Bu dersin amacı öğrencilere, psikolojinin alt alanlarını, tarihini, teorilerini ve temel araştırma metotlarını temel düzeyde tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanıtımı,Psikoloji ve Yaşam,Davranışın Biyolojik ve Evrimsel Temelleri,Duyum ve Algı,Duyum ve Algı,Zihin, Bilinç ve Alternatif durumlar,Zihin, Bilinç ve Alternatif durumlar,Öğrenme ve Davranış Analizi,Bellek,Bilişsel Süreçler,Bilişsel Süreçler,Zeka,Zeka,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Psikolojinin temel kavramlarını tartışabilecektir.
10, 16, 19, 9
A
1.1. Psikolojinin temel kavramlarını tanımlar.
1.2. Psikolojide temel yaklaşımları birbiriyle karşılaştırır.
1.3. Psikoloji biliminin araştırma alanlarını tanımlar.
2. Öğrenme Psikolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir.
16, 9
A
2.1. Koşullu öğrenmeyi tanımlar ve gündelik yaşama uyarlar.
2.2. Edimsel öğrenmeyi tanımlar ve gündelik yaşama uyarlar.
2.3. Model alarak öğrenmeyi öğrenmeyi tanımlar ve gündelik yaşama uyarlar.
3. Gelişim Psikolojisinin temel kavramlarını tartışabilecektir.
13, 16, 19, 9
A
3.1. Piaget' in bilişsel gelişim kuramını dönemleriyle tanımlar.
5. Psikolojik bozukluklar hakkındaki temel kavramları tanımlayabilecektir.
10, 23, 9
A
5.1. Psikolojik bozukluk türlerini anlatır.
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin tanıtımı
2
Psikoloji ve Yaşam
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 1-Sayfa 1-19)
3
Davranışın Biyolojik ve Evrimsel Temelleri
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 3-Sayfa 46-78)
4
Duyum ve Algı
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 4-Sayfa 79-102)
5
Duyum ve Algı
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 4-Sayfa 79-102)
6
Zihin, Bilinç ve Alternatif durumlar
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm -5 Sayfa 120-143)
7
Zihin, Bilinç ve Alternatif durumlar
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm -5 Sayfa 120-143)
8
Öğrenme ve Davranış Analizi
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 6-Sayfa 144-156)
9
Bellek
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 7-Sayfa 173-205)
10
Bilişsel Süreçler
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 8-Sayfa 206-223)
11
Bilişsel Süreçler
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 8-Sayfa 206-223)
12
Zeka
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 9; Sayfa 239-259)
13
Zeka
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 9 -Sayfa 239-259)
14
Genel tekrar
Kaynak
Richard J. G. (2013) Psychology and Life (20th ed.). Pearson New International Edition.
ISBN: 9781292034850
Derste kullanılan Sunumlar
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
X
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
X
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
X
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
X
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
X
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
4
16
64
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
2
6
12
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
12
12
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
PSİKOLOJİ
SH1127570
Güz Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Perşembe 14:30-15:15
Perşembe 15:30-16:15
Perşembe 16:30-17:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Yasemin OKAN ER
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere, psikolojinin alt alanlarını, tarihini, teorilerini ve temel araştırma metotlarını temel düzeyde tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanıtımı,Psikoloji ve Yaşam,Davranışın Biyolojik ve Evrimsel Temelleri,Duyum ve Algı,Duyum ve Algı,Zihin, Bilinç ve Alternatif durumlar,Zihin, Bilinç ve Alternatif durumlar,Öğrenme ve Davranış Analizi,Bellek,Bilişsel Süreçler,Bilişsel Süreçler,Zeka,Zeka,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Psikolojinin temel kavramlarını tartışabilecektir.
10, 16, 19, 9
A
1.1. Psikolojinin temel kavramlarını tanımlar.
1.2. Psikolojide temel yaklaşımları birbiriyle karşılaştırır.
1.3. Psikoloji biliminin araştırma alanlarını tanımlar.
2. Öğrenme Psikolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir.
16, 9
A
2.1. Koşullu öğrenmeyi tanımlar ve gündelik yaşama uyarlar.
2.2. Edimsel öğrenmeyi tanımlar ve gündelik yaşama uyarlar.
2.3. Model alarak öğrenmeyi öğrenmeyi tanımlar ve gündelik yaşama uyarlar.
3. Gelişim Psikolojisinin temel kavramlarını tartışabilecektir.
13, 16, 19, 9
A
3.1. Piaget' in bilişsel gelişim kuramını dönemleriyle tanımlar.
5. Psikolojik bozukluklar hakkındaki temel kavramları tanımlayabilecektir.
10, 23, 9
A
5.1. Psikolojik bozukluk türlerini anlatır.
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dersin tanıtımı
2
Psikoloji ve Yaşam
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 1-Sayfa 1-19)
3
Davranışın Biyolojik ve Evrimsel Temelleri
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 3-Sayfa 46-78)
4
Duyum ve Algı
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 4-Sayfa 79-102)
5
Duyum ve Algı
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 4-Sayfa 79-102)
6
Zihin, Bilinç ve Alternatif durumlar
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm -5 Sayfa 120-143)
7
Zihin, Bilinç ve Alternatif durumlar
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm -5 Sayfa 120-143)
8
Öğrenme ve Davranış Analizi
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 6-Sayfa 144-156)
9
Bellek
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 7-Sayfa 173-205)
10
Bilişsel Süreçler
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 8-Sayfa 206-223)
11
Bilişsel Süreçler
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 8-Sayfa 206-223)
12
Zeka
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 9; Sayfa 239-259)
13
Zeka
Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 9 -Sayfa 239-259)
14
Genel tekrar
Kaynak
Richard J. G. (2013) Psychology and Life (20th ed.). Pearson New International Edition.
ISBN: 9781292034850
Derste kullanılan Sunumlar
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
X
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
X
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
X
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
X
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
X
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.