Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ALAN İNCELEMESİ VE RAPOR YAZMA | SH1277550 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Cuma 12:00-12:45 Cuma 12:45-13:30 Cuma 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Zeynep TÜRKYILMAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zeynep TÜRKYILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sosyal hizmet kurumlarına ve sosyal hizmet uygulamasına ilişkin bilgi kazandırmak ve rapor hazırlama becerisi geliştirmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sosyal hizmet alanlarına temel giriş ,Sosyal hizmet alanlarına ilişkin teorik çerçeve ,Yaşlı refahı ,Engelli refahı ,Çocuk refahı ,Aile ve kadın refahı ,Tıbbi ve Psikiyatrik sosyal hizmet ,Sosyal hizmet kuruluşları ,Sosyal hizmet kuruluşlarının hizmetleri ,Kuruluşla ilgili mevzuat ve yönetmelikler ,Rapor yazma bilgisi ve teknikleri ,Kurum tanıtma, değerlendirme ve gözlem raporu ,Kurum ziyaretinin önemi ,Kurum ziyareti öncesi ve sonrasına yönelik farkındalık ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Sosyal hizmetin temel alanlarını açıklayabilecektir | 10, 16, 9 | A |
1.1.Birey ve toplumun refahı için ilgili sosyal hizmet alanını tanımlar | ||
1.2.Sosyal Hizmet alanına özgü teorik bilgiyi açıklar | ||
2.Sosyal hizmet kuruluşlarını açıklayabilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A |
2.1.Kurum/kuruluşun hizmetlerini tartışır | ||
2.2.Kurum/kuruluşla ilgili mevzuattan ve yönetmeliklerden yararlanır | ||
3.Mesleki rapor türlerini yazabilecektir | 13, 16, 9 | A |
3.1.Kurum tanıtma raporunu hazırlar | ||
3.2.Bireyle görüşme raporunu hazırlar | ||
4.Sosyal hizmet alanlarını sınıflandırabilecektir. | 10, 12, 13, 9 | A |
4.1.Sosyal hizmet alanlarına özgü sorunları analiz eder | ||
4.2.Sosyal hizmet alanlarına ilişkin geliştirilen hizmet modellerini değerlendirir | ||
5.Kurum ziyaretleri yapabilecektir | 10, 13, 16, 9 | A |
5.1.Kurumla ilgili edinilen bilgilerin sosyal hizmet teorisi ile bağlantısını kurar | ||
5.2.Kurumun sosyal hizmet uygulamalarıyla ilgili gözlem yapar |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal hizmet alanlarına temel giriş | |
2 | Sosyal hizmet alanlarına ilişkin teorik çerçeve | |
3 | Yaşlı refahı | |
4 | Engelli refahı | |
5 | Çocuk refahı | |
6 | Aile ve kadın refahı | |
7 | Tıbbi ve Psikiyatrik sosyal hizmet | |
8 | Sosyal hizmet kuruluşları | |
9 | Sosyal hizmet kuruluşlarının hizmetleri | |
10 | Kuruluşla ilgili mevzuat ve yönetmelikler | |
11 | Rapor yazma bilgisi ve teknikleri | |
12 | Kurum tanıtma, değerlendirme ve gözlem raporu | |
13 | Kurum ziyaretinin önemi | |
14 | Kurum ziyareti öncesi ve sonrasına yönelik farkındalık |
Kaynak |
- Alan İnceleme Dersi Yönergesi - Teater, B. Sosyal Hizmet Kuram ve Yöntemleri: Uygulama İçin Bir Giriş, Nika Yay. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır. | X | |||||
3 | Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir. | X | |||||
7 | Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
10 | Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
11 | Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
12 | Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 2 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 2 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 10 | 40 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ALAN İNCELEMESİ VE RAPOR YAZMA | SH1277550 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Cuma 12:00-12:45 Cuma 12:45-13:30 Cuma 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Zeynep TÜRKYILMAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zeynep TÜRKYILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sosyal hizmet kurumlarına ve sosyal hizmet uygulamasına ilişkin bilgi kazandırmak ve rapor hazırlama becerisi geliştirmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sosyal hizmet alanlarına temel giriş ,Sosyal hizmet alanlarına ilişkin teorik çerçeve ,Yaşlı refahı ,Engelli refahı ,Çocuk refahı ,Aile ve kadın refahı ,Tıbbi ve Psikiyatrik sosyal hizmet ,Sosyal hizmet kuruluşları ,Sosyal hizmet kuruluşlarının hizmetleri ,Kuruluşla ilgili mevzuat ve yönetmelikler ,Rapor yazma bilgisi ve teknikleri ,Kurum tanıtma, değerlendirme ve gözlem raporu ,Kurum ziyaretinin önemi ,Kurum ziyareti öncesi ve sonrasına yönelik farkındalık ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Sosyal hizmetin temel alanlarını açıklayabilecektir | 10, 16, 9 | A |
1.1.Birey ve toplumun refahı için ilgili sosyal hizmet alanını tanımlar | ||
1.2.Sosyal Hizmet alanına özgü teorik bilgiyi açıklar | ||
2.Sosyal hizmet kuruluşlarını açıklayabilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A |
2.1.Kurum/kuruluşun hizmetlerini tartışır | ||
2.2.Kurum/kuruluşla ilgili mevzuattan ve yönetmeliklerden yararlanır | ||
3.Mesleki rapor türlerini yazabilecektir | 13, 16, 9 | A |
3.1.Kurum tanıtma raporunu hazırlar | ||
3.2.Bireyle görüşme raporunu hazırlar | ||
4.Sosyal hizmet alanlarını sınıflandırabilecektir. | 10, 12, 13, 9 | A |
4.1.Sosyal hizmet alanlarına özgü sorunları analiz eder | ||
4.2.Sosyal hizmet alanlarına ilişkin geliştirilen hizmet modellerini değerlendirir | ||
5.Kurum ziyaretleri yapabilecektir | 10, 13, 16, 9 | A |
5.1.Kurumla ilgili edinilen bilgilerin sosyal hizmet teorisi ile bağlantısını kurar | ||
5.2.Kurumun sosyal hizmet uygulamalarıyla ilgili gözlem yapar |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal hizmet alanlarına temel giriş | |
2 | Sosyal hizmet alanlarına ilişkin teorik çerçeve | |
3 | Yaşlı refahı | |
4 | Engelli refahı | |
5 | Çocuk refahı | |
6 | Aile ve kadın refahı | |
7 | Tıbbi ve Psikiyatrik sosyal hizmet | |
8 | Sosyal hizmet kuruluşları | |
9 | Sosyal hizmet kuruluşlarının hizmetleri | |
10 | Kuruluşla ilgili mevzuat ve yönetmelikler | |
11 | Rapor yazma bilgisi ve teknikleri | |
12 | Kurum tanıtma, değerlendirme ve gözlem raporu | |
13 | Kurum ziyaretinin önemi | |
14 | Kurum ziyareti öncesi ve sonrasına yönelik farkındalık |
Kaynak |
- Alan İnceleme Dersi Yönergesi - Teater, B. Sosyal Hizmet Kuram ve Yöntemleri: Uygulama İçin Bir Giriş, Nika Yay. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır. | X | |||||
3 | Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | X | |||||
5 | Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir. | X | |||||
7 | Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
10 | Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
11 | Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
12 | Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |