Biyo-psiko-sosyal bir varlık olarak insanın yetişkinlik ve yaşlılık aşamaları, tüm yönleriyle ayrıntılı olarak ele almak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanıtımı,Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemi gelişim süreçlerinin değerlendirilmesi,Genç ve orta yetişkinlik döneminin biyolojik ve psikolojik yönleri,Genç ve orta yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri-Aile ilişkileri, eş seçme,Genç ve orta yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri-Ebeveyn çocuk arasındaki ilişkiler,Geç yetişkinlik döneminin biyolojik yönleri,Geç yetişkinlik döneminin psiko-sosyal yönleri,Geç yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri,Yaşlılık dönemi ve gelişim görevleri,Yaşlılık döneminin biyolojik ve psikolojik yönleri,Yaşlılık döneminin sosyal ve psikolojik yönleri,Yaşlılık döneminde karşılaşılan sorunlar ve sosyal hizmet uygulamaları,Yas yönetimi ve ölüm,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.İnsanın sosyolojik, psikolojik, biyolojik karakteristiklerinin değişimlerini ve dönüşümlerini öğrenir.
19, 9
A
1.1. İnsanın biyopsikososyal bir varlık olduğunu anlar.
1.2. İnsanın biyopsikososyal bir varlık olduğunu anlar.
2. İnsan davranışını etkileyen iç ve dış faktörleri ve yaşam olaylarını bir bütün olarak öğrenir.
13, 19, 9
E
2.1. Gelişim dönemlerini anlar.
2.2. Yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerini ve bu dönemlerdeki gelişim görevlerini anlar.
3. Genç ve orta yetişkinlik dönemlerini öğrenir.
10, 16, 19, 9
A
3.1. Geç ve orta yaşlılık dönemlerini ve bu dönemlerdeki gelişim görevlerini anlar.
4. Geç yetişkinlik ve yaşlılık dönemini öğrenir.
10, 16, 23, 9
A
4.1. Geç yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerini ve bu dönemlerdeki gelişim görevlerini anlar.
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin tanıtımı
2
Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemi gelişim süreçlerinin değerlendirilmesi
3
Genç ve orta yetişkinlik döneminin biyolojik ve psikolojik yönleri
4
Genç ve orta yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri-Aile ilişkileri, eş seçme
5
Genç ve orta yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri-Ebeveyn çocuk arasındaki ilişkiler
6
Geç yetişkinlik döneminin biyolojik yönleri
7
Geç yetişkinlik döneminin psiko-sosyal yönleri
8
Geç yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri
9
Yaşlılık dönemi ve gelişim görevleri
10
Yaşlılık döneminin biyolojik ve psikolojik yönleri
11
Yaşlılık döneminin sosyal ve psikolojik yönleri
12
Yaşlılık döneminde karşılaşılan sorunlar ve sosyal hizmet uygulamaları
13
Yas yönetimi ve ölüm
14
Değerlendirme
Kaynak
Öğretim üyelerine ait ders notları, sunumlar
1.Charles Zastrow-Karen K. Krist Ashman (2015). İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre-2-Yetişkinlik- Yaşlılık.
Ankara: Nika Yayınları.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
X
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
X
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
X
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
X
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
X
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İNSAN DAVRANIŞI VE SOSYAL ÇEVRE II
SH2210988
Bahar Dönemi
3+0
3
4
Ders Programı
Pazartesi 12:45-13:30
Pazartesi 13:30-14:15
Pazartesi 14:30-15:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Tayyar TEPE
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Tayyar TEPE
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Biyo-psiko-sosyal bir varlık olarak insanın yetişkinlik ve yaşlılık aşamaları, tüm yönleriyle ayrıntılı olarak ele almak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanıtımı,Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemi gelişim süreçlerinin değerlendirilmesi,Genç ve orta yetişkinlik döneminin biyolojik ve psikolojik yönleri,Genç ve orta yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri-Aile ilişkileri, eş seçme,Genç ve orta yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri-Ebeveyn çocuk arasındaki ilişkiler,Geç yetişkinlik döneminin biyolojik yönleri,Geç yetişkinlik döneminin psiko-sosyal yönleri,Geç yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri,Yaşlılık dönemi ve gelişim görevleri,Yaşlılık döneminin biyolojik ve psikolojik yönleri,Yaşlılık döneminin sosyal ve psikolojik yönleri,Yaşlılık döneminde karşılaşılan sorunlar ve sosyal hizmet uygulamaları,Yas yönetimi ve ölüm,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.İnsanın sosyolojik, psikolojik, biyolojik karakteristiklerinin değişimlerini ve dönüşümlerini öğrenir.
19, 9
A
1.1. İnsanın biyopsikososyal bir varlık olduğunu anlar.
1.2. İnsanın biyopsikososyal bir varlık olduğunu anlar.
2. İnsan davranışını etkileyen iç ve dış faktörleri ve yaşam olaylarını bir bütün olarak öğrenir.
13, 19, 9
E
2.1. Gelişim dönemlerini anlar.
2.2. Yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerini ve bu dönemlerdeki gelişim görevlerini anlar.
3. Genç ve orta yetişkinlik dönemlerini öğrenir.
10, 16, 19, 9
A
3.1. Geç ve orta yaşlılık dönemlerini ve bu dönemlerdeki gelişim görevlerini anlar.
4. Geç yetişkinlik ve yaşlılık dönemini öğrenir.
10, 16, 23, 9
A
4.1. Geç yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerini ve bu dönemlerdeki gelişim görevlerini anlar.
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin tanıtımı
2
Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemi gelişim süreçlerinin değerlendirilmesi
3
Genç ve orta yetişkinlik döneminin biyolojik ve psikolojik yönleri
4
Genç ve orta yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri-Aile ilişkileri, eş seçme
5
Genç ve orta yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri-Ebeveyn çocuk arasındaki ilişkiler
6
Geç yetişkinlik döneminin biyolojik yönleri
7
Geç yetişkinlik döneminin psiko-sosyal yönleri
8
Geç yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri
9
Yaşlılık dönemi ve gelişim görevleri
10
Yaşlılık döneminin biyolojik ve psikolojik yönleri
11
Yaşlılık döneminin sosyal ve psikolojik yönleri
12
Yaşlılık döneminde karşılaşılan sorunlar ve sosyal hizmet uygulamaları
13
Yas yönetimi ve ölüm
14
Değerlendirme
Kaynak
Öğretim üyelerine ait ders notları, sunumlar
1.Charles Zastrow-Karen K. Krist Ashman (2015). İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre-2-Yetişkinlik- Yaşlılık.
Ankara: Nika Yayınları.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
X
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
X
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
X
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
X
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
X
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.