2. sınıfta ders dönemi boyunca haftanın üç günü devam eden buderste öğrencinin bir öğretim elemanının danışmanlığı altında çalıştığı kuruluşun içinde bulunduğu alana ilişkin birey, aile grup,örgüt ve topluluk düzeylerinde genelci sosyal hizmet uygulaması çerçevesinde mesleki müdahale planını öğrenmesi ve bu planın nasıl uygulamaya aktarılacağını gözlemlemesi beklenir. Uygulama bir sosyal hizmet kuruluşunda gerçekleştirilir. Öğrencinin sosyal hizmetler programının gerektirdiği kazanımlar doğrultusunda mesleki bilgi ve beceri sağlaması hedeflenir
Dersin İçeriği
Bu ders; Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Staj yapılan kurum/kuruluşu tanıyabilecektir
11, 13, 3, 4
H
1.1. Staj yapılan kurum/kuruluş hakkında kurum tanıtım raporu tutar
12, 13, 19
1.2. Staj yapılan kurum/kuruluşun kapsadığı sosyal hizmet alanıyla ilgili alan tanıtım raporunu yazar
12, 13
2. Staj sürecince günlük raporlarını yazabilecektir
12, 13
2.1. Mesleki rapor yazma bilgi ve becerisi ışığında günlük rapor yazar
12, 13
2.2. Günlük raporlarını düzenli tutar
12, 13
3. Staj süresince mesleki bilgi ve deneyimler kazanabilecektir
12, 13
3.1. Kurum mentörüyle birlikte ev incelemelerine çıkar
12, 13
3.2. Vaka görüşmelerini gözlemler
12, 13
4. Vakalarla ilgili sosyal inceleme raporunu uygulamalı öğrenebilecektir
12, 13
4.1. Sosyal inceleme raporunu sisteme girer
12, 13
4.2. Sosyal inceleme komisyonunda vaka değerlendirmelerine katkıda bulunur
12, 13
5. Staj bitiminde staj sürecine ve kurum işleyişine ilişkin değerlendirme yapabilecektir
12, 13
5.1. Staj bitiminde staj sürecinin olumlu ve olumsuz taraflarını değerlendirir
12, 13
5.2. Staj bitiminde kurum/kuruluşun olumlu ve olumsuz taraflarını sosyal hizmet disiplini açısından değerlendirir
12, 13
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kurum/kuruluşta uygulama
2
Kurum/kuruluşta uygulama
3
Kurum/kuruluşta uygulama
4
Kurum/kuruluşta uygulama
5
Kurum/kuruluşta uygulama
6
Kurum/kuruluşta uygulama
7
Kurum/kuruluşta uygulama
8
Kurum/kuruluşta uygulama
9
Kurum/kuruluşta uygulama
10
Kurum/kuruluşta uygulama
11
Kurum/kuruluşta uygulama
12
Kurum/kuruluşta uygulama
13
Kurum/kuruluşta uygulama
14
Kurum/kuruluşta uygulama
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
X
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
X
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
X
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
X
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
X
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
STAJ II
SH2213969
Bahar Dönemi
0+0
-
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Zeynep TÜRKYILMAZ
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Zeynep TÜRKYILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
2. sınıfta ders dönemi boyunca haftanın üç günü devam eden buderste öğrencinin bir öğretim elemanının danışmanlığı altında çalıştığı kuruluşun içinde bulunduğu alana ilişkin birey, aile grup,örgüt ve topluluk düzeylerinde genelci sosyal hizmet uygulaması çerçevesinde mesleki müdahale planını öğrenmesi ve bu planın nasıl uygulamaya aktarılacağını gözlemlemesi beklenir. Uygulama bir sosyal hizmet kuruluşunda gerçekleştirilir. Öğrencinin sosyal hizmetler programının gerektirdiği kazanımlar doğrultusunda mesleki bilgi ve beceri sağlaması hedeflenir
Dersin İçeriği
Bu ders; Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama,Kurum/kuruluşta uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Staj yapılan kurum/kuruluşu tanıyabilecektir
11, 13, 3, 4
H
1.1. Staj yapılan kurum/kuruluş hakkında kurum tanıtım raporu tutar
12, 13, 19
1.2. Staj yapılan kurum/kuruluşun kapsadığı sosyal hizmet alanıyla ilgili alan tanıtım raporunu yazar
12, 13
2. Staj sürecince günlük raporlarını yazabilecektir
12, 13
2.1. Mesleki rapor yazma bilgi ve becerisi ışığında günlük rapor yazar
12, 13
2.2. Günlük raporlarını düzenli tutar
12, 13
3. Staj süresince mesleki bilgi ve deneyimler kazanabilecektir
12, 13
3.1. Kurum mentörüyle birlikte ev incelemelerine çıkar
12, 13
3.2. Vaka görüşmelerini gözlemler
12, 13
4. Vakalarla ilgili sosyal inceleme raporunu uygulamalı öğrenebilecektir
12, 13
4.1. Sosyal inceleme raporunu sisteme girer
12, 13
4.2. Sosyal inceleme komisyonunda vaka değerlendirmelerine katkıda bulunur
12, 13
5. Staj bitiminde staj sürecine ve kurum işleyişine ilişkin değerlendirme yapabilecektir
12, 13
5.1. Staj bitiminde staj sürecinin olumlu ve olumsuz taraflarını değerlendirir
12, 13
5.2. Staj bitiminde kurum/kuruluşun olumlu ve olumsuz taraflarını sosyal hizmet disiplini açısından değerlendirir
12, 13
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kurum/kuruluşta uygulama
2
Kurum/kuruluşta uygulama
3
Kurum/kuruluşta uygulama
4
Kurum/kuruluşta uygulama
5
Kurum/kuruluşta uygulama
6
Kurum/kuruluşta uygulama
7
Kurum/kuruluşta uygulama
8
Kurum/kuruluşta uygulama
9
Kurum/kuruluşta uygulama
10
Kurum/kuruluşta uygulama
11
Kurum/kuruluşta uygulama
12
Kurum/kuruluşta uygulama
13
Kurum/kuruluşta uygulama
14
Kurum/kuruluşta uygulama
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
X
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
X
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
X
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
X
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
X
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.