kuramsal bilgiye sahiptir.
2
İngilizce dil yapısı ve kuramları hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Dil ve kültür nedir konusunda kuramsal bilgiye sahiptir.
X
4
Türkçe dil yapısı ve kuramları konusunda teorik ve kuramsal bilgiye sahiptir.
X
5
Türkçe ve İngilizce dil yapıları arasındaki farklar konusunda teorik bilgiye sahiptir.
X
6
Edebi eserleri, çeşitli alan ve türdeki metinleri, bilimsel makaleleri, gazete ve dergileri, siyasi, hukuki, ekonomik, teknik ve diğer türdeki eserleri çevirecek yeteneğe sahip olur.
7
Karşılaştığı metinleri anlam bütünlüğü ve ifade doğruluğu içinde, doğru kavram ve terimleri kullanarak çevirisini yapabilir.
8
Yapılmış çevirilerin doğruluğu ve uygunluğu açısından kontrolünü yapabilir.
9
Daha etkin çalışabilmek için çeviri alanında kullanılan bilişim teknolojilerinin sunduğu imkanları kullanabilir.
10
Kendi çeviri ofisini açabilir ve gelen çevirileri projelendirip ekibinde çalışanları da organize ederek en güzel şekilde sonuçlandırabilir.
11
Gazete, dergi, yayınevi gibi kurumlarda çevirmen ve çeviri editörü olarak görev alabilir.
12
Çeviri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13
Sürekli bir şekilde okuyarak İngilizce bilgisini geliştirir ve terminoloji dağarcığını artırır.
14
Ardıl çeviri yaparken kalabalıkların önünde iletişim becerilerini kullanarak işini en iyi ve etkin bir şekilde yapar.
15
Çeviri hakkında bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur.
16
Bilişim teknolojilerinin bu alana özgün geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler3721
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YABANCI DİL OLARAK İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNE GİRİŞ-Bahar Dönemi4+045
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Nimetullah YAŞAR
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kenan BODUR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğretim yaklaşımları ve genel terminoloji gibi İngilizce öğretiminin temel teorik altyapısını ve farklı öğrenci profillerine İngilizce öğretmek için kullanılabilecek pratik uygulamaları tanıtmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içeriğinin ve öğrencilerden beklentilerin açıklanması,İngilizce öğretimi bağlamında kullanılan temel terimler,İngilizce öğretirken dikkate alınması gereken 5 temel soru ve dil öğretim yaklaşımlarına tarihsel bakış,Öğretmen teknikleri ve öğrencilerin duygusal filtreleri,Çoklu zeka ve özel ihtiyaç sahibi öğrenciler,Ders planının bileşenleri ve ders planlarını değerlendirme,Materyal değerlendirme ve materyalleri adapte etme,Ölçme yöntemi hazırlama ve değerlendirme,Teknoloji kullanımı,Dil oyunlarının yararları ve bazı örnekler,Farklı yaş gruplarının ihtiyaçları, öğrenci stratejileri ve özerklik,Öğretmenliğin ilk günü ve zaman kısıtlamaları,Öğretmen tükenmişliği ve başa çıkma yolları,Pratik konular: Öğretmenlikte yapılması ve yapılmaması gereken şeyler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Dil öğretiminin temellerini anlayacaktır.10, 16, 6, 9A
1.1. Dil öğretiminin temel prensiplerini anlayarak etkili bir şekilde dil öğretebilecektir.10, 16, 6, 9
1.2. Dil öğretiminin öğrenci ihtiyaçlarına ve dil becerilerine nasıl uygun hale getirileceğini öğrenerek derslerini geliştirebilecektir.10, 16, 6, 9
2. Dil öğretim materyallerini hazırlayabilecektir.10, 16, 6, 9A
2.1. Dil öğretim materyalleri tasarlama ve geliştirme becerilerini geliştirerek özgün öğretim materyalleri hazırlayabilecektir.10, 16, 6, 9
2.2. Dil öğretim materyallerini öğrenci seviyesine ve öğrenme hedeflerine göre adapte etme yeteneğini kazanarak etkili ders planları oluşturabilecektir.10, 16, 6, 9
3. Dil öğrencilerinin ihtiyaçlarını değerlendirebilecektir.10, 16, 6, 9A
3.1. Dil öğrencilerinin farklı ihtiyaçlarını değerlendirerek özelleştirilmiş öğretim yaklaşımları geliştirebilecektir.10, 16, 6, 9
3.2. By using monitoring and evaluation strategies to track the progress of language learners, will be able to enhance learning outcomes.10, 16, 6, 9
4. Dil öğrencilerine iletişim becerileri kazandırabilecektir.10, 16, 6, 9A
4.1. Dil öğrencilerine konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmeleri için fırsatlar sunarak iletişim becerileri kazandırabilecektir.10, 16, 6, 9
4.2. Dil öğrencilerinin etkili bir şekilde iletişim kurmalarını teşvik ederek dil öğrenme sürecini destekleyebilecektir.10, 16, 6, 9
5. İngilizce dil bilgisini öğretme konusunda bilgi sahibi olacaktır.10, 16, 6, 9A
5.1. İngilizce dil bilgisini öğretme becerilerini geliştirerek öğrencilere dil bilgisi kurallarını öğretebilecektir.10, 16, 6, 9
5.2. İngilizce dil bilgisi konularını açıklayarak ve pratik uygulamalarla öğrencilere dil bilgisi yeteneklerini artırma fırsatları sunabilecektir.10, 16, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içeriğinin ve öğrencilerden beklentilerin açıklanması
2İngilizce öğretimi bağlamında kullanılan temel terimler
3İngilizce öğretirken dikkate alınması gereken 5 temel soru ve dil öğretim yaklaşımlarına tarihsel bakış
4Öğretmen teknikleri ve öğrencilerin duygusal filtreleri
5Çoklu zeka ve özel ihtiyaç sahibi öğrenciler
6Ders planının bileşenleri ve ders planlarını değerlendirme
7Materyal değerlendirme ve materyalleri adapte etme
8Ölçme yöntemi hazırlama ve değerlendirme
9Teknoloji kullanımı
10Dil oyunlarının yararları ve bazı örnekler
11Farklı yaş gruplarının ihtiyaçları, öğrenci stratejileri ve özerklik
12Öğretmenliğin ilk günü ve zaman kısıtlamaları
13Öğretmen tükenmişliği ve başa çıkma yolları
14Pratik konular: Öğretmenlikte yapılması ve yapılmaması gereken şeyler
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Çeviribilim konusunda kuramsal bilgiye sahiptir.
2
İngilizce dil yapısı ve kuramları hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Dil ve kültür nedir konusunda kuramsal bilgiye sahiptir.
X
4
Türkçe dil yapısı ve kuramları konusunda teorik ve kuramsal bilgiye sahiptir.
X
5
Türkçe ve İngilizce dil yapıları arasındaki farklar konusunda teorik bilgiye sahiptir.
X
6
Edebi eserleri, çeşitli alan ve türdeki metinleri, bilimsel makaleleri, gazete ve dergileri, siyasi, hukuki, ekonomik, teknik ve diğer türdeki eserleri çevirecek yeteneğe sahip olur.
7
Karşılaştığı metinleri anlam bütünlüğü ve ifade doğruluğu içinde, doğru kavram ve terimleri kullanarak çevirisini yapabilir.
8
Yapılmış çevirilerin doğruluğu ve uygunluğu açısından kontrolünü yapabilir.
9
Daha etkin çalışabilmek için çeviri alanında kullanılan bilişim teknolojilerinin sunduğu imkanları kullanabilir.
10
Kendi çeviri ofisini açabilir ve gelen çevirileri projelendirip ekibinde çalışanları da organize ederek en güzel şekilde sonuçlandırabilir.
11
Gazete, dergi, yayınevi gibi kurumlarda çevirmen ve çeviri editörü olarak görev alabilir.
12
Çeviri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13
Sürekli bir şekilde okuyarak İngilizce bilgisini geliştirir ve terminoloji dağarcığını artırır.
14
Ardıl çeviri yaparken kalabalıkların önünde iletişim becerilerini kullanarak işini en iyi ve etkin bir şekilde yapar.
15
Çeviri hakkında bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur.
16
Bilişim teknolojilerinin bu alana özgün geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:39Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:41