Öğr.Gör. Ali YALÇIN, Dr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
İşaret Dili alfabesi, temel kelimeleri ve dilbilgisi yapısı aktarılarak öğrencilere, işitme engeliler ile günlük hayatta iletişim kurmaya yönelik temel beceriler kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; İşaret Dili parmak alfabe işaretlerini pratik uygulama ,Temel cümle kalıpları, günlük konuşmada kullanılan işaretler, pratik uygulama,Açık ve kapalı uçlu sorular ve cevap cümleleri,Soru kalıpları örnek uygulama,Olumlu – olumsuz, emir soru ve cümle kalıpları,,Temel fiil işaretlerini öğrenme,Aile üyelerini tanıtıcı işaretlerini öğrenme,Aile üyelerini tanıtma ile ilgili sınıf içi pratik yapma,Zıt anlamlı kelimeleri öğrenme,zaman ifadeleri, pratik uygulama,El ve mimik çalışmalarının önemi,El ve mimiklerle ilgili sınıf içi uygulama,Temel duygu işaretlerini öğrenme,Kısa metin çalışmaları ile pratik uygulam; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bu ders; işaret dili parmak alfabe işaretleri, işaret dili temel, basit cümle kalıpları, günlük konuşmada kullanılan işaretler, temel kapalı ve açık uçlu sorular ve cevap cümleleri, olumlu – olumsuz, emir soru ve cümle kalıpları, temel olarak aile bireylerini işaret diliyle tanıtabilme, zaman ifadeleri, el ve mimik çalışmalarının önemi, temel fiil işaretleri, temel cümle kurma şeklinde konuları içermektedir.
A
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
İşaret Dili parmak alfabe işaretlerini pratik uygulama
2
Temel cümle kalıpları, günlük konuşmada kullanılan işaretler, pratik uygulama
3
Açık ve kapalı uçlu sorular ve cevap cümleleri
4
Soru kalıpları örnek uygulama
5
Olumlu – olumsuz, emir soru ve cümle kalıpları,
6
Temel fiil işaretlerini öğrenme
7
Aile üyelerini tanıtıcı işaretlerini öğrenme
8
Aile üyelerini tanıtma ile ilgili sınıf içi pratik yapma
9
Zıt anlamlı kelimeleri öğrenme
10
zaman ifadeleri, pratik uygulama
11
El ve mimik çalışmalarının önemi
12
El ve mimiklerle ilgili sınıf içi uygulama
13
Temel duygu işaretlerini öğrenme
14
Kısa metin çalışmaları ile pratik uygulam
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İŞARET DİLİ
-
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Ali YALÇIN, Dr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
İşaret Dili alfabesi, temel kelimeleri ve dilbilgisi yapısı aktarılarak öğrencilere, işitme engeliler ile günlük hayatta iletişim kurmaya yönelik temel beceriler kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; İşaret Dili parmak alfabe işaretlerini pratik uygulama ,Temel cümle kalıpları, günlük konuşmada kullanılan işaretler, pratik uygulama,Açık ve kapalı uçlu sorular ve cevap cümleleri,Soru kalıpları örnek uygulama,Olumlu – olumsuz, emir soru ve cümle kalıpları,,Temel fiil işaretlerini öğrenme,Aile üyelerini tanıtıcı işaretlerini öğrenme,Aile üyelerini tanıtma ile ilgili sınıf içi pratik yapma,Zıt anlamlı kelimeleri öğrenme,zaman ifadeleri, pratik uygulama,El ve mimik çalışmalarının önemi,El ve mimiklerle ilgili sınıf içi uygulama,Temel duygu işaretlerini öğrenme,Kısa metin çalışmaları ile pratik uygulam; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bu ders; işaret dili parmak alfabe işaretleri, işaret dili temel, basit cümle kalıpları, günlük konuşmada kullanılan işaretler, temel kapalı ve açık uçlu sorular ve cevap cümleleri, olumlu – olumsuz, emir soru ve cümle kalıpları, temel olarak aile bireylerini işaret diliyle tanıtabilme, zaman ifadeleri, el ve mimik çalışmalarının önemi, temel fiil işaretleri, temel cümle kurma şeklinde konuları içermektedir.
A
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
İşaret Dili parmak alfabe işaretlerini pratik uygulama
2
Temel cümle kalıpları, günlük konuşmada kullanılan işaretler, pratik uygulama
3
Açık ve kapalı uçlu sorular ve cevap cümleleri
4
Soru kalıpları örnek uygulama
5
Olumlu – olumsuz, emir soru ve cümle kalıpları,
6
Temel fiil işaretlerini öğrenme
7
Aile üyelerini tanıtıcı işaretlerini öğrenme
8
Aile üyelerini tanıtma ile ilgili sınıf içi pratik yapma
9
Zıt anlamlı kelimeleri öğrenme
10
zaman ifadeleri, pratik uygulama
11
El ve mimik çalışmalarının önemi
12
El ve mimiklerle ilgili sınıf içi uygulama
13
Temel duygu işaretlerini öğrenme
14
Kısa metin çalışmaları ile pratik uygulam
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.