Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI | SH2113629 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Tayyar TEPE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tayyar TEPE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, günümüzde sıkça kullandığımız teknolojinin olumsuz etkilerine yönelik farkındalık oluşturmak, teknolojinin olumsuz etkileri ile baş etme stratejilerini ve doğru teknoloji kullanımını kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel kavramlar, teknolojinin olumlu ve olumsuz yönleri, bağımlılık ,İnternet kullanımında bağımlılık özellikleri, İnternet bağımlılığının ölçülmesi, İnternet ve oyun bağımlılığı işaret ve semptomları ,İnternet bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri ,Oyun bağımlılığı özellikleri, işaret ve semptomları, ölçülmesi ,Oyun bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri ,Akıllı telefon bağımlılığı özellikleri, işaret ve semptomları, ölçülmesi ,Akıllı telefon bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri ,Sosyal ağ bağımlılığı özellikleri, işaret ve semptomları, ölçülmesi ,Sosyal ağ bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri ,Sanal zorbalık nedir?, Genel zorbalıkla arasındaki farklar, Sanal zorbalık türleri, Sanal zorbalık araçları ,Sanal zorbalığa yönelik öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri ,Okul kültürü oluşturma ,Okul kültürü oluşturma ,Politika ve kanunlar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci, bağımlılık ve teknoloji bağımlılığı ile ilgili kuramları ve kavramları öğrenir. | 10, 16, 19, 9 | A |
1.1. Öğrenci güncel literatürü takip ederek yeni gelişmeleri, değerlendirmeleri anlar. | ||
1.2. Teknoloji bağımlılığının yol açabileceği riskleri anlar. | ||
2. Öğrenci, teknoloji bağımlılığının alt türleri olan akıllı telefon bağımlılığı, internet bağımlılığı ve sosyal medya bağımlılığı gibi alt türleri ve aralarındaki benzerlik ve farklılıkları öğrenir. | 10, 16, 9 | A |
2.1. Akıllı telefon ve internet gibi bağımlılık yaratan teknolojilerin biyolojik, kişisel ve toplumsal düzeyde yaratabileceği etkileri anlar. | ||
2.2. Öğrenci teknoloji bağımlılığı karşısında önleyici mekanizmalar ve baş etme yollarını anlar. | ||
3. Öğrenci, akıllı telefon ve internet gibi bağımlılık yapıcı teknolojilerin biyolojik, kişisel ve toplumsal hayat üzerinde yaptığı etkileri öğrenir. | 10, 16, 19, 21 | |
3.1. Teknoloji bağımlılığını önleyici mekanizmalar ve baş etme yollarının neler olduğunu anlar. | ||
3.2. Dijital Mahremiyet ve siber güvenlik kavramlarını anlar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar, teknolojinin olumlu ve olumsuz yönleri, bağımlılık | Ön hazırlık gerekmez |
2 | İnternet kullanımında bağımlılık özellikleri, İnternet bağımlılığının ölçülmesi, İnternet ve oyun bağımlılığı işaret ve semptomları | Ön hazırlık gerekmez |
3 | İnternet bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri | Ön hazırlık gerekmez |
4 | Oyun bağımlılığı özellikleri, işaret ve semptomları, ölçülmesi | Ön hazırlık gerekmez |
5 | Oyun bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri | Ön hazırlık gerekmez |
6 | Akıllı telefon bağımlılığı özellikleri, işaret ve semptomları, ölçülmesi | Ön hazırlık gerekmez |
7 | Akıllı telefon bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri | Ön hazırlık gerekmez |
8 | Sosyal ağ bağımlılığı özellikleri, işaret ve semptomları, ölçülmesi | Ön hazırlık gerekmez |
9 | Sosyal ağ bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri | Ön hazırlık gerekmez |
10 | Sanal zorbalık nedir?, Genel zorbalıkla arasındaki farklar, Sanal zorbalık türleri, Sanal zorbalık araçları | Ön hazırlık gerekmez |
11 | Sanal zorbalığa yönelik öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri | Ön hazırlık gerekmez |
12 | Okul kültürü oluşturma | Ön hazırlık gerekmez |
13 | Okul kültürü oluşturma | Ön hazırlık gerekmez |
14 | Politika ve kanunlar | Ön hazırlık gerekmez |
Kaynak |
TBM Teknoloji Bağımlılığı Yetişkin Sunumu https://yetiskin.tbm.org.tr/Teknoloji-Bagimliligi https://we.tl/t-Tma1ovwlqi Teknoloji Bağımlılığı, Eğitim Yayınevi, İbrahim Akkaş, 2019 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır. | ||||||
3 | Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir. | X | |||||
7 | Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | ||||||
10 | Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
11 | Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
12 | Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 1 | 7 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 4 | 16 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(105/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI | SH2113629 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Tayyar TEPE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tayyar TEPE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, günümüzde sıkça kullandığımız teknolojinin olumsuz etkilerine yönelik farkındalık oluşturmak, teknolojinin olumsuz etkileri ile baş etme stratejilerini ve doğru teknoloji kullanımını kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel kavramlar, teknolojinin olumlu ve olumsuz yönleri, bağımlılık ,İnternet kullanımında bağımlılık özellikleri, İnternet bağımlılığının ölçülmesi, İnternet ve oyun bağımlılığı işaret ve semptomları ,İnternet bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri ,Oyun bağımlılığı özellikleri, işaret ve semptomları, ölçülmesi ,Oyun bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri ,Akıllı telefon bağımlılığı özellikleri, işaret ve semptomları, ölçülmesi ,Akıllı telefon bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri ,Sosyal ağ bağımlılığı özellikleri, işaret ve semptomları, ölçülmesi ,Sosyal ağ bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri ,Sanal zorbalık nedir?, Genel zorbalıkla arasındaki farklar, Sanal zorbalık türleri, Sanal zorbalık araçları ,Sanal zorbalığa yönelik öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri ,Okul kültürü oluşturma ,Okul kültürü oluşturma ,Politika ve kanunlar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci, bağımlılık ve teknoloji bağımlılığı ile ilgili kuramları ve kavramları öğrenir. | 10, 16, 19, 9 | A |
1.1. Öğrenci güncel literatürü takip ederek yeni gelişmeleri, değerlendirmeleri anlar. | ||
1.2. Teknoloji bağımlılığının yol açabileceği riskleri anlar. | ||
2. Öğrenci, teknoloji bağımlılığının alt türleri olan akıllı telefon bağımlılığı, internet bağımlılığı ve sosyal medya bağımlılığı gibi alt türleri ve aralarındaki benzerlik ve farklılıkları öğrenir. | 10, 16, 9 | A |
2.1. Akıllı telefon ve internet gibi bağımlılık yaratan teknolojilerin biyolojik, kişisel ve toplumsal düzeyde yaratabileceği etkileri anlar. | ||
2.2. Öğrenci teknoloji bağımlılığı karşısında önleyici mekanizmalar ve baş etme yollarını anlar. | ||
3. Öğrenci, akıllı telefon ve internet gibi bağımlılık yapıcı teknolojilerin biyolojik, kişisel ve toplumsal hayat üzerinde yaptığı etkileri öğrenir. | 10, 16, 19, 21 | |
3.1. Teknoloji bağımlılığını önleyici mekanizmalar ve baş etme yollarının neler olduğunu anlar. | ||
3.2. Dijital Mahremiyet ve siber güvenlik kavramlarını anlar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar, teknolojinin olumlu ve olumsuz yönleri, bağımlılık | Ön hazırlık gerekmez |
2 | İnternet kullanımında bağımlılık özellikleri, İnternet bağımlılığının ölçülmesi, İnternet ve oyun bağımlılığı işaret ve semptomları | Ön hazırlık gerekmez |
3 | İnternet bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri | Ön hazırlık gerekmez |
4 | Oyun bağımlılığı özellikleri, işaret ve semptomları, ölçülmesi | Ön hazırlık gerekmez |
5 | Oyun bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri | Ön hazırlık gerekmez |
6 | Akıllı telefon bağımlılığı özellikleri, işaret ve semptomları, ölçülmesi | Ön hazırlık gerekmez |
7 | Akıllı telefon bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri | Ön hazırlık gerekmez |
8 | Sosyal ağ bağımlılığı özellikleri, işaret ve semptomları, ölçülmesi | Ön hazırlık gerekmez |
9 | Sosyal ağ bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri | Ön hazırlık gerekmez |
10 | Sanal zorbalık nedir?, Genel zorbalıkla arasındaki farklar, Sanal zorbalık türleri, Sanal zorbalık araçları | Ön hazırlık gerekmez |
11 | Sanal zorbalığa yönelik öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri | Ön hazırlık gerekmez |
12 | Okul kültürü oluşturma | Ön hazırlık gerekmez |
13 | Okul kültürü oluşturma | Ön hazırlık gerekmez |
14 | Politika ve kanunlar | Ön hazırlık gerekmez |
Kaynak |
TBM Teknoloji Bağımlılığı Yetişkin Sunumu https://yetiskin.tbm.org.tr/Teknoloji-Bagimliligi https://we.tl/t-Tma1ovwlqi Teknoloji Bağımlılığı, Eğitim Yayınevi, İbrahim Akkaş, 2019 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır. | ||||||
3 | Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir. | X | |||||
7 | Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | ||||||
10 | Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
11 | Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
12 | Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |