Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Müge SARI |
Dersin Yardımcıları | Öğretim Görevlisi Mehmet Polat TACAR |
Dersin Amacı | CEFR A1 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 8.Ünite Geçmiş Zaman olumlu Cümle Kullanımı,8.Ünite Geçmiş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,8.Ünite Geçmiş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman olumlu Cümle Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,10.Ünite Kiplerin Kullanımına Giriş; Kip nedir? Nasıl Kullanılır?,11.Ünite "Can" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı,12.Ünite "Must" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı,13.Ünite "Should" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı,14.Ünite Kişilik tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları,15. Ünite aile, okul ve işi tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları,16. Ünite Teknoloji tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları,16. Gelecek Planları tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Geçmiş Zaman diliminde olan olayları aktarır. | 16, 37, 6, 9 | A |
1.1. Gemiş Zamanda fiillerin nasıl çekimlendiğini açıklar. | 16, 37, 6, 9 | A |
1.2 Okuduğu CEFR A1 düzey bir metnin geçmiş zaman içeren cümlelerini tespit eder. | 16, 37, 6, 9 | A |
2. Gelecek zamanda eylemleri açıklar. | 16, 37, 6, 9 | A |
2.1 Geleceğe dönük planlarını listeler. | 16, 37, 6, 9 | A |
2.2 Okuduğu CEFR A1 düzey bir metinde anlatılan gelecek zaman eylemlerini değerlendirir. | 16, 37, 6, 9 | A |
3. İhtimal, zorunluluk gibi durumlara özgü cümleleri formüle eder. | 16, 37, 6, 9 | A |
3.1 Zorunlu durumlarda ne yapması gerektiğini temel seviyede sözlü ve yazılı olarak açıklar. | 16, 37, 6, 9 | A |
3.2 Günlük planlarını basit fiiller eşliğinde listeler. | 16, 37, 6, 9 | A |
4. Kişileri dış görünüş ya da özelliklerine göre karşılaştırır. | 16, 37, 6, 9 | A |
4.1 Kişileri uygun sıfatlar kullanarak tasvir eder. | 37 | A |
4.2 Okuduğu CEFR A1 seviyedeki metinlerde geçen karakterlerin özelliklerini özetler. | 37 | A |
5. Günlük hayatta teknoloji ile ilgili olan nesnelerin işlevlerini özetler. | 37, 9 | A |
5.1 Cep telefonu, Bilgisayar gibi aletlerin özelliklerini sözlük yardımıyla listeler. | 37 | A |
5.2 Teknolojik cihazları birbiriyle karşılaştırır. | 14, 37 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 8.Ünite Geçmiş Zaman olumlu Cümle Kullanımı | Ünite 8: 94-101 |
2 | 8.Ünite Geçmiş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı | Ünite 8: 94-101 |
3 | 8.Ünite Geçmiş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı | Ünite 8: 94-101 |
4 | 9.Ünite Gelecek Zaman olumlu Cümle Kullanımı | Ünite 9: 102-111 |
5 | 9.Ünite Gelecek Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı | Ünite 9: 102-111 |
6 | 9.Ünite Gelecek Zaman Soru Cümlesi Kullanımı | Ünite 9: 102-111 |
7 | 10.Ünite Kiplerin Kullanımına Giriş; Kip nedir? Nasıl Kullanılır? | Unit 10: 112-129 |
8 | 11.Ünite "Can" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı | Unit 10: 112-129 |
9 | 12.Ünite "Must" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı | Unit 10: 112-129 |
10 | 13.Ünite "Should" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı | Unit 10: 112-129 |
11 | 14.Ünite Kişilik tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları | S. 136 |
12 | 15. Ünite aile, okul ve işi tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları | S.142 |
13 | 16. Ünite Teknoloji tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları | S. 150 |
14 | 16. Gelecek Planları tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları | S.155 |
Kaynak |
Essential Grammar in Use Elementary Level, Fouth Edition by Raymond Murphy, ISBN 978-1-107-48060-2020 |
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Spor Yönetimi ile ilgili yeterli düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||
2 | Spor Yönetimi ile ilgili alanların yönetimiyle ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrama yeteneğine sahiptir | ||||||
3 | Spora özgü yasal düzenlemeleri bilir, alana ilişkin meslek standartları ve ilişkili olduğu alanların sorunlarına hakim olacak olguya sahiptir | ||||||
4 | Spor Yönetimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir | ||||||
5 | Bir spor tesisini etkin şekilde yönetmek için gereken finansal yönetim prensiplerini ve yöntemlerini bilme ve uygulama becerisine sahiptir | ||||||
6 | Spor yönetimi ve spor pazarlaması konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme ve karar alma becerisine sahiptir | ||||||
7 | Spor ve sporla ilgili organizasyonları planlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahiptir | ||||||
8 | Spor hukuku alanında sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek ve gerektiğinde kullanabilecek bilgi ve donanıma sahiptir | ||||||
9 | Spor yönetimi alanında bir işletmenin tüm sürecini takip etme, çalışma ekibini kurabilme ve çalışanlarını organize ederek takım çalışması ile işletmenin faaliyetlerini yürütebilme becerisine sahiptir | ||||||
10 | Spora özgü alanlarda sorumluluk alma, bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, spor alanlarıyla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur | ||||||
12 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir | ||||||
13 | Mesleki gelişimle ilgili süreçleri planlar ve bu özelliğini uygulama becerisine sahip olur | ||||||
14 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
15 | Mesleki ve bireysel iletişim becerilerini en etkin şekilde kullanarak kalabalık karşısında yazılı ve sözlü sunum yapar | ||||||
16 | Spor etiğinin ve kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması için bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder | ||||||
17 | Spor yönetim bilimleri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur | ||||||
18 | Bilişim teknolojilerinin spor alanına özgü geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur | ||||||
19 | Spor yönetim süreçlerindeki kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır | ||||||
20 | Kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, halk sağlığı, çevre koruma, iş sağlığı ve iş güvenliği vb. konuları gözetmesi gerektiği bilir ve uygulamalarında yer verir | ||||||
21 | Uluslararası ve ulusal spor organizasyonlarda temel hak ve hürriyetleri gözetir, farklı kültürlere duyarlı davranır, hoşgörü ve saygı gösterir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 46 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(46/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Müge SARI |
Dersin Yardımcıları | Öğretim Görevlisi Mehmet Polat TACAR |
Dersin Amacı | CEFR A1 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 8.Ünite Geçmiş Zaman olumlu Cümle Kullanımı,8.Ünite Geçmiş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,8.Ünite Geçmiş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman olumlu Cümle Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,10.Ünite Kiplerin Kullanımına Giriş; Kip nedir? Nasıl Kullanılır?,11.Ünite "Can" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı,12.Ünite "Must" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı,13.Ünite "Should" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı,14.Ünite Kişilik tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları,15. Ünite aile, okul ve işi tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları,16. Ünite Teknoloji tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları,16. Gelecek Planları tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Geçmiş Zaman diliminde olan olayları aktarır. | 16, 37, 6, 9 | A |
1.1. Gemiş Zamanda fiillerin nasıl çekimlendiğini açıklar. | 16, 37, 6, 9 | A |
1.2 Okuduğu CEFR A1 düzey bir metnin geçmiş zaman içeren cümlelerini tespit eder. | 16, 37, 6, 9 | A |
2. Gelecek zamanda eylemleri açıklar. | 16, 37, 6, 9 | A |
2.1 Geleceğe dönük planlarını listeler. | 16, 37, 6, 9 | A |
2.2 Okuduğu CEFR A1 düzey bir metinde anlatılan gelecek zaman eylemlerini değerlendirir. | 16, 37, 6, 9 | A |
3. İhtimal, zorunluluk gibi durumlara özgü cümleleri formüle eder. | 16, 37, 6, 9 | A |
3.1 Zorunlu durumlarda ne yapması gerektiğini temel seviyede sözlü ve yazılı olarak açıklar. | 16, 37, 6, 9 | A |
3.2 Günlük planlarını basit fiiller eşliğinde listeler. | 16, 37, 6, 9 | A |
4. Kişileri dış görünüş ya da özelliklerine göre karşılaştırır. | 16, 37, 6, 9 | A |
4.1 Kişileri uygun sıfatlar kullanarak tasvir eder. | 37 | A |
4.2 Okuduğu CEFR A1 seviyedeki metinlerde geçen karakterlerin özelliklerini özetler. | 37 | A |
5. Günlük hayatta teknoloji ile ilgili olan nesnelerin işlevlerini özetler. | 37, 9 | A |
5.1 Cep telefonu, Bilgisayar gibi aletlerin özelliklerini sözlük yardımıyla listeler. | 37 | A |
5.2 Teknolojik cihazları birbiriyle karşılaştırır. | 14, 37 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 8.Ünite Geçmiş Zaman olumlu Cümle Kullanımı | Ünite 8: 94-101 |
2 | 8.Ünite Geçmiş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı | Ünite 8: 94-101 |
3 | 8.Ünite Geçmiş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı | Ünite 8: 94-101 |
4 | 9.Ünite Gelecek Zaman olumlu Cümle Kullanımı | Ünite 9: 102-111 |
5 | 9.Ünite Gelecek Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı | Ünite 9: 102-111 |
6 | 9.Ünite Gelecek Zaman Soru Cümlesi Kullanımı | Ünite 9: 102-111 |
7 | 10.Ünite Kiplerin Kullanımına Giriş; Kip nedir? Nasıl Kullanılır? | Unit 10: 112-129 |
8 | 11.Ünite "Can" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı | Unit 10: 112-129 |
9 | 12.Ünite "Must" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı | Unit 10: 112-129 |
10 | 13.Ünite "Should" kipinin olumlu-olumsuz Soru cümlelerinde kullanımı | Unit 10: 112-129 |
11 | 14.Ünite Kişilik tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları | S. 136 |
12 | 15. Ünite aile, okul ve işi tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları | S.142 |
13 | 16. Ünite Teknoloji tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları | S. 150 |
14 | 16. Gelecek Planları tanımlama ile ilgili kullanılan sıfat-İsim ve fiil grupları | S.155 |
Kaynak |
Essential Grammar in Use Elementary Level, Fouth Edition by Raymond Murphy, ISBN 978-1-107-48060-2020 |
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Spor Yönetimi ile ilgili yeterli düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||
2 | Spor Yönetimi ile ilgili alanların yönetimiyle ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrama yeteneğine sahiptir | ||||||
3 | Spora özgü yasal düzenlemeleri bilir, alana ilişkin meslek standartları ve ilişkili olduğu alanların sorunlarına hakim olacak olguya sahiptir | ||||||
4 | Spor Yönetimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir | ||||||
5 | Bir spor tesisini etkin şekilde yönetmek için gereken finansal yönetim prensiplerini ve yöntemlerini bilme ve uygulama becerisine sahiptir | ||||||
6 | Spor yönetimi ve spor pazarlaması konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme ve karar alma becerisine sahiptir | ||||||
7 | Spor ve sporla ilgili organizasyonları planlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahiptir | ||||||
8 | Spor hukuku alanında sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek ve gerektiğinde kullanabilecek bilgi ve donanıma sahiptir | ||||||
9 | Spor yönetimi alanında bir işletmenin tüm sürecini takip etme, çalışma ekibini kurabilme ve çalışanlarını organize ederek takım çalışması ile işletmenin faaliyetlerini yürütebilme becerisine sahiptir | ||||||
10 | Spora özgü alanlarda sorumluluk alma, bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, spor alanlarıyla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur | ||||||
12 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir | ||||||
13 | Mesleki gelişimle ilgili süreçleri planlar ve bu özelliğini uygulama becerisine sahip olur | ||||||
14 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
15 | Mesleki ve bireysel iletişim becerilerini en etkin şekilde kullanarak kalabalık karşısında yazılı ve sözlü sunum yapar | ||||||
16 | Spor etiğinin ve kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması için bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder | ||||||
17 | Spor yönetim bilimleri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur | ||||||
18 | Bilişim teknolojilerinin spor alanına özgü geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur | ||||||
19 | Spor yönetim süreçlerindeki kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır | ||||||
20 | Kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, halk sağlığı, çevre koruma, iş sağlığı ve iş güvenliği vb. konuları gözetmesi gerektiği bilir ve uygulamalarında yer verir | ||||||
21 | Uluslararası ve ulusal spor organizasyonlarda temel hak ve hürriyetleri gözetir, farklı kültürlere duyarlı davranır, hoşgörü ve saygı gösterir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |