Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Müge SARI
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi Mehmet Polat TACAR
Dersin AmacıCEFR A1 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; 8.Ünite Geçmiş Zaman olumlu Cümle Kullanımı,8.Ünite Geçmiş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,8.Ünite Geçmiş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman olumlu Cümle Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,10.Ünite Kiplerin Kullanımına Giriş;
Kip nedir? Nasıl Kullanılır?,11.Ünite "Can" kipinin olumlu-olumsuz
Soru cümlelerinde kullanımı,12.Ünite "Must" kipinin olumlu-olumsuz
Soru cümlelerinde kullanımı,13.Ünite "Should" kipinin olumlu-olumsuz
Soru cümlelerinde kullanımı,14.Ünite Kişilik tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları,15. Ünite aile, okul ve işi tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları,16. Ünite Teknoloji tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları,16. Gelecek Planları tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Geçmiş Zaman diliminde olan olayları aktarır.16, 37, 6, 9A
1.1. Gemiş Zamanda fiillerin nasıl çekimlendiğini açıklar.16, 37, 6, 9A
1.2 Okuduğu CEFR A1 düzey bir metnin geçmiş zaman içeren cümlelerini tespit eder.16, 37, 6, 9A
2. Gelecek zamanda eylemleri açıklar.16, 37, 6, 9A
2.1 Geleceğe dönük planlarını listeler.16, 37, 6, 9A
2.2 Okuduğu CEFR A1 düzey bir metinde anlatılan gelecek zaman eylemlerini değerlendirir.16, 37, 6, 9A
3. İhtimal, zorunluluk gibi durumlara özgü cümleleri formüle eder.16, 37, 6, 9A
3.1 Zorunlu durumlarda ne yapması gerektiğini temel seviyede sözlü ve yazılı olarak açıklar.16, 37, 6, 9A
3.2 Günlük planlarını basit fiiller eşliğinde listeler.16, 37, 6, 9A
4. Kişileri dış görünüş ya da özelliklerine göre karşılaştırır.16, 37, 6, 9A
4.1 Kişileri uygun sıfatlar kullanarak tasvir eder.37A
4.2 Okuduğu CEFR A1 seviyedeki metinlerde geçen karakterlerin özelliklerini özetler.37A
5. Günlük hayatta teknoloji ile ilgili olan nesnelerin işlevlerini özetler. 37, 9A
5.1 Cep telefonu, Bilgisayar gibi aletlerin özelliklerini sözlük yardımıyla listeler.37A
5.2 Teknolojik cihazları birbiriyle karşılaştırır.14, 37A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
18.Ünite Geçmiş Zaman olumlu Cümle KullanımıÜnite 8: 94-101
28.Ünite Geçmiş Zaman Olumsuz Cümle KullanımıÜnite 8: 94-101
38.Ünite Geçmiş Zaman Soru Cümlesi KullanımıÜnite 8: 94-101
49.Ünite Gelecek Zaman olumlu Cümle KullanımıÜnite 9: 102-111
59.Ünite Gelecek Zaman Olumsuz Cümle KullanımıÜnite 9: 102-111
69.Ünite Gelecek Zaman Soru Cümlesi KullanımıÜnite 9: 102-111
710.Ünite Kiplerin Kullanımına Giriş;
Kip nedir? Nasıl Kullanılır?
Unit 10: 112-129
811.Ünite "Can" kipinin olumlu-olumsuz
Soru cümlelerinde kullanımı
Unit 10: 112-129
912.Ünite "Must" kipinin olumlu-olumsuz
Soru cümlelerinde kullanımı
Unit 10: 112-129
1013.Ünite "Should" kipinin olumlu-olumsuz
Soru cümlelerinde kullanımı
Unit 10: 112-129
1114.Ünite Kişilik tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları
S. 136
1215. Ünite aile, okul ve işi tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları
S.142
1316. Ünite Teknoloji tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları
S. 150
1416. Gelecek Planları tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları
S.155
Kaynak
Essential Grammar in Use Elementary Level, Fouth Edition by Raymond Murphy, ISBN 978-1-107-48060-2020
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Spor Yönetimi ile ilgili yeterli düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2
Spor Yönetimi ile ilgili alanların yönetimiyle ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrama yeteneğine sahiptir
3
Spora özgü yasal düzenlemeleri bilir, alana ilişkin meslek standartları ve ilişkili olduğu alanların sorunlarına hakim olacak olguya sahiptir
4
Spor Yönetimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir
5
Bir spor tesisini etkin şekilde yönetmek için gereken finansal yönetim prensiplerini ve yöntemlerini bilme ve uygulama becerisine sahiptir
6
Spor yönetimi ve spor pazarlaması konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme ve karar alma becerisine sahiptir
7
Spor ve sporla ilgili organizasyonları planlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahiptir
8
Spor hukuku alanında sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek ve gerektiğinde kullanabilecek bilgi ve donanıma sahiptir
9
Spor yönetimi alanında bir işletmenin tüm sürecini takip etme, çalışma ekibini kurabilme ve çalışanlarını organize ederek takım çalışması ile işletmenin faaliyetlerini yürütebilme becerisine sahiptir
10
Spora özgü alanlarda sorumluluk alma, bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, spor alanlarıyla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur
12
Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir
13
Mesleki gelişimle ilgili süreçleri planlar ve bu özelliğini uygulama becerisine sahip olur
14
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme yeteneğine sahiptir
15
Mesleki ve bireysel iletişim becerilerini en etkin şekilde kullanarak kalabalık karşısında yazılı ve sözlü sunum yapar
16
Spor etiğinin ve kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması için bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder
17
Spor yönetim bilimleri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur
18
Bilişim teknolojilerinin spor alanına özgü geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur
19
Spor yönetim süreçlerindeki kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır
20
Kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, halk sağlığı, çevre koruma, iş sağlığı ve iş güvenliği vb. konuları gözetmesi gerektiği bilir ve uygulamalarında yer verir
21
Uluslararası ve ulusal spor organizasyonlarda temel hak ve hürriyetleri gözetir, farklı kültürlere duyarlı davranır, hoşgörü ve saygı gösterir

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)46
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(46/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Müge SARI
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi Mehmet Polat TACAR
Dersin AmacıCEFR A1 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; 8.Ünite Geçmiş Zaman olumlu Cümle Kullanımı,8.Ünite Geçmiş Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,8.Ünite Geçmiş Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman olumlu Cümle Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman Olumsuz Cümle Kullanımı,9.Ünite Gelecek Zaman Soru Cümlesi Kullanımı,10.Ünite Kiplerin Kullanımına Giriş;
Kip nedir? Nasıl Kullanılır?,11.Ünite "Can" kipinin olumlu-olumsuz
Soru cümlelerinde kullanımı,12.Ünite "Must" kipinin olumlu-olumsuz
Soru cümlelerinde kullanımı,13.Ünite "Should" kipinin olumlu-olumsuz
Soru cümlelerinde kullanımı,14.Ünite Kişilik tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları,15. Ünite aile, okul ve işi tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları,16. Ünite Teknoloji tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları,16. Gelecek Planları tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Geçmiş Zaman diliminde olan olayları aktarır.16, 37, 6, 9A
1.1. Gemiş Zamanda fiillerin nasıl çekimlendiğini açıklar.16, 37, 6, 9A
1.2 Okuduğu CEFR A1 düzey bir metnin geçmiş zaman içeren cümlelerini tespit eder.16, 37, 6, 9A
2. Gelecek zamanda eylemleri açıklar.16, 37, 6, 9A
2.1 Geleceğe dönük planlarını listeler.16, 37, 6, 9A
2.2 Okuduğu CEFR A1 düzey bir metinde anlatılan gelecek zaman eylemlerini değerlendirir.16, 37, 6, 9A
3. İhtimal, zorunluluk gibi durumlara özgü cümleleri formüle eder.16, 37, 6, 9A
3.1 Zorunlu durumlarda ne yapması gerektiğini temel seviyede sözlü ve yazılı olarak açıklar.16, 37, 6, 9A
3.2 Günlük planlarını basit fiiller eşliğinde listeler.16, 37, 6, 9A
4. Kişileri dış görünüş ya da özelliklerine göre karşılaştırır.16, 37, 6, 9A
4.1 Kişileri uygun sıfatlar kullanarak tasvir eder.37A
4.2 Okuduğu CEFR A1 seviyedeki metinlerde geçen karakterlerin özelliklerini özetler.37A
5. Günlük hayatta teknoloji ile ilgili olan nesnelerin işlevlerini özetler. 37, 9A
5.1 Cep telefonu, Bilgisayar gibi aletlerin özelliklerini sözlük yardımıyla listeler.37A
5.2 Teknolojik cihazları birbiriyle karşılaştırır.14, 37A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
18.Ünite Geçmiş Zaman olumlu Cümle KullanımıÜnite 8: 94-101
28.Ünite Geçmiş Zaman Olumsuz Cümle KullanımıÜnite 8: 94-101
38.Ünite Geçmiş Zaman Soru Cümlesi KullanımıÜnite 8: 94-101
49.Ünite Gelecek Zaman olumlu Cümle KullanımıÜnite 9: 102-111
59.Ünite Gelecek Zaman Olumsuz Cümle KullanımıÜnite 9: 102-111
69.Ünite Gelecek Zaman Soru Cümlesi KullanımıÜnite 9: 102-111
710.Ünite Kiplerin Kullanımına Giriş;
Kip nedir? Nasıl Kullanılır?
Unit 10: 112-129
811.Ünite "Can" kipinin olumlu-olumsuz
Soru cümlelerinde kullanımı
Unit 10: 112-129
912.Ünite "Must" kipinin olumlu-olumsuz
Soru cümlelerinde kullanımı
Unit 10: 112-129
1013.Ünite "Should" kipinin olumlu-olumsuz
Soru cümlelerinde kullanımı
Unit 10: 112-129
1114.Ünite Kişilik tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları
S. 136
1215. Ünite aile, okul ve işi tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları
S.142
1316. Ünite Teknoloji tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları
S. 150
1416. Gelecek Planları tanımlama ile ilgili kullanılan
sıfat-İsim ve fiil grupları
S.155
Kaynak
Essential Grammar in Use Elementary Level, Fouth Edition by Raymond Murphy, ISBN 978-1-107-48060-2020
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Spor Yönetimi ile ilgili yeterli düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2
Spor Yönetimi ile ilgili alanların yönetimiyle ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrama yeteneğine sahiptir
3
Spora özgü yasal düzenlemeleri bilir, alana ilişkin meslek standartları ve ilişkili olduğu alanların sorunlarına hakim olacak olguya sahiptir
4
Spor Yönetimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir
5
Bir spor tesisini etkin şekilde yönetmek için gereken finansal yönetim prensiplerini ve yöntemlerini bilme ve uygulama becerisine sahiptir
6
Spor yönetimi ve spor pazarlaması konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme ve karar alma becerisine sahiptir
7
Spor ve sporla ilgili organizasyonları planlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahiptir
8
Spor hukuku alanında sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek ve gerektiğinde kullanabilecek bilgi ve donanıma sahiptir
9
Spor yönetimi alanında bir işletmenin tüm sürecini takip etme, çalışma ekibini kurabilme ve çalışanlarını organize ederek takım çalışması ile işletmenin faaliyetlerini yürütebilme becerisine sahiptir
10
Spora özgü alanlarda sorumluluk alma, bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, spor alanlarıyla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur
12
Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir
13
Mesleki gelişimle ilgili süreçleri planlar ve bu özelliğini uygulama becerisine sahip olur
14
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme yeteneğine sahiptir
15
Mesleki ve bireysel iletişim becerilerini en etkin şekilde kullanarak kalabalık karşısında yazılı ve sözlü sunum yapar
16
Spor etiğinin ve kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması için bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder
17
Spor yönetim bilimleri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur
18
Bilişim teknolojilerinin spor alanına özgü geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur
19
Spor yönetim süreçlerindeki kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır
20
Kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, halk sağlığı, çevre koruma, iş sağlığı ve iş güvenliği vb. konuları gözetmesi gerektiği bilir ve uygulamalarında yer verir
21
Uluslararası ve ulusal spor organizasyonlarda temel hak ve hürriyetleri gözetir, farklı kültürlere duyarlı davranır, hoşgörü ve saygı gösterir

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:23Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:24