Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Tayyar TEPE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tayyar TEPE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, günümüzde sıkça kullandığımız teknolojinin olumsuz etkilerine yönelik farkındalık oluşturmak, teknolojinin olumsuz etkileri ile baş etme stratejilerini ve doğru teknoloji kullanımını kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel kavramlar, teknolojinin olumlu ve olumsuz yönleri, bağımlılık ,İnternet kullanımında bağımlılık özellikleri, İnternet bağımlılığının ölçülmesi, İnternet ve oyun bağımlılığı işaret ve semptomları ,İnternet bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri ,Oyun bağımlılığı özellikleri, işaret ve semptomları, ölçülmesi ,Oyun bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri ,Akıllı telefon bağımlılığı özellikleri, işaret ve semptomları, ölçülmesi ,Akıllı telefon bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri ,Sosyal ağ bağımlılığı özellikleri, işaret ve semptomları, ölçülmesi ,Sosyal ağ bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri ,Sanal zorbalık nedir?, Genel zorbalıkla arasındaki farklar, Sanal zorbalık türleri, Sanal zorbalık araçları ,Sanal zorbalığa yönelik öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri ,Okul kültürü oluşturma ,Okul kültürü oluşturma ,Politika ve kanunlar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Öğrenci, bağımlılık ve teknoloji bağımlılığı ile ilgili kuramları ve kavramları öğrenir.10, 16, 19, 9A
1.1. Öğrenci güncel literatürü takip ederek yeni gelişmeleri, değerlendirmeleri anlar.
1.2. Teknoloji bağımlılığının yol açabileceği riskleri anlar.
2. Öğrenci, teknoloji bağımlılığının alt türleri olan akıllı telefon bağımlılığı, internet bağımlılığı ve sosyal medya bağımlılığı gibi alt türleri ve aralarındaki benzerlik ve farklılıkları öğrenir.10, 16, 9A
2.1. Akıllı telefon ve internet gibi bağımlılık yaratan teknolojilerin biyolojik, kişisel ve toplumsal düzeyde yaratabileceği etkileri anlar.
2.2. Öğrenci teknoloji bağımlılığı karşısında önleyici mekanizmalar ve baş etme yollarını anlar.
3. Öğrenci, akıllı telefon ve internet gibi bağımlılık yapıcı teknolojilerin biyolojik, kişisel ve toplumsal hayat üzerinde yaptığı etkileri öğrenir.10, 16, 19, 21
3.1. Teknoloji bağımlılığını önleyici mekanizmalar ve baş etme yollarının neler olduğunu anlar.
3.2. Dijital Mahremiyet ve siber güvenlik kavramlarını anlar.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel kavramlar, teknolojinin olumlu ve olumsuz yönleri, bağımlılık Ön hazırlık gerekmez
2İnternet kullanımında bağımlılık özellikleri, İnternet bağımlılığının ölçülmesi, İnternet ve oyun bağımlılığı işaret ve semptomları Ön hazırlık gerekmez
3İnternet bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri Ön hazırlık gerekmez
4Oyun bağımlılığı özellikleri, işaret ve semptomları, ölçülmesi Ön hazırlık gerekmez
5Oyun bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri Ön hazırlık gerekmez
6Akıllı telefon bağımlılığı özellikleri, işaret ve semptomları, ölçülmesi Ön hazırlık gerekmez
7Akıllı telefon bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri Ön hazırlık gerekmez
8Sosyal ağ bağımlılığı özellikleri, işaret ve semptomları, ölçülmesi Ön hazırlık gerekmez
9Sosyal ağ bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri Ön hazırlık gerekmez
10Sanal zorbalık nedir?, Genel zorbalıkla arasındaki farklar, Sanal zorbalık türleri, Sanal zorbalık araçları Ön hazırlık gerekmez
11Sanal zorbalığa yönelik öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri Ön hazırlık gerekmez
12Okul kültürü oluşturma Ön hazırlık gerekmez
13Okul kültürü oluşturma Ön hazırlık gerekmez
14Politika ve kanunlar Ön hazırlık gerekmez
Kaynak
TBM Teknoloji Bağımlılığı Yetişkin Sunumu https://yetiskin.tbm.org.tr/Teknoloji-Bagimliligi https://we.tl/t-Tma1ovwlqi Teknoloji Bağımlılığı, Eğitim Yayınevi, İbrahim Akkaş, 2019

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
X
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
X
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
X
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
X
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme717
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler4416
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı20120
Genel Sınav ve Hazırlığı20120
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)105
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(105/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Tayyar TEPE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tayyar TEPE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, günümüzde sıkça kullandığımız teknolojinin olumsuz etkilerine yönelik farkındalık oluşturmak, teknolojinin olumsuz etkileri ile baş etme stratejilerini ve doğru teknoloji kullanımını kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel kavramlar, teknolojinin olumlu ve olumsuz yönleri, bağımlılık ,İnternet kullanımında bağımlılık özellikleri, İnternet bağımlılığının ölçülmesi, İnternet ve oyun bağımlılığı işaret ve semptomları ,İnternet bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri ,Oyun bağımlılığı özellikleri, işaret ve semptomları, ölçülmesi ,Oyun bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri ,Akıllı telefon bağımlılığı özellikleri, işaret ve semptomları, ölçülmesi ,Akıllı telefon bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri ,Sosyal ağ bağımlılığı özellikleri, işaret ve semptomları, ölçülmesi ,Sosyal ağ bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri ,Sanal zorbalık nedir?, Genel zorbalıkla arasındaki farklar, Sanal zorbalık türleri, Sanal zorbalık araçları ,Sanal zorbalığa yönelik öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri ,Okul kültürü oluşturma ,Okul kültürü oluşturma ,Politika ve kanunlar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Öğrenci, bağımlılık ve teknoloji bağımlılığı ile ilgili kuramları ve kavramları öğrenir.10, 16, 19, 9A
1.1. Öğrenci güncel literatürü takip ederek yeni gelişmeleri, değerlendirmeleri anlar.
1.2. Teknoloji bağımlılığının yol açabileceği riskleri anlar.
2. Öğrenci, teknoloji bağımlılığının alt türleri olan akıllı telefon bağımlılığı, internet bağımlılığı ve sosyal medya bağımlılığı gibi alt türleri ve aralarındaki benzerlik ve farklılıkları öğrenir.10, 16, 9A
2.1. Akıllı telefon ve internet gibi bağımlılık yaratan teknolojilerin biyolojik, kişisel ve toplumsal düzeyde yaratabileceği etkileri anlar.
2.2. Öğrenci teknoloji bağımlılığı karşısında önleyici mekanizmalar ve baş etme yollarını anlar.
3. Öğrenci, akıllı telefon ve internet gibi bağımlılık yapıcı teknolojilerin biyolojik, kişisel ve toplumsal hayat üzerinde yaptığı etkileri öğrenir.10, 16, 19, 21
3.1. Teknoloji bağımlılığını önleyici mekanizmalar ve baş etme yollarının neler olduğunu anlar.
3.2. Dijital Mahremiyet ve siber güvenlik kavramlarını anlar.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel kavramlar, teknolojinin olumlu ve olumsuz yönleri, bağımlılık Ön hazırlık gerekmez
2İnternet kullanımında bağımlılık özellikleri, İnternet bağımlılığının ölçülmesi, İnternet ve oyun bağımlılığı işaret ve semptomları Ön hazırlık gerekmez
3İnternet bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri Ön hazırlık gerekmez
4Oyun bağımlılığı özellikleri, işaret ve semptomları, ölçülmesi Ön hazırlık gerekmez
5Oyun bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri Ön hazırlık gerekmez
6Akıllı telefon bağımlılığı özellikleri, işaret ve semptomları, ölçülmesi Ön hazırlık gerekmez
7Akıllı telefon bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri Ön hazırlık gerekmez
8Sosyal ağ bağımlılığı özellikleri, işaret ve semptomları, ölçülmesi Ön hazırlık gerekmez
9Sosyal ağ bağımlılığında öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri Ön hazırlık gerekmez
10Sanal zorbalık nedir?, Genel zorbalıkla arasındaki farklar, Sanal zorbalık türleri, Sanal zorbalık araçları Ön hazırlık gerekmez
11Sanal zorbalığa yönelik öğrencilere, öğretmenlere ve ailelere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri Ön hazırlık gerekmez
12Okul kültürü oluşturma Ön hazırlık gerekmez
13Okul kültürü oluşturma Ön hazırlık gerekmez
14Politika ve kanunlar Ön hazırlık gerekmez
Kaynak
TBM Teknoloji Bağımlılığı Yetişkin Sunumu https://yetiskin.tbm.org.tr/Teknoloji-Bagimliligi https://we.tl/t-Tma1ovwlqi Teknoloji Bağımlılığı, Eğitim Yayınevi, İbrahim Akkaş, 2019

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır.
3
Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
4
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
6
Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir.
X
7
Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir.
X
8
Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir.
X
9
Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
10
Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
11
Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir.
X
12
Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:03Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:05